Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Pytanie głównie do tych forumowiczów którzy za kółkiem swoich G20 / G21 zrobili już trochę kilometrów.

Które elementy wyposażenia dodatkowego w Waszej ocenie można sobie zwyczajnie odpuścić ? Mam na myśli takie na które się zdecydowaliście i do nich dopłaciliście ale z perspektywy czasu/przebiegu możecie śmiało powiedzieć że nie są jednak przydatne, funkcjonalne, nie sprawują się zgodnie z oczekiwaniami itp. ?

I pytanie z drugiej strony. Co wybrać koniecznie, lub czego nie wybraliście lub zwyczajnie zapomnieliście a teraz żałujecie ?

Właśnie zaczynam konfig swojego pierwszego BMW i chętnie poczytam rad doświadczonych użytkowników.

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jest na forum fajny mem. Jeden Rabin powie Tak, drugi Rabin powie Nie. Faktycznie w konfiguratorze jest wiele ciekawych opcji i zazwyczaj od momentu zamówienia jest dużo czasu na zmianę specyfikacji. Pominąłeś w pytaniu kwestie budżetu, bywają tacy dla których nie gra on roli. Wtedy sugerowałbym wersję 340i lub 340d, dobrze jeździ i jest w podstawie lepiej wyposażona.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Trzeba: laserowe światła

Zupełnie zbędne: sterowanie gestami (jeżdżę głównie w rękawiczkach i ten czytnik w lusterku nie widzi dłoni w czarnej rękawiczce :lol: )


A i tak każdy Ci tu napisze 100 różnych rzeczy, bo każdy konfiguruje auto pod swoje potrzeby, a nie Twoje :)

Instagram: @kolczasty
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koniecznie 6 cylindrów :wink:

Wklej konfig to łatwiej będzie ocenić

male-bmw-2.png
Opublikowano

Dla mnie dosyć mało przydatnym wyposażeniem są asystenci kierowcy professional.


Niby to się utrzymuje w pasie nawet gdy puścisz kierownicę, ale z drugiej strony i tak musisz ją chwycić co jakiś tam czas bo inaczej ci samochód stanie na środku drogi.


Także niby fajny bajer, niby auto samo jedzie, ale jednak trzeba kierownicę co jakiś czas chwytać, więc i tak ręce nie są wolne i nie mogą się zająć np. trzymaniem kanapki.


Druga rzecz mało przydatna przynajmniej dla mnie - gdy z tyłu nikt nie siedzi a większość czasu jeżdżę sam - klimatyzacja 3-strefowa. Wystarczy mi jedno ustawienie temperatury na całe auto, zwykle prawe pokrętło i tak zawsze ustawiałem na tą samą wartość temperatury co lewe...

Opublikowano
Druga rzecz mało przydatna przynajmniej dla mnie - gdy z tyłu nikt nie siedzi a większość czasu jeżdżę sam - klimatyzacja 3-strefowa. Wystarczy mi jedno ustawienie temperatury na całe auto, zwykle prawe pokrętło i tak zawsze ustawiałem na tą samą wartość temperatury co lewe...

 

Jak klikniesz na przycisk Menu A/C, to możesz zaznaczyć tam okienko „synchronizacja” i automatycznie wszystkie wartości będą ustawiały się tak jak po stronie kierowcy :mrgreen:. Możesz to sobie nawet zaprogramować pod jeden z przycisków ze skrótami (ja tak zrobiłem).


Jak dla mnie obowiązkowo conajmniej adaptacyjny tempomat (piękna sprawa na przykład w korku na autostradzie, ale tez na codzień) oraz Apple CarPlay/Android Auto. Życia bez komfortowego dostępu tez sobie nie wyobrażam. Rozważ tez podgrzewaną kierownice, szczególnie jeśli zdarza Ci się wsiadać do zimnego auta, ja za każdym razem jak wychodzę po nocce z pracy, to żałuję, że na tym przyoszczędziłem. Tak samo żałuję, że przyoszczędziłem na elektrycznych fotelach z pamięcią ustawień. Niby 99% i tak to ja prowadzę, ale jednak są sytuacje ze mógłby poprowadzić ktoś inny, a wtedy na samą myśl, że będę musiał znowu szukać swojej pozycji za kierownicą to mi się odechciewa.

  • Moderatorzy
Opublikowano

vulnerarius ci dobrze napisał, bo kolega wyżej np. nie wyobraża sobie życia bez foteli elektrycznych, a ja raz ustawię fotel i nie tykam go więcej. Więc to zbędny wydatek a kase gdzie indziej przeznaczam.

Co do kiery podgrzewanej - nie masz garażu to bierz te kierę. Inaczej szkoda kasy.

Widzisz na czym to polega? Każdy ma inne życie i każdemu co innego potrzeba.

Tak samo tempomat. Nie robisz tras tylko miasto - zbędny wydatek.

Najważniejsze na czym się skupić to silnik, kolor i pakiet stylistyczny, bo wersja M sport już sama w sobie ma pełno dodatków.

Opublikowano
Tak samo tempomat. Nie robisz tras tylko miasto - zbędny wydatek.

 

Tu się nie zgodzę. Jeżdżę głównie po mieście i cały czas używam tempomatu, a biorąc pod uwagę fakt, że jest adaptacyjny to już w ogóle przydatne urządzenie.


Natomiast tak jak napisałeś, wyposażenie to bardzo indywidualna kwestia.

Opublikowano
Ach, byłbym zapomniał weź pod uwagę kolor Individual, Dravit, Oxide, etc, podkreśla sportową sylwetkę auta, wyróżnia na tle innych aut, ułatwia później sprzedaż. :)
  • Moderatorzy
Opublikowano
kolega wyżej np. nie wyobraża sobie życia bez foteli elektrycznych, a ja raz ustawię fotel i nie tykam go więcej.

 

A tu Cię zaskoczę. Myślałem do tej pory to samo, ale od kiedy mam fotele z elektryką i zapamiętane swoje ustawienie, to się to bardzo zmieniło. Mimo, że tylko ja używam auta, to nie ma nic fajniejszego, niż gdy jakiś pan Tomek w ASO przed testem drogowym ustawi sobie fotel pod siebie i go tak zostawi, a Ty potem wciśniesz sobie guziczek i wszystko w 3 sekundy wróci do "normy". Nic mnie tak nie wpieniało, jak ustawianie foteli manualnych po wizytach w ASO. Także teraz dla mnie elektryka foteli to must have :lol:


Kolego założycielu tematu. Przeanalizuj swoje życie, potem odpal konfigurator, spisz nam tutaj tylko listę rzeczy nad którymi się zastanawiasz a my Ci doradzimy. Wybieranie i wypisywanie Ci rzeczy z listy całego dostępnego wyposażenia na zasadzie "a ja to se nie wyobrażam" zaprowadzi Cię donikąd.

Instagram: @kolczasty
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dokładnie, podobnie rozpiętość cenowa za G20 może wynosić jakieś 200 tysięcy złotych :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mialem 330e i 530d - obie wyposazone we wszystko, prawdziwe "full opcje".


Z mojego subiektywnego doswiadczenia nigdy badz prawie nigdy nie uzywalem:

- ogrzewanej kierownicy,

- kamer 360,

- wszystkich systemow asystujacych kierowce (parkowania, utrzymania pasu ruchu etc),

- ogrzewania tylnej kanapy,

- connected drive,

- ladowania bezprzewodowego telefonu,

- zaawansowanej telefonii (czytanie smsow, pakiet office),

- sportowych hamulcow


Cala reszta (a jest tego naprawde duzo) uprzyjemnia podroz autem - szczegolnie elektryczne fotele, ACC, szyberdach, m-pakietowa kierownica, comfort access, webasto, harman&Kardon, adaptacyjne swiatla, kamera cofania

.

Opublikowano
Ja nadal się waham pomiędzy systemami asystującymi, a systemami asystującymi profesjonalnymi :wink: Codziennie robię około 40km autostradą i sam nie wiem czy dopłacać do tego czy nie?
Opublikowano

Wydaje się to fajne bo auto samo kręci kierownicą żeby jechać w pasie ruchu.


Ale z drugiej strony konieczność łapania za kierownicę co 15 sekund jak dla mnie ubija przydatność tego asystenta.

Opublikowano
Ja nadal się waham pomiędzy systemami asystującymi, a systemami asystującymi profesjonalnymi :wink: Codziennie robię około 40km autostradą i sam nie wiem czy dopłacać do tego czy nie?

Ze swojej strony mogę polecić. Nie jest to autopilot z Tesli jak niektórzy może by oczekiwali ale nieoceniona pomoc, szczególnie jak się jest zmęczonym, trzeba po coś sięgnąć, napić się kawy czy zjeść kanapkę. Konieczność dotykania kierownicy jakoś zupełnie mi w tym nie przeszkadza. Co więcej, czytając co niektórych w tym wątku to się nawet cieszę, że jest to zabezpieczenie :8)

Opublikowano
Ja nadal się waham pomiędzy systemami asystującymi, a systemami asystującymi profesjonalnymi :wink: Codziennie robię około 40km autostradą i sam nie wiem czy dopłacać do tego czy nie?

 

Moje poprzednie posty:

 

Korzysta ktoś z systemów asystujących Professional? Jak one się sprawują przy naszej infrastrukturze drogowej? Warto do nich dopłacać czy zwykłe systemy asystujące w zupełności wystarczają?

Ja to wciąż zachwalam, dla mniej najlepsza opcja całej konfiguracji. Sprawdza się genialnie na autostradach, bramkach i w korkach. W trasie mało używam. W mieście tylko w korku.


Bardzo odciąża kierowcę przy długich trasach (w ogóle nie korygujesz toru jazdy), pozwala swobodnie odkręcić wodę czy sięgnąć zabawkę dziecku.

 

Strasznie namawiam natomiast do wyjechania na jakąś autostradę i przetestowania "Systemy asystujące kierowcy Professional". Droga opcja, ale nie wyobrażam sobie żadnego kolejnego auta bez niej. Nie da się opisać jak bardzo odciąża kierowcę na długich trasach. Włączasz, trzymasz tylko lekko (asekuracyjnie) kierownicę i kompletnie nie przejmujesz się na trzymaniem prędkości, odległości ani pasa jezdni.


Nie jestem na pewno sam w takiej opinii, możesz poczytać też anglojęzyczne forum i zachwyty innych:

Are Driving Assistance and Driving Assistance Professional useful?

Features you’ve ended up using more than you thought you would

 

Hej, czy wiecie czy w "Systemy asystujące kierowcy Professional" znajduje się asystent jazdy w korku ? ten w ktorym auto jedzie samo do jakieś predkości w korku ?
Tak, mam tę opcję, genialne w korkach, na bramkach, itp. Do jakiejś prędkości (20 km/h? 30 km/h?) nie musisz w ogóle dotykać kierownicy.
Opublikowano

A podczas jazdy w korku przy professional systemach nie trzeba klikać "resume" po zatrzymaniu auta żeby znów zaczęło jechać?


W podstawowych systemach asystujących kierowcy trzeba to wciąż klikać..

Opublikowano
A podczas jazdy w korku przy professional systemach nie trzeba klikać "resume" po zatrzymaniu auta żeby znów zaczęło jechać?

Jest tam jakiś system sprawdzający uwagę (skupienie) kierowcy. Kilka razy mi się zdarzyło, że zamiast ruszyć za poprzedzającym autem, dostałem tylko powiadomienie dźwiękowe. W większości przypadków auto rusza samo.


Tu masz nagranie nawet w polskich warunkach:


W

masz przykład braku uwagi kierowcy i powiadomienia ze strony auta.
Opublikowano
A podczas jazdy w korku przy professional systemach nie trzeba klikać "resume" po zatrzymaniu auta żeby znów zaczęło jechać?


W podstawowych systemach asystujących kierowcy trzeba to wciąż klikać..

 

kamera obserwuje "oczy" - jak się patrzysz to ruszy sam, jak masz odwróconą głowę to jest sygnał dźwiękowy i wystarczy że spojrzysz na drogę to wtedy też sam ruszy nawet po długim czasie (ograniczeniem są okulary z polaryzacją, w których nie widać też wyświetleń na headup'ie)


Sprzedam Alufelgi BMW M791 Double Spoke '19 5x112 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=383676
Opublikowano

A ciekawy jestem jak system samodzielnej jazdy w pasie ruchu radzi sobie w naszymi polskimi dziurami w drogach.


Nieraz ostro slalomuję żeby oszczędzić biedne zawieszenie przed katuszami. Czy system asystenci kierowcy professional potrafi slalomować między dziurami?


Czy jednak jego przydatność ogranicza się do równiutkiej autostradowej nawierzchni?

Opublikowano
A ciekawy jestem jak system samodzielnej jazdy w pasie ruchu radzi sobie w naszymi polskimi dziurami w drogach.


Nieraz ostro slalomuję żeby oszczędzić biedne zawieszenie przed katuszami. Czy system asystenci kierowcy professional potrafi slalomować między dziurami?


Czy jednak jego przydatność ogranicza się do równiutkiej autostradowej nawierzchni?

 

wszystko zależy za kim jedziesz - kiedyś trafiłem na takiego "omijacza dziur" i było to dość zabawne bo samochód podążał jego śladem jadąc tak jak sam zwykle przejeżdżam ten odcinek

jednak zwykle wtedy lepiej przełączyć acc na tylko aktywny tempomat bez kierowania żeby nie siłować się z kierownicą

Sprzedam Alufelgi BMW M791 Double Spoke '19 5x112 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=383676
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem , poza klimatyzacją , elektryczne szyby i radio z głośnikami , wszystko jest zbędne -a te rzeczy akurat są w standardzie- , natomiast czy te opcje dodatkowe kosztujące miliony są przydatne i umilą życia ? , odpowiedź brzmi tak i jeszcze jak ! , ale pod warunkiem że każdy wybiera to co jest dla niego i tylko dla niego przydatne - a każdy z nas to indywidualny przypadek pomimo że mamy 2 uszu , 2 oczy , jeden nos i jedna wątroba ,a ta indywidualność tez między innymi polega na wysokości dochodu miesięcznego netto , oj to całkiem zmienia punkt widzenia jeśli chodzi o wybór dodatkowych opcji :wink: :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.