Skocz do zawartości

Bicie na kierownicy podczas hamowania i stuki na dziurach


walhallarising

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zapewne wątków na ten temat jest pełno jednak chodzi mi strikte o wasze doświadczenia z tą dolegliwością. Pacjent BMW e39 2002r 2.5 192km. Od jakiegoś czasu podczas hamowania (ale też nie za każdym razem) nie zależnie od prędkości delikatnie bije mi kierownica, dodatkowo na dizurach, na hopkach "policjantach" też słychać stuki z przodu. Tarcze przód i tył świeże, nie wiem dokładnie kiedy wymieniane bo fura w moich rękach od 8 miesięcy, ale widać, że tarcza świeża i klocki też spore firmy BOSCH. Koła niedawno zmieniane i nie ma różnicy czy to letnie czy zima, i tak i tak bije. Czy macie może podobne doświadczenia i wiecie co to może być? Chodzi mi o to, że jak postawie do mechanika to zacznie wymyślać i wymieniać po kolei, ostatnio reflektuje zamawianie części z Allegro, gdzie wychodzi o wiele taniej, a w pakiecie SMART z darmowym zwrotem, oszczędza się dużo kasy. I tak chce zrobić też w tym przypadku, domyślam się, że to może być przyczyna przedniego zawieszenia, tylko co dokładnie może już niedomagać? Dziękuje za wszelkie odpowiedzi ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam ten sam problem z biciem (nie zawsze) i stukaniem okazało się że łączniki stabilizatora są mega wybite. Właśnie zamówiłem łączniki wraz z gumami meyle-hd wzmacniane kule :) Potem będę sprawdzał ew. bicie tarcz i piast ale według mnie u mnie takie wibracje powodują właśnie łączniki dlatego że dzieje się to tylko w dziwnych przedziałach prędkości np. Od 80-100 km/h a powyzej 100 nie ma zadnego bicia i do tego najbardziej na nierównościach. Na dobrej płaskiej drodze rzadko się zdarza bicie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zużyte tuleje gumowe w bananach dają objawy drgania kierownicy - temat wałkowany setki razy. Krzywe tarcze łatwo stwierdzić kręcąc podniesionym kołem - będzie czepiać przy obracaniu. Stukać może wszystko w zawieszeniu - wybite tuleje i przeguby wahaczy, łączniki, końcówki drążków, amortyzatory lub ich łożyska/poduszki, a poza zawiechą - magiel i poduszki silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W turasię stuki też mogą się pojawić od niedokręconej zmieniarki, akumulatora lub koła zapasowego. Polecam sprawdzić przed zabraniem się za tuleje :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też tak szukałem, z przodu pukało szczególnie na kostce, pinezkach, itp., a wszystko wymienione. Problemem były sparciałe wężyki podciśnienia od poduszek, które podczas jazdy się nie usztywniały. Dwa lata poszukiwań...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.