Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, w moim f10 520d 184km 2012r, przy aktualnych temperaturach słychać stukanie oraz trzęsie na zimnym silniku, ustaje po 2-3km jak złapie trochę temperaturę, myślałem , ze jest to powiązane z DPF, że jest zabity i go dusi bo miałem błąd , wypaliłem DPF znikł błąd, a stukanie pozostało, tyle ,że teraz juz jakby trochę mniej, sprawdzałem świece na sterowniku i niby są w porządku, istą D , sprawdzałem korekty wtryskiwaczy i też nie ma tam dużych odchyleń czy ktoś spotkał sie z podobnym przypadkiem , dodam ,że nie mam żadnego błędu oprócz z akumulatora? :) :) :)
Opublikowano
Wtryskiwacze powinno sprawdzić się na maszynie. Nie raz wychodzi, że są do ****, mimo, że korekty są w normie. Sprawdzasz korekty na zimnym, czy na rozgrzanym silniku? Klepie na postoju, czy pod obciążeniem? Ustaje po rozgrzaniu silnika?
ad®ian™
Opublikowano
Sprawdzałem, na zimnym ,a klepie pod obciążeniem od 2tys obrotów, jak złapie trochę temperaturę to ustaje.
Opublikowano
Wlewałem dodatek dla Diesla z liqui moly dwa razy, oraz zatankowałem teraz przed trasą 1500km lepsze paliwo z Shell, wydaję mi się jakby mniej stukało , lub jest to może spowodowane tym, że przed odpaleniem silnika staram się grzać świece z 10 sek. Oraz pierwsze kilometry jadę do 2000 obr, najprawdopodobniej czeka mnie wyjęcie i test wtryskiwaczy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jest to może spowodowane tym, że przed odpaleniem silnika staram się grzać świece z 10 sek.

Powodem tych objawów są najczęściej zabrudzone wtryskiwacze rzadziej uszkodzone. Należałoby sprawdzić również szczelność mosiężnych podkładek uszczelniających wtryskiwacze i czy wtryskiwacze są dokręcone odpowiednim momentem. Wydłużanie pracy świec nie wyleczy problemu, co najwyżej może spowodować przegrzanie świec lub uszkodzenie sterownika. To komputer decyduje o optymalnych warunkach pracy świeć żarowych które to są uzależnione od wielu czynników.

Opublikowano
Spróbuję zrobić jeszcze trochę kilometrów na lepszym paliwie z dodatkiem liqui moly lub od BMW, ostatnio robię dużo tras ponad 1000km może pomoże na dłuższym odcinku, czyli domyślam się, że samodzielne wydłużanie grzania świec to nie jest dobry pomysł?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuję zrobić jeszcze trochę kilometrów na lepszym paliwie z dodatkiem liqui moly lub od BMW, ostatnio robię dużo tras ponad 1000km może pomoże na dłuższym odcinku

Bardzo skuteczna konfiguracja.

Zastanawia mnie bo przy tak długich trasach i dobrym paliwie nie powinieneś mieć problemów z wtryskiwaczami. Chyba że przebieg niebagatelny .

Jaki przebieg i czy wcześniej często robiłeś tak długie trasy ?

Opublikowano
Przebieg auta to 230 tysięcy, mam go niecałe pół roku, zrobiłem nim 30 tys km ,poprzedni właściciel miał go pięć lat i jeździł przeważnie krótkie odcinki, ja autem jeżdżę z Polski do Niemiec ok 1500km trasa parę razy w miesiącu, problem pojawił się jakiś miesiąc temu jak przyszły niższe temperatury myślałem,że to problem związany z DPF, ale udało się wypalić,a problem został.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jaki koszt takiej naprawy?

U mnie podobnie jest, dopóki się nie rozgrzeje auto to drży mocno silnik, potem znacznie słabnie.

Musiałeś wymieniać jakieś czy czyszczenie lub inny zabieg był potrzebny?

Paweł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.