Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A6 ma obecnie promo - rabat 24% na produkcje. Do zrobienia tyle w BMW?

Moim zdaniem info o rabacie nic nie daje. Zawsze trzeba zestawić to z formą finansowania.

Nie wiem jak jest w tym przypadku, ale może tak być że 24% tylko jeśli jest wynajem z Audi itp.

Opublikowano
A6 ma obecnie promo - rabat 24% na produkcje. Do zrobienia tyle w BMW?

Moim zdaniem info o rabacie nic nie daje. Zawsze trzeba zestawić to z formą finansowania.

Nie wiem jak jest w tym przypadku, ale może tak być że 24% tylko jeśli jest wynajem z Audi itp.

 

Jasne. Ja akurat szukam czegoś typu BMW CL, wiec poprosiłem o kalkulacje leasingu analogicznego do tego, który mam teraz. Teraz mam ofertę specjalna z Audi z wysokim wykupem (czyli 0OW, wykupu 64% po 3 latach i brak obowiązkowego wykupu, ale liczone od zrabatowanej ceny - teraz mam Q5). Także zobaczymy co wyjdzie.


Cały czas byłem nastawiony na to, ze po Q5 będzie ponownie BMW, a teraz w sumie nie wiem.

Opublikowano
Jak już gdzieś kiedyś pisałem ten "cudowny filtr" ma znacząco przesadzoną cenę i bez trudu można znaleźć tą samą efektywność filtracji za dużo mniejsze pieniądze. Wartość sprzedaży filtra nie filtruje. Raz jeszcze, w tej cenie kupuje się wysokospecjalistyczne kasety filtrujące klasy H14 o rozmiarach 50 cm x 50 cm do przemysłu. Filtry te mają atesty, o których większość z Was Koledzy nawet nie słyszała. Nie piszę tu po to żeby kogoś urazić tylko po to aby zobrazować jak to działa. Ja też przyjąłbym 1000% marży...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak już gdzieś kiedyś pisałem ten "cudowny filtr" ma znacząco przesadzoną cenę i bez trudu można znaleźć tą samą efektywność filtracji za dużo mniejsze pieniądze. Wartość sprzedaży filtra nie filtruje. Raz jeszcze, w tej cenie kupuje się wysokospecjalistyczne kasety filtrujące klasy H14 o rozmiarach 50 cm x 50 cm do przemysłu. Filtry te mają atesty, o których większość z Was Koledzy nawet nie słyszała. Nie piszę tu po to żeby kogoś urazić tylko po to aby zobrazować jak to działa. Ja też przyjąłbym 1000% marży...

 

jeśli znajdują się nabywcy...

możesz podać jakie to atesty?

Opublikowano
A6 ma obecnie promo - rabat 24% na produkcje. Do zrobienia tyle w BMW?

Moim zdaniem info o rabacie nic nie daje. Zawsze trzeba zestawić to z formą finansowania.

Nie wiem jak jest w tym przypadku, ale może tak być że 24% tylko jeśli jest wynajem z Audi itp.

 

dostałem ofertę leasingu 0% OW - max wykup (przy 4 latach to 52,37%). Koszt leasingu ok. 111%. Przy 3 latach ok. 108,5% i wykup 60,39%. Plus wymagany GAP i OC/AC od VWFS (obecnie mam tak samo i o ile RTI/GAP jest trochę droższy, o tyle ubezpieczenie komunikacyjne wychodzi rynkowo). Nie ma jakiegoś szału, ale chyba w CL będzie podobnie - a przynajmniej wstępną ofertę CL (co prawda na G20) dostałem gorszą (wyższy koszt leasingu).

Opublikowano
No z ofert, które ja otrzymałem koszt Audi to jakieś około 130 000 złotych na 3 lata przy OW 10% i wysokim wykupie, taki sam CL w BMW to koszt około 200 000 zł....
Opublikowano
Warto też zauważyć, że w przypadku Audi Perfect Lease mamy korzystną rozdziałkę na część kapitałową i odsetkową, co przy limicie 150 000 zł robi o wiele większe koszty w firmie, zakładając że zgodnie z większością przekonania limit wynikający z proporcji do 150 000 zł dotyczy części kapitałowej, a odsetkową wpisujemy w całości w koszty.
Opublikowano
Kolego, nie kompromituj się albo zmień doradcę podatkowego/księgowego. W leasingu nie rozdziela się części kapitałowej/odsetkowej w kontekście zaliczania do kosztów uzyskania przychodu.
Opublikowano
Jak już gdzieś kiedyś pisałem ten "cudowny filtr" ma znacząco przesadzoną cenę i bez trudu można znaleźć tą samą efektywność filtracji za dużo mniejsze pieniądze. Wartość sprzedaży filtra nie filtruje. Raz jeszcze, w tej cenie kupuje się wysokospecjalistyczne kasety filtrujące klasy H14 o rozmiarach 50 cm x 50 cm do przemysłu. Filtry te mają atesty, o których większość z Was Koledzy nawet nie słyszała. Nie piszę tu po to żeby kogoś urazić tylko po to aby zobrazować jak to działa. Ja też przyjąłbym 1000% marży...

