Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim


Proszę wytłumaczyć jak laikowi:

Mam pod maską N47S1 - ubity, temat zamknięty. Silnik i osprzęt miazga. Ale auto kupione tanio (bardzo)

i tu pytanie: chcę kupić używany kompletny silnik N47S1 ale wybór jest mały. Więcej jest N47T. Co zrobić aby kupić N47T i zrobić z niego N47S1. Czy można tak zrobić? Czy kupić słupek N47T i włożyć osprzęt od S1? Jeżeli tak to jak? Czy po całej gimnastyce podłączając komputer widać będzie silnik T czy S1? Czy wszystko zależy od sterownika silnika?


Przepraszam za może lamerskie pytanie ale proszę o pomoc


Pozdrawiam

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od przejrzenia krok po kroku w ETK (katalog części) różnic pomiędzy tymi dwoma silnikami i się łatwo dowiesz jak to obejść i czy się da.
Opublikowano

Liczyłem na pomoc ale już sam znalazłem.

Zajęło to kilkanaście godzin porównań różnych silników. Mogę dla innych na przyszłość powiedzieć o co kaman:

N47s1 to oznaczenie wszystkich jednostek z mocą 218KM. Różnice są w zależności czy mamy napęd XDrive czy na tył. Jeżeli XDrive to mamy inną miskę olejową i co z tym związane pompę oleju no i przedni mechanizm różnicowy. Te trzy rzeczy trudno dostać a oryginały nowe kosztują: misa około 1800 zł a pompa około 2500 zł no i przedni mechanizm różnicowy (nowy kosmos, używek bardzo mało a koszt około 1500zł). Po wymianie mamy silnik do napędu na 4 koła.

Większe koszty jeżeli kupimy N47 z mocą np 184KM (dość dużo tego jest w używkach). W tym wypadku słupek jest taki sam (blok, korby czy czy głowica) różnice to: wtryski (koszt nowego na aukcjach około 1000 za sztukę), pompa wtryskowa (trudno dostać ale się zdarzają, nowa zamiennik około 3000zł, używka taniej oczywiście), wszystkie około wtryskowe pierdoły oczywiście też inne (ale to grosze :-)), kolektor wydechowy (praktycznie niedostępny w używce, nowy 1800zł), turbiny (są dwie, komplet bez oddawania swoich około 4000zł), ECU (tylko używka bo nowa to kosmos, używek bardzo mało i koszt około 1500 wzwyż),w przypadku napedu na 4 koła dochodzą inne półosie (nowe markowe w zamienniku po około 1000 zł za sztukę)

Reszta osprzętu (alternator, rozrusznik) takie same. Oczywiście dochodzą różne pierdoły ale to w używkach już nie są jakieś wielkie koszty.

Podsumowując:

Mam 525d xdrive 218km i chcę mieć nowy silnik. Kupuję np 520d 184km i na zmianę tego silnika w N47S1 trzeba wyłożyć około w moim przypadku (XDrive) około 21000zł. To same klamoty. Kupując silnik kompletny (czyli ten 184KM) można odzyskać cześć sprzedając nie potrzebny osprzęt.


Ogólnie baaardzo droga zabawa. Zdecydowanie lepiej kupić obojętnie jaki N47 z mocą 218KM ale z osprzętem. Zainwestować w regenerację wtrysków, pompy, turbin. Takich N47 jest na aukcjach w tej chwili dość sporo.


Mam nadzieję, że się nie pomyliłem. Może komuś się to przyda w przyszłości.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Opublikowano

Zadzwoń do Fąfary z Bukowia, on ma zawsze kilka sztuka na placu praktycznie każdego z silników w dieslu (przynajmniej 2.0, podzespołów też ma masę) , zawsze pomoże coś poskładać.

Jeśli chodzi o remonty czy wymiany silników to mogę go polecić , bardzo szybka robota(robi praktycznie z zamkniętymi oczami) i wszystko zawsze ładnie ze sztuką zrobione, bez druciarstwa.

Opublikowano

Dzwoniłem. Fajny gość ale potwierdziły się moje wyliczenia. Miał słupek w super stanie (z wałem od B47) ale goły (z nowym rozrządem) w cenie 8500 netto. A więc muszę dokupić wszystko (odpadał sam dół bo była micha od XDrive) więc silnik wyszedłby mnie grubo ponad 20000zł.

Temat umarł - samochód poszedł dalej...

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.