Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowne grono,


Od niedawna posiadam 3-cylindrowy wynalazek (318i), uprzejmie proszę o porady w sprawie:


1) [Olej w skrzyni] co ile zalecacie wymianę w skrzyni (porady z ASO ignoruję, oni chcą chyba wykończyć szybko auto!).

2) [Rozrząd/Napęd Rozrządu] kiedy pierwsza wymiana i co ile następne (nawet nie wiem czy tu jest pasek, czy łańcuszek)

3) Istotne rzeczy, których mogę nie być świadomy (wymiana oleju w moście?).


Będę ogromnie wdzięczny za wyjaśnienie powyższych spraw i dodatkowe porady na temat serwisowania tego wynalazku.


PS Auto ma już trochę ponad 120 tysięcy, poprzedni właściciel niestety robił interwały według ASO i oleju w skrzyni nie ruszył (za to będę się teraz zabierał - musze to zrobić szybko, pytania są co do przyszłych wymian).


Pozdrawiam,

DamnWamn.

Opublikowano

Akurat 120k km idealnie na wymiane oleju w skrzyni.

Co do silnika, warto zrobic jakis dokladny przeglad w serwisie ze specjalizacja - zdarzaja sie uszkodzenia tlokow w tym silniku...

G20 318i ma silnik 4-cylindrowy.


Ogolnie na serwisie bym nie oszczedzal, a 120k km to jest przebieg przy ktorym mozna przygotowac auto na dluzsza eksploatacje...

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dzisiaj dzwoniłem od ASO, więc od razu kilka informacji:


1. Nie przewidują wymiany oleju w skrzyni biegów, ASO do którego dzwoniłem nawet nie miało takiej opcji w cenniku, masakra!

2. Wymiana rozrządu (2 łańcuchy) dopiero po 200 tysiącach, koszt około 13.000 zł. Ale znając życie lepiej to zrobić wcześniej, aby silnik nie klęknął.

Opublikowano

Silnik jest wynalazkiem jeśli chodzi o serie 3 i 4 jednak do tej pory jest stosowany w innych modelach i producent zamiast wycofać poddaje go modernizacjom.

Do silnika tis zaleca olej normy 17fe+ 0w20

Nie jest to jakoś specjalnie awaryjny silnik w rękach świadomego użytkownika co i tez widać w cenach używanych jednostek na alledrogo.

Można nawet przyjąć ze ryzyko zakupu pojazdu z tym silnikiem jest poniżej przeciętnej jeśli chodzi o wady silników stosowanych w serii f30.

Awarie głównie dopadają go gdy jest kręcony na wysokie obroty lub gdy olej jest zbyt gesty czy zabrudzony.

W lewej łapie silnik ma pompe płynu chłodzącego z kanałem wodnym co jest kuriozum konstrukcyjnym.

Wyposażony tez jest w Turbinę marki continental również z płaszczem wodnym.

Przy obecnych cenach paliwa spalanie jest przeciętne a sam silnik posiada normę eur6 co nie jest tak oczywiste w innych egzemplarzach.

Poprawny średniak benzynowy do miasta tak bym go nazwał.

Uczciwie trzeba napisać ze 3 cylindry to mało do niemieckiej jazdy autostradowej z dużymi prędkościami.

Dostajemy jednak w zamian nierozklekotane wnętrze pojazdu i brak smrodu pochodzącego z silnika diesla :)

  • Lubię to 1
MADE IN PRL
Opublikowano

Dzięki Wujek! ; )


Dzisiaj jeszcze zadzwoniłem do innego ASO i tam już powiedzieli, ze 120 tysięcy to dobry czas na wymianę oleju w skrzyni i że później zalecają wymianę co 60 tysięcy po tej pierwszej.

Także nie wszystkie ASO są stracone! Koszt 2400 za wymianę oleju i filtrów w skrzyni (wymiana dynamiczna, czyli z płukanką, aby pozbyć się co najmniej 99% starego oleju).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Ja w swoim F31 320i w jednym podejściu wymieniłem rozrząd, panewki, pompę, olej w skrzyni automatycznej i wiele innych drobnych usterek przy przebiegu ponad 120 tys km. Nie chciałem ryzykować. Prace zostały wykonane poza ASO w serwisie specjalizującym się w BMW. Często robią to lepiej niż w ASO. Zapłaciłem prawie 2 razy mniej niż gdybym miał zrobić to w ASO. A na nowym rozrządzie przejechałem już prawie 100 tys km. Tak więc naprawdę szkoda kasy na ASO gdy auto jest już po gwarancji.

