Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie !

Jako że lubię szukać dziury w całym to też sobie coś znalazłem w swojej buni .

Zacznę od tego że mój krążownik jest z 09.99r i ma już swoje lata lecz trzyma się całkiem nieźle ! :D


Mój problem polega na tym że na biegu jałowym wyczuwalne są wibrację na kierownicy, w moich poprzednich e39 tego problemu nie dostrzegłem. Jako że uczę się diagnostyki to mam parę pytań do bardziej spostrzegawczych kolegów z forum.

Z tego co zdążyłem się dowiedzieć można w łatwy sposób sprawdzić jak pracuję silnik programem inpa w zakładce rough, wartości te u mnie nie wykraczają poza normę. Sondy lambda mam wrażenie pracują normalnie . Pomiary robiłem inpą oraz programem ista.

Jeśli ktoś mądrzejszy mógłby rzucić okiem na parametry pracy i wypowiedzieć się , byłbym wdzięczny.


Wymieniłem dwie gumowe rury dolotu ponieważ stare były już popękane, w ecu widnieje jeden błąd dotyczący grzałki termostatu (podobno normalka w m52tu i m54) więc nie będę specjalnie go wymieniał. Bardzo rzadko ale zdarza się że wyskoczy check i błąd sondy lambda więc mogę przypuszczać że to jest ze sobą powiązane , gdy tylko trochę dodam gazu silnika nie czuć wcale w kabinie .


Linki do zdjęć :

1. https://imageupload.io/GYoVVxxAG9.g


2. https://imageupload.io/nCIQBkDUAQ.g

Edytowane przez Bartek523i
Opublikowano

Tak muszę zrobić , nie posiadam generatora dymu więc udam się do kogoś z Lublina kto takowy ma na stanie.

Oprócz nieszczelności nasuwa mi się myśl że taki stan rzeczy może być spowodowany niewłaściwą pracą DIS-y.

Opublikowano

Dotarło do mnie że uszkodzony mechanizmu przepustnicy powoduje takie błędy. Zregeneruję przepustnicę i powinno się poprawić :D




RAPORT O BŁĘDACH

-------------------------------------

Data: 28.11.2014 14:15:35

ECU: MS420DS0

Stan pracy: OK

Wariant: MS420DS0

-------------------------------------------------- -----------

WYNIK: 4 błędy w pamięci błędów!

-------------------------------------------------- -----------

123 Sterowanie chłodzeniem mapy

Częstotliwość błędów: 1

Licznik logistyczny: 40

Prędkość silnika

0,00 1 / min

Załaduj

0,00 mg / udar

Temperatura wody chłodzącej

54,75 ° C

Napięcie baterii

04/12 V

miało miejsce wcześniej (rel. BZ)

12.10

Zwarcie do U-Batt.

Błąd CARB

Błąd zapisany po odbiciu

Obecnie występuje błąd

błąd statyczny

Kod błędu: 7B 71 01 28 00 00 89 76 CF 80

-------------------------------------------------- -----------

228 Odchylenie regulatora lambda, bank 2, za duże

Częstotliwość błędów: 1

Licznik logistyczny: 26

Prędkość silnika

3552,00 obr / min

Załaduj

245,12 mg / udar

Temperatura wody chłodzącej

88,50 stopni C

Bank odchyleń regulatora lambda 2

12,11%

miało miejsce wcześniej (rel. BZ)

9.80 godz

Odchylenie pogrubione

Błąd CARB

Błąd zapisany po odbiciu

W tej chwili nie ma błędu

sporadyczny błąd

Kod błędu: E4 B1 01 1A 6F 2D B6 9F CF 97

-------------------------------------------------- -----------

227 Odchylenie regulatora lambda, bank 1, za duże

Częstotliwość błędów: 1

Licznik logistyczny: 26

Prędkość silnika

3200,00 obr / min

Załaduj

217,88 mg / udar

Temperatura wody chłodzącej

88,50 stopni C

Bank odchyleń regulatora lambda 1

11,32%

miało miejsce wcześniej (rel. BZ)

9.60 godz

Odchylenie pogrubione

Błąd CARB

Błąd zapisany po odbiciu

W tej chwili nie ma błędu

sporadyczny błąd

Kod błędu: E3 B1 01 1A 64 28 B6 9D CF 99

-------------------------------------------------- -----------

119 Błąd mechaniczny zaworu dławiącego silnika MDK (trudny lub zablokowany)

Częstotliwość błędów: 1

Licznik logistyczny: 37

Rzeczywista wartość przepustnicy

0,00 stopni DK

Wartość zadana zaworu dławiącego

2,81 stopnia DK

Żądanie kierowcy

16,87 stopnia DK

Sterowanie współczynnikiem klucza MDK

29,56%

miało miejsce wcześniej (rel. BZ)

2,50 godz

Cykl pracy za wysoki

Błąd CARB

Błąd zapisany po odbiciu

W tej chwili nie ma błędu

sporadyczny błąd

Kod błędu: 77 B1 01 25 00 06 24 4C CF E0

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nie słyszałem nigdy o próbie dymowej(człowiek uczy się całe życie).Ja dolot sprawdzam samostartem lub plakiem.Przy nieszczelnośći dolotu obroty podskoczą.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.