Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, nie daje mi spokoju jeden temat ponieważ mam rożne informacje od różnych mechaników a mianowicie:

Wyczytałem gdzieś że cytuję : 143 konne i słabsze wersje N47 posiadają wtryskiwacze elektromagnetyczne. 163 konne i mocniejsze posiadają wtryskiwacze piezoelektryczne. Jest to dość mocny argument przemawiający za zakupem 318d zamiast 320d: w pierwszym przypadku wtryskiwacze możemy zregenerować za około połowę ceny nowych. W drugim przypadku jesteśmy skazani na wymianę wtrysków w razie ich awarii" - koniec cytatu.

Chciałbym wiedzieć czy powyższe zdanie jest prawdziwe, jeśli tak to czy warto regenerować wtryskiwacze elektromagnetyczne - jakie jest wasze zdanie na ten temat ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się że elektromagnetyczne były w m47 a piezoelektryczne w N47.

Silnik N47 poza awaryjnym rozrządem nie posiada innych istotnych wad. Użytkowałem ten silnik do 240tys. i wtryskiwacze ( wyniki korekt wtrysków ) były bez problemowe. Jak będziesz zwracał uwagą na to co lejesz do baku, profilaktycznie stosował preparaty to czyszczenia wtryskiwaczy to wtryskiwacze w tym silniku nie będą problemem. Zastanawiam się dlaczego trapi Cię problem wtryskiwaczy w N47 ?

Opublikowano
Chciałbym kupić żonie x1 z tym silnikiem i zbieram wszystkie informacje na temat tego silnika. O rozrządzie wiem juz wszystko:) po prostu go wymienię po zakupie, teraz studiuje układ wtryskowy i tak dalej :D lobię być świadomym użytkownikiem.
Opublikowano

No chyba jednak są elektromagnetyczne bo natknąłem się na kolejny artykuł, nie chce wklejać linków ale cytuje:


"W silniku 2.0 N47 występują dwie odmiany układu wtryskowego - w wersji o mocach od 116KM do 143KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi o ciśnieniu 1600bar. Prostszy i tańszy w ewentualnych naprawach. Drugi w wersjach mocniejszych od 163KM w górę, układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1800/2000 bar."


Skoro nie wiecie jakie macie wtryski to wnioskuje że się nie psują :D

Opublikowano
Dokładnie tak jak piszesz, wersje 116/8d mają wtryskiwacze elektromagnetyczne. Dodatkowo nie posiadają klap wirowych jak wersje 120d więc zakładam, że i to Cię ucieszy :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak jak piszesz, wersje 116/8d mają wtryskiwacze elektromagnetyczne. Dodatkowo nie posiadają klap wirowych jak wersje 120d więc zakładam, że i to Cię ucieszy :D

To nie jest takie proste niestety.

X3 E83 N47 1.8d EU5 to ten sam silnik co 2.0d EU5 w tej budzie, kwestia tylko programu(ETK podaje te same wtryski, te same turbo i dolot)


Najlepsze wyjście to sprawdzić w ETK po numerze VIN co tam siedzi

Opublikowano

Tak ogolnie, to ja bym sie nie przejmowal tak tymi wtryskami.

Raczej problem jest z lancuchami... Wtryski najlepiej chyba systematycznie traktowac "Diesel Spulung" z ASO i powinno byc git.

2 razy w roku zalac i powinno byc dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.