Pozdr,

D

  • 1 rok później...
Opublikowano

Dla ciekawskich podsumowanie po latach:


Wycena wymiany rozrządu z płynami (olej silnikowy itd):


ASO: 13000 zł

M4K Wrocław: 8500 zł (robocizna 5000 zł)

Sprawdzony Wrocławski warsztat z "zagłębia warsztatowego": 3700 zł (robocizna 910 zł).


I popatrzcie, że na każdy warsztat znajdzie się klient.


Rozmawiałem też ze znajomym mechanikiem, mówił mi, że części do samego rozrządu kosztują ok 2 tysiące.

Nie wliczając uszczelek, pompy wody itd.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witajcie, po mój pierwszy post na forum!

I od razu mam pytanie: czy ktoś faktycznie wymieniał rozrząd w B38? Jeśli tak, to po jakim przebiegu i czy ze względów profilaktycznych czy coś się działo?

Interesuję się poflotowym autem z tym silnikiem i wyższym przebiegiem (ok. 150k km), stąd moje pytanie. Jak rozumiem producent co do zasady nie przewiduje wymiany rozrządu, ale jak wiemy życie bardzo często ma inne zdanie niż BMW;)

Poza tym czy użytkownicy napotkali w tzw. międzyczasie jakieś niepokojące wady?

Temat uświadamiania mnie, że 3 garki, to pół silnika, to nie jedzie, itd. możemy pominąć, bo dziś też użytkuję auto trzycylindrowe i nie mam z tym żadnego problemu, a nawet powiem więcej: jestem z tego faktu bardzo zadowolony :twisted:

Opublikowano
fajny temat eksploatacyjny o silniku B38. Chetnie bym sie wlaczyl w dyskusję, ale na chwilę obecną mam przejechane tylko 112 tys km i te trzy cylindy codziennie mnie zaskakują jakością jak narazie. Oleju nie bierze nawet milimetra na wirtualnym bagnecie, a jeśli chodzi o łańcuch rozrzadu to nie slychac nawet najmniejszego dzwonienia póki co. Nic "silnikowego" jak narazie nie naprawiałem, tylko oleje i filtry.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

To auto mam jako dodatkowy wóz do jazdy wokół komina (żona nim jeździ na zakupy itp). Rocznie nabijamy mu kilka tysięcy. Same krótkie trasy (1-10 km max). Mam go już 3 lata i do tej pory miał 2 trasy (takie 200+ kilometrów na raz).

Czasem stoi nietykany przez kilka tygodni, a odpala na strzała i akumulator daje radę (a ciagle krótkie trasy robi).


Teraz przebiegu ma jakieś 137 lub 138 tysięcy.


Po zakupie wymieniłem w nim wszystkie płyny i oleje (skrzynia, most, silnik itd).

Rozrządu jeszcze nie zrobiłem. W ASO mówili, ze chyba dopiero przy 200 tysiącach zalecają.

Myślałem, aby to zrobić gdzieś przy 150 tysiącach, ale nie wiem czy tego doczekam, w tym roku chyba będę go zamieniał na coś innego, znudził mi się już.


Wracając do tematu tego silnika - przy zakupie auta zastanawiałem się, czy nie popełniam błędu, ale silnik chodzi w porządku.

Jedyny minus to słaba kultura „odpalania” i słaba kultura pracy przy postoju (wyczuwalne wibracje).

Jak się otworzy maskę i poparzy jak ten silnik chodzi, to widać, ze się trzęsie, chodzi zauważalnie inaczej niż 4 cylindry, jednak - do tego człowiek przyzwyczaja się szybko i nie zwraca na to uwagi.


Śmiało można polecić na wóz do kręcenia wokół komina lub do spokojniej jazdy w trasie - w trasie spalanie malutkie (z automatem), przy przepisowej jeździe z prędkościami 120 (ekspresówka) i 90 poza miastem wciąga ok 5,9 - 6,2 litra pb95.


Gorzej w mieście o korkach.


U mnie średnia to jakieś 8,5-9 litrów (kręcenie się po bułeczki itd).


W wielkim skrócie powiem, ze jest to bardzo poprawne auto.

Ten silnik był rozwijany w Mini, jednostka raczej sprawdzona.


Jedyna usterka o jakiej słyszałem to padnięte turbo (pęknięcie) - a tu jest jakaś turbina z płaszczem wodnym, koszt w ASO kilkanaście tysięcy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.