Skocz do zawartości

Świece czy wtryskiwacze N47T?


matbla003

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w moim f10 520d 184km 2012r, przy aktualnych temperaturach słychać stukanie oraz trzęsie na zimnym silniku, ustaje po 2-3km jak złapie trochę temperaturę, myślałem , ze jest to powiązane z DPF, że jest zabity i go dusi bo miałem błąd , wypaliłem DPF znikł błąd, a stukanie pozostało, tyle ,że teraz juz jakby trochę mniej, sprawdzałem świece na sterowniku i niby są w porządku, istą D , sprawdzałem korekty wtryskiwaczy i też nie ma tam dużych odchyleń czy ktoś spotkał sie z podobnym przypadkiem , dodam ,że nie mam żadnego błędu oprócz z akumulatora? :) :) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlewałem dodatek dla Diesla z liqui moly dwa razy, oraz zatankowałem teraz przed trasą 1500km lepsze paliwo z Shell, wydaję mi się jakby mniej stukało , lub jest to może spowodowane tym, że przed odpaleniem silnika staram się grzać świece z 10 sek. Oraz pierwsze kilometry jadę do 2000 obr, najprawdopodobniej czeka mnie wyjęcie i test wtryskiwaczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jest to może spowodowane tym, że przed odpaleniem silnika staram się grzać świece z 10 sek.

Powodem tych objawów są najczęściej zabrudzone wtryskiwacze rzadziej uszkodzone. Należałoby sprawdzić również szczelność mosiężnych podkładek uszczelniających wtryskiwacze i czy wtryskiwacze są dokręcone odpowiednim momentem. Wydłużanie pracy świec nie wyleczy problemu, co najwyżej może spowodować przegrzanie świec lub uszkodzenie sterownika. To komputer decyduje o optymalnych warunkach pracy świeć żarowych które to są uzależnione od wielu czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję zrobić jeszcze trochę kilometrów na lepszym paliwie z dodatkiem liqui moly lub od BMW, ostatnio robię dużo tras ponad 1000km może pomoże na dłuższym odcinku, czyli domyślam się, że samodzielne wydłużanie grzania świec to nie jest dobry pomysł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spróbuję zrobić jeszcze trochę kilometrów na lepszym paliwie z dodatkiem liqui moly lub od BMW, ostatnio robię dużo tras ponad 1000km może pomoże na dłuższym odcinku

Bardzo skuteczna konfiguracja.

Zastanawia mnie bo przy tak długich trasach i dobrym paliwie nie powinieneś mieć problemów z wtryskiwaczami. Chyba że przebieg niebagatelny .

Jaki przebieg i czy wcześniej często robiłeś tak długie trasy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg auta to 230 tysięcy, mam go niecałe pół roku, zrobiłem nim 30 tys km ,poprzedni właściciel miał go pięć lat i jeździł przeważnie krótkie odcinki, ja autem jeżdżę z Polski do Niemiec ok 1500km trasa parę razy w miesiącu, problem pojawił się jakiś miesiąc temu jak przyszły niższe temperatury myślałem,że to problem związany z DPF, ale udało się wypalić,a problem został.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.