Skocz do zawartości

Gdzie tankować ?


wilqkrk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba nie do końca. Wydaje mi się, że np. shell v-power racing jest importowany

 

No to płacimy za import nie za jakość. Pod kątem trzymania jakości, norm atestów, certyfikatów, paliwa Orlen należą do czołówki europejskiej.

Z jakością paliw na polskich stacjach to bardziej kwestia właściciela franczyzobiorcy czy kombinuje coś z jakością.


Tutaj artykuł z listą czarnych stacji paliw z września 2020: https://www.motofakty.pl/artykul/jakosc-paliw-2020-na-tych-stacjach-lepiej-nie-tankowac-lista-stacji.html

Tutaj macie oficjalną mapkę UOKIK z 2020 roku z kontrolowanych stacji: https://www.uokik.gov.pl/kontrola_jakosc_paliw_mapa.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Paliwa obecnie są z trzech źródeł Orlen, Lotos i import choć ten spadł do minimum ze względu na wymagane kaucje choć unia jest tu światełkiem w tunelu.

Lepsze paliwa ma lotos i cirkle K bo dla nich robi lotos.

Lotos w sporej części wykorzystuje Norweską ropę (ostatnio też duża część to statki od Arabów)która jest lepsza niż wschodnia wykorzystywana przez Orlen.

Ważniejsze jest że lotos stosuje wyższej jakości biokomponenty. Dodatkowo blenduje/miesza biododatki z ON na ciepło podgrzewając produkty co powoduje, że ryzyko oddzielenia biododatków jest minimalne i nie mamy w baku osadu. Tak blendowane paliwo ma też wyższą wytrzymałość na mróz (ON).

Benzyny z Lotos i circle mają przeważnie min 0.5okt więcje niż te z orlenu.

Paliwa orlen spotkamy również na shell i BP.

Benzyny Orlen mają przeważnie okolice RON 95-95.2 okt. norma lub minimalnie nad MON to samo okolice 85 okt (norna min 85). Lotos liczbę okt. MON ma zawsze podwyższoną w okolice 86okt lub nad. Np w amerycę liczbę oktanową liczymy (ron+mon):2 i to jest najbardziej prawidłowe podawanie liczby oktanowej. Przy takim liczeniu orlen 95 ma zazwyczaj 90okt a Lotos ponad 91. Często auta wymagają paliwa min 91 co oznacza że na lotos 95 możemy jeździć a na orlen już nie.

ON orlen mieszany jest z biokomponentami w momencie załadunku cysterny (do czystego paliwa boczną rurą leci coś o wyglądzie nutelli tłuszcz roślinny i rozpuszcza się w paliwie jak masło na patelni). Przez takie rozwiązanie (tańsze) ON ma słabą wytrzymałość na niskie temperatury aktualnie -20 a nawet w zimę okolice zazwyczaj -22 (norma wymaga min -20 blokada filtra).

Jak robi się duży mróz to latają cysternami i dodają do ON paliwo arktyczne żeby wzmocnić produkt ale to znowu ma słabe właściwości smarne.

Lotos już w tej chwili dostawa z dziś -29 stopni.

Co do prywatnych stacji jak są lokalne i znacie ich jakość warto popytać co i jak, skąd paliwa i zerknąć świadectwo jakości (Każdy klient ma prawo wglądu stacja musi wam to udostępnić). Często tam dostaniecie lepsze paliwa niż w koncernie. Mały przedsiębiorca musi się bronić jakością. Często w normalnej cenie kupimy olej napędowy B0 bez biokomponentów (super jakość) niedostępny na sieciowkach. Często też w cenach standardowych paliw dostać możemy paliwa premium (np popularne jest kupowanie Miles z Circle K lub Lotos Dynamic). Te paliwa w zakupie są droższe o 2 czasem 3gr a na koncernowej stacji sprzedawane są 20gr drożej. Prywatne stacje często kupują paliwa premium i sprzedają jako standardowe 95 i ON w celu poprawy jakości nieduzym kosztem.

