Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam taki problem z elektrycznym szyberdachem,chcąc zamknąć szyber po uchyleniu silnik nie zatrzymuje się po zrównaniu z dachem tylko ciągnie go dalej czy nie powinno być jakiegoś ogranicznika? :roll2:
Opublikowano
Dokładnie u mnie jest tak, zacznę od zamkniętego dachu, uchylam go przesuwając przycisk do przodu zamykam naciskając lub przesuwając do tyłu przy tym przy każdym ruchu musze trzymać przycisk przez cały czas jeśli go puszcze to szyberdach staje i tak samo przy odsuwaniu dachu do tyłu, odsuw :D am go przyciskając lub przesuwając przycisk do tyłu i zamykam przesuwając do przodu a i jeszcze jedno zdjąłem podsufitkę z przyciskiem i nie wiem czy to powinno tak być od silniczka do kostki idzie 5 kabli a z kostki wychodzą 2 i trzy sa ucięte.Ale zamotałem :duh: ale mam nadzieje że rozumiecie
Opublikowano

... a to masz od początku tak czy teraz się pokićkało ?

 

takie objawy jak opisałeś mogą być spowodowane uszkodzonym przekaźnikiem - miałem podobny przypadek w poprzednim aucie - teraz mam dach na korbę :mrgreen: - nie tak dawno widziałem na aukji cały silniczek z wiązką / nie pamiętam z jakiego modelu / i tam był właśnie ten przekaźnik - nie wiem gdzie w E 34 może on być , chodzi o taki :

 

http://www.allegro.pl/item130851949_bmw_przekaznik_szyberdachu_szyberdach.html

 

jak go znajdziesz i odczytasz nr / albo z tego jw. / to może tu być taniej , albo na szrocie ...

 

http://www.allegro.pl/item131046663_bmw_przekaznik_przekazniki.html

 

.... nie mam nic wspólnego z tymi aukcjami ani z wystawiającymi :nienie:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Dzieki! poszukam tego przekażnika, tylko pytanie czy szyber działał by przy uszkodzonym przekażniku? Nadal niepokoją mnie obcięte kabelki przy kostce silniczka :mad2:
Opublikowano
Jeszcze jedno szyber działa mi tak od dwóch lat, ale ostatnio siadłem do nissana znajomego i okazało się że u niego szyber zatrzymuje sie automatycznie po wyrównaniu z dachem nawet gdzy trzymałem przez cały czas przycisk.
Opublikowano
jak masz uchylony i chcesz go zamknąć to musisz przycisnąć do przodu (w kierunku szyby) a nie do tyłu! żeby działał automatycznie to musisz go dosłownie pyknąć a nie naciskać i puszczać. działanie automatyczne jest na włączonym silniu!
Opublikowano
Te ucięte przewody są od krańcówek przy silniczku szyberdachu. Odpowiadają one właśnie za zatrzymywanie się szyberdachu w odpowiednich miejscach. I te przewody idą w e34 do modułu komfort który steruje pracą szyberdachu. Wygląda mi to na to, że ktoś dokładał tam tą elektryke i zrobił to nie do końca tak jak powinno to być.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

Nawet mam schemat, w orginalnym rozmiarze lepiej widać.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img441.imageshack.us/img441/8711/00lr3.png

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img522.imageshack.us/img522/8050/01vd5.png

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

witam wszystkich.

mam goracą prosbe moze ktos ma taki schemat do e-36.

przemieniłem sobie mechanizm z manuala na elektryczny i chciałbym to w fachowy sposub zrobic.

szyberdach pracuje mi bez zarzutuw sam sie zatrzymuje w odpowiednim miejscu itd .ale niewiem jak to fachowo podłaczyc zeby nie spalic auta .

chwilowo podpiołem go pod zapalniczke ale tak byc nie moze .prosze o pomoc i wskazuwki.

dzieki.