1000% narzutu, marża nie przyjmuje wartości większych niż 100% (wtedy cena=zysk)

Opublikowano
Kolego, nie kompromituj się albo zmień doradcę podatkowego/księgowego. W leasingu nie rozdziela się części kapitałowej/odsetkowej w kontekście zaliczania do kosztów uzyskania przychodu.

 

A Tobie proponuje przestudiowanie powszechnie dostępnych artykułów w internecie, a także fundamentalną wiedzę z tego zakresu. Miło, że chciałeś nauczyć wszystkich, o swojej mądrości - niestety... nie wyszlo :( Przykro mi.. :(


2020-12-04-17-43-05-simulation-2138161-1-pdf-Adobe-Acrobat-Reader-DC.png

 

Część kapitałowa raty leasingowej

Jest to część raty leasingowej, która stanowi spłatę wartości przedmiotu leasingu. W przypadku pojazdów osobowych, zgodnie z zasadą proporcjonalności, przedsiębiorca rozlicza część kapitałową z uwzględnieniem wskaźnika leasingu. Przedsiębiorca z części kapitałowej ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wartość (2500 zł + 50% nieodliczonego VAT tj. 287,50 zł)* 70,80% = 1973,55 zł


Część odsetkowa raty leasingowej

Jak podkreśla KIS, część odsetkowa jest to koszt jaki przedsiębiorca ponosi w związku z użytkowaniem przedmiotu leasingu. Odsetki nie mają związku z wartością pojazdu, ani nie są kosztem związanym z jego eksploatacją. Część odsetkowa leasingu będzie za tem kosztem działalności a nie kosztem pojazdu. Oznacza to, że nie będzie ograniczone współczynnikiem leasingu ani limitem 75% związanym z eksploatacją pojazdu. Przedsiębiorca z przykładu 1 zaliczy do kosztów uzyskania przychodu pełną wartość opłaconej części odsetkowej tj. kwotę 500 zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie miksujecie w swoich wywodach zasady rozliczeń dla dwóch różnych form leasingu: operacyjnego i fiansowego.

W operacyjnym, jest rata leasingowa netto w kwocie X + 23% VAT i to jest po prostu miesięczny koszt korzystania z auta.

Opublikowano
Nikt nie miesza leasingu finansowego z operacyjnym - tylko chodzi o kwestie zaliczania odsetek przy nowym limicie 150tys zl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt nie miesza leasingu finansowego z operacyjnym - tylko chodzi o kwestie zaliczania odsetek przy nowym limicie 150tys zl

Ale jak mam odliczać odsetki, kiedy w kalkulacji leasingu , załączniku do umowy i w comiesięcznej FV mam tylko 1 pozycję "Rata leasingu netto". Gdzie mam szukać odsetek :mad2:

Opublikowano
Dziwne. U mnie jest rata za miesiąc i w treści podane rata kapitału.

 


Dokładnie, u mnie we wszystkich umowach również

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt nie miesza leasingu finansowego z operacyjnym - tylko chodzi o kwestie zaliczania odsetek przy nowym limicie 150tys zl

Ale jak mam odliczać odsetki, kiedy w kalkulacji leasingu , załączniku do umowy i w comiesięcznej FV mam tylko 1 pozycję "Rata leasingu netto". Gdzie mam szukać odsetek :mad2:

 

Zerknij w harmonogram spłat albo zatrudnij kogoś kto się na tym zna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zerknij w harmonogram spłat albo zatrudnij kogoś kto się na tym zna.

Zerknąłem właśnie, bo tak się składa, że zatrudniam kogoś kto się na tym zna i nie muszę o tym myśleć. Sprawa wyjaśniła się szybko część aut mam w leasingach z 2018r, od wejścia limitu leasinguję 1 auto ciężarowe (ze skrzynią 8HP :D ), i 1 BMW, które jest osobowe i dotyczy go ten limit i.... harmonogram jest. Więc moje niedopatrzenie. Zwracam honor.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
wygląda na to, że A6 ma lepszy rabat (24% - max na G30 jaki dostałem to ok. 23%) i finansowanie (co najmniej o kilka pp. taniej, a do tego wyższe RV). Ktoś przebił to może? Celuję w zamówienie do końca roku, a w sumie mało już czasu ;)
Opublikowano

Finansowanie zawsze mozna ogarnac zewnetrznie.

Btw to jakie masz parametry leasingu ze wychodza roznice kilku p.p.?


Roznica 1p.p. w rabacie to tez praktycznie pomijalny temat - zalezy ile katalogowo wychodzi kazde z aut.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A miał może ktoś z Was okazję testować A6 55 TFSI e? W BMW póki co brak czegoś konkurencyjnego w podobnej cenie... 367 KM auto do wzięcia za jakieś 260 000 zł brutto.

Rata miesięczna 1580 zł netto. Brzmi całkiem dobrze!


Wiadomo, że to hybryda plug-in, ale jest to trochę przyszłościowe w kontekście zielonych stref w miastach...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie bez powodu Kałdi jest tak tanie. To taka upgradowana Skoda, więc fajerwerków bym się nie spodziewał. Osobiście nie chciałbym nawet zaparkować koło takiego szmelcu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.