LPG Orlen ma przeważnie okolice 92okt i zawartość propanu 50% i mniej a np firma Barter lub Gaspol często zaopatrujące prywatne stacje sprzedają LPG mające okolice 95okt i w okolicy 65% propanu.

Lpg w Lotosie do tej pory był z róznych źródeł ajent mógł zamowić gdzie chciał byle było świadectwo ale teraz lotos przechodzi na własną dystrybucję a skąd nie wiadomo.

Ogólnie temat rzeka. W trasie polecam Lotos lub Circle a jak w okolicy nie macie tych dwóch to warto popytać na lokalnych stacjach zwlaszcza o B0 lub ON ze zmniejszoną zawartością bio.

296e34bc12dc.jpg

08ff923e3bff.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W strefie przygranicznej np Szczecin na niektorych stacjach jest paliwo z niemieckiej rafinerii w Schwedt podobno lepsze ni polskie

Bardzo możliwe choć teraz bym się upewnił czy na pewno jest to paliwo z Niemiec bo Polskie przepisy w 2019r zawęzily import o 99% i praktycznie nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dobrej jakości paliw Lotosu już kiedyś słyszałem. Pytanie tylko czy na każdej ich stacji pod marką Lotos i Optima mają paliwa z własnej rafinerii?

Czy w nawigacji jest możliwe wskazanie preferencji wyboru stacji paliw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego co ma franczyzne 3 stacje i niestety większe lub mniejsze patologie zdarzają się na wielu stacjach

Zysk na litrze paliwa stacji benzynowej to ok 30 groszy - co stanowi ok 6% ceny całościowej paliwa.

Wystarczy dodać 3% "czegoś" aby teoretycznie podnieść zyskowność o 50% na litrze paliwa.

3% czegoś niekoniecznie wyłapiemy w kulturze pracy silnika - będzie pracował nadal tak samo.

Dodatkowo normy na jakość paliwa mają zakres tolerancji +/- ileś procent, więc małe kombinowanie takiej stacji benzynowej realnie rocznie to conajmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych.

jak to mówią... trzeba tak kombinować, aby w przypadku kontroli nie przekroczyć dolnej dopuszczalnej normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam znajomego co ma franczyzne 3 stacje i niestety większe lub mniejsze patologie zdarzają się na wielu stacjach

Zysk na litrze paliwa stacji benzynowej to ok 30 groszy - co stanowi ok 6% ceny całościowej paliwa.

Wystarczy dodać 3% "czegoś" aby teoretycznie podnieść zyskowność o 50% na litrze paliwa.

3% czegoś niekoniecznie wyłapiemy w kulturze pracy silnika - będzie pracował nadal tak samo.

Dodatkowo normy na jakość paliwa mają zakres tolerancji +/- ileś procent, więc małe kombinowanie takiej stacji benzynowej realnie rocznie to conajmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych.

jak to mówią... trzeba tak kombinować, aby w przypadku kontroli nie przekroczyć dolnej dopuszczalnej normy.

Kompletne głupoty piszesz nie masz pojęcia o tej branży.

Wymyślasz bajki nawet stacje Janusz nie mają takiej możliwości przy obecnej szczelności systemu i ciągłych kontrolach.

Tak to było w latach dziewiędziesiątych i przełomie 2000.

Obecnie każda cysterna jest monitorowana na GPS przez urząd Celny od wyjazdu z naftobazy aż do dojazdu na stację. Bardzo często po dojechaniu na stację czeka już na nią służba celna która sprawdza dokumenty i pobiera próbki jeżeli załadunek nie odbył się na bazie paliw to w 200% przy rozładunku jest UCS w celu kontroli.