Opublikowano
%5B600%3A480%5Dhttp%3A//img118.imageshack.us/img118/6082/sunroof941ldju1.gif

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano
%5B630%3A480%5Dhttp%3A//img384.imageshack.us/img384/9481/sunroof92930sssw2.gif

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano
Witam wszystkich, podłączę się bo mam również problem z szyberdachem. Moja becinka to 525tds z roku95. Problem mój polega na tym iż pewnego wieczoru przy zamykaniu został mi taki mały plastik na dachu a szyber się do końca nie domknął, z racji iż było ciemno zależało mi tylko na tym by go domknąć, po wyjęciu innej części i lekkim ręcznym uniesieniu udało mi się go złożyć ale teraz nie działa wcale. Powiem szczerze że żaden znajomy mechanik nie chce się podjąć naprawy a na ASO mnie nie stać. W związku z tym pytanie może ma ktoś z was jakieś schematy budowy takiego szyberku czy może ktoś już rozbierał taki szyber. Powiem tylko że jest to podwójny szyberdach i oczywiście elektryczy. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Opublikowano
Dzięki za schematy dają przynajmniej jakiś obraz tego co tam jest, może w jakimś stopniu pomogą, jeszcze raz dzięki. Jakby coś jeszcze się znalazło to bardzo proszę o wklejenie. Pozdrawiam
Opublikowano
Mam następne pytanie dotyczace mojego szyberdachu a chodzi o to z kostki od silniczka wychodzi pieć przewodów, dwa mam podłączone(czarno-czerwony i niebieski) trzy sa ucięte tak jak opisywałem na poczatku (brązowy,żółto-czarny i żółto fioletowy).dostałem od was schematy ale niestety nie bardzo sie na tym znam i w zwiazku z tym mam do włascicieli bmw e-34 z elektrycznym szyberdachem prośbę zobaczcie gdzie u was idą te obcięte kabelki może tak uda mi sie to podłączyć, (może jakieś fotki) było by super .Dzięki :D
Opublikowano
Mam następne pytanie dotyczace mojego szyberdachu a chodzi o to z kostki od silniczka wychodzi pieć przewodów, dwa mam podłączone(czarno-czerwony i niebieski) trzy sa ucięte tak jak opisywałem na poczatku (brązowy,żółto-czarny i żółto fioletowy).dostałem od was schematy ale niestety nie bardzo sie na tym znam i w zwiazku z tym mam do włascicieli bmw e-34 z elektrycznym szyberdachem prośbę zobaczcie gdzie u was idą te obcięte kabelki może tak uda mi sie to podłączyć, (może jakieś fotki) było by super .Dzięki :D
:modlitwa:
Opublikowano

Nie rozbierałem tego nigdy, ale ze schematu wynika, że przewody od krańcówek i przełącznika idą do "modułu ogólnego", a od silnika do "modułu przekaźnikowego". Gdy z przełącznika podawane są sygnały na "moduł ogólny" steruje on "modułem przekaźnikowym", który daje napięcie na silnik i wprawia w ruch szyberdach, w tym czasie "moduł ogólny" dostaje sygnały od krańcówek i zatrzymuje szyberdach tam gdzie trzeba. Wydaje mi się że moduły znajdują się pod tylnym siedzeniem (kanapą) i obsługują również centralny zamek i szyby elektryczne. Ty możesz mieć to podłączone tak że prąd jest podawany bezpośrednio z przełącznika na silnik (najłatwiej) i żeby wszystko działało jak trzeba to musisz poprowadzić (o ile nie ma orginalnych) przewody pod tylne siedzenie do tych modułów.

Musi ich być 7 sztuk (orginalny kolor, nr. pinów w module):

-2 od krańcówek (żółto-fioletowy -pin nr.14, żółto-czarny -pin nr.2)

-3 od przełącznika (żółto-szary -pin nr.19, żółto-zielony pin nr.18, żółto-biały pin nr.17)

-2 od silnika (niebieski -pin nr.14, czarno-czerwony -pin nr.16).

Brązowe z przełącznika i krańcówek do masy pojazdu, a szaro-czarny z przełącznika do podświetlenia.

Powodzenia.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

:roll2: może to jeszcze pomorze w tej sprawie :roll2:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img276.imageshack.us/img276/4701/szyberdachelektrzf0.jpg

http://img351.imageshack.us/img351/283/opisszyberdachuelektrfl0.jpg

Powodzenia :cool2: :cool2: :cool2:

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.