Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na 90% obstawiam mimo wszystko wtryski- u siebie mam zrobione swiece, sterownik, podgrzewacz, nowy filtr- przy mrozach powiedzmy ponizej 0, po nocy stania, auto 2-3sec potrafilo nierowno pracować. Korekty sprawdzam na cieplym i na cieplym jest jak najbardziej ok, co nie znaczy, ze gdy silnik jest zimny pracują tak samo. Przez caly rok lalem dodatek czyszczacy razem z paliwem- w tym roku odpalalem auto dwa razy w temp. ponizej zera i byc moze mial taką sekundową czkawkę, natomiast mysle, ze zauwazylbym to tylko ja jako wlasciciel.
  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam mam u siebie to samo ,latem zapala bez szarpnięć teraz po nocy za każdym razem rzuca silnikiem a po tygodniu stania to już wogóle brak błędów świece miałem dwie spalone i tylko te wymieniłem nie wiem może wypadło by wymienić wszystkie 4 sterownik świec jest ok bynajmniej nie ma błędu świec.Wczoraj zrobiłem test przelewowy i pierwszy wtrysk przelał o 25% więcej od pozostałych ale korekcję ma 0,30 ,zato czwarty wrtysk po rozgrzaniu dochodzi do 1.80,Korekcję na zimnym są leprze niż na ciepłym.Dodam jeszcze że leci mi dymek z bagnetu jak wyjmę odma wymieniona nie wiem czy się tym martwić auto e91 2.0d 163km
Opublikowano

Wymieniłem wtrysk nr 2, który widziałem ze rośnie na nim dawka przy szarpaniu, auto odpala normalnie, trzyma obroty.

Wtrysk używka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem wtrysk nr 2, który widziałem ze rośnie na nim dawka przy szarpaniu, auto odpala normalnie, trzyma obroty.

Wtrysk używka

 

Wtrysk może 'lać' z dwóch powodów:

- jest uszkodzony

- komputer wysyła polecenie, żeby się bardziej otworzyl



To drugie jest podyktowane odczytem róźnych danych z czujników.

Opublikowano

jak by był uszkodzony, to pewnie było by go slychać i dawki wtrysku wyskakiwały by po za norme.


lecz dlaczego się tak dzieje ze ECU wysyła żeby się bardziej otworzył? to jest powszechny problem, wielu po zmianie wtrysków i nie miała tych dolegliwości po odpaleniu...

Opublikowano

To wróciło :D

W mniejszym stopniu o wiele, ale znów telepie i nie jest tak jak ma być. Przedtem było o wiele gorzej. Zajmuje się teraz czymś innym w aucie i nie zwracam na to uwagi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lekkie drgania poniżej +5 też miewam takie delikatne w sumie . Jednak teraz w sobotę czy to niedzielę wsiadam , guzior START i o dziwo jest jakieś 0,5 sekundy i ta fajna fedra zaświeciła się i ... start jak latem przy +20 :D . Także modyfikujcie mapę podgrzewania świecami . Bo generalnie to zawsze start i rusza odrazu z światłami i całym innym dobytkiem .
Opublikowano

Cześć,


U mnie też występuje szarpanie silnikiem w tym przedziale temperatur. Tylko gdy auto jest zimne, jak dzień wcześniej wracam około 19 do domu i odpalam po 6 rano nie ma szarpania, ale jak dam mu 2 dni postać to już jest. Błędów brak, po Świętach jadę to sprawdzić i dam znać co z tego wyjdzie

Opublikowano
Lekkie drgania poniżej +5 też miewam takie delikatne w sumie . Jednak teraz w sobotę czy to niedzielę wsiadam , guzior START i o dziwo jest jakieś 0,5 sekundy i ta fajna fedra zaświeciła się i ... start jak latem przy +20 :D . Także modyfikujcie mapę podgrzewania świecami . Bo generalnie to zawsze start i rusza odrazu z światłami i całym innym dobytkiem .