Cysterny są plombowane do czasu dostawy, tak samo zbiorniki na stacji. Plomby mogą być zerwane dopiero przy dostawie. Po każdej dostawie w ciągu 24h wysyłasz na portalu rządowy PUESC potwierdzenie dostawy wraz z dokladnymi ilościami. To samo robi baza na której paliwo było ładowane i firma transportowa która je przewozi. Przy każdej dostawie podaje się też liczniki z dystrybutorów paliwa które są plombowane przez urząd miar. Wszystko po to żeby urząd mógł sprawdzić czy sprzedałeś tyle paliwa ile kupiłeś. Stacje posiadają też sondy pomiarowe w zbiornikach stale mierzące poziom paliwa w które w dowolnej chwili ma wgląd służba celna a w takich firmach jak Orlen, BP czy Lotos centrala ma stały wgląd online w stany zbiorników i każda zmiana jest rejestrowana. Prywatne firmy też w niedługim czasie dostaną taki przykaz ja już mam.

Nikt do paliwa nic nie dolewa a wszystkie wpadki jakościowe wynikają za zbyt długiego magazynowania paliwa, drobnych błędów w produkcji partii lub błędów przy dostawie ( na przykład nie oczyszczanie układu i dolanie 50L PB do nawet 10 000 ON wyjdzie w badaniach jak obłędna temperatura zapłonu). Te wyniki odbiegające od norm są minimalne na granicy już dawno nie widziałem tragicznego wyniku.

System jest już tak szczelny że nie ma możliwości niczego "dolać" a tym bardziej sprzedać przez dystrybutor bo tam licznika nie cofniesz wszystko jest poplombowane przez urząd miar a uszkodzenie plomby to 500tyś zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało wiesz o życiu, polskich "januszach" - nie da sie podrobić ??? Buacha cha cha

- Wódkę podrabiają oryginalne butelki, zabezpieczenia, banderole

- Papierosy podrabiają oryginalne banderole opakowania.

- Oleje podrabiają oryginalne opakowania etykiety kody.

- Proszki podrabiają do prania oryginalne opakowania

- Pieniądze podrabiają złotówki, euro, dolary, lepsze niż oryginały :)

Ale nie paliwa nie da sie podrobić bo PIS pilnuje a on przecież skończył z tym procederem, no tak pisiaki i wszystko w temacie.

Apropo liczników dozowania na stacji benzynowej, poczytaj sobie ile było afer i nadal się spotyka, że masz bak 60 litrów dojeżdżasz na rezerwie i do baku tankujesz 65 litrów...

Wszystko rozbija się o to jak kombinować, aby nie dać sie złapać.

Rzadko, (albo w ogóle) patologiczne sytuacje spotyka się na firmowych stacjach bo tu renoma marki ma pierwszorzędne znaczenie. Na małych wiejskich stacjach... Nawet miejscowi często boją się tankować :) Nie zawsze nie chce uogólniać, ale tam gdzie można dodatkowo zarobić ekstra, to znajdzie się cwaniak co... zarobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz stacje, prowadzileś wiesz jak to funkcjonuje?

Ja obecnie prowadzę 6 szt a wśród znajomych mam kilkadziesiąt pod różnymi brandami i coś tam jednak.

wiem...

Kombinowane paliwa są i będą zawsze są tacy Janusze ale teraz nie trafiają na stację tylko do firm transportowych, rolników i innych dużych odbiorców zbiorników wszędzie są tysiące. Przez stacje nie da się fizycznie sprzedać takich paliw.

