Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co otrzymujemy dodatkowo za 2640 zł?

1. Kolorowy wyświetlacz

2. Kratki wentylacyjne w słupkach B

3. Dwie gałki do regulacji temperatury z tyłu lewo/prawo


Ad.1

Niektórzy uważają, że podstawowy wyświetlacz bardziej w klasycznym stylu BMW i bardziej funkcjonalny

Ad.2

W podstawowej klimie mamy z tyłu tunelu dwie kratki na tył do rozprowadzania powietrza. Czy te kratki w słupkach poprawiają np. osuszanie tylnych bocznych szyb?

Ad.3

Kabina samochodu osobowego jest wybitnie jedną strefą i w praktyce nie da się efektywnie regulować temperatury w jej częściach stąd już 2 strefy to fikcja, a 4...


Czy ktoś z Was ma coś na obronę tej opcji?

Opublikowano

Jeśli masz małe dzieci, to bierz 2 strefową.

Moje ciągle bawią się pokrętłami i np. latem utawiają na 28 zimą na 16 stopni.

Jak chodzi klima 4 strefowa do bardzo mnie denerwuje słyszalny z tyłu nawiew z słupków B.

Ale ja maruda jestem.:)

Opublikowano

W mojej ocenie największym benefitem są te kratki w słupkach - to jednak polepsza chyba cyrkulację i szybciej schładza. Chyba dzięki temu też przednie kratki powinny trochę mniej wiać na kierowcę i pasażera - tył ma 4 własne, a nie tylko 2. W dwustrefowej jakby co tez jest regulacja temp pokrętłem...

A tak w ogóle to wydaje mi sie, że różnic jest więcej - trzebaby sprawdzić w cenniku....są chyba jakieś sensory nasłonecznienia czy wilgoci

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co otrzymujemy dodatkowo za 2640 zł?

1. Kolorowy wyświetlacz

2. Kratki wentylacyjne w słupkach B

3. Dwie gałki do regulacji temperatury z tyłu lewo/prawo


Ad.1

Niektórzy uważają, że podstawowy wyświetlacz bardziej w klasycznym stylu BMW i bardziej funkcjonalny

Ad.2

W podstawowej klimie mamy z tyłu tunelu dwie kratki na tył do rozprowadzania powietrza. Czy te kratki w słupkach poprawiają np. osuszanie tylnych bocznych szyb?

Ad.3

Kabina samochodu osobowego jest wybitnie jedną strefą i w praktyce nie da się efektywnie regulować temperatury w jej częściach stąd już 2 strefy to fikcja, a 4...


Czy ktoś z Was ma coś na obronę tej opcji?

 

Buahahaha. Idąc tym tokiem rozumowania wszystko można uznać za "bezużyteczny" bajer. A ja sobie takie bajery chwalę, bo umilają życie i zwiększają komfort użytkowania.

Opublikowano
W dwustrefowej jakby co tez jest regulacja temp pokrętłem...

Jest i działa to całkiem sprawnie. Było tutaj kiedyś na forum wspominane, że BMW powinno pisać, że w standardzie jest klima 3-strefowa.

są chyba jakieś sensory nasłonecznienia czy wilgoci

Sensory nasłonecznienia, wydaje mi się, że są w każdej klimatyzacji automatycznej, a co do wilgoci kiedyś czytałem, że czujniki są niezależnie od ilości stref w G30.

Opublikowano

Oczywiście, że jest czujnik wilgoci. Takie już były w Climatronicach z Vagu i nie jest to żaden przejaw luksusu a standardowe wyposażenie klimy niezależnie od dopłaty.


4 strefy nie mają sensu z praktycznego punktu bo właśnie są mało wydajne i bardzo słabo poprawiają obieg powietrza a raczej nie obieg lecz odczucia pasażerów na kanapie bo "wieje z każdej strony".


Dla mnie dodatek zbyteczny patrząc jak to działa w G30 znajomego. Oczywiście must have dla tych co uważają, że BMW nie na full wypasie to nie jedzie :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobnie można mówić o audio w samochodzie. Samochód nigdy nie będzie idealnym ośrodkiem do odsłuchu muzyki, ale mimo wszystko taki Bowers&Wilkins brzmi zdecydowanie lepiej niż podstawowe pierdziawki czy nawet Harman z kartonu. O wyglądzie nie wspominając, bo to jest przepaść To samo z klimatyzacją. Podstawowa niby też chłodzi, ale jednak dopiero wyższa opcja dostarcza pełnię możliwości. No i w dzisiejszych czasach pojazdy, które z tyłu mają łyso wyglądają...biednie, jakby ze średniowiecza. Mam na myśli np. brak jakiegoś ekranu dotykowego umożliwiającego sterowanie różnymi funkcjami multimedialnymi czy choćby brak takiego panelu sterowania klimą. Przy cenie auta te 2640zł to śmieszny koszt. Jak ktoś nie chce lub nie potrzebuje to niech nie doposaża swojego auta, ale przynajmniej niech się nie pcha z narracją, że to zbędny gadżet, bo tak można napisać o całym samochodzie, bez którego też można żyć i funkcