Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Maj 2021


Podczas wiosennego przeglądu stanu technicznego auta okazało się że do wymiany są silentbloki wahaczy przednich dolnych.

Można kupić same silentbloki (OEM: 31126777653), albo całe wahacze.


Wybór padł na wahacze Lemforder'a (od OEM różnią się tylko brakiem logo BMW)

Chwila oczekiwania na dostawę i już są nowiutkie błyszczące (w sumie to matowe, ale i tak błyszczą :))

YhV8gzf.jpg

rvK6EV5.jpg


Czas na wymianę.

- demontaż osłony pod silnikiem

- odkręcenie wahacza (2 śruby)

- odkręcenie półosi (po raz kolejny napęd xDrive utrudnia pracę, aby wymienić wahacz należy odkręcić półoś i w zasadzie to tyle dodatkowej pracy)


Stare wahacze wyjęte:


DutsoV5.jpg


Gumy już baaaardzo zmęczone:


o4WHgLV.jpg

zJ2Tolv.jpg


Nowe wahacze szybciutko wskakują na miejsce i "błyszczą" na tle zawieszenia auta :


LLgzrOI.jpg

r9MR7uI.jpg


Po wszystkim sprawdzenie zbieżności i można ruszać w trasę.


Z tego co zauważyłem auto jest sztywniejsze oraz nie słychać pisków zużytych gum zawieszenia.

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Maj 2021


Podczas wiosennego przeglądu stanu technicznego auta okazało się że do wymiany są silentbloki wahaczy przednich dolnych.

Można kupić same silentbloki (OEM: 31126777653), albo całe wahacze.


Wybór padł na wahacze Lemforder'a (od OEM różnią się tylko brakiem logo BMW)

Chwila oczekiwania na dostawę i już są nowiutkie błyszczące (w sumie to matowe, ale i tak błyszczą :))

YhV8gzf.jpg

rvK6EV5.jpg


Czas na wymianę.

- demontaż osłony pod silnikiem

- odkręcenie wahacza (2 śruby)

- odkręcenie półosi (po raz kolejny napęd xDrive utrudnia pracę, aby wymienić wahacz należy odkręcić półoś i w zasadzie to tyle dodatkowej pracy)


Stare wahacze wyjęte:


DutsoV5.jpg


Gumy już baaaardzo zmęczone:


o4WHgLV.jpg

zJ2Tolv.jpg


Nowe wahacze szybciutko wskakują na miejsce i "błyszczą" na tle zawieszenia auta :


LLgzrOI.jpg

r9MR7uI.jpg


Po wszystkim sprawdzenie zbieżności i można ruszać w trasę.


Z tego co zauważyłem auto jest sztywniejsze oraz nie słychać pisków zużytych gum zawieszenia.

 

A czy nowe wahacze przykręcałeś w pozycji do jazdy , bo to naprawdę ważne , bo to nie są zwykłe tuleje tylko tuleje olejowe .

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Sierpień 2021


SHADOW


Wreszcie jest Shadow Line w moim aucie.

Będą lepsze zdjęcia, ale już teraz musiałem się pochwalić rezultatem prac.


Ktoś mi kiedyś napisał że te listwy chromowe nie pasują do czarnego przodu (co jest prawdą), więc teraz jest "prawie" wszystko czarne.


Teraz auto wygląda super, podoba mi się ten mod, mam nadzieje że i Wam


Klika fotek, świeżo po akcji "dechromingu":


C1rj0DO.jpg


l9q2Y4W.jpg


wWLDHCs.jpg

  • 4 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Jak się jeździ z obniżonym zawieszeniem i 18' ? Na początku pisałeś, że przypatrujesz się aby 19' wrzucić, lecz czy to nie pogorszy komfortu jazdy? Mam też 218 xdrive, jeżdżę na balonach z 17' dziury itd prawie nie czuje :D.. ale korci aby 19-20' wrzucić. Również pytanie, nie myślałem aby zrobić stage 1 ?

Tak patrzę, że też sam wymieniasz sporo rzeczy - zazdroszczę i gratuluję zarazem :) Sam, teraz czekam na umówienie terminu na wymianę przeguby zewn. pół osi z przodu (olej wyciekł) + tulejki na wahaczu przedłużnym z przodu i tarcze przód... i pewnie kilka tygodni.. :(

Opublikowano

Nadal jeżdżę na 18, troche dlatego że zainwestowałem w nowe opony i szkoda mi znowu kupować nowe 19 cali+felgi.

Podobno 19 cali to taki kompromis między komfortem a wyglądem.


