Skocz do zawartości

BMW E39 3.0d touring 2003r aut. Egr problem


bonisbart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.potrzebuje porady.otóż wyskakuje mi na Inpie błąd 1028 Abgasrueckfuehr-Regelung,czyli rozumiem że EGR.

U mnie EGR nie ma, jest zaślepka zamiast zaworu,w sensie zamiast zaworu EGR jest rurka pusta podłączona a po lewej stronie gdzie wchodziły spaliny jest zaślepione.

Jak wywali błąd potrafi przymulić .skasuje w domu i na drugi dzień powraca.odkrylem że nie ma konwertera ciśnienia sterowania spalinami i znalazłem jeden przewodzik od podciśnienia zerwany pod autem, więc go zaślepiłem bo nie ma go gdzie podłączyć i tak.

Druga rzecz o którą chciałbym spytać to temp grzania auta i szybkosc z jaką rośnie?

Termostat główny wymieniony.odpowietrzony.przy 5 C rano jadę 6 km i zagrzeje go do 70C ale chwilę podgrzeje go przed domem.zeby zagrzać go do 90 muszę jechać 180 tak przez 10 min,ale najpierw muszę z 20 kilometrów przejechać i to szybciej żeby go do 90C zagrzać.Prosze Was o pomoc w rozwikłaniu tej zagadki co jest z moim BMW ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Będzie błąd 1028 ze względu na zaślepiony EGR, bo masa powietrza jest większa. Można to zmienić, ale potrzebna ISTA. Ja to zignorowałem, oprócz błędu nic się nie dzieje.

...nie ma konwertera ciśnienia sterowania spalinami i znalazłem jeden przewodzik od podciśnienia zerwany pod autem...

 

Masz na myśli, że nie ma przetwornika sterowania EGR'em ? Jesteś pewien, że ten wężyk był od niego ? Masz jakieś zdjęcia ?

 

Druga rzecz o którą chciałbym spytać to temp grzania auta i szybkosc z jaką rośnie?

1. Bez EGR'a temperatura wolniej się podnosi, istotne jaką wartość osiąga docelowo. Temp. należy odczytać z ukrytego menu w zegarach.

2. Wymieniony termostat był kiepskiej jakości.

3. Uszkodzony termostat EGR, a jeśli tak to proponuję go usunąć skoro i tak nie ma EGR'a.

4. Niesprawne webasto.

5. Wisko spięte non-stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego Fuser za poradę.Masz rację.Co do błędu 1028 to mam iste p i d i ograniczyłem w niej EGR do 87.przed ograniczeniem dziwnie wogole pracował kopcił z rana.odma wymieniona też jakby co.

A co do przetwornika sterowania EGR to tak jestem pewien że go nie ma.powinien podobno być gdzieś na nadkolu od strony kierowcy tym.Nie jestem pewien że ten wężyk był od niego.jedynie się domyślam gdzie mógł być podłączony. Idzie on pod silnikiem nad osłoną prowadzi gdzieś od strony przetwornika od turbo w stronę koła lewego ale na wysokości nadkola się urywa.


Ad 1.ok bardzo możliwe z tą temperatura.zczytalem temp z ukrytego menu .tak jak pisałem grzeje się w miarę równomiernie.tzn dochodzi bez problemu do 90c tylko bardzo długo to zajmuje.przy takiej pogodzie to ze 30 km potrzebuje i to wyższe prędkości cały czas.

Ad 2. przed wymiana termostatu głównego na behr albo behru nie pamietam, w lato temp spadała na trasie.teraz też potrafi spaść lekko ale jest 5 C a nie 25c więc sam nie wiem.wymiana termostatu pomogła wtedy ale czy nadal działa dobrze ciężko stwierdzić.

Ad 3.Termostat EGR całkiem możliwe że nie działa.A tak wogole to nie rozumiem jego działania przy wywalonym EGR i czemu ktoś go wcześniej zostawił .Nie dołącza rozumiem jak go usunąć żeby było dobrze.prosze o poradę.

Ad 4. Webasto,z nim też mam problem.kupilem auto to było bez bezpiecznika w bagażniku.próbuje je uruchomić od jakiegoś czasu.wczesniej odpaliło mi parę razy .kopciło na początku.ale ogólnie grzało środek auta.na Inpie był błąd od dodatkowej pomki wody więc rozebrałem ja i wymieniłem szczotki w silniku.pomoglo ale potem wyskoczył błąd od elektrozaworu i dalej z nim walczę.

Ad 5. Wisko to też problem bo chyba właśnie nie do końca mi się załącza.otoz robiłem test z kartonem którym próbowałem je zatrzymać nawet przy rozgrzanym silniku do 90c i bez problemu się zatrzymuje.wiec rozumiem że coś nie tak nim.

Ogólnie dużo już naprawiłem w moim ulubionym BMW.ncs.ncs dummy.inpa.ista.dis.zaktualizowalem sterownik silnika i wiele innych ale z tym już potrzebuje pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przetwornik EGR jest pod kolektorem ssącym. Obok niego jest również przetwornik od poduszek silnika i te wężyki co opisujesz pewnie są od właśnie od poduszek. Przy okazji - masz wężyki wymienione ? Jakbyś mi opisał łopatologicznie jak się ogranicza w ISTA to bym może kiedyś sobie to ogarnął. Mam zainstalowaną, ale w życiu nawet nie uruchomiłem. :oops:


Też mam termostat behr, ale z tego co piszesz to walnięty będzie termostat EGRa. Można sprawdzić po wymontowaniu dmuchając w króciec czy nie przepuszcza. Żeby się go pozbyć najlepiej przekształcić do oryginalnej wersji bez termostatu, która występowała w manualu. Ja tak zrobiłem przy okazji wymiany pompy wody, bo i tak trzeba wszystko pruć. Na Realoem porównujesz obie wersje i wiesz czym się różnią. Na pewno dolny wąż do chłodnicy i magistrala wody taka plastikowa w kształcie S. Metodą budżetową można pewnie zaślepić wystające węże wody, ale trzeba mieć takie zaślepki.


Hmm, ja mam pompkę obok webasto, ale ona nie ma szczotek...


Przy obecnych temp to ciężko powiedzieć czy wisko jest niesprawne skoro nie załącza. 90C to normalne warunki pracy i wcale nie musi jeszcze zasprzęglać.


Widzę, że jesteś oblatany w adaptacjach sterowników, a potrafisz zmienić soft w skrzyni ? Opóźnia mi start jak jest zimny i podobno trzeba wgrać konkretny soft, żeby usunąć ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.