Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Ostatnio jadąc autostradą 350km wyskoczyła mi kontrolka o niskim poziomie oleju wiec dolałem przejechałem 50 km i znowu kontrolka ,oleju było na min . Jak wracałem to znowu to samo dolałem chyba z 5 litrów oleju na 800 km. Jak wracałem to przy przyśpieszaniu zobaczyłem taki biały dym ale tylko na wysokich obrotach . Jeżdżąc po mieście poziom oleju się utrzymuje i nie ma problemu . Sprawdziłem odmę ale nic tam nie ma tylko ten plastikowy separator . W dolocie jest trochę oleju ale to juz przed turbiną jak wchodzi gumowy wąż od odmy a turbo jest po regeneracji , luzu nie ma i w czym moze być problem ? Slnik 2.0d 163 KM
Opublikowano
Prawdopodobnie leci przez turbinę do wydechu.

Sprawdziłem luz ale tylko po stronie zimnej i nic nie czuć , moc ma . Zastanawia mnie jeszcze jedno auto stało na górce tak że przód był wyżej tak z 30 min pozniej odpalilem auto i leciał taki gęsty biały dym , później zawróciłem i jak depnałem na 1 to nic nie było widać za autem i kolor dymu był biały , wydmuchało to i przestało kopcić . Dodał bym zdjęcie ale nie wiem jak tu wstawić

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zauważyłem że olej ucieka przez odme a była niedawno wymieniana , w tej rurce ktora idzie od przepływki do turbo i tam jest wejście odmy to było tam dużo oleju , co mogę z tym robić ? Z jakiej firmy odme polecacie ? U mnie jest ta z plastikowym separatorem
Opublikowano
Mam ten sam problem możesz sprawdzić czy dymi z bagnetu gdy silnik odpalony?Mam zamiar sprawdzić ciśnienie sprzęt mam w tygodniu to zrobię.Sprawdzać na ciepłym czy zimnym?Ile bar.powinien wydmuchać cylinder?
Opublikowano
Mam ten sam problem możesz sprawdzić czy dymi z bagnetu gdy silnik odpalony?Mam zamiar sprawdzić ciśnienie sprzęt mam w tygodniu to zrobię.Sprawdzać na ciepłym czy zimnym?Ile bar.powinien wydmuchać cylinder?

Sprawdziłem i delikatnie dymi z bagnetu

Opublikowano

Czyli tak samo jak u mnie

Ciekawe czy to wynik usterki czy tak ma być.Tak jak pisałem w tygodniu zrobię pomiar ciśnienia w cylindrach może to coś pokaże bo za dużo tego oleju w dolocie

Opublikowano
Czyli tak samo jak u mnie

Ciekawe czy to wynik usterki czy tak ma być.Tak jak pisałem w tygodniu zrobię pomiar ciśnienia w cylindrach może to coś pokaże bo za dużo tego oleju w dolocie

Daj znać co wyszło, ja zastanawiam się czy dołożyć oil catch tank moze to by pomogło na olej w dolocie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem podobny przypadek, olej ubywał w trasie a w mieście nie. Po roku padła turbina, żadnych luzów nie miła wyczuwalnych do samego końca. Po wymianie na nową olej przestał ubywać.
Opublikowano
Dzisiaj mierzyłem ciśnienie w cylindrach i wyszło w miarę równo po 28-27 bar mierzyłem przy tem. silnika ok.55 stopni .Już nie mam pomysłu skąd w odmie tyle oleju
Opublikowano
Dzisiaj mierzyłem ciśnienie w cylindrach i wyszło w miarę równo po 28-27 bar mierzyłem przy tem. silnika ok.55 stopni .Już nie mam pomysłu skąd w odmie tyle oleju

Podobno w e46 320d był taki filterek w odmie a u nas został zastąpiony takim plastikowym separatorem , może wymiana na ten filterek by pomogła

Opublikowano
Nie podobno ale napewno był filterek filcowy,Mam już kupiony po świętach będę montował.Druga sprawa to że miałem już 4 diesle bmw i w każdym był olej w dolocie
Opublikowano
Nie podobno ale napewno był filterek filcowy,Mam już kupiony po świętach będę montował.Druga sprawa to że miałem już 4 diesle bmw i w każdym był olej w dolocie

I jak pomogła ta wymiana na filterek ?

Opublikowano
Dopiero dzisiaj włożyłem ten filcowy filterek ale wątpię że to coś pomoże coś jest nie tak podejrzewam pierścienie olejowe lub turbine. Mam pełno oleju w dolocie kolektor ssący cały mokry od oleju. Zamówiłem już świeży olej i filtr i płukanke tec2000 niby ma pomóc na zapieczone pierścienie ale to się okaże.Muszę działać bo dpf wypala się co 70 km i pewnie jest to spowodowane właśnie tym olejem w dolocie
Opublikowano
Już troche dizli z turbo robilem i w każdym był olej w dolocie , to że jest wilgotny od oleju to nic strasznego.Jeżeli jest go dużo w chłodnicy oleju to gorzej tak czy siak turbina do sprawdzenia.
Opublikowano
Zamówiłem oil catch a narazie puściłem odme w nadkole a rurę od przepływki zaślepiłem zrobiłem 70km zdjąłem rurę co łączy przepływke z turbo i ani kropli oleju ,nie wiem czy ma takie przedmuchy czy odma do dupy
Opublikowano
Zamówiłem oil catch a narazie puściłem odme w nadkole a rurę od przepływki zaślepiłem zrobiłem 70km zdjąłem rurę co łączy przepływke z turbo i ani kropli oleju ,nie wiem czy ma takie przedmuchy czy odma

Podałbyś link do oil catch tank ? A kopcił Ci z tej rurki co dałeś w nadkole ? Ja ostatnio dolałem litr po 500 km więc u mnie ucieka tego oleju dosyć dużo. Po stronie zimnej turbiny aż kapie ten olej a turbo luzu nie ma . Chyba też zrobie taki test tylko rurkę puszcze do butelki i zrobie trase i zobacze ile ubyło tylko czym zaślepić ten otwór w plastikowej rurce ? A czy jak będzie membrama uszkodzona w odmie to tez tak będzie wywalał olej ?

Opublikowano
Kupiłem z alegro za 240zł tą z krućcami 30mm dzisiaj zmieniłem olej wlałem płukankę tec2000 pochodził 25min. Zobaczymy co będzie dalej .Z tego węża od odmy co mam opuszczone w nadkole dymi się ale mam od podłączenia odmy zrobione 120km i turbina suchutka i przy egr też sucho ani grama oleju a przedtem wszędzie olej jak ściągnąłem kolektor ssący to był cały w oleju ,czyli raczej turbo nie puszcza. Oil catch tank przyszedł wczoraj ,jutro będę szukał po sklepach węży
Opublikowano
Tą rurkę co idzie od przepływki wyciąłem kawałek gumy dokładnie gróbej dętki i dałem opaskę i trzyma.Co do membrany to na górze jest taki cypel zassaj i próbuj dmuchnąć nie powinno iść ani w jedną ani w drugą strone
Opublikowano
Olej wymieniony,przedtem 25min na płukance chodził.Oli catch zamontowany.Teraz bym musiał zdemontować interculer i go umyć w środku ,bo zalega w nim olej.Jak jadę spokojnie i jak stanę, zdejmę wąż co idzie do egr to jest sucho ale jak przycisnę wiecej gazu to jest masa oleju przy egr(myślę że cały czas wydmuchuje olej co jest już i icku).odkręciłem rurę co idzie od turbiny do interkulera i jest sucho ,jak zdejmę rurę od przepływki to przy wirniku też suchutko,więc myślę że turbo nie przecieka(dobrze rozumuję?)
Opublikowano
Olej wymieniony,przedtem 25min na płukance chodził.Oli catch zamontowany.Teraz bym musiał zdemontować interculer i go umyć w środku ,bo zalega w nim olej.Jak jadę spokojnie i jak stanę, zdejmę wąż co idzie do egr to jest sucho ale jak przycisnę wiecej gazu to jest masa oleju przy egr(myślę że cały czas wydmuchuje olej co jest już i icku).odkręciłem rurę co idzie od turbiny do interkulera i jest sucho ,jak zdejmę rurę od przepływki to przy wirniku też suchutko,więc myślę że turbo nie przecieka(dobrze rozumuję?)

 

To raczej turbo sprawne . A po tej płukance ubywa ci dalej olej ? Dolewasz cos ?

Opublikowano
Co zauważyłem to przestało tak dymić z bagnetu.Przed wymianą zaaplikowalem jakiś środek na zapieczone pierścienie wtryskałem go przez świece żarowe a potem płukankę tec2000 i ok25 min ma tym chdził
Opublikowano
Co zauważyłem to przestało tak dymić z bagnetu.Przed wymianą zaaplikowalem jakiś środek na zapieczone pierścienie wtryskałem go przez świece żarowe a potem płukankę tec2000 i ok25 min ma tym chodził. Oleju wołałem 5.2litra narazie mało kilometrów mam zrobione i nie mogę stwierdzić czy ubywa.W sobotę wymysłem interculer nie było w nim za dużo oleju myślałem że będzie gorzej .Teraz jak pokaże się olej w egr to będzie wiadomo że turbo .Warunki teraz takie że jeżdżę 60 na godzinę więc za bardzo to turbo nie pracuje]
Opublikowano
Co zauważyłem to przestało tak dymić z bagnetu.Przed wymianą zaaplikowalem jakiś środek na zapieczone pierścienie wtryskałem go przez świece żarowe a potem płukankę tec2000 i ok25 min ma tym chodził. Oleju wołałem 5.2litra narazie mało kilometrów mam zrobione i nie mogę stwierdzić czy ubywa.W sobotę wymysłem interculer nie było w nim za dużo oleju myślałem że będzie gorzej .Teraz jak pokaże się olej w egr to będzie wiadomo że turbo .Warunki teraz takie że jeżdżę 60 na godzinę więc za bardzo to turbo nie pracuje]

A co to za płukanka co wtrysnąłeś na tłoki ? Ja zamontowałem kompletną odme z tym filterkiem filcowym z e46 i do tego zamontowałem oil catch tank . Pojechałem na autostrade i zrobiłem tak z 100 km jadąc z wyższymi obrotami tak 3.5 tyś , jak wróciłem to sprawdziłem czy coś wywaliło i okazało sie że separator był już pełny . Już nie wiem co robić , chyba sie to skończy wymianą silnika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.