Zaniżanie wydawania dystrybutorów to też temat z przed 10-15 lat. Dzisiejsze odmierzacze są bardzo precyzyjne. Mają zakres regulacji maksymalnie 1% +- czyli na 50L przy maksymalnym zdławieniu dystrybutor jest w stanie wydać maksymalnie pół litra mniej. Dopuszczalna norma to 0.1% błędu czyli 50ml na 50L. Urzędnik z urzędu miar legalizuje corocznie i ustawia dystrybutor zawsze na zero. Właściwie tylko sprawdza bo razu ustawiony dystrybutor zostaje na swoich normach przez kilka następnych lat. Nie ma możliwości fizycznie regulacji odmierzacza bez zerwania plomb. Za zerwanie plomby i działanie na takim odmierzaczu kara to bezwzględne 0.5mln plus utrata koncesji i zakaz starania się o nią przez następne 5 lat. Nie ma takiej patologi na stacjach już od dawien dawna bo nawet sprzęt na to nie pozwala nie mówiąc o karach. Jedynym fenomenem ostatnich lat który pokonał ten system była firma Artus. Zastosowali na swoich stacjach jeden rodzaj odmierzaczy w których oprogramowanie było przeznaczone na rynek niemiecki i dopuszczało korekcje odmierzacza o temperaturę paliwa. Mieli swojego elektronika które oszukiwał wskazania czujników temperatury i ustawiał je na nawet 99 stopni wtedy dystrybutor był w stanie oszukać klienta nawet 10%. Ale to jest jedyny wyczyn ostatnich lat tak zbudowano sieć tych stacji na tym oszustwie. W pewnien sposób przychytrzyli system bo kara jaką dostawali przy kontrolinto 500zł za brak nadzoru. Plomby były na miejscu więc urząd nie mógł nic więcej zrobić. Można śmiało pytać w urzędzie Miar o niezgodności na stacjach każdy potwierdzi że poza firmą Artus nigdzie coś takiego nie występuje. Obecnie Właściciel tej firmy odsiaduje karę kilku lat więzienia po przeprowadzonym postępowaniu administracyjnym. Znam rynek doskonale i bajki możecie opowiadać dzieciom na dobranoc nie mi.

Teraz za oszustwa w paliwach prawo przewiduje jedynie kary bezwzględnego pozbawienia wolności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiarygodna informacja od handlarza paliwem... że ma najlepszej jakości paliwo...

To tak jak wiarygodna informacja od handlarza autem... panie jak nowe nigdy nie bite, przebieg oryginalny.


Oficjalna informacja od UOKIK - cytuję: "Mogło się wydawać, że czasy kiedy kupowało się "chrzczone paliwo" (czyli niespełniające norm) należą do przeszłości. Tymczasem, jak donosi UOKiK, dalej można spotkać się z nieprawidłowościami. Co gorsza, już badania przeprowadzane rok temu wskazywały, że stacji sprzedających słabej jakości paliwo jest coraz więcej."


https://autokult.pl/34180,jakosc-paliw-w-polsce-lista-stacji-z-paliwem-zlej-jakosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wyjaśniałem Ci na czym polegają te "nieprawidłowości".

Nie reklamuje tu i nie promuje żadnego swojego interesu pisze rzeczowe opinie i przedstawiam fakty bezinteresownie a Ty powielasz mity z pudelka bez żadnych podstaw.

Nie chce mi się tłumaczyć żyj dalej w świecie wody dolewanej do paliwa i kręcenia dystrybutorów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość paliwa do końca września 2020 r. UOKiK opublikował listę stacji. Wzrosła liczba stacji, na których kontrolerzy wykryli paliwo niespełniające określonych prawem norm.

https://autokult.pl/39006,jakosc-paliwa-do-konca-wrzesnia-2020-r-uokik-opublikowal-liste-stacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbliżej domu gdzie mieszkam, jest taka stacja na której nigdy nie ma ruchu, nikt tam nie tankuje bo wszyscy "miejscowi" wiedzą, że to paliwo jest jakieś takie "słabe". Nikt za rączkę nie złapał, ale kilku znajomych/sąsiadów przygody po tankowaniu tam miało. Sam się dziwie z czego żyją bo prawie nikt tam nie tankuje, czasem, ktoś przyjezdny i tyle... pralnia czy co ??? na firmowej Schell, Lotos, Orlen, Statoil, nigdy przygód nie miałem i tyle. Rozumiem, ze bronisz branży w której pracujesz, ale świat nie jest biało czarny, są też odcienie szarości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej tankowałem tylko na orlenie, ale jak przeczytałem tutaj, że Lotos lepszy, to dzisiaj pierwszy raz zatankowałem na lotosie (silnik nadal działa) :) A na mieście krąży plotka, że paliwa Schell najlepsze, nie wiem dlaczego, nikt znajomy tam nie tankuje, ale wszyscy mówią, że najlepsze, jak pytam dlaczego tam najlepsze to nikt nie wie bo tam nie tankuje, ale tak mówią tam najlepsze :duh: to tak jak z Yeti :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.