Skocz do zawartości

Proszę o pomoc, falowanie po odpaleniu;BMW e46 n42 2.0 143km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim, nie znalazłem żadnego podobnego tematu, więc zakładam nowy.

Mam problem z moim BMW e46 2.0 143km. Samochód jest w gazie. Zakupiony niedawno, nie miałem z nim żadnych problemów do momentu wymiany filtrów i oleju. Po tej wymianie samochód zaczął mieć problemy przy odpaleniu. Kiedy go odpalam i stoi na jałowym, to falują mu wtedy obroty, dusi się, wpada w drgania, niekiedy po prostu gaśnie - check enginie się NIE świeci. Przy wyłączonym gazie wygląda to identycznie. Wystarczy, że przejadę się nim kilkaset metrów, wystarczy mu wręcz wrzucić dwóję i przejechać kawałek i nie ma już żadnych problemów jak się zatrzymam - samochód pracuje równo i trzyma obroty na biegu jałowym. No i znowu - do czasu jego zgaszenia wszystko pięknie, ładnie. Gaszę, odpalam i znowu się dusi. Przejadę kawałek i jest spokój dopóki go nie zgaszę. Samochód nie stracił kompletnie na mocy. Jedynie co, wyświetla się mu błąd przy vanosie wydechowym. Nie wiem czy był on wcześniej przy zakupie, czy pojawił się dopiero po serwisie olejowym. Dodam jeszcze, że w międzyczasie wymiany oleju padł mi aku, więc został wymieniony na nowy. Ciśnienie na tłokach ma równe, świecie wymienione na nowe. Solenoidy vanosa wymienione, trochę mu lepiej niż wcześniej, ale jednak nie odpala tak jak odpalał. Macie jakieś pomysły? Może coś mu się stało z elektroniką po tym padniętym aku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czujnik położenia wałka wydechowego sprawdzony?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wizualnie to trochę mało. Jeżeli jest błąd czujnika a caly rozrząd dobrze złożony, instalacja elektryczna czujnika sprawdzona, jak jest moźliwość sygnał sprawdzić oscyloskopem, wymiana czujnika. Akurat ten nie jest drogi.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Dziękuję za informację, postaram się to sprawdzić. Jednak mam jeszcze jedno pytanie - zauważyłem, że nieznacznie przybyło mi oleju na bagnecie. Sprawdziłem płyny czy nie bierze czegoś i wydaje mi się, że zassał do oleju paliwo. Sprawdziłem zapach i naprawdę bardzo delikatnie daje benzyną. Wiem że to normalne, że jakaś tam ilość paliwa leci do oleju, ale czy te objawy przy odpalaniu mogą wynikać z uszkodzonej sondy lambda? - chodzi mi o tę nierówną pracę na biegu jałowym i to zassanie paliwa do benzyny. (po wymianie elektrozaworów rozrządu zdecydowanie polepszyło się mu na rozgrzanym, na zimnym ma dalej problemy z równym odpaleniem).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.