Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Będę przymierzał się do wymiany klocków hamulcowych w swojej Bawarce,

Czy któryś z szanownych forumowiczów kto zna temat mógłby odpowiedzieć gdzie wejść w ISTA żeby cofnąć tłoczki i nie robić tego manualnie ?

Byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdro

Opublikowano
Mam do dyspozycji programy, którymi można to zrobić a i tak odkręciłem silniczki. Według mnie tak jest szybciej :)

 

Kolego adrian_pt dlaczego twierdzisz ze manualnie robi się to szybciej ?

Czy po cofnięciu programem tloczki nie wracają do pozycji 0 i trzeba ich ręcznie docisnąć do końca aby założyć nowe klocki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy po cofnięciu programem tloczki nie wracają do pozycji 0 i trzeba ich ręcznie docisnąć do końca aby założyć nowe klocki?

 

Musisz je ręcznie wepchnąć ale idzie to dość lekko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Imbus to się wkręca przy demontażu silniczka a kolaga będzie cofał programem.
Opublikowano
Tam się wkręca imbus. Kilka ruchów grzechotką i już.

Z tego co pamiętam to nawet nie jest zalecane kręcenie "imbusem" (a tak na prawdę TORXEM) na grzechotce bo można coś tam łatwo przekręcić tylko palcami, bez dużej siły aż poczuje się lekki opór.

Ale teraz mając BToola na interfejsie Bluetooth to chyba by mi się nie chciało tym kręcić tylko przez komórkę bym to pyknął.

Pzdr.

Opublikowano
Imbus to się wkręca przy demontażu silniczka a kolaga będzie cofał programem.

Racja. Zapędziłem się. W każdym razie da się to zrobić bez kompa.

ad®ian™
Opublikowano

Może zacznijmy od tego że nie ma czegoś takiego jak cofanie tłoczków hamulcowych ISTA czy też torxem. :mrgreen:

Cofa sie jedynie blokadę tłoczka od elektrycznego ręcznego a sam tłoczek trzeba ręcznie wcisnąć :cool2:

Ja robiłem to ręcznie w lato, torx T45 idzie lekko nie potrzeba grzechotki. Po wymianie klocków i włączeniu ręcznego z kabiny, ręczny sam sie dociska (chwile to trwa), nie trzeba wkręcać odkręconego lub cofniętego ISTĄ ręcznego. Sama wymiana prosta.


gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano
Może zacznijmy od tego że nie ma czegoś takiego jak cofanie tłoczków hamulcowych ISTA czy też torxem. :mrgreen:

Cofa sie jedynie blokadę tłoczka od elektrycznego ręcznego a sam tłoczek trzeba ręcznie wcisnąć :cool2:

Ja robiłem to ręcznie w lato, torx T45 idzie lekko nie potrzeba grzechotki. Po wymianie klocków i włączeniu ręcznego z kabiny, ręczny sam sie dociska (chwile to trwa), nie trzeba wkręcać odkręconego lub cofniętego ISTĄ ręcznego. Sama wymiana prosta.


 


Czyli po inicjalizacji ISTA trzeba przednie wcisnąć a tył tez się wciska czy wkręcany ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z przodu nie ma elektryki dlatego nie potrzebujesz ISTY, tylko z tyłu cofasz blokadę kompem ale tłoczek i tak musisz popchnąć palcami (nie wkręcany) bo sam się nie schowa.
Opublikowano
Z przodu nie ma elektryki dlatego nie potrzebujesz ISTY, tylko z tyłu cofasz blokadę kompem ale tłoczek i tak musisz popchnąć palcami (nie wkręcany) bo sam się nie schowa.

 

Dzieki wielkie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisałem z własnego doświadczenia, chociaż miałem specjalne narzędzie do tego to spróbowałem palcami i dałem radę :wink:
Opublikowano
palcami ? powodzenia :mrgreen:

 

Zaopatrzyłem się w zestaw do wciskania tłoczków bo bo podswiadczeniach z wcześniejszych aut to tak lekko raczej nie będzie szło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.