Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Zmieniam u siebie w E90 półosie jak i zwrotnice/mocowanie koła tył na wersje dla pojazdu służbowego - powód prosty. Mam hamulce od 35i a od 5 lat nie mam przez to ręcznego. Muszę zmienić półoś i zwrotnice ale nie w tym konkretnie rzecz...


Trochę zagadka dla mnie:

Seryjnie M47 koronkę abs ma nabijaną na półoś. Super ale półosie zmieniam wiec kupiłem jedna 7533448 która według etk jest zamienna z 7561783 czyli tą która jest od pojazdu służbowego czyli ma od strony dyfra takie samo mocowanie a od strony zwrotnicy większe na śrubę 27mm.


No i teraz zaczyna się problem bo te większe półosie nie maja żadnych koronek od abs a abs przecież musi być. Czy ktoś wie o co tutaj chodzi? Czy koronka jest „wbudowana” w półoś? Wszystkie które przeglądałem na Allegro nie maja tych koronek.


Półoś wychodziła seryjnie w 123d, 325d m57 automat i paru jeszcze innych.


38-A6-F2-B5-CDED-4232-BFFE-B7-C2-BC1-AADCF.jpg

Opublikowano

Troche sam sobie odpowiedziałem, trochę nie. Czujnik ABS dla pojazdu służbowego, 25d 123d itd jest dużo dłuższy i wyglada jak taki patyk trochę.


Czy to by potwierdzało to, że nie ma koronki tylko jest wbudowane w półoś?

Opublikowano
Zobacz opis z wymiany tylnych łożysk z mojej Niebieskiej ............ początkowe strony.
Opublikowano
Przejrzałem i u mnie półosie kiedyś już wyjmowałam i wyszły na luzie a na zdjęciach widzę że masz ręczny 185mm. 160mm jest na równo z miastą a 185mm bardzo mocno wystaje
Opublikowano

Już ogarnąłem, Czujnik ABS jest wbudowany w łożysko które i tak będę wymieniał. Każdy poleca FAG więc wrzuce FAG ale musze też raczej zmienić piasty bo ktoś łupał młotem nowe zwrotnice na tył.


Pytanie FAG kosztuje nowy 250zł za samą piastę natomiast jest takie coś jak Optimal za 80zł więc różnica w cenie ogromna a skoro to tylko piasta bez łożyska czy jest sens żeby kłaść piastę FAG? Na łożysku nie cebule bo są i tak tanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kubaj, nie zadziala ci to... Czujnik abs, ten co czyta z lozyska, nie bedzie kompatybilny z twoja pompa dsc.
Opublikowano

Jesteś pewien?


Z tego co teraz się dowiedziałem to E91 320d M47n2 przedlift miały w serii większe półosie (każdy kombi 4 gary takie miał) i właśnie odczyt abs po łożysku niż półosi. Sprawdziłem numery pomp i sterowników wyglądają na identyczne.

Półośki jak i zwrotnice wziąłem dokładnie od E91 2006r.


Pod moim VIN wyskakują dwie opcje czujników jeden po półośce a drugi po łożysku s102.


Sama budowa czujnika ABS opiera się na magnesie czyli + i - Wydaje mi się, że kodując S102 różnice w średnicach pierścieni będą zniwelowane, o ile wgl pierścienie po łożysku a po półośce mają różną średnicę, sprawdzę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kurcze no, sam osobiscie mialem ten problem. Zalozylem caly tyl od lci lacznie z innym dyfrem oraz oczywiscie poloskami, te co czytaja z lozyska i po podlaczeniu za diabla nie moglem uporac sie z dsc. Musialem zalozyc inna pompe oraz zmienic czujniki z przodu aby wszystko zaczelo chodzic. Moze ten problem wystepuje jak przechodzisz na lci, musisz sam sprawdzic.
Opublikowano

Fakt Lci ma inne zwrotnice i piasty natomiast łożyska maja te same. Tez myslalem nad zmiana na LCI ale znowu bym musiał półosie metoda prób i błędów dopasować. Póki co liczę że się uda a nawet jeśli nie to pompy dsc są po 50-100zl w moich okolicach wiec na bank coś wybiorę.


A co ciekawe przednia oś po VIN u mnie wychodzi tylko jeden typ czujnika ABS niezależnie od wyposażenia.



A co do samych piast. Warto brać ten optimal za 80zl niż fag za 250? W sumie to tylko Piasta a łożysko i tak daje fag.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Optimal. A z pompa to tak nie jest hop:) Jak wstawisz od lci to czujnik pod siedzeniem nie bedzie pasowal.... Oj mieszam za duzo.... Wstaw i zobacz co bedzie sie dzialo.
Opublikowano
Ok to zamawiam druga polos. Na szybko złoże i dam znać co z tego wyszło. Jeśli nie pójdzie to będę się bawić w dsc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujniki na impulsator wbudowany w łożysku też były różne, może któreś z nich są kompatybilne z tymi czytającymi z koronki?
3A0jS9b.png
Opublikowano
Sama budowa czujnika wydaje mi się, że będzie taka sama. Sprawdziłem nr części i niby występuje tylko w 4 garowych i od 6 garowych nie pasuje. Może to był problem u KKX właśnie, że czujniki były od 6 cylindrów
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ooo, to dobre wyjasnienie, ja zmienilem wlasnie z 4 na 6.
Opublikowano
Zobacz opis z wymiany tylnych łożysk z mojej Niebieskiej ............ początkowe strony.



proszę Szymonie-o o kontakt bo mam jakiś problem z odpowiedzią na twoją wiadomość prywatną - nie wychodzą z konta na forum a pisałeś ty do mnie i chciałbym się z tobą skomunikować (mail:

[email protected]


... przepraszam Wszystkich że post. jest trochę nie na temat .


pozdr. t.w.wiesław1

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok to zamawiam druga polos. Na szybko złoże i dam znać co z tego wyszło. Jeśli nie pójdzie to będę się bawić w dsc

Update?

Opublikowano
Póki co brak czasu ale w tym tygodniu będę zakładać wszystko, od razu dam znać
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Udało mi się założyć nowe zwrotnice z półosiami i linkami ręcznego. Specjalnie na jedna stronę wsadziłem czujnik od 30d a na druga od pakietu S102. Ten od 3.0 wywala błąd czujnika abs a ten drugi nie.


Idealnie się to zgrało, miałem akurat spore luzy na półosiach jednej i drugiej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.