Skocz do zawartości

[530i]montaż foteli komfort z przed lifta do lift bez elektr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

20201118-184556.jpg


czesc mam e39 polift i fotele były manualne ale podgrzewane, zółta wtyczka


zakupiłem dzis komforty pogrzewane tez z przedlifta czarna wtyczka


jako iz mam podgrzewanie myślałem ze prąd już jest wiec nie musze dokładac


ale w mojej wiązce jest gruby tylko brązowy pewnie masa, jest jeden trochę cieńszy ale nie tak jak pozostałe ten na zdjęciu pierwszy od lewej bialy z zielonym paskiem moze on jest +? tylko czy on nie dostaje prądu po wlacznieu grzania?


ktos ma jakis schemat albo podpowie? czy musze dodac plus swój? a z czym ten biały połączyć?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Były ostatnio chyba dwa tematy o takiej przekładce, że właśnie kable nie są p&p przed/polift. Do tej pory nie odezwał się żaden śmiałek co by dokonał takiego przeszczepu. Jedyna możliwość to na piechotę po schemacie, ale zamknęli stronę newtis więc kiszka i to stolcowa :cry2: Co mi przychodzi do głowy to ściągnąć TIS'a w wersji instalacyjnej, która wydaje mi się, że działa jedynie na WinXP. Kombinowanie z kablami metodą macajewa może się skończyć odpaleniem napinaczy...
Opublikowano
Hmm myslalem ze tu nie będzie schodów. Najwyżej pociągnę dodatkowy plus i tyle elektryka będzie działać ale jeszcze które kable są od podgrzewania fajnie wiedzieć. I które od maty zajętości w polifcie to dam tam opornik i tyle.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Dzięki zaraz poczytam ale znalazłem w google jeszczw to


31500b812629667d.jpg

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy ten schemat to tylko do grzania.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

no wiec tak, dzis zamontowałem juz fotele i sytuacja wyglada tak,


doprowadziłem przewód plus do fotela


fotel pasażera wiązka z samochodu zostały mi 2 przewody ze zdjęcia ponizej


20201119-213653.jpg


domyslam sie ze to podgrzewanie


po stronei fotela nie zostały mi żadne przewody wiec jestem ciekaw czy w ogóle one posiadaja grzanie jak mowił sprzedajacy czy przedlift mial je inaczej uruchamiane?


po stronie kierowcy podobna sytuacja

doprowadziłem plus dla fotela


a z wiązki auta pozostały też 2 przewody widoczne ponizej mozliwe tez do podgrzewania?


20201119-213558.jpg


ale rownie został mi jeden przewód z wiązki fotela widoczni ponizej


20201119-213626.jpg


ktoś wie do czego one?


po skasowaniu błedów airbaga wszystko hula, poduszka sie nie pali itp ale wiadomo grzanie nie działa po wcisnieciu na panelu nie ma reakcji


pod fotelem pasażera znalazłem wtycznie nie wpiętą do niczego


20201119-135645.jpg

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wolne kable które zostały to raczej grzanie foteli, na ostatniej focie masz wpięty emulator maty dlatego wisi wolna wtyczka.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Grzanie kierowca -biały z żółtym paskiem i masa, biały z niebieskim paskiem to termistor, ale u pasażera newtis podaje te same kolory

Screenshot-2020-11-21-18-48-47-553-com-UCMobile-intl.jpg

IMG-20201121-185235.jpg


Na innym schemacie znalazłem za pasażer mata biały z zielonym paskiem i masa, a biały z brązowym to termistor, niebieski z czerwonym paskiem w fotelu pasażera to linia P-bus tylko po co skoro on nie jest elektryczny?


Fuser newtis chodzi tylko trzeba się zalogować, czasem ikonka logowania jest niewidoczna trzeba kliknąć zaraz za ikonką zmiany języka, prawy górny róg ;)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fuser newtis chodzi tylko trzeba się zalogować, czasem ikonka logowania jest niewidoczna trzeba kliknąć zaraz za ikonką zmiany języka, prawy górny róg ;)

Dzięki, tak, już ogarnąłem :cool2: Dzięki jeszcze raz.

