Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A miał może ktoś z Was okazję testować A6 55 TFSI e? W BMW póki co brak czegoś konkurencyjnego w podobnej cenie... 367 KM auto do wzięcia za jakieś 260 000 zł brutto.

Rata miesięczna 1580 zł netto. Brzmi całkiem dobrze!


Wiadomo, że to hybryda plug-in, ale jest to trochę przyszłościowe w kontekście zielonych stref w miastach...

 

Zastanawiam się, jak będą sprawdzać w tych zielonych strefach czy jedziesz na prądzie...

Opublikowano

Trochę off-top, ale wypowiem się.

Kilka dni temu szukałem samochodu, niedużego SUVa, byłem na jazdach w Audi - miało być Q2 i ogólnie spędziłem chwilę w salonie Audi i bardzo mnie ta marka negatywnie zaskoczyła. Wiadomo, że A6 to kawał fajnego auta, co by nie mówić, ale Q2 to naprawdę nic więcej jak tylko upgreadowa Skoda. Obicia drzwi, plastiki bardzo marne, poziom hałasu to kolejny minus, a DSG to jakieś nieporozumienie. Wiem, jestem rozpieszczony ZF-em, mam go w kilku autach, ale generalnie poziom samochodu nie powala w stosunku do ceny. Padło na Mazdę Cx-30 w wersji 100 Anniversary - Mazda mnie mega pozytywnie zaskoczyła wieloma aspektami (włącznie z obsługą w salonie).


Reasumując - czasem narzekamy na BMW, że to jest gorsze, tamto nie przystoi na markę premium, ale i tak BMW robi świetne auta - to jest to zwyczajnie taki trend, że marki niby nie premium mocno się podciągają, a "premium"... oszczędzają.

Opublikowano

Znajomy ma A7 C8, benzyna 55tfsi, częściej jeździ zastępczymi niż własnym samochodem.

Padła już skrzynia, haldex i kilka mniejszych tematów.


Jeśli kupiłeś Mazdę o oklej ją całą folią. Jakość lakierów w Mazdzach to jakaś komedia. Moja mama ma cx3 (soul red), po 13kkm lakier wygląda ja po 300k. A samochód chuchany i dmuchany.

Opublikowano
Trochę off-top, ale wypowiem się.

Kilka dni temu szukałem samochodu, niedużego SUVa, byłem na jazdach w Audi - miało być Q2 i ogólnie spędziłem chwilę w salonie Audi i bardzo mnie ta marka negatywnie zaskoczyła. Wiadomo, że A6 to kawał fajnego auta, co by nie mówić, ale Q2 to naprawdę nic więcej jak tylko upgreadowa Skoda. Obicia drzwi, plastiki bardzo marne, poziom hałasu to kolejny minus, a DSG to jakieś nieporozumienie. Wiem, jestem rozpieszczony ZF-em, mam go w kilku autach, ale generalnie poziom samochodu nie powala w stosunku do ceny. Padło na Mazdę Cx-30 w wersji 100 Anniversary - Mazda mnie mega pozytywnie zaskoczyła wieloma aspektami (włącznie z obsługą w salonie).


Reasumując - czasem narzekamy na BMW, że to jest gorsze, tamto nie przystoi na markę premium, ale i tak BMW robi świetne auta - to jest to zwyczajnie taki trend, że marki niby nie premium mocno się podciągają, a "premium"... oszczędzają.

 

Również mam podobne spostrzeżenia co do jakości Audi Q2 - fatalna jakość wykończenia - wszędzie tani plastik. Ostatnio wybierałem auto dla żony - porównywaliśmy Q2, Mercedesa GLA i BMW X2. O ile wybór między GLA i X2 był trudny, to Q2 wypadł fatalnie. Ostatecznie padło na X2 :)

Opublikowano

Obsługa sprzedażowa i po spzedażowa w Mazda najlepsza z jaką miałem do czynienia. Naprawdę robi wrażenie, no chyba że jak tak trafiałem ale standardy mają wysokie. We wszystkich innych salonach totalna wyjebka nie wspominając o BMW bo tutaj to chyba nikt dupy nigdy nie podniesie.

Mazde znam, auto generalnie bardzo dobre i byłoby rewelacyjne gdyby nie kilka irytujących kwestii. Wyciszenie dramat(no ale jak elementy karoserii ważą tyle co puszka coli to nie może być inaczej). Lakier, hamulce i lusterka padające jak muchy. Ale pozatym naprawdę auta które zaskakują w pierwszym kontakcie na plus i to bardzo. Mają dobrą taktykę że nie sprzedają golasów. Nawet "tania" wersja jest fajnie spasiona.

Opublikowano

Mazda nie jest bardzo dobrym autem.

Ma słaby lakier,zawieszenie i psujące się skrzynie automatyczne.

Gdy coś się zepsuje trzeba czekać kilka tygodni na części.

X1 nawet w najgorszej wersji bije mazdę na głowę jakością i niezawodnością.

Tylko w pl kobiety pracujące w budżetówce ubzdurały sobie ze to auto marzeń.

Ogólny wygląd i niska cena to główne atuty mazdy.

Z dużych minusów to ryzyko kradzieżowe bo mazdy są kradzione na części hurtem.

Jeśli już koniecznie chcesz rozliczyć żonę lub kochankę po kosztach to kup t-roc lub t-cross

MADE IN PRL
Opublikowano

Hmm, ciekawe


Mam Mazdę 6 od 2013 roku do dziś, no i G31 a wcześniej F30, więc mogę "coś" powiedzieć.


Serwis / salon / obsługa w Maździe - tego nawet nie można porównać do BMW, bo obraziłbym tych, którzy to uczynili w Maździe. Jak jest w BMW to chyba każdy wie...

Wizyty w serwisie, o dziwo, częściej z BMW... czysta statystyka ( nie mówię o przeglądach związanych z przebiegami )

Ceny serwisów - w Maździe jak za darmo w porównaniu do BMW,

Skrzynia biegów w Maździe - ja nie słyszałem o żadnej nadmiernej awaryjności, u mnie działa nadal super...

Wyciszenie w mojej 6 vs. obecna G31 to dramat, ale wiem z jazd, że tam kolejne FL wiele zmieniły i już tak źle nie jest

Porównywanie Mazdy do BMW - nieporozumienie, to dwie klasy samochodów, to dwa inne samochody pod każdym względem. Z resztą, wystarczy spojrzeć na cennik - w moim przypadku BMW ponad dwukrotnie droższe, więc jakich wniosków oczekujemy ?


Czym wolałbym jeździć gdybym miał wybór i o nic nie musiał się martwić - BMW :)


Ważne żeby te +plusy nie przesłoniły nam tych -minusów :-)

Opublikowano

Drugi przegląd w Mazdzie cx3 przebieg 13k km 1500zł, także wcale tak tanio nie jest.

Zgodze się z lusterkami - poleciały silniki od składania, wymienili bez dyskusji.

Lakier - zgłosiłem rysy i odpryski na lakierze. W sumie to zrobiłem to pro forma, nie licząc na pozytywną decyzję.

Bo tu producrnt łatwo, może się wyłgać z odpowiedzialności. Stwierdzi, że samochód nie był prawidłowo myty i tyle w temacie.

A tu zaskoczenie. Serwisant zrobił zjdjęcia i po kilku dniach zadzwonił z informajcą, że Mazda w ramach dobrej woli nieodpłatnie polakieruje zderzak, maskę i błotniki.

A na zastęczego dali CX30, i tu muszę potwierdzić, że jest duży przeskok w sotsunku do cx3. Jednak nadal, wbrew temu w co chce wierzyć Mazda, to nie jest premium.

Ale cenami też gonią czołówkę... No i kolejna 6 i cx5 mają być w 6 garach z RWD. :)

Opublikowano

Tu bez zmian.:)

Mazda trzyma się tradycji, mówią nie downsizingowi i ocynkowi.:)

Opublikowano
Serwis / salon / obsługa w Maździe - tego nawet nie można porównać do BMW, bo obraziłbym tych, którzy to uczynili w Maździe. Jak jest w BMW to chyba każdy wie...

Wizyty w serwisie, o dziwo, częściej z BMW... czysta statystyka ( nie mówię o przeglądach związanych z przebiegami )

Ceny serwisów - w Maździe jak za darmo w porównaniu do BMW,

Ja wiem - ASO BMW jest dla mnie absolutnym wzorcem jeśli chodzi o obsługę klienta i można do tego poziomu się co najwyżej równać, niż go przeskoczyć. W Porsche mają też podobnie, bardzo przyjemnie.

Ceny serwisów - w BMW to w większości jest 0 (słownie: zero) złotych, więc ja nie wiem, w Mazdzie dopłacają? Nawet w M2 mam darmowe wymiany oleju/filtrów/itp w cenie, tylko hamulce sam robię. W M2 zresztą pomimo charakteru auta żadnych dodatkowych kosztów nigdy nie miałem, tylko to co tuningowałem i wspomniane hamulce.

Za to co do Mazdy, nie kolorowałbym też tak, bo np. myśmy kupowali do firmy 6 chyba trzy lata temu, to była tragedia - mieliśmy własny leasing i ODMÓWILI nam sprzedaży auta w 3 salonach. To nie jest coś, co w salonie marki premium jak BMW się może zdarzyć.


A jak już ktoś wspomniał, serwis Toyoty to jest absolutna tragedia, byłem w Tychach, to było nijak, ale w Bielsku absolutna tragedia, wręcz mnie oszukali i wystawili jak chciałem testować. Także jak ktoś uważa, że jest źle w salonie, niech zobaczy Toyotę :D

Opublikowano

Niektóry nie mają Service Inclusive, więc muszą płacić.

Ja też nie muszę. A jak zmieniam olej na skróconym interwale, to za samą usługę wymiany płącę 200zł brutto.

Więc niej jest źle.

Opublikowano

Z tymi skrzyniami automatycznymi to chyba jakaś pomyłka. Znane są raczej z niezwyłkej bezawaryjności ale coś za coś bo to starsze klasyczne konstrukcje i mi nie pasują.

W Mazda jest spoko bo auto zastępcze dostajesz bez gadania. Nawet na 1 dzień serwisu. A samych aut nie ma sensu równać bo to 2 światy aczkolwiek uważam że w segmencie D Mazda leje wszystkich bezapelacyjnie.

Wyciszenie się poprawiło dopiero w 2018r. Wcześniej jest słabo a na autostradzie lepiej wyłączyć muzykę bo robi się jeden wielki huk.

Opublikowano
Z tą niezwykłą bezawaryjnością to chyba coś Ci się pomyliło. To jest skrzynia Aisin stosowana także w Volvo, Oplach, francuzach - nie ma co nawet porownywać z ZF.
Opublikowano

Mazda jest po prostu ładna, i nawet 6tka nieźle się starzeje. Za tymi SUVikami młode MILFy szaleją, a czy to ma Aisina czy ZF, to ich tak interesuje jak mikroprocesor w statku SpaceX.

Cena/jakość bardzo się te samochody bronią, do tego wspomniany już VW, który cena/jakość też robi robotę i jak komuś nie wstyd to warto :)

Opublikowano
młode MILFy szaleją

 

bardzo mi się to podoba :lol: , Netflix jest wszędzie :lol:


jak również to, że w BMW serwis jest za darmo... komedia.

Opublikowano
jak również to, że w BMW serwis jest za darmo... komedia.

Może po prostu masz mało doświadczenia? Ja od ponad 10 lat serwisuje nowe BMW w ASO i powiem szczerze, że koszty utrzymania nowego BMW w którym nie grzebiesz to tylko hamulce i opony. Dla mnie bajka.


Dla porównania, jeśli serwisujesz nowiutkie Porsche i w aucie się nic nie psuje, to taki sezonowy przegląd z wymianą np. filtrów i pary klocków to 10tys. W zasadzie w Porsche jak na serwisie płacisz poniżej 1000zł to myślisz, że się pomylili na FV :lol: :lol: :lol:

Opublikowano

Nie będę z Tobą polemizował, bo pewnie masz więcej doświadczenia... skoro to tak podkreślasz, jednakowoż nie pomijaj znaczącego faktu, iż aby mieć ten serwis "za darmo" wcześniej trzeba zapłacić, no chyba że Ci ten fakt gdzieś umknął.

W tym "serwisie za darmo" zaproponowano mi wymianę tarcz i klocuszków za jedyne 8600 PLN netto. To już nie daleko do Porsche :wink:

Opublikowano

Tu nie ma co dyskutować o cenach usług na serwisie bo mowa była o jakości serwisu a nie cenach. To że na serwisie BMW możesz zostawić kilka razy tyle co na serwisie Mazdy to oczywista sprawa. Ale to już wiadomo jak decydujesz się na konkretną markę auta, sama cena auta to też różnice.

A jeśli chodzi o jakość serwisu to też mogę powiedzieć że BMW jest bardzo dobrze - przynajmniej ja mam takie doświadczenie. Na razie 2 auta serwisowane, nie jakaś tam flota ale wszystko OK. Auta nie kupowane nawet w tych konkretnych serwisach. Za każdym razem nie mam problemów i to nie ważne czy wykonywane są czynności w ramach BSI, gwarancji czy takie za które musiałem sam zapłacić. Z autami zastępczymi tez nie miałem większego problemu nigdy, nawet przy wymianie oleju, która trwała 3 h. I to moje doświadczenia z dwóch niezależnych ASO.

PS. a czy te serwisy darmowe zostały wcześniej i tak opłacone ? Nie koniecznie. U Sławomira tak, on kupuje tylko nowe auta. Ale ja np. mam z PS więc można powiedzieć, że ekstra wcześniej za to nie płaciłem - nie jest to na pewno powód żeby zwiększać cenę auta używanego.

Opublikowano

Kiedyś Service Inclusive było w cenie, co nie znaczy że za darmo.

Od jakiegoś roku jest to opcja w konfiguratorze.

Opublikowano

Dla mnie to ostatni wpis w tym temacie.

Też mam nowe, i nawet nic mnie nie kosztowały i nie kosztują - także emocjonalnie neutralnie. Odniosłem się do porównania, które w ogóle nie powinno mieć miejsca, jeśli jednak ktoś chce porównać, to ten wynik nie mógł być inny. Wiadomo, że lepiej się jeździ BMW 5 ( ja też wolę ) i wiadomo, że w każdym aspekcie będzie droższe niż Mazda 6 ( żadne odkrycie ani powód do irytacji ).


Zmykam - miłego weekendu !

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wczoraj zajechałem do Audi zobaczyć c8

Wersja która na salonie coś ok 350k.

Posiedziałem w niej 20 min, pomacałem, pobawiłem się tym co można było włączyć zobaczyć

Przyznaje ze nie jeździłem c8 (kiedys miałem c7 245km)

Design to rzecz może gustu ale całokształt tych 20 min siedzenia w aucie zdecydowanie mnie przekonał ze Panowie z Audi maja lekcje do odrobienia. Tam klimaty passata aż nadto czuć. Myślę że wrażenia z jazdy jakiekolwiek by nie były w aucie za 370kpln nie przysłonią klimatu lepszego passata :( (którego z reszta ostatnia wersje użytkowałem do niedawna)

Opublikowano

Ja właśnie przesiadłem się z C7 avant (3.0 TDI quattro 272KM) do G31 (540d) i muszę przyznać, że różnica jest większa niż się spodziewałem. Głównie chodzi o właściwości jezdne, w których audi przegrywa. Charakterystyka pracy silnika i skrzyni biegów, a w szczególności ich zgranie to jest inny poziom. Czuje się, że tutaj audi goni, ale nie dogoni bo bmw po prostu odjechało za daleko. To pewnie łabędzi śpiew bmw, bo silniki spalinowe na naszych oczach odchodzą. Audi przestawia wszystko na elektryki, bmw szuka swojej drogi.

Zrozumiałem też na czym audi budowało swoje DNA przez lata będąc czymś między mercedesem a bmw. Prawie we wszystkim audi jest bardziej zachowawcze, konserwatywne, mało odważne, nijakie. Myślę, że napęd 4x4 audi jest lepszy (przynajmniej tak piszą), ale nie da się tego odczuć w praktyce. Jakość wykonania... ciężko znaleźć różnice. System audio to jedyna rzecz, którą audi ma lepszą. Chodzi o system za dopłatą kilku tysięcy (bose w audi, harman/kardon w bmw). W bmw dźwięk jest po prostu dużo gorszy, płaski.

Opublikowano
Ja właśnie przesiadłem się z C7 avant (3.0 TDI quattro 272KM) do G31 (540d) i muszę przyznać, że różnica jest większa niż się spodziewałem. Głównie chodzi o właściwości jezdne, w których audi przegrywa. Charakterystyka pracy silnika i skrzyni biegów, a w szczególności ich zgranie to jest inny poziom. Czuje się, że tutaj audi goni, ale nie dogoni bo bmw po prostu odjechało za daleko. To pewnie łabędzi śpiew bmw, bo silniki spalinowe na naszych oczach odchodzą. Audi przestawia wszystko na elektryki, bmw szuka swojej drogi.

Zrozumiałem też na czym audi budowało swoje DNA przez lata będąc czymś między mercedesem a bmw. Prawie we wszystkim audi jest bardziej zachowawcze, konserwatywne, mało odważne, nijakie. Myślę, że napęd 4x4 audi jest lepszy (przynajmniej tak piszą), ale nie da się tego odczuć w praktyce. Jakość wykonania... ciężko znaleźć różnice. System audio to jedyna rzecz, którą audi ma lepszą. Chodzi o system za dopłatą kilku tysięcy (bose w audi, harman/kardon w bmw). W bmw dźwięk jest po prostu dużo gorszy, płaski.

 


Co do audio poświęciłem kilka tysi i mam upgrade powyżej ekwiwalentu harmana

Co do 4x4 to po przesiadce na RWD g30 odkryłem radość z jazdy :) (czasami jeżdżę f30 330ixdrive mojej żony)

Co do nijakości audi i całej grupy VAG pełna zgoda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.