Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzieki @--==maly==-- za wpisy. Jestem w stanie sobie wyobrazić, że są małe stacje, które nie kręcą. W trasie nie chce ryzykować - zawsze korzystam z dużych. Podobnie jak z karmieniem - wiem ktore kameralne knajpki dobrze karmią w pobliżu domu, w trasie wolę sieciówkę niż loterie w lokalnej kameralnej jadłodajni.


Do całej dyskusji gdzie tankować, dodam: tam gdzie jest dużo klientów. Krótsze przechowywanie, większa szansa że ON ma właściwe temperatury do pogody.

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Paliwa obecnie są z trzech źródeł Orlen, Lotos i import choć ten spadł do minimum ze względu na wymagane kaucje choć unia jest tu światełkiem w tunelu.

Lepsze paliwa ma lotos i cirkle K bo dla nich robi lotos.

Lotos w sporej części wykorzystuje Norweską ropę (ostatnio też duża część to statki od Arabów)która jest lepsza niż wschodnia wykorzystywana przez Orlen.

Ważniejsze jest że lotos stosuje wyższej jakości biokomponenty. Dodatkowo blenduje/miesza biododatki z ON na ciepło podgrzewając produkty co powoduje, że ryzyko oddzielenia biododatków jest minimalne i nie mamy w baku osadu. Tak blendowane paliwo ma też wyższą wytrzymałość na mróz (ON).

Benzyny z Lotos i circle mają przeważnie min 0.5okt więcje niż te z orlenu.

Paliwa orlen spotkamy również na shell i BP.

Benzyny Orlen mają przeważnie okolice RON 95-95.2 okt. norma lub minimalnie nad MON to samo okolice 85 okt (norna min 85). Lotos liczbę okt. MON ma zawsze podwyższoną w okolice 86okt lub nad. Np w amerycę liczbę oktanową liczymy (ron+mon):2 i to jest najbardziej prawidłowe podawanie liczby oktanowej. Przy takim liczeniu orlen 95 ma zazwyczaj 90okt a Lotos ponad 91. Często auta wymagają paliwa min 91 co oznacza że na lotos 95 możemy jeździć a na orlen już nie.

ON orlen mieszany jest z biokomponentami w momencie załadunku cysterny (do czystego paliwa boczną rurą leci coś o wyglądzie nutelli tłuszcz roślinny i rozpuszcza się w paliwie jak masło na patelni). Przez takie rozwiązanie (tańsze) ON ma słabą wytrzymałość na niskie temperatury aktualnie -20 a nawet w zimę okolice zazwyczaj -22 (norma wymaga min -20 blokada filtra).

Jak robi się duży mróz to latają cysternami i dodają do ON paliwo arktyczne żeby wzmocnić produkt ale to znowu ma słabe właściwości smarne.

Lotos już w tej chwili dostawa z dziś -29 stopni.

Co do prywatnych stacji jak są lokalne i znacie ich jakość warto popytać co i jak, skąd paliwa i zerknąć świadectwo jakości (Każdy klient ma prawo wglądu stacja musi wam to udostępnić). Często tam dostaniecie lepsze paliwa niż w koncernie. Mały przedsiębiorca musi się bronić jakością. Często w normalnej cenie kupimy olej napędowy B0 bez biokomponentów (super jakość) niedostępny na sieciowkach. Często też w cenach standardowych paliw dostać możemy paliwa premium (np popularne jest kupowanie Miles z Circle K lub Lotos Dynamic). Te paliwa w zakupie są droższe o 2 czasem 3gr a na koncernowej stacji sprzedawane są 20gr drożej. Prywatne stacje często kupują paliwa premium i sprzedają jako standardowe 95 i ON w celu poprawy jakości nieduzym kosztem.

LPG Orlen ma przeważnie okolice 92okt i zawartość propanu 50% i mniej a np firma Barter lub Gaspol często zaopatrujące prywatne stacje sprzedają LPG mające okolice 95okt i w okolicy 65% propanu.

Lpg w Lotosie do tej pory był z róznych źródeł ajent mógł zamowić gdzie chciał byle było świadectwo ale teraz lotos przechodzi na własną dystrybucję a skąd nie wiadomo.

Ogólnie temat rzeka. W trasie polecam Lotos lub Circle a jak w okolicy nie macie tych dwóch to warto popytać na lokalnych stacjach zwlaszcza o B0 lub ON ze zmniejszoną zawartością bio.

296e34bc12dc.jpg

08ff923e3bff.jpg

 

Kawał dobrego tekstu - informacji.

Masz może takie dane zestawienie - info odnośnie paliwa 98 Orlen vs Lotos ?

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
lub promocyjnie WTORKI I CZWARTKI Z SHELL V-POWER :cool2:

 

W czwartki na bp ultimate diesel też jest w cenie zwykłego

Bo to w zakupie kosztuje kilka groszy drożej reszta to marża.

Opublikowano
ja cały czas nie roumiem, niby jak auto przystosowane do 95 to po co lać 98 czy 100 oktanów bo mocy to niby nie daje. Ale jak sie ogląda testy z hamowni to oni tam leją 98 lub 100, ale mapa nadal jest na 95, więc po co ??? Jak mam auto na 95 to jak wleje 100 oktanów to cos to realnie da zmieni ?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Niby tak, a ładna seria na hamowni wychodzi tylko na 98.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Im więcej oktan tym bardziej można przyspieszyć zapłon bez spalania stukowego nic więcej to nie daje wręcz przeciwnie.

Benzyna 95 jest bezpieczniejsza jeżeli mapa jest zrobiona pod takie paliwo na 98 nie zyskamy nic poza nieco wyższym spalaniem bo 98 spala się szybciej.

Każdy sterownik jest w stanie delikatnie sterować zapłonem ale jak ma mapę pod 95 to tylko nieznacznie.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Im więcej oktan tym bardziej można przyspieszyć zapłon bez spalania stukowego nic więcej to nie daje wręcz przeciwnie.

Benzyna 95 jest bezpieczniejsza jeżeli mapa jest zrobiona pod takie paliwo na 98 nie zyskamy nic poza nieco wyższym spalaniem bo 98 spala się szybciej.

Każdy sterownik jest w stanie delikatnie sterować zapłonem ale jak ma mapę pod 95 to tylko nieznacznie.

 

Niby tak, ale firmy tunerskie nawet jak nie robią mapy pod 98 i nadal jest mapa pod 95 to i tak pomiary na hamowni robią zawsze na 98 - dlaczego ?

Jest to wiele razy pokazane na jagodowy tv

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam zbiornik 5000 l i napełniam go w roku około 20 razy. Po każdym sezonie odkąd nie mogę za każdym razem kupować b0… na dnie zbiornika osadza się maź grubości około 5 cm. Paliwo z lotosu prawie zawsze przyjeżdża gorące spod nalewaka. Czy to znaczy że coś jest nie tak z „transportem” że coś się wytrąca ? Czy może nawet paliwo z lotosu coś od siebie osadza w zbiorniku ?
Opublikowano
Nie wiem o jakim paliwie lotosu piszesz, gdzie kupujesz, ale było w tym wątku porównywane paliwo lotosu vs orlen (95/98 oraz ON letni i zimowy) i z lotosu jest lepsze jakościowo... różnice niewyczuwalne w codziennej jeździe, ale zawsze to coś "lepszego"
Opublikowano
Zbiorniki na paliwo trzeba regularnie czyścić, są firmy które się tym zajmują. Stacje benzynowe robią, albo powinny to robić regularnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zbiorniki na paliwo trzeba regularnie czyścić, są firmy które się tym zajmują. Stacje benzynowe robią, albo powinny to robić regularnie.

Jak mają paliwa bez bio lub z dobrym bio i dobrą wytrzymałością na mróz nic nie trzeba czyścić. Zbiornik jest czysty jak łza nawet po 5 czy 10 latach przeglądy urzędowe z rewizją wewnętrzną są co 10 lat.

Orlen czyści zbiorniki co 2-3 lata bo ich bio dodatki to syf.

To o czym kolega pisze to wytrącone bio dodatki i parafina z powodu zbyt małej odporności na mróz. Jeżeli zbiornik jest na zewnątrz i są mrozy po 25 stopni i więcej to zostaje tylko paliwo b0 lub arktyczne ewentualnie zastosowanie dodatków antydepresatorów ale wcześniej przed zmrożeniem paliwa bo będą nie skuteczne. Paliwo z orlenu reaguje już przy -18- 20 stopniach to z lotosu okolice 24-25 ze względu na lepsze bio dodatki i lepsze blendowanie na ciepło.

Ważne żeby nie robić dużego zapasu bo producenci przy temperaturze -10 stopni robią słabsze paliwa niż przy -25 i jeżeli kupisz dużą ilość a pogoda się zmieni wtedy jest problem. To samo dotyczy tankowania auta którym mało jeździmy. Norma mówi że w okresie zimowym blokada filtra ma być -20 i niżej. Lotos na sezon zimowy ma ok -25 blokadę filtra a jak mrozy są duże ta wartość zmienia się nawet na -32.

Orlen standardowo ma -20-22 blokadę filtra co oznacza że poniżej -15 będą wytrącać się bio dodatki i parafina bo temperatura mętnienia zawsze jest o kilka stopni wyższa niż blokady filtra. Przykładowo paliwo mające blokadę filtra -22 będzie miało temperaturę mętnienia w zakresie -13 do -16 i to od tej temperatury zaczną się kłopoty a normę spełnia.

Opublikowano
Mam firmę transportową, kupuje paliwo na Orlenie i nigdy nie mialem problemu zima, nawet przy - 28 stopniach kilka lat temu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Istotne jest to co napisał kolega mały. Paliwo ma różne dodatki w zależności od pory roku i temperatury zewnętrznej dlatego najlepiej kupować paliwa na bieżąco najlepiej ze stacji która ma spory ruch. Z tego powodu czasami lepiej kupić 95 która schodzi na bieżąco niż paliwo droższe które na niektórych stacjach nie ma zbyt dużego zbytu. Bardzo ważna jest tez jakość cysterny przewożącej paliwo oraz zbiornika na stacji w którym jest ono przetrzymywane. Zasyfiony zbiornik potrafi zepsuć nawet najlepsze paliwo.
Opublikowano

A co myślicie o bp?

Kiedyś widziałem jak facet tankował tira przy normalny dystrybutorze bo brał ultimate diesla zimą :) ciekawe jak ich dodatki wypadaj na tle lotos, Orlen, shell i circleK

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co myślicie o bp?

Kiedyś widziałem jak facet tankował tira przy normalny dystrybutorze bo brał ultimate diesla zimą :) ciekawe jak ich dodatki wypadaj na tle lotos, Orlen, shell i circleK

Kiedyś verva, ultimate itd były bez bio dodatków w przeciwieństwie do standardowych paliw. Teraz wszystkie są B7 a ich tankowanie to strata pieniędzy. Jak nie zapomne to wkleje wam świadectwo nalewu gdzie będzie widać ile jest dodatków w tych paliwach premium. Generalnie 1L dodarku / 2000L paliwa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tutaj macie testy na zamarzanie oleju napędowego:


1:


2:

Te testy są nie wiarygodne wiele się zmieniło od tamtej pory. Po pierwsze paliwo zielone to B0 którego już dzięki naszej władzy nigdzie nie ma a było najlepsze.

Obecnie jego cena jest dużo wyższa i nikt tym nie handluje. Po drugie tak jak mówiłem dopóki nie ma mocnych mrozów paliwo.jest słabsze a jak występują rafinerie robią inne mieszanki i odporność się zwiększa i teraz pytanie która stacja jaką ma dostawe? Tak nic nie porównamy bo jeden właściciel circle.k zadba o nową dostawę mocniejszego paliwa drugi stwierdzi że ma za duży zapas i będzie jeszcze dwa tygodnie sprzedawał słabsze paliwo i już mamy różne wyniki. Dużo zależy od pogody i nagłych jej zmian tak jak w zeszłym roku, od reakcji rafinerii na takie zmiany, która nie zawsze jest szybka i na końcu od właściciela obiektu ale jeżeli rafineria oleje temat to i chęci właściciela na nic bo nie będzie możliwości zakupu "mocniejszego" paliwa.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.