Skocz do zawartości

E39 528i - automat 5hp19 - pomoc w diagnozie problemu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam problem ze skrzynią w e39 98', brak biegu 3 4 i 5 - 1,2,N i R działają bez zarzutu. Zaczęło się od tego, że gdy po stłuczce zjeżdżałem z lawety silnik wkręcał się na obroty ale prawie nie jechał, natomiast zmuszony byłem zrobić tak około 10-15m. Po naprawie auta, zalaniu nowym olejem skrzyni objawił się ten problem - przy wrzuceniu 3 (czy na drive czy manualu) obroty wkręcają się, czasem szarpnie i wrzuci od razu tryb awaryjny, czasem redukuje do 2 a czasem leci dalej przez biegi 3,4,5 bez żadnej reakcji skrzyni i zrzuca do 2. W inpie kilka błędów, większość raczej następstwem tego 53 Gangueberwachung - to P0733,53,Gear 3 Incorrect Ratio - nieprawidlowe przelozenie biegu 3, jak to kolega 520i podpowiedział mi w innym temacie. Teraz pytanie - gdzie szukać problemu? Zdjęta miska, elektrozawór EDS4 którego podejrzewałem o powodowanie całego zamieszania niby się odzywa, natomiast nie jest to tak głośne i wyraźne jak dla EDS1 i EDS2, tak samo EDS3 chodzi dosyć cicho, oraz 1 i 2 podczas testowania zamykają się i otwierają, natomiast dla 3 i 4 jest to tylko jedno kliknięcie. Wcześniejszy olej ze skrzyni nie śmierdział, na magnesach było trochę opiłków ale bez tragedii. Bawić się w wymiany tych elektrozaworów czy raczej jest to uszkodzenie mechaniczne? Hałasu ze skrzyni raczej nie słychać.

Dodatkowo, przy wyrzuceniu błędu komputer wyłącza wszystkie elektrozawory i skrzynia powinna zablokować się na 4. biegu, natomiast u mnie nie ma żadnego momentu na kołach gdy wyrzuci ten błąd. Zmierzyłem rezystancję i każdy solenoid ma 5.5-5.7 Ohm, teoretycznie powinno być więcej ale prawdopodobnie jest to błąd miernika.

Opublikowano

sprawdz jakie bledy ma silnik. Oba moduly ze soba wspolpracuja. Jesli silnik ma blad, to moze byc ze skrzynia nie wrzuci nic wyzej.

Nie porownuj rezystancji tych elektrozaworow bo sa inne.

EDS1 - 0501 209 875

EDS2 3 4 - 0501 208 562

MV 1 2 3 - 0501 313 506


MV1 - 30 - 34 ohm 8-12

MV2 - 30 - 34 ohm 9 -12

MV3 - 30 - 34 ohm 4-12

EDS1 - 5.2 - 6.8 ohm 2-12

EDS2 - 6.2 - 7.8 ohm 3-12

EDS3 - 6.2 - 7.8 ohm 7 -12

EDS4 - 6.2 - 7.8 ohm 11-12


te cyferki po slowie "ohm" to piny we wtyczce skrzyni. Sprawdzisz na nich dzialanie poszczegolnych elektrozaworow. Pamietaj o tym ze wlasciwa opornosc uzyskuja dopiero po rozgrzaniu. Czyli musisz auto odpalic i sprawdzac dopiero po narzaniu. Sprawdz tez jak auto bedzie zimne. bedziesz mial obraz jak to dziala i czy dziala

sprawdz filtr skrzyni czy jest prawidlowo obsadzony i czy uszczelka w plycie sterujacej nie jest peknieta ( to tez moze byc przyczyna). Sprawdz poziom oleju czy jest wlasciwy. Na rozgrzanym silniku oczywiscie.

ten blad: 53 Gangueberwachung - to P0733,53,Gear 3 Incorrect Ratio - nieprawidlowe przelozenie biegu 3 zazwyczaj opisuje mechaniczny blad skrzyni. czyli skrzynia do wyjecia i do roboty. Elektrozawory maja swoje bledy

Hałasu ze skrzyni raczej nie słychać.

nie bedzie slychac, jesli na przyklad uszczelka przepuszcza lub tarczki sie skonczyly. Czasami jest tak ze nawet przy uszkodzeniu mechanicznym (np planetarka poszla) nie slychac zgrzytow ani zadnych dzwiekow (dopiero po zdjeciu miski widac na magnesie co sie stalo)... W VW passacie byla montowana ta sama skrzynia. Wada mechaniczna tej skrzyni byl pekajacy kosz wstecznego - na magnesie nie bylo zadnych opilkow. Dopiero po zdemontowaniu plyty sterujacej bylo widac uszkodzenie kosza. (potem ZF ulepszyl ta skrzynie)


b8462d120e5e.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź połączenia we wtyczce przy skrzyni.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.