Co do zawieszenia, to jeździ się super, ja osobiście wolę twardsze zawieszenie, w poprzedniej BMW E91 też miałem sportowe zawieszenie, stąd potrzeba modyfikacji F10.

Mam również EDC więc jak jadę z rodziną przełączam na Comfort+ i jedzie się przyjemnie.

Dodatkowo wizualnie lepiej to wygląda gdy szczelina między błotnikiem a kołem jest jak najmniejsza.

Oczywiście trzeba uważać na dziury - ale to akurat nie ważne jakim autem jade zawsze omijam.

A co do samej mechaniki to uwielbiam to robić od dziecka i tak mi już zostało :) + nie ufam mechanikom.


Co do Stage 1 - osobiście nie mam takiej potrzeby, fabryczne 218 KM w zupełności mi wystarczają.

Opublikowano

Maj 2022


Gdy człowiek czeka na parkingu to różne pomysły przychodzą do głowy.

Czy da się zrobić ładne zdjęcia w nocy na sklepowym parkingu?

Ocenę pozostawiam Wam


MghR1wj.jpg


5Y4r8yx.jpg


wvWPWtl.jpg


NaFNoRI.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Hej. A jak tam wrażenia na tych sprężynach Eibacha po dłuższym czasie? Ja mam standardowy zawias i paskudnie wygląda ta dziura między kołem a nadkolem. Też mam felgi 18. Nie za nisko jest? Nie ma problemu z obcieraniem spodu o progi zwalniające?
Opublikowano

Gdybym teraz je montowal to chyba podwyzszylbym o 1cm, teraz na bardzo wysokich progach musze uwazac, bo jak za szybko wjade to spod ociera, ale to juz musi byc ekstremalnie wysoki oraz krotki prog, mam taki na osiedlu jeden.

Jesli chodzi komfort to mam EDC wiec na trase zalaczam comfort+ i rodzina zadowolona.

No i wyglad jest mega.

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Grudzień 2022


Jak wiadomo czas świąt to czas prezentów, więc mojemu auto też się coś należało.

A że ostatnio tarcze mi się pokrzywiły to autko dostało nowe tarcze i klocki.

Co do krzywych tarcz to ciągle jest to dla mnie zagadka, jak i dlaczego tak się stało - jedyne co mogło mieć na to wpływ to gwałtowne hamowanie na autostradzie? stare tarcze miały już przejechane 120 tyś km, więc może ze starości.

Nowe tarcze założone, póki co docieram bez gwałtownych hamowań.


kKRJmly.jpg

Opublikowano
Sierpień 2021


SHADOW


Wreszcie jest Shadow Line w moim aucie.

Będą lepsze zdjęcia, ale już teraz musiałem się pochwalić rezultatem prac.

 

 

Dechroming - czyli oklejanie? - jaką folią robiłeś i czy sam czy firma? (+- cena)

Zastanawiam się nad tym samym zabiegiem bo mam koszmarne chromy i chcę zrobić sam...

Opublikowano
Sierpień 2021


SHADOW


Wreszcie jest Shadow Line w moim aucie.

Będą lepsze zdjęcia, ale już teraz musiałem się pochwalić rezultatem prac.

 

 

Dechroming - czyli oklejanie? - jaką folią robiłeś i czy sam czy firma? (+- cena)

Zastanawiam się nad tym samym zabiegiem bo mam koszmarne chromy i chcę zrobić sam...

Wysłałem info na priv

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Grudzień 2020



bz1FPjS.jpg

.

Troszkę ogrzeje kotleta. Powiedz jakie założyłeś poduszki i czy z króćcem na podciśnienie.

Poduszki LEMFÖRDER prawa bez podcisnienia, a lewa tylko dostepna z podcisnieniem.

Wymienilem obie ale tak naprawde lewa mogla zostac bo nie byla jakos zmeczona, ale jak już sie dobralem to wymienilem.

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Maj 2023

Na zegarach wybiło 240 kkm, czas na wiosenny przegląd i wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów.

Stary olej skapuje - u mnie trzymałem około 3 h (troche do miski nakapało więc warto uzbroić się w cierpliwość)

spacer.png

Świeży olej i miskofiltr już w drodze do skrzyni:

spacer.png

spacer.png

Nowa miska już na miejscu:

spacer.png

Procedura wymiany i pomiar poziomu bardzo fajnie opisany w instrukcji ZF.

Oczywiście trzeba posiadać soft do mierzenia temperatury oleju skrzyni biegów (wg mnie skala trudności 2/5)

Wymienione około 5,5 litrów oleju.

Po wymianie wg mnie skrzynia szybciej zmienia biegi, nie ma już efektu przeciągania - polecam

 

Edytowane przez pawers
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.