Skocz do zawartości

G30 FL vs A6


jakubhab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Bmw ma Rolls Royce-a, a Ala ma kota.

Obecnie auta marek "premium" są po to aby producent "masowych" aut sobie portfolio poprawił.

Skutkiem tego w Ferrari jak zepsuje się manetka wycieraczek kupujesz za 40 zł zamiennik do Punto i pasuje P&P.

Z kolei w BMW kabelkiem za 30 zł można sobie logo i dżwięk powiadomień z Rollsa włączyć. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
A można wrócić do tematu głównego, czyli porównania tych 2 aut?

Oczywiście. Więc odpowiadając na pytanie, Ferrari są szybsze od Fiatów.


A wszystko inne masz opisane na poprzednich 5 stronach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się przymierzałem do A7 w ubiegłym roku. Ogólnie to masakra jeśli chodzi o mniej dopasione wersje (brak drewna itp.). Jakość plastików, design wnętrza, wypalcowane ekrany... mega słabo to wygląda w stosunku do G30.

Nie wiem jak mocno musiałbym skompletować A7 żeby jakoś to wyglądało w środku bo mimo wstępnej niechęci po prostu mega się zraziłem do tych aut po przymiarce i jazdach testowych.

W skrócie zostałem przy G30 bo po prostu nie mam pomysłu na co zmienić. Nigdy nie byłem fanem SUVów, dobrze czułem się w sedanach/limo. Mercedes mega poprawne auto ale jakoś tak bez charakteru. Chyba jeszcze za młody się czuje po prostu do Mercedesa (32 lata mam). W Audi niestety nie mogę zaakceptować tego wnętrza ale to już kwestia subiektywna całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto uczciwie wspomnieć, że cały czas BMW ma po prostu braki w stosunku do Audi (mowa o porównaniu tych modeli). W kwestii wyposażenia to i funkcji to np:


- ogrzewanie przedniej szyby

- podwójne szyby dźwiękochłonne boczne

- lusterko po stronie pasażera przyciemniane automatycznie

- Mapy Google'a/informacje o korkach od Google

- Quattro działa przy każdej prędkości (w BMW bodajże do 110 km/h)?

- wentylacja/klimatyzacja mniej sprawia problemów w Audi, niż BMW

- Nie słyszałem historii o niestabilnej jeździe przy wietrze

- Matrix LED Audi są uznawane za lepsze niż lampy w BMW 5, ale to już trudno mi się wypowiadać.


Natomiast oczywiście w kwestiach podstawowych - silnik, frajda z jazdy, przyśpieszenie, skrzynia biegów - BMW jest górą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- ogrzewanie przedniej szyby

Masz na myśli szybę z paskami, które wkurzają podczas jazdy? Nigdy w życiu.

 

- podwójne szyby dźwiękochłonne boczne

To było 30 lat temu w BMW i jest dziś, nie każdy model, się zmienia.

 

- lusterko po stronie pasażera przyciemniane automatycznie

Pierwsze słyszę.

 

- Mapy Google'a/informacje o korkach od Google

Masz Android Auto od tego.

 

- Quattro działa przy każdej prędkości (w BMW bodajże do 110 km/h)?

Quatro działa tylko do 50kmh, potem przestaje, dlatego BMW jest lepsze :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

- wentylacja/klimatyzacja mniej sprawia problemów w Audi, niż BMW

W BMW działa, to w Audi działa i jeszcze wypłaca dywidendy czy jak?

 

- Nie słyszałem historii o niestabilnej jeździe przy wietrze

Mało słuchasz.

 

- Matrix LED Audi są uznawane za lepsze niż lampy w BMW 5, ale to już trudno mi się wypowiadać.

LEDy to były modne 15 lat temu, topowe światła to lasery :) A martyce LED to nawet u mnie w M2 działają idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- ogrzewanie przedniej szyby

Masz na myśli szybę z paskami, które wkurzają podczas jazdy? Nigdy w życiu.

 

Mamy temat porównania dwóch modeli i starałem się wnieść tu coś konstruktywnego. A widzę, że kolega stara się za wszelką cenę obalić każdą wypowiedź, jakbym jakąś świętość obraził ;)


Jak już ktoś tu napisał -w VAG nie ma żadnych drucików i ogrzewanie przedniej szyby jest niewidoczne. to nie FORD.

