Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry!


Czy ktoś miał przyjemność porównywać Audi A6 55 TFSI z G30 540i po lifcie? :)

Z ciekawości chciałbym wiedzieć, jak wrażenia! Nie ukrywam, że leasing na Audi jest nieporównywalnie tańszy w stosunku do leasingu BMW... Stąd moje pytanie :)


Pytam głównie o właściwości jezdne i dynamikę silnika!


Z góry dzięki za informacje! :)

Opublikowano
Ogólnie audi dość mocno poleciało na jakosci, zwłaszcza jeśli chodzi o elektronikę. Weź tez pod uwagę, ze w audi masz s-tronic, dużego laga przy ruszaniu. Jak 2 lata temu chciałem kupić audi, tak kupiłem bmw i złego słowa nie powiem :p
Opublikowano

A w salonach testówek już nie ma? :)

Jedź do dealerów, usiądź, podotykaj, przejedź się i... zamów BMW.:)

Opublikowano
A w salonach testówek już nie ma? :)

Jedź do dealerów, usiądź, podotykaj, przejedź się i... zamów BMW.:)

 

Popieram.

Albo zaoszczędź sobie czasu i... od razu zamów BMW :)

Opublikowano

Coś w tym jest , testowałem 2 litrowego diesla , 204 km z 4x4

Lag delikatny jest ale generalnie było ok , silnik porównywalny do Bmw 190 km .

Auto w środku jest bardzo nowoczesne , sam dotyk na pewno wymaga zmiany nawyków .

Na grupie Audi jest trochę postów narzekających na lag i gubiącą się właśnie elektronikę .

Przymierzałem się do nowego - rabat na starcie 24 % był zachęcający .

Jednak patrząc całościowo , czyli niekorzystne przepisy podatkowe dla aut powyżej 150 tys. ,

bardzo duże spadki wartości zdecydowałem się na poszukanie jakiegoś fajnego 3 latka.

I tak zostałem przy Bmw , pojawiła się fajna G30 ,2017 rok z przebiegiem 75 tys.

M-pack , 2,0 190km , 4x4 z wyposażeniem którego raczej bym nigdy nie zamówił .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do elektroniki, to takie same problemy ma i BMW i Mercedes i Audi i wiele innych marek... np Ford.

Problemem jest zbyt krótki czas na wprowadzenie, niesprawdzone części i zbyt duża liczba zamówień... No i koszta...

Opublikowano
Jeszcze nie widziałem tu na grupie żeby ktoś w nowym samochodzie w ciągu 6 miesięcy od zakupu samochodu gonił z samochodem do ASO na lawecie kilka/kilkanaście razy. Na fb w nowych a6 i a7 czesto ludzie piszą o dość dużych problemach typu check engine, choinka na desce i nie można odpalić samochodu. Albo nowy samochód, a w ASO mówią, ze syf w układzie paliwowym i na gwarancji tego nie zrobią, bo pewnie klient tankował słabe paliwo.
Opublikowano

Aktualnie jeżdżę A6 3.0 TDI quattro, za moment zamawiam G31 i też już trochę jeździłem. Porównuję wersje 3.0 TDI i 530d.

Odkładając na bok kwestie designu i innych spraw subiektywnych mam takie uwagi:

- główną przewagą BMW jest skrzynia biegów, głównie chodzi o oprogramowanie; to po prostu najlepszy automat na rynku

- choć V6 Audi jest dopracowany to jednak R6 BMW brzmi, rozwija moc lepiej i jeszcze spala mniej paliwa

- wbrew temu co piszą niektórzy, Audi dalej jest wg mnie trochę z przodu jeśli chodzi o generalną jakość; materiały+spasowanie+zużywanie elementów robią lepsze wrażenie w Audi

- wirtualny kokpit choć w BMW wyświetla więcej bajerów, to w Audi jest wykonany bardziej premium; w szczególności chodzi o wpasowaniu panelu LCD

- w obu przypadkach łopatki przy kierownicy to kompletne nieporozumienie; ich działanie jest bardzo głęboko filtrowane przez elektronikę

- bardzo duża przewaga BMW nad Audi w wersjach kombi to nivomat w serii z tyłu; do Audi trzeba zamówić drogą pełną pneumatykę, żeby np. załadowane auto z tyłu nie "siedziało", a niestety pneumatyka nawet w trybie dynamic robi z auta ponton

Opublikowano

Jako że na miesiąc wpadło w moje ręce a6 c7 z 12 roku to mam inne zdanie na temat skrzyni s-tronic. nie jeździłem audi parę lat więc z chęcią się przesiadłem na parę tygodni. Skrzynia s tronic w tym modelu nie ma opóźnienia , po prostu ma inną charakterystykę niż zf w bmw.

Oba auta mają zwoje wady i zalety, nawiększą różnicą jest dla mnie napęd i skrzynia. Quattro działa stale i bardzo stabilnie, ale jak ktoś przesadzi to po prostu wypadnie z toru jazdy. X-drive działa odwrotnie, czuć że przeginamy i auto daje nam szansę na odpuszczenie gazu. Bmw daje wg mnie większą radość z jazdy . Skrzynia zf jest bardziej dynamiczna i bardziej odczuwalne są zmiany biegów.

Jeżeli chodzi o wnętrze to w nowej generacji Audi A6 tylko siedziałem i mi osobiście się podoba, jakość wydaje się lepsza niż w g30, mówię tu o np boczkach drzwi, desce rozdzielczej (nie mam obszytej skórą).

Najlepiej wypożyczyć oba auta na chociaż 1 dzień i pojeździć w dzień i wieczorem, porównać wszystko co nas interesuje.

Dla mnie ideał to byłby gdyby do g30 można by wrzucić zegary z a6 c7, zwykłe , analogowe z małym lcd po środku. Ale że nie można mieć wszystkiego to mam kompromis w postaci g30 ;)

  • Moderatorzy
Opublikowano
a6 c7 z 12 roku


Skrzynia s tronic w tym modelu nie ma opóźnienia

 

Z tego co wiem to ten słynny lag pojawił się w późniejszych modelach wraz z nowymi normami spalin.

Opublikowano
Ale skrzynia jest ta sama, wiec naprawy mechatroniki, wymiany koszy sprzęgieł albo wypadanie biegów będą na porządku dziennym
Opublikowano
Lag w nowszej wersji audi zniweluje pierwszy lepszy ciptuning. Jakby mi się audi podobało to tak bym zrobił. A że BMW siadło mi strasznie to jeżdżę tylko nimi. Wszstko kwestia gustu i preferencji.
Opublikowano

Ja bym brał A6, przed G31 miałem A6 C7 a i C8 z wypożyczalni sie najezdzilem, wiem ze nastepnym autem będzie C8.

BMW to tragedia w porównaniu do Audi, spasowanie, prowadzenie, trzeszczenie budy na każdej dziurze a do tego multimedia jak w F10. Dla mnie C8 wyglada mega bardziej nowoczesnie na zewnątrz i w środku. Jedyny minus w Audi to skrzynia ktora troche bardziej szarpie, natomiast moja przy powolnej jeździe w korkach (1-2-3ci bieg) również szarpie.

Opublikowano
Oglądałem nowe a6 wczoraj z ciekawości w jednym z salonów. Jakość plastyków spadła tak samo nisko jak w bmw, co do szarpania skrzyni to ani w audi anie w bmw nigdy tego nie odczuwałem , tylko zmiana na sport powoduje szarpnięcia. Największy plus audi to analogowe zegary .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a mnie ten virtual cockpit kompletnie irytuje... przerost formy nad trescia...

juz dawno pisalem ze w niektorych kwestiach opel dorownuje "premium", bo ci zeszli...

Opublikowano
Może mi ktoś powiedzieć z czego zrobiony jest filtr kabinowy do G30 ?????? że kosztuje ok 1000 zł w ASO ????? do Audi kosztuje 190 oryginał. Czy tych bayerów nie poj.......
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może mi ktoś powiedzieć z czego zrobiony jest filtr kabinowy do G30 ?????? że kosztuje ok 1000 zł w ASO ????? do Audi kosztuje 190 oryginał. Czy tych bayerów nie poj.......

 

Doprawdy? A czy ten szmelc z kałdi też wyłapuje najmniejsze cząstki typu PM2,5? Chcesz się truć to kupuj tańsze filtry kabinowe, w BMW też takie znajdziesz. Ja tam uważam, że na zdrowiu nie warto oszczędzać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najmniejsze cząstki to są PM1...

a filtrona filtr kosztuje 160PLN... więc nie ma tak źle...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Najmniejsze cząstki to są PM1...

a filtrona filtr kosztuje 160PLN... więc nie ma tak źle...

 

I osobiście sprawdzałeś, że działa tak samo dobrze jak Fine Dust Filter? Bo opinie o Filtronie są takie, że ludzie nie chcieliby tym filtrować wody do spuszczania w toalecie. I nie jest to moja subiektywna opinia, a wrażenie z niejednego forum.


A wracając do standardowego filtra BMW - moim zdaniem nie filtruje on tak samo dobrze jak Fine Dust, smród z diesla się przedostawał do kabiny aż gryzło w gardle.

Edytowane przez s0nar
  • Moderatorzy
Opublikowano
Może mi ktoś powiedzieć z czego zrobiony jest filtr kabinowy do G30 ?????? że kosztuje ok 1000 zł w ASO ????? do Audi kosztuje 190 oryginał. Czy tych bayerów nie poj.......

Ten filtr wygląda jak mój z innego modelu, też mam z węglem aktywnym z ASO, ale za 300 zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najmniejsze cząstki to są PM1...

a filtrona filtr kosztuje 160PLN... więc nie ma tak źle...

 

I osobiście sprawdzałeś, że działa tak samo dobrze jak Fine Dust Filter? Bo opinie o Filtronie są takie, że ludzie nie chcieliby tym filtrować wody do spuszczania w toalecie. I nie jest to moja subiektywna opinia, a wrażenie z niejednego forum.


A wracając do standardowego filtra BMW - moim zdaniem nie filtruje on tak samo dobrze jak Fine Dust, smród z diesla się przedostawał do kabiny aż gryzło w gardle.

 

do tej pory tylko dobre opinie słyszałem, ale może czasy się zmieniły...

w takim razie co jak nie filtron?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem zadowolony z tego antysmogowego filtra od BMW, więc nie szukałem alternatywy. Wiadomo, że też wolałbym płacić mniej, ale np. zwykły filtr z węglem aktywnym nie filtruje tek skutecznie. Dlatego przyłączam się do pytania - co jest na rynku równie skutecznego, a tańszego w zakupie? Zamówię od razu 10 sztuk takiego wynalazku.
Opublikowano
E tam, do W140 aktywny filtr weglowy kosztowal 3 tys PLN. Technologia z lat 90 wiec raczej super skuteczny nie byl :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.