 


co mam modyfikować?? bo nie bardzo rozumiem :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
zróbcie test, jak będzie zimno po nocy, otwórzcie maskę i odłączcie wtyczkę od dodatkowej grzałki wody, jest na wierzchu, i spróbujcie wtedy odpalić, duże prawdopodobieństwo, ze ta cholera w momencie startu potrzebuje bardzo dużo prądu, jak czajnik elektryczny. A ona się włącza chyba poniżej 5C....
Opublikowano

Podłączam się do tematu ten sam problem każdej zimy , świece wymienione sterownik regenerowany kabel zasilający sterownik sprawdzany błędów brak wtryski regenerowane, ale tez dużo nie pomogło przy odpalaniu, jedynie różnica jest odczuwalna w idealnej pracy silnika podczas zatrzymywania się na światłach nie poszarpuje buda obroty stabilne akumulator agm brak egr brak dpf kolektor czysty bez klapek filtry ok dodatkowa pompka wody 100% sprawna co zauważyłem to, że czujnik płynu pokazuje 13º, a temperatura zew. jest np. 3º (parking nie kryty) z tego, co mówi dis to czujnik jest brany pod uwagę przy podgrzewaniu świeczek samochód odpala od strzała zaczyna pracować ok przez 1 sekundę i po chwili zaczyna tak jakby dławić się na jakimś garku jak już się wykaszle 3-5 sekund pracuje idealnie puści dyma chyba biały trudno powiedzieć jaki kolor jest to rano i dość ciemno. Przy niskich temp. potrafi lekko podnieść obroty przy porannym odpalaniu , efekty szarpania wyczuwalne zaczynają się po dłuższym postoju po niżej 8º.malo kiedy pokazuje kontrolkę od świeć na blacie



screenshot2021-01-01au2ksk.png

Opublikowano
Po tych świętach samochód sobie postał temperatura cieczy spadła do temp. Otoczenia 0-1º na blacie pojawiło się podgrzewanie świeć przez około 1-2 sek. Ale efekt taki jak zawsze... następnego dnia wymusiłem podgrzewanie świeć kablem inpa ok. 20 sek. Ten sam efekt... pobór prądu z około 12.0v spadło do 11.5v podczas grzania , brak błędów, zamówione mezurki do testu przelewowego to jedyne co mogę jeszcze zrobić.
Opublikowano
Te stuki moim zdaniem są efektem nie prawidłowego spalania mieszanki paliwowej (wtryski podlewają za dużo paliwa na bank) Za tydzień rwę wtryski i robię przy okazji pomiar kompresji :cool2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

nie ma jednoznacznej odpowiedzi co do tego szarpania po odpaleniu jak jest zimno... tematów było sporo i ludzie wiele rzeczy wymienili i dalej tak samo było. :mad2:

jeśli to była by znacząca wina wtrysków, to i nawet przy zapalaniu jak jest 20C+ było by to samo

Opublikowano
Dla pocieszenia powiem wam, że rok temu rzucało mi silnikiem przy odpalaniu, niebieski dym, a w tym roku odpala bez żadnego zająknięcia :D Nie wymieniałem żadnych świec czy sterowników, błąd od podgrzewacza filtra paliwa jest dalej. Może to magiczne BP ultimate :lol:
Opublikowano
Też podejrzenie miałem co do paliwa bo autem jeździ żona :mrgreen: Ale już 3ci zbiornik wyjeżdża od kiedy pilnuje się z tankowaniem (wcześniej jeździła benzyną). Więc narazie paliwo mamy na bank dobre a odpalanie bez zmian.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W moim przypadku przez ostatnie dni były mrozy do - 23, samochód odpalał bez problemu chociaż po 3 dniach postoju dłużej kręcił zanim odpali. Podczas odpalania ani razu nie widziałem Kontrolki grzania świec żarowych może tu jest problem. Tak jak pisałem we wcześniejszych postach podczas takich mrozów po odpaleniu silnikiem nie rzuca, jedynym problemem jest to że dłużej kręci ale to też nie zawsze.
Opublikowano
Podczas odpalania ani razu nie widziałem Kontrolki grzania świec żarowych może tu jest problem. T
U mnie tę kontrolkę widziałem kilka razy w życiu :lol:
Cześć,


U mnie też występuje szarpanie silnikiem w tym przedziale temperatur. Tylko gdy auto jest zimne, jak dzień wcześniej wracam około 19 do domu i odpalam po 6 rano nie ma szarpania, ale jak dam mu 2 dni postać to już jest. Błędów brak, po Świętach jadę to sprawdzić i dam znać co z tego wyjdzie

byłem u mechanika na diagnostyce i powiedział że wtryski są w porządku.

Jednak przy okazji mrozów zaczął się coraz bardziej rozrząd dobijać, więc za tydzień jadę do Braci Fąrafa na wymianę, dam znać czy to coś zaradzi na ten problem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.