Opublikowano

Ok dzieki czyli tak jak myslałem sa do podgrzewania i termistor tylko co teraz jesli z fotelii nowych przedliftowych takich kabelków juz nie mam i nie ma innych wolnych aby podpiac, to znaczy ze sprzedajacy oszukał i nie są podgrzewane?


czy moze uruchamia je inny sygnał bo przeczytałem 20stron z linku powyzej i nadal nie wiem dokonca jednym sie udało to podpiac drudzy musieli zmieniac na panel z pokrętłem do podgrzewania

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko że jak nie masz żadnego wolnego kabla w fotelu, to jak inni mogli podłączyć grzanie jak nie ma do czego.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nawet jak jest grzanie to nie wiesz czy sprawne... Robisz przeszczep foteli tylko dla grzania tyłków ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego ile w sumie wychodzi przewodów z foteli i jakich kolorów, przykładowo kierowca powinno być zdaje się 5, 2 do napinacza, 3 do grzania. Fotel pasażera 7, dwa jak u kierowcy plus 2 do zajętości maty ale mogę się mylić. Więc napisz ile kabelków i jakich kolorów przy nowych fotelech te które wkładasz, oraz ile kabelków i jakie kolory przy tych oryginalnie zamontowanych.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego ile w sumie wychodzi przewodów z foteli i jakich kolorów, przykładowo kierowca powinno być zdaje się 5, 2 do napinacza, 3 do grzania. Fotel pasażera 7, dwa jak u kierowcy plus 2 do zajętości maty ale mogę się mylić. Więc napisz ile kabelków i jakich kolorów przy nowych fotelech te które wkładasz, oraz ile kabelków i jakie kolory przy tych oryginalnie zamontowanych. Jakiego koloru są przewody w tej wolnej wtyczce, i ile ich jest? Kabelki od nat oparcia i siedziska powinny wychodzić w pod siedziskiem w okolicy oparcia, na środku fotela.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Fotele zmienilem bo miałem manualne ale podgrzewane lecz zachciało mi się elektrycznych i teoretycznie tez podgrzewane. Dopiero po zakupie zobaczyłem że są z 94roku i maja czarna wtyczkę a e39 mam z 2002 wiec żółta. Dostałem tez kostkę od auta takze przeciąłem moja i tak było prościej.


Z wiązki od fotela kierowcy mam tylko 5 kabli. Plus i minus do elektryki 2 kable tskie niebieskie skręcone jak na zdjęciu wyzej i jeden wolny ktory nie wiem do czego podlaczyc ale teraz mysle ze moze on idzie do modułu komfortu aby pamięć działała.


Takze chyba mnie oszukał sprzedajacy albo z autach przdlift gdzie włączanie grzania bylo na pokrętła z panelu prąd fotel bral z tego plusa i minusa a nie jak w polifcie z dodatkowych 2 kabli?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co jest w tej wolnej wtyczce pod siedzeniem do której nic nie jest podłączone?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam fotele elektryczne z przedlifta, jak będę miał chwilę czasu to zerknę ile tam jest kabli i do czego. A tak swoją drogą grzanie foteli to super sprawa zimą i szkoda by było żeby nie działało, pewnie wystarczy maty przełożyć, ale to kupa roboty.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...grzanie foteli to super sprawa zimą i szkoda by było żeby nie działało, pewnie wystarczy maty przełożyć, ale to kupa roboty.

Tak, jeśli są sprawne. U mnie pozioma mata jest uszkodzona mechanicznie i nie grzeje, a pionowa się zjarała - zaczęła parzyć i poszedł dym. W skórzanych maty się nie przełoży, bo jest wtopiona w siedzisko - tak przynajmniej wyczytałem. Zastanawiałem się nad dołożeniem takiej uniwersalnej, ale nie mam odwagi pruć poszycia, ale osobiście wolałbym taką dołożyć niż wymieniać siedziska. W elektrykach występuje defekt z wyskakującą linką sterowania i fotel krzywo się przemieszcza, przynajmniej w polifcie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak będę rozbierał te elektryki to dam znać jak tam wygląda sprawa z matą.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale masz skórę czy welur ? Bo właśnie znalazłem o co chodziło


Mata grzewcza jest przyszyta do skóry przynajmniej w fotelach nie-sport. W welurach to nie wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skórzane ale strasznie zniszczone, miałem przełożyć po prostu swoje welury na stelaże od tych elektrycznych i do dziś jakoś się nie mogę zabrać. Sprawdzę we wtorek ile przewodów mam we wtyczce.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile przewodów i jaki kolory.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Na ta chwile podjąłem decyzję ze wracam do swoich manualnych ale z podgrzewaniem bo coz mi z tej elektryki pompowania boczków czy łamania w plecach bo to komforty jak w tylek zimno
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.