Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na dużych firmowych raczej jest OK. Ale na tych małych prywatnych ?

Po co piszesz skoro nie poświęciłeś nawet chwili żeby przeczytać temat od początku.

 


A jak kolega @maly zapatruje sie na vPowera? W obydwu autach(diesel+benzyna) tankuje od nowości tylko to paliwo.

Ma to jakieś znaczenie?

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tankuje tylko na Orlenach od ponad 20lat i nigdy nie było problemu, a posiadałem wiele aut wrażliwych na paliwo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na dużych firmowych raczej jest OK. Ale na tych małych prywatnych ?

Po co piszesz skoro nie poświęciłeś nawet chwili żeby przeczytać temat od początku.

 


A jak kolega @maly zapatruje sie na vPowera? W obydwu autach(diesel+benzyna) tankuje od nowości tylko to paliwo.

Ma to jakieś znaczenie?

 

To tylko marketing masz podstawowe paliwo plus 1L dodatku na 2000L paliwa czyli na bak o pojemności 50L dostajesz 25ml kieliszek dodatku nie zaszkodzi nie pomoże ale marza jest na tych paliwach dużo większa dlatego jest nacisk na ich sprzedaż. Załoga stacji musi zrobić plan na verve żeby dostać premie w okolicy 500zł na głowę. Dlatego jak ktoś nie powie jakie paliwo chce to placowy naleje mu verve. Jak ktoś się zapyta to bajki opowiada i bzdury opowiada żeby sprzedać premium. Paru takich zagiąłem bo pletli kompletne bzdury. Lepiej kupić sobie markowe dodatki i samemu dolewać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak kolega @maly zapatruje sie na vPowera? W obydwu autach(diesel+benzyna) tankuje od nowości tylko to paliwo.

Ma to jakieś znaczenie?



To tylko marketing masz podstawowe paliwo plus 1L dodatku na 2000L paliwa czyli na bak o pojemności 50L dostajesz 25ml kieliszek dodatku nie zaszkodzi nie pomoże ale marza jest na tych paliwach dużo większa dlatego jest nacisk na ich sprzedaż. Załoga stacji musi zrobić plan na verve żeby dostać premie w okolicy 500zł na głowę. Dlatego jak ktoś nie powie jakie paliwo chce to placowy naleje mu verve. Jak ktoś się zapyta to bajki opowiada i bzdury opowiada żeby sprzedać premium. Paru takich zagiąłem bo pletli kompletne bzdury. Lepiej kupić sobie markowe dodatki i samemu dolewać.


No ale taki arktyczny diesel jak na Circle K to ma chyba te właściwości co obiecują? Widziałem nawet jakieś testy i rzeczywiście w niskich temperaturach sprawował się dużo lepiej od pozostałych paliw, nawet premium. Co Ty na to?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Paliwa arktyczne to całkiem co innego i są rzeczywiście bardziej odportne na mrozy zawet do -40 i nie zawiarają biokomponentów ale coś za coś niektóre parametry są gorsze także jak nie ma mrozów po -25 i więcej nie warto. Orlen też produkuje takie paliwo ale nie sprzedaje go jako produkt na stacjach tylko hurtowo i czasem jak dadzą ciała i auta stają w mrozy to dolewają po stacjach ale to muszą być dłuższe mrozy w tym roku tak nie było.

Pamiętajcie że tankując na stacji zawsze możecie poprosić o świadectwo jakości paliwa na którym będą wszystkie parametry w tym odporność na mróz i porównać z inną stacją.

Pamiętajcie że nie liczy się tylko temperatura blokady filtra ale również temperatura mętnienia ma duże znaczenie jeżeli chodzi o temperatury ujemne.

Świadectwo jakości zawsze jest do wglądu klienta.

Edytowane przez --==maly==--
Opublikowano

No ale taki arktyczny diesel to nie dla polaków tylko dla eskimosów.

Gdzie ty arktyczny mróz w polsce widziałeś :)

Jak chcemy czasem coś przeczyścić to rzeczywiście samemu lepiej wlać cos sprawdzonego np to: LIQUI MOLY PRO-LINE BENZIN SYSTEM REINIGER

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ale taki arktyczny diesel to nie dla polaków tylko dla eskimosów.

Gdzie ty arktyczny mróz w polsce widziałeś :)

Jak chcemy czasem coś przeczyścić to rzeczywiście samemu lepiej wlać cos sprawdzonego np to: LIQUI MOLY PRO-LINE BENZIN SYSTEM REINIGER

 

Kolega maly potwierdził ze ważna jest nie tylko temperatura blokady filtra ale i temperatura mętnienia. Poniżej -10C czy nawet wcześniej "zwykłe" ON już mętnieją a więc uważam że ten arktyczny jest wtedy warto zalać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ale taki arktyczny diesel to nie dla polaków tylko dla eskimosów.

Gdzie ty arktyczny mróz w polsce widziałeś :)

Jak chcemy czasem coś przeczyścić to rzeczywiście samemu lepiej wlać cos sprawdzonego np to: LIQUI MOLY PRO-LINE BENZIN SYSTEM REINIGER

 

Kolega maly potwierdził ze ważna jest nie tylko temperatura blokady filtra ale i temperatura mętnienia. Poniżej -10C czy nawet wcześniej "zwykłe" ON już mętnieją a więc uważam że ten arktyczny jest wtedy warto zalać.

