Skocz do zawartości

G21 330d xDrive M Sport Dravit Vernasca Oyster


drago19

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


w końcu się zebrałem żeby przedstawić moje 330d.

A więc było to tak... :) Przez ostatnie 3 lata jeździłem Audi A4 B9 S line 252KM Quattro i o ile wizualnie bardzo mi się to auto podobało to już to jak się prowadziło nie do końca spełniało moje oczekiwania. Mówiąc krótko - wiało trochę nudą ;) A że zbliżał się koniec leasingu + zawsze chciałem mieć BMW (to moje pierwsze), albo Alfę to zacząłem się rozglądać za kandydatem na nowe auto. Precyzyjny układ kierowniczy Giulii bardzo przypadł mi do gustu, ale jako całość (biorąc pod uwagę również stronę finansową) bardziej przekonały mnie BMW serii 3 i 5. Początkowo miało to być 330i RWD w sedanie, następnie przymierzałem się do 340i, ale w międzyczasie przyszła pandemia, zmieniły się rabaty i zacząłem się rozglądać za autami dostępnymi od ręki. No i tak trafiłem na moje G21 330d xdrive - to była miłość od pierwszego wejrzenia :D. A tak serio to otrzymałem naprawdę bardzo dobrą ofertę a auto spełniało większość moich wymagań. Jak to bywa w takich przypadkach, parę rzeczy bym zmienił np. wolałbym mieć sportowy dyferencjał M zamiast ogrzewania postojowego.

Mojej decyzji jednak póki co nie żałuje a auto z każdym przejechanym kilometrem podoba mi się coraz bardziej i moim zdaniem właśnie o to w tym chodzi :D No i ten kolor...

Póki co zrobiłem własnoręcznie powłokę (cquartz uk edition 3.0) i założyłem koła zimowe (18'' 796M).


uc?export=view&id=1N02n_RM42mgCQjahpsrp4XUvT4__q2xW

uc?export=view&id=1jflxkIMv1mQ3Mvc8vELKWvwBrF1WoXsD

uc?export=view&id=1i5j_hLVfXlIMIuDGEWsk9JHokyPemX86

uc?export=view&id=1H-tkhKY4RpsU-Ian_tVJDOFj0Yjiy_Bo

uc?export=view&id=15uLLG3FOsHk0DToSFsfDhZQ9aADE84hW

uc?export=view&id=1GcK3QxapHKWuxIOnKMUvYGGSzU6YBXD8

uc?export=view&id=1fJwst8sogPI1w3vvXUDolEo4Crxln8s5

uc?export=view&id=15NaK3w6BzQZsT9qEdSLZbei7561czpzk

uc?export=view&id=1E5J2_oupjx5cwXbU0T8P7On3JNn-HwKz


7LF Modell M Sport


Wyposażenie opcjonalne:

402 Szklany dach panoramiczny

418 Pakiet akcesoriów do bagażnika

420 Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

4AW Panel deski rozdzielczej wykończony skórą syntetyczną

5AL Active Protection, system bezpieczeństwa

654 Tuner DAB do odbioru cyfrowych stacji radiowych

688 Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound

6WD Hotspot WiFi

1PT 19" BMW Individual Double-Spoke style 793 dwukolorowe z ogumieniem Runflat

258 Opony z funkcją jazdy awaryjnej Runflat

2NH Sportowy układ hamulcowy M

2TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów

2VF Adaptacyjne zawieszenie sportowe M

2VL Zmienny, sportowy układ kierowniczy

3MC Relingi dachowe BMW Individual Shadow Line, czarne na wysoki połysk

430 Pakiet dodatkowych funkcji lusterek

431 Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie

481 Sportowe fotele przednie

493 Pakiet dodatkowych schowków

4KA Listwy ozdobne drewno szlachetne, dąb słojowany

4UR Oświetlenie ambientowe

534 Klimatyzacja automatyczna

5A1 Diodowe reflektory przeciwmgielne

5AU Systemy asystujące kierowcy Professional

5DN Asystent parkowania Plus

710 Kierownica sportowa M, skórzana

715 Pakiet aerodynamiczny M

760 Obramowania BMW Individual Shadow Line czarne na wysoki połysk

775 Podsufitka BMW Individual Anthracite

8A1 Polska wersja językowa

8AT Polska instrukcja obslugi

ZBC Pakiet Business Class

322 Dostęp komfortowy

3KA Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej

459 Elektryczna regulacja foteli przednich z pamięcią ustawień fotela kierowcy

488 Podparcie lędzwiowe w fotelach przednich

4HA Ogrzewanie foteli przednich i tylnych

ZD7 Pakiet ConnectedDrive Plus

6C3 Pakiet Connected Professional

6NW Telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym

6U3 BMW Live Cockpit Professional

ZFC Pakiet First Class

ZPH Pakiet ogrzewania plus

248 Ogrzewanie kierownicy

536 Ogrzewanie postojowe

ZPI Pakiet innowacji

5AC Asystent świateł drogowych

5AZ Reflektory laserowe

610 Wyświetlacz Head-Up

6U8 Obsługa za pomocą gestów


Wyposażenie standardowe :

1AG Zwiększony bak paliwa

2PA Śruby zabezpieczające

2VB Czujnik ciśnienia powietrza

302 System alarmowy

428 Trójkąt ostrzegawczy

5DA Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej

5DC Składane zagłówki tylne

6AE Teleserwis

6AF Połączenie alarmowe

6AK Usługi ConnectedDrive


5AQ Active Guard Plus

230 Extra package, EU-speciifc

8AP Dummy-SALAPA

8KB Oil Service Interval 24 Mths / 25,000 Km

8R9 Refrigerant R1234yf

8TF Active Pedestrian Protection

1CB CO2 Equipment

999 Job Control "HEA"

9AA Outer Skin Protection

A105 105 Ah AGM Battery


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Piękny kolor,


Możesz napisać jak sprawuje się ogrzewanie postojowe? Dobrałem je do konfiguracji bo udostępniłem żonie miejsce w garażu i będę stał pod wiatą. Stąd też planuję 30 minut przed wyjazdem do roboty uruchamiać ogrzewanie aby dzień się zaczął jeszcze lepiej:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Fajnie, że auto się podoba.

Wykorzystałem dzisiaj wolny dzień, żeby pojeździć bez celu. No i po raz pierwszy sprawdziłem, jak rusza z launch control :D. Z pewnością robi to bardziej brutalnie niż Audi.

I tak płynnie przejdę do odpowiadania na Wasze pytania:

A4 miałeś też w Dieslu ? , czy mógłbyś napisać więcej porównań pomiędzy A4 i 3er z twojego punktu widzenia ?

A4 było w benzynie 252KM quattro.

Co do porównania to zacznę bardzo subiektywnie. A4 to dla mnie taki wcześniejszy Bond (po czasach Seana Connery'ego) - gentleman - w wielu aspektach idealny, subtelny i kulturalny, ale przez to też przewidywalny i z czasem trochę nudny. 3er to Bond w wydaniu Daniela Craiga - ma ciemną stronę chuligana, w pewnych aspektach jest bezczelny i surowy, co nadaje mu charakteru :8)

To teraz bardziej obiektywnie (A4 B9 Avant 252KM Quattro vs. G21 330d xdrive)

- Silnik: ciężko porównać, tam benzyna R4 tu diesel R6, całkiem inna charakterystyka. Osiągi w BMW odczuwalnie lepsze, ale bez przepaści - jakieś 0,5 sekundy do 100km/h i 3 sekundy do 200km/h. Ale już dynamika przy przyśpieszeniach jest dużo lepsza w BMW. Jak na diesla to R6 całkiem nieźle brzmi (wiem, wiem, daleko mu do 340i :) )

- Układ napędowy: Quattro w A4 preferuje ewidentnie przednią oś, co przy ambitnej jeździe kończy się podsterownością. W BMW jest odwrotnie, nawet xDrive preferuje tył - takie zachowanie bardziej mi pasuje i daje więcej radości z jazdy :mrgreen:

- Układ kierowniczy: w A4 miałem "normalny" układ kierowniczy i to był wielki błąd. Trzeba było brać dynamiczny układ kierowniczy. Raz pojechałem na tor to musiałem się nieźle nakręcić. Żona (Mini Cooper S R56) jak wsiadała do A4 to od razu zmieniała tryb na Dynamic, bo jej zdaniem tylko wtedy czuła jakiś opór na kierownicy. Jeździłem RS4 i tam to całkiem inaczej działało. W BMW mam zmienny, sportowy układ kierowniczy i to jest to czego mi w A4 brakowało.

- Zawieszenie: W A4 zawieszenie sportowe z regulacją amortyzatorów a w BMW adaptacyjne zawieszenie sportowe M. W obu koła 19''. Różnica między trybem komfort a dynamic/sport jest w BMW dużo większa niż w A4. A4 sporo twardsze w trybie komfort, BMW bardziej sprężyste nawet w trybie sport. Dzięki temu można BMW pojechać szybciej niż A4 po złej nawierzchni.

- Miejsce: A4 Avant ma mniej miejsca z tyłu, ale chyba trochę większy bagażnik.

 

W audi wiało nudą stylistycznie, czy jak chodzi o osiągi? Czy możesz się podzielić, dlaczego diesel? Tak się trafiło, czy premedytacja? :lol:

Stylistycznie to już kwestia gustu a wiadomo że o gustach... :) mi się podobało. Zwłaszcza dokładność montażu, spasowanie i jakość materiałów. Świetna kierownica i nie przeszkadzało mi, że nie była okrągła. Z zewnątrz też miało swoje ładniejsze strony (zdjęcia poniżej) :)

Osiągi w sumie nie były o wiele gorsze, ale reakcje, prowadzenie, przekazanie mocy, stabilność podczas szybkiej jazdy na wprost - to wszystko było bardzo "grzeczne", niewiele było w tym emocji i głownie o to mi chodzi. No i ta preferowana przednia oś, to już nie jest prawdziwe quattro.

Dlaczego diesel? Bo tak się trafiło. Na takie auto dostałem bardzo dobrą ofertę. Ze względu na nowe normy spalin od stycznia 2021 auta nie mogliby sprzedać w przyszłym roku, więc mieli dwa rozwiązania. Albo rejestracja auta na salon, albo spory rabat :)

 

Super motor teraz tylko chip :mrgreen:

Jest to bardzo prawdopodobne :wink:


uc?export=view&id=1DHlHrjTZ-Wx5C5q7fuEa1BDxcTgfiJb8

uc?export=view&id=1LnDzrvVQTqRKrm6JYoUGU1eRI3Lz4nvM

Edytowane przez drago19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny kolor,


Możesz napisać jak sprawuje się ogrzewanie postojowe? Dobrałem je do konfiguracji bo udostępniłem żonie miejsce w garażu i będę stał pod wiatą. Stąd też planuję 30 minut przed wyjazdem do roboty uruchamiać ogrzewanie aby dzień się zaczął jeszcze lepiej:)))

Sorry, nie jestem w stanie podzielić się doświadczeniami w tej kwestii, ponieważ dzisiaj pierwszy raz wypróbowałem ogrzewanie postojowe - jakieś 5-10 minut przed odjazdem. W aucie zaczynało się robić przyjemnie ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dzięki :cool2: czyli jak twierdził Clarkson żadna marka nie daje taki kompromis między komfortem a osiągami jak BMW

pozostaje pytanie porównanie stabilności aut w trakcie szybkiej jazdy autostradowej wyprzedzając ciężarówki , oraz komfortu foteli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozostaje pytanie porównanie stabilności aut w trakcie szybkiej jazdy autostradowej wyprzedzając ciężarówki , oraz komfortu foteli

Trochę się naczytałem na tym i innych forach o tym problemie z niestabilnością - a żeby było ciekawiej było to już po podpisaniu umowy, więc lekki stresik był :D

Póki co nie zauważyłem jednak tego problemu ani na letnich ani na zimowych kołach, również przy złych warunkach atmosferycznych. A4 może wydawać się trochę stabilniejsze przy bocznym podmuchu po wyprzedzeniu ciężarówki, ale to wynika z mniejszej czułości układu kierowniczego.


Natomiast jest jedna rzecz do której przyzwyczaiłem się w Audi i jej brak irytuje mnie w BMW - to automatyczna roleta bagażnika. W Audi zamykała/zaciągała się razem z klapą bagażnika a w BMW nie i przez przyzwyczajenie zapominam o niej. A potem podczas jazdy widzę ją niedomkniętą w lusterku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gruba wersja! Wow! Jeździłem bardzo podobną przed zakupem swojego i mi się później śniła po nocach! Ten silnik jest świetny. Wahałem się między serią 3, a Audi A4, ale po przejażdżce 330d wiedziałem, że chcę już tylko BMW. Nie chce się wysiadać z tego auta. Gratuluję zakupu. Jest kozak :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@narciarzSL: dzięki


Dzisiaj został wymieniony olej po docieraniu, przebieg ok. 2300km. Trochę się zastanawiałem nad wyborem oleju, ale że co druga wymiana będzie z pakietu serwisowego to zdecydowałem się pozostać przy takim oleju jaki będzie zalewany przez serwis, czyli BMW TwinPower Turbo LL-04 0W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się przejechałem tą drogą jakoś przed wakacjami ,w jedną i w drugą stronę , fajna zabawa :cool2: :D

Szkoda tylko, że na części trasy jest kiepska nawierzchnia.

 

Bardzo fajna! :) Kombiaczka mi właśnie brakuje. Zestawienie kolorystyczne na plus, silniczek pewnie świetny :) Ooki co nie bedzie czarnego grilla?

Dzięki

Tak, ten grill chodzi mi już jakiś czas po głowie. A od kiedy założyłem koła zimowe na czarnych felgach to mi go wręcz brakuje :) Może będę zmieniał grill razem z kołami :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się przejechałem tą drogą jakoś przed wakacjami ,w jedną i w drugą stronę , fajna zabawa :cool2: :D

Szkoda tylko, że na części trasy jest kiepska nawierzchnia.


Mogło być lepiej , ale i tak na wiosnę znowu się się tam przejadę mimo że mam ponad 200km , akurat przejażdżka na jeden dzień :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu, chyba najładniejsze kombi jakie widziałem :) Pozdrawiam!

Dziękuję bardzo, fajnie przeczytać taką opinię o swoim aucie :)

 

Mogło być lepiej , ale i tak na wiosnę znowu się się tam przejadę mimo że mam ponad 200km , akurat przejażdżka na jeden dzień :D

Daj znać jak będziesz się wybierał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.