 

- podwójne szyby dźwiękochłonne boczne

To było 30 lat temu w BMW i jest dziś, nie każdy model, się zmienia.

 

To, że było tak 30 lat temu, nie oznacza, że po 30 latach nie należy wprowadzić drobnych usprawnień ;) Jakoś nawet w aktualnej serii 3 się dało.

 

- lusterko po stronie pasażera przyciemniane automatycznie

Pierwsze słyszę.

Wystarczy spojrzeć w cennik - przyciemnia się tylko od kierowcy. Podobno oszczędności na folii ;)

 

- Mapy Google'a/informacje o korkach od Google

Masz Android Auto od tego.

 

Nie lubię spinać telefonu z systemem samochodowym. Poza tym nie mówimy tu o funkcjach i aplikacjach telefonu, tylko o samochodzie. Może mam stary telefon z klapką, który nie słyszał o android auto? ;)

 

- Quattro działa przy każdej prędkości (w BMW bodajże do 110 km/h)?

Quatro działa tylko do 50kmh, potem przestaje, dlatego BMW jest lepsze :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

- wentylacja/klimatyzacja mniej sprawia problemów w Audi, niż BMW

W BMW działa, to w Audi działa i jeszcze wypłaca dywidendy czy jak?

Bazuję na liczbie narzekań na sprawne działanie klimatyzacji na tutejszym forum. NIe wiem po co taki kpiący ton?

 

- Nie słyszałem historii o niestabilnej jeździe przy wietrze

Mało słuchasz.

Zatem proszę o odnośnik do dyskusji na forum podobnej, którą mamy tutaj od kilku lat.

 

- Matrix LED Audi są uznawane za lepsze niż lampy w BMW 5, ale to już trudno mi się wypowiadać.

LEDy to były modne 15 lat temu, topowe światła to lasery :) A martyce LED to nawet u mnie w M2 działają idealnie.

Nie mówimy o modzie, ale o jakości oświetlenia oraz bezpieczeństwie. Lasery odpalają się tylko przy bardzo specyficznych warunkach na drodze. Przez większość czasu i tak jedzie się na zwykłych LED.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzewanej przedniej szyby nigdy mi nie brakowało, bo jest coś takiego jak nawiew na przednią szybę i sytuacje, kiedy to się nie sprawdza to mi się zdarzyło może raz na 5-10lat.


Lusterko pasażera - mhm, widać nie było aż tak potrzebne, ale racja - wpisuje się w aktualną politykę obniżania prestiżu marki.


Android auto jest funkcją samochodu. Jaka nawigacja by w aucie nie była, za 3 lata będzie do bani, więc szkoda się nad tym spuszczać.


xDrive działa zawsze i nie znalazłem wad tego systemu, nigdy nie zawiódł mnie, a jeżdżę tym od 11 lat w wielu różnych modelach.


Wentylowane fotele w BMW działają tak, abyś się na nich nie przeziębił, inne podejście, nie jest najwydajniejsze, ale np. w Jaguarze nie ma bata, żebyś używając długo nie zachorował.


Auta niestabilne przy wietrze to przypadki jednostkowe, nie reguła, bez statystyk to forumowa anegdotka, tak samo jak wyższość LEDów, skoro obie niemieckie firmy zamawiają z tych samych źródeł? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem to na tym forum jest przeważająca większość "ślepych" zapaleńców BMW (co jest zrozumiałe bo to forum BMW a nie Audi) wiec jakakolwiek krytyka spotyka się niestety z brakiem zrozumienia.

Miałem A6 C7, mam 5 G31 tke. wiec mogę porównać 1 do 1 ale statystycznie nie ma to znaczenia bo mogła mi się trafić dobra/zła sztuka.

Spędzając w serwisach sporo czasu z obydwoma samochodami mogę powiedzieć że tekst typu "znana przypadłość / ten model tak ma" w BMW właściwie każdy z problemów jest znany serwisowi i nic z nim nie mogą/chcą zrobić.

Niestety 5tka ma dużo więcej małych wkurzających wad. VAG ma wiele marek i dużo dużo więcej modeli wiec zbiera doświadczenie z każdej z nich, ma wiec na pewno możliwość dopracowania detali lepiej niż BMW co nie znaczy że zdarzają im się wpadki.


Jeśli chodzi o systemy infotainment to lubię iDrive bo jest dosyć prosty w obsłudze (chociaż został pogmatwany w najnowszych odsłonach) natomiast fakt braku android auto do Lipca zeszłego roku to był żart, gdy VAG oferuje google maps w zintegrowanej navi od 2011 a Android auto od początku istnienia.


Systemy asysty w G30 a w szczególności asystent pasa ruchu jest tragiczny, wyłącza się co chwile lub próbuje zjechać na pobocze. Po prostej drodze jest ok ale jak zaczyna sie jakiś zakręt to koniec. W A6 C7 to zupełnie inna klasa (chociaż działa od ~60kmh). Radar w BMW przy lekkich opadach sniegu przestaje działać bo sie zakleja sniegiem (jest w takim złym miejscu). W Audi nigdy to nie wystapiło. Być może systemy asysty z G05, G20 są bardziej dopracowane.


Co do podwójnych szyb to miało byc w G30/31 cicho bez nich (dlatego nie oferowane) a jest głośno jak w Fordzie. U mnie przy 100kmh trzeba sobie pokrzyczeć żeby porozmawiać z tyłem. W A6 mogłem sobie szeptać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

VAG ma wiele marek i dużo dużo więcej modeli wiec zbiera doświadczenie z każdej z nich, ma wiec na pewno możliwość dopracowania detali lepiej niż BMW co nie znaczy że zdarzają im się wpadki.

To jest kompletna bzdura, masz jakieś badania na poparcie tych słów, czy „wydaje mi się"?

Jesteś na forum BMW, więc większość tutaj to zapaleńcy marki, jednak ludzie szanują swoje pieniądze i to nie jest tak, że nikt nie ma dylematu i leci z opaską na oczy po BMW do salonu. Z drugiej strony ludziom tutaj podobają się fizycznie BMW i są w stanie pewne niedoskonałości przełknąć, Audi może mieć perfekcyjne systemy, ale mi, osobiście, się zwyczajnie nie podoba, nie lubię nimi jeździć, bo czuję się jak w VW albo Skodzie. Dla mnie, podkreślam, każde Audi wygląda jak VW i najwidoczniej nie jestem w grupie ich potencjalnych klientów. Nie jestem targetem. Proszę nie podawaj przykładu R8. Ja sam z siebie nie kupiłbym Audi, bo nie i już. Możesz podać mi 15 powodów za Audi, ale nic to nie zmieni.

Jest pewna grupa osób, która jeździ daną marką i koniec, i to są ludzie na tym forum w większości, a takich ludzi, którzy zastanawiają się między Mercem, Audi i BMW chodząc po salonach - wybiorą co im najbardziej pasuje po testach - jest tutaj mniej, są w mniejszości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do podwójnych szyb to miało byc w G30/31 cicho bez nich (dlatego nie oferowane) a jest głośno jak w Fordzie. U mnie przy 100kmh trzeba sobie pokrzyczeć żeby porozmawiać z tyłem. W A6 mogłem sobie szeptać.

Może jestem "ślepym" fanatykiem BMW, ale na pewno nie głuchym i to co piszesz o Fordzie i szeptaniu w A6 to bzdury. Nie upieram się co cichsze, ale przy 120km/h w G31, nie szeptam, nie krzyczę, tylko normalnie rozmawiam.


Warto porównywać bieżące modele, danych marek. Bo tak jak lubię A6 C7, tak obecna wersja mnie odrzuca jeżeli chodzi o wnętrze i "dotykowe wszystko".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak piszą przedmówcy - ja przy prędkościach powyżej dozwolonych autostradowych mam ciszę i to pomimo opon RoF, więc to jakieś bzdury. A G30 jak każde auto ma swoje wady i wcale ślepo nie zapatruję się na markę - po prostu jest mi ona najbliżej moich preferencji co do samochodu. No i ma tylny napęd :) Dla mnie limuzyna pokroju A6 z przednim napędem (w słabszych wersjach) jest dla lipą. Nijaki wygląd (sprawa subiektywna), skrzynia DSG jak i dotykowe wszystko mnie skutecznie zniechęca, ale jak ktoś uważa, że A6 jest fajniejsze, przecież nikt nie zabrania jeździć VAGiem. Z resztą bez przesady, to też kawał solidnego auta, ale zwyczajnie nie w moim typie.

A6 wygląda i moim zdaniem jeździ jak VW czy Skoda - VAG wg mnie robi auta na jedno kopyto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Warto uczciwie wspomnieć, że cały czas BMW ma po prostu braki w stosunku do Audi (mowa o porównaniu tych modeli). W kwestii wyposażenia to i funkcji to np:


- ogrzewanie przedniej szyby

- podwójne szyby dźwiękochłonne boczne

- lusterko po stronie pasażera przyciemniane automatycznie

- Mapy Google'a/informacje o korkach od Google

- Quattro działa przy każdej prędkości (w BMW bodajże do 110 km/h)?

- wentylacja/klimatyzacja mniej sprawia problemów w Audi, niż BMW

- Nie słyszałem historii o niestabilnej jeździe przy wietrze

- Matrix LED Audi są uznawane za lepsze niż lampy w BMW 5, ale to już trudno mi się wypowiadać.


Natomiast oczywiście w kwestiach podstawowych - silnik, frajda z jazdy, przyśpieszenie, skrzynia biegów - BMW jest górą.

 

Dawno takich pierdół nie czytałem, aż mnie brzuch rozbolał ze śmiechu.


- Na co komu ogrzewanie przedniej szyby jak dzisiaj albo nie jeździ się wcale albo jeździ się z garażu do garażu? A nawet jeśli nie z garażu to webasto w 5minut załatwia temat nie tylko przedniej szyby. Tradycyjne ogrzewanie przedniej szyby znane np. z Forda tylko zniekształca wizję i bardziej wkurza niż pomaga.

- Podwójne szyby boczne faktycznie mogłyby się przydać, bo lubię gadżety. Tym niemniej zupełnie nie mam wrażenia, że w BMW jest głośno nawet przy prędkościach powyżej 200km/h.

- Lusterko pasażera automatycznie przyciemniane było już obecne w BMW kilka generacji temu, a to że go nie ma obecnie to z tego co wiem kwestia przepisów, a nie braków technologicznych.

- Mapy Google są w G30 po lifcie jeśli komuś brakuje, natomiast przed liftem i we wcześniejszych generacjach 5er zupełnie nie odczuwałem ich braku, ponieważ od zawsze korzystałem z map i nawigacji fabrycznej BMW, do tego RTTI.

- Quattro działa przy każdej prędkości? Możliwe, ale co z tego?

- Wentylacji w BMW niczego nie brakuje. Przynajmniej się człowiek nie przeziębia, a nadmuch swoje i tak robi, więc się człowiek nie klei do fotela.

- Ja też nie słyszałem o niestabilnej jeździe w BMW przy wietrze, a jeżdżę naprawdę szybko i 300km/h nie jest u mnie niczym dziwnym. Jadę stabilnie jak po szynach.

- Niby przez kogo reflektory Audi są uznawane za lepsze lampy niż Adaptive LED z BMW? Chyba tylko przez fanbojów kałdi.


Nie znam nikogo normalnego kto jeździłby Audi (tak, wiem, sporo osób twierdzi to samo o posiadaczach BMW). Kolega akurat jest na etapie zakupu samochodu i pierwotnie brał nawet pod uwagę Audi SQ8. Szybciej z niego wysiadał niż wsiadał i nie chciał udać się nawet na jazdę próbną, bo dawno nie siedział w tak tandetnym samochodzie i od razu wiedział, że to nie jest "to". Ja też nie chcę jeździć podrasowaną Skodą. I to jest główny powód, dla którego omijam wszystkie salony VAG-a nawet nie patrząc co aktualnie oferują. Siedząc w jakimkolwiek pojeździe VAG-a nie wiesz czy siedzisz w Skodzie, Wieśwagenie czy Kałdi. I to jest kolejny powód, dla którego jest mi bardzo daleko do Audi. I naprawdę nie zmieni tego fakt, że jakieś rozwiązanie być może mają nawet lepsze niż to, które mam w BMW. Nie wiem czy moim kolejnym pojazdem po G30 będzie kolejne BMW serii 5. Może będzie to M850i Gran Coupe, może Mercedes GT 4-door, ale z całą pewnością nie będzie to Audi, choćby rozdawali je za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
"Skodzie, Wieśwagenie czy Kałdi"


I od razu wiadomo z jakim typem czlowieka sie dyskutuje :norty:

Brajan, lat 15 :norty:

 

Pudło. Vaneska, lat 13. Jeśli oceniasz swoich interlokutorów po tym jak nazywają samochody to nawet nie mamy o czym dyskutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.