Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, szukałem lecz nie znalazłem dlatego piszę i proszę o pomoc, to ważny dla mnie temat liczę na pomoc osób które siedzą mocniej w mechanice i silnikach N52.

Mam E91 LCI z motorem n43b20a 170 km I przytarta paneweka korbowodową. Silnik chce wymienić na n52b30 z z4 z 2006r .

Wiem że Cas w LCI jest inny niż modelach gdzie występował N52 i może to powodować pewne niedogodności jednak nie chce silnika na bezpośrednim wtrysku jak N53 czy N54, pomimo osiągów jakie daje ten drugi.

Znalazłem zadbany n52b30 z z4 3.0 si i chce przerzucić do mojej E91 320i LCI mam do was pytanie czy jest on tak samo plug and play jak N52 pochodzący z E90 czy w przypadku N52 z z4 będę miał jakieś dodatkowe problemy z częściami do montażu? Dodam że oba motory mają manualna skrzynie biegów. A do tego z z4 dostaje ecu i wiązkę a Cas będę parował z tym z mojego E91.

Pytam bo już na pierwszy rzut oka komora silnika wygląda zupełnie inaczej niż w E90

Dzięki za pomoc, sprawa jest bardzo pilna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak bardzo na szybko, bo co chwile ktos wyskakuje z "durnym" pomyslem swapu silnika w e90, co zrobisz dla przykladu z dsc? Co z walem? Co z dyfrem? Co z poloskami? Co z tylnymi piastami? Recznym? Klimatyzacja? Wszystkimi rurami wody? Powietrza? Co z wiazka auta? Wszystko jest inne nawet jesli porownamy n52 w e90 vs n43, nie wspominam nawet o dawcy w postaci z4. Jesli pytasz o taki swap to znaczy ze nie masz zadnego pojecia o ukladzie elektronicznym tych aut.
Opublikowano
Tak bardzo na szybko, bo co chwile ktos wyskakuje z "durnym" pomyslem swapu silnika w e90, co zrobisz dla przykladu z dsc? Co z walem? Co z dyfrem? Co z poloskami? Co z tylnymi piastami? Recznym? Klimatyzacja? Wszystkimi rurami wody? Powietrza? Co z wiazka auta? Wszystko jest inne nawet jesli porownamy n52 w e90 vs n43, nie wspominam nawet o dawcy w postaci z4. Jesli pytasz o taki swap to znaczy ze nie masz zadnego pojecia o ukladzie elektronicznym tych aut.

 

Temat rozpoznałem zanim kupiłem auto i silnik. Co do kampatybilnosci zapewnili mnie mechanicy którzy zajmują się wyłącznie swapami w bmw między innymi E90, oraz 2 firmy orlgarjiajace elektorjike ecu I Cas.


Wiem od nich że jedyny wiekszy problem jaki może wystąpić to to że ma to być silnik z wersji pre LCI ponieważ jest tam inny Cas jednak nawet w tym przypadku całość bezie działać bez problemu jedynie przy aktualizacji Cas podczas diagnostyki np w ASO wykrzaczy się połączeniem ecu Cas i wywali milion konfliktów, nie było by żadnego problemu jeśli wsadziłbym silnik z LCI.


Proszę was jedynie o pomoc w kwestii czy n52b30 z z4 3.0 si jest taki sam jak n52b30 w E90. Nie robię tego swapa własnoręcznie i bez pomysłu czy pieniędzy więc daruj sobie "durne" komentarze i opdoiwedz merytorycznie albo wcale.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeciez odpowiedzialem merytorycznie, ty odpowiedz mi a wlasciwie sobie, na pytania jakie zadalem. Robilem swapy i wiem ile trzeba w aucie zmienic i zapewniam cie, jesli warsztat mowi o tym iz cas moze byc problemem, nie ma pojecia o czym mowi, cas jest najmniejszym, wlasciwie zadnym problemem w takiej operacji, lci czy nie, jest to nie istotne. Dla mnie jest to totalnym idiotyzmem zmieniac n43 tylko dlatego iz korba sie okrecila na dychawiczne n52 w aucie tak tanim jak e90. A bajki typu plug&play to chyba tylko do driftu z choinka na liczniku. Tyle w temacie kolego.
Opublikowano
Proszę was jedynie o pomoc w kwestii czy n52b30 z z4 3.0 si jest taki sam jak n52b30 w E90.

 

Tak, mechanicznie silnik jest ten sam. W Z4 masz tylko delikatnie inną mapę generującą chyba 272 konie (ty piszesz 265) zamiast seryjnych 258 w 3-er / 5-er.

R6 + V4 = :)
Opublikowano
Proszę was jedynie o pomoc w kwestii czy n52b30 z z4 3.0 si jest taki sam jak n52b30 w E90.

 

Tak, mechanicznie silnik jest ten sam. W Z4 masz tylko delikatnie inną mapę generującą chyba 272 konie (ty piszesz 265) zamiast seryjnych 258 w 3-er / 5-er.

 

Dzięki za info. W silniku który kupuje jest 195 kw według vin. Jak dobrze pójdzie to w poniedziałek przywiozę kompletny motor z całym osprzętem, skrzynia, wiązka i ecu. Wtedy zaczynamy walkę ;-)

Po zakończeniu prac jeśli ktoś byłby zainteresowany wrzucę fotorelacje jak to wyglądało w trakcie. I na koniec.

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.