Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja ostatnio kupiłem letnie michelin pilot sport 4S. W testach recenzjach niby takie super a tak naprawdę nie czuję żadnej różnicy (dynamiczna jazda) względem sporo tańszych Fulda Sport Control 2

Bo oponę też trzeba poddać odpowiendnim warunkom. Toczenie w korku 0-40 km/h, nie ma różnicy nawet czy opona jest łysa.

Nie zrozum mnie źle, ale zwykły użytkownik autostradowy zadowoli się nową gumą półki średniej i ciężko będzie mu poczuć różnicę, bo czemu jest poddawana taka opona? Jazda ekspresówką 120. Tam aby się decybele zgadzały, bo potrafią szumieć i do przodu.

PS4 to jedna z lepszych gum na jakich jeździłem, zaraz po PSS :cool2: Klei niesamowicie. Inaczej mi mieli na michałach a inaczej na jakiejś średniawce, której już nawet nie kupuję.

Oczywiście żadne run on flat.

 

Ano właśnie też naczytałem się samych pozytywów o tej oponie i jestem trochę rozczarowany, szczególnie zależało mi na klejeniu na starcie, bo przy 300km i tylnym napędzie, jak chciałem naprawdę dynamicznie ruszyć na światłach to tył mielił ASR/ESP wkraczał i wyhamowywał koła. Myślałem , że na tych oponach będzie kleiło i zdecydowanie poprawi się dynamika startu i osobiście dużej różnicy nie czuję w porównaniu do Fulda Sport Control 2

Opublikowano
To ciekawe , bo w moim przypadku to jedyne opony , które sa w stanie przenieść moc na asfalt w ponad 500KM rwd - w M4 :roll: :roll: :roll:

 

A może trzeba ja rozgrzać aby kleiła ? Jak typowe sportowe opony ? Jak twoje doświadczenia przy starcie na zimnych oponach; gaz na maksa przy starcie ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Morał z tego taki że dobra opona od bardzo dobrej, przy normalnym (nawet dynamicznym) codziennym użytkowaniu nie ma większych = wyczuwalnych różnic - Jedynie na torze przy pomiarach czasu. No i niepotrzebnie wydałem ponad 4 koła na nowe gumy :( No nic jak się zużyją to zpowrotem założę Fuldę i tyle :wink:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

po 40k km zużyły się continetale contisport 5 - trzymały dobrze

teraz na co zmienić? jako że run flat i homologacją bmw to wybór w 20 calowych jest prawie żaden - chwalicie dunlopy - huczą strasznie

czyli pozostaje

- brigstone dueler sport

lub

- pirelli P zero

lub bez homologacji bmw

- michelin latitude sport 3 (z tej trójki najdroższy)


mechanik naciskał żeby trzymać się run flatów - dlatego nie zmieniam....czy to dobry wybór?

  • Moderatorzy
Opublikowano

A co może wiedzieć mechanik o oponach, jak oni klocki tylko zmieniają, ty się pytaj kogoś kto jeździ 30k km rocznie po różnych drogach a nie mechanika w garażu co olej wymienia.

Nie chcesz to nie ładuj rft, kup normalne opony wzmacniane z homologacją BMW np.:

Pirelli P Zero

Yokohama Advan Sport V105E

Bridgestone Alenza 001

To wszystko jest dostępne bez rft.

Masz ogumienie mieszane na tych 20" więc homologacja musi być na oponie.

  • 2 lata później...
Opublikowano
W dniu 5.11.2021 o 13:38, Ponta napisał(a):

A co może wiedzieć mechanik o oponach, jak oni klocki tylko zmieniają, ty się pytaj kogoś kto jeździ 30k km rocznie po różnych drogach a nie mechanika w garażu co olej wymienia.

Nie chcesz to nie ładuj rft, kup normalne opony wzmacniane z homologacją BMW np.:

Pirelli P Zero

Yokohama Advan Sport V105E

Bridgestone Alenza 001

To wszystko jest dostępne bez rft.

Masz ogumienie mieszane na tych 20" więc homologacja musi być na oponie.

To w końcu musi być ta gwiazdką na oponach mieszanych czy nie musi?

Opublikowano

Prewencyjnie tylko zapytam - chciałbym zakupić nową parę opon letnich do mojego F15 i póki co będę nie będę szedł w RFT i zakładam,że poniższy zestaw będzie w pełni ok?


https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-zero-275-40-r20-106-w-pz4-xl---s-c/481035477  (z homologacją BMW)

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-zero-315-35-r20-110-y-pz4-xl-zr-nd0-s-c#479792847  (bez homologacji BMW)



 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tylne też powinny być z homologacją, masz dostępne też w oponeo jak klikniesz warianty.
można odpuścić homologację tylko jak parametry wszystkich 4 opon i felg są takie same

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

No właśnie,ale jeśli parametry są identyczne, to z tego co widzę na forach w USA np, to nie ma problemu... nawet widziałem,że wiele ludzi dostawało auto zastępcze z ASO z oponami bez homologacji 😄. Pomijam kwestie ubezpieczycieli itp, a chodzi mi wyłącznie o to,żeby nie było problemów z napędem .

Normalnie bym brał z homologacją,bo te kilkadziesiąt zł mnie nie zbawi, ale jak na złość z homologacją Pirelli jest tylko Run Flat :(...

Też pytanie, czy może być opcja, że przód nie będzie RF,a tył będzie?

 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie są identyczne. Homologacji nie musi być w przypadku opon w tym samym rozmiarze, a ty masz wariant mieszany.

Jeżeli masz rft to wszystkie, jeżeli nie to też wszystkie. Nie mieszaj.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Ok, dzięki Panowie.

To chyba mam problem ze znalezieniem po prostu opony w rozmiarze 315/35 która ma homologację BMW, ale nie jest runflatem...Na oponeo wszystkie 315/35 które ją mają są ROF.
Na przód bym brał te Pirelli z linka parę postów wyżej ( homologacja i nie ROF), ale ten tył...

Czemu tak chcę omijać RF? Dla mnie wydają się zbyt twarde i zbyt głośne...

Edytowane przez G0rdon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

polecam wyciszyć nadkola, jest sporo lepiej
Pasta wygłuszająca na "włochate" części, na blachę mata bitumiczna i na to mata tłumiąca. Zrobiłem tak i jestem bardzo zadowolony. Koszt około 500zł materiały.
Wszystkie opony mieszane z homologacją są niestety ROF. Jak chcesz zwykłe to trzeba przejść na 4x taka sama felga i opona. 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.