Np lotos i circle k mają zwykły diesel obecnie do -31 stopni a temperatura mętnienia w okolicy 10 stopni.

Takie paliwo wytrzyma w długim okresie ponad -20 taka zasada jest że (31x2)+10 i to dzielimy przez 3 i mamy realny wynik ile stopni wytrzyma paliwo tu mamy wynik -24 stopnie.

Ale 12 stycznia widziałem świadectwo ze stacji orlen to blokada filtra była -23 a mętnienie -6 czyli powyżej -17 w dłuższym okresie paliwo zablokuje filtr. Orlen ma zawsze dużo słabsze paliwa na zimę dlatego polecam lotos i circle. W polsce wymaga się aby parametr blokady filtra był powyżej -20 i norma jest spełniona więc orlen się nie wysila. Jak już pisałem polecam zerkać a świadectwa.

Jak jest powyzej -20 najlepiej używać dodatki bo.przy takich skokach temperatury dochodzi też skrsaplanie i woda w układzie zamarźnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety paliwa "zimowe" na naszych stacjach to fikcja.

Niedawno sprzedałem koledze Ducato i przy -20 nie zapaliło kilka dni temu pomimo tankowania "paliwa premium" (kręcił ale nie odpalał). Ociepliło się i problem zniknął.

Ten sam samochód kilka lat temu "zdechł" jeszcze w moich rękach przy -17. Na 100% zamarło paliwo. Pomogło rozmrażanie nagrzewnicą gazową.


Nie wiem czy te dodatki "anty zamarzaniowe" są drogie i stacje na nich oszczędzają czy co?

Opublikowano

Widocznie tak.

Od ponad 20 lat tankuje na orlenach i nigdy nie miałem problemu z dieslem w zimie.

Dodam ze większość samochodów parkuje poza garażem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akurat Orlen to stacja która "zabiła" dawno temu wtryski w Renault mojej żony więc ich omijam z daleka. Teraz zresztą także ze względów "światopoglądowych".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widocznie tak.

Od ponad 20 lat tankuje na orlenach i nigdy nie miałem problemu z dieslem w zimie.

Dodam ze większość samochodów parkuje poza garażem

Miałeś dużo szczęścia każdy z branży paliwowej wie że orlen spełnia normy i na tym koniec a jeżeli chdzi o ujemne temperatury to mają najsłabsze paliwa nikt nie kupuje z orlenu w mrozy. Od 10 lat nie było porządnej zimy max -10 to nic dziwnego że nie było problemów. W tym roku orlen miał masę reklamacji nawet na naftobazie paliwo stanęło w wydawkach po tym mroźnym weekendzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akurat Orlen to stacja która "zabiła" dawno temu wtryski w Renault mojej żony więc ich omijam z daleka. Teraz zresztą także ze względów "światopoglądowych".

 

Tak, tak. Również ze wszystkich wyżej wymienionych powodów, jakościowych i nie tylko omijam Orlen szerokim łukiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wielbicieli Orlenu to teraz raczej na forum Dacii i Fiata szukać;)

 

Nie wiem czym tam "prawdziwi patroci" taraz jeżdzą ale myślę, że raczej predzej "patriotycznie" wytną katalizator czy DPF ze starego Audi niz wejda do salonu Dacii.

Opublikowano

Wątpię, że to było tylko szczęście przez 20 lat tankować na Orlenie i nie mieć nigdy problemow z paliwem.

Zresztą o czym my tu mówimy - na jakiej stacji by nie tankować to paliwo dostarcza albo Orlen albo Lotos,

a niedługo już tylko Orlen :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wątpię, że to było tylko szczęście przez 20 lat tankować na Orlenie i nie mieć nigdy problemow z paliwem.

Zresztą o czym my tu mówimy - na jakiej stacji by nie tankować to paliwo dostarcza albo Orlen albo Lotos,

a niedługo już tylko Orlen :D

Jeszcze 2-3lata temu 30% rynku to były paliwa importowane a obecnie przez regulacje rządowe to jest 0.5%. Dopóki możemy oddzielić orlen od lotosu jest fajnie zobaczymy co będzie dalej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie testy można wsadzić sobie w ....

żeby były miarodajne próbki musiały by być pobrane jednego dnia choć to też nie wiele zmieni bo zależy kiedy stacja miała dostawę więc też ze stacji gdzie jest duża rotacja. Na początku stycznia na stacjach było paliwo z pemperaturą blokady filtra.-22 po tygodniu jak już zapowiadali mrozy -25 do -29 a obecnie jest -31. Polska norma mówi minus 20 dopiero jak przechodzą mocne Mrozy naftobazy wydają mocniejsze paliwa. Jedynie Orlen cały czas ma do minus -22 A jak przychodzą duże mrozy zawożą na stacje paliwa arktyczne lub B0 pisałem już o tym.

Opublikowano
Tu chyba yroche bardziej profesjonalny test Zachara:

 

Będąc fanem motoryzacji, oglądam wszystkie kanały/filmiki na YT, dużo czytam i co do samego zachara to mam trochę wątpliwości co do jego niektórych testów...

jak cosś jest sponsorowane to... nie do końca w 100% może być wiarygodne.

Niestety brak wiarygodności przez sponsoring, dotyczy już 90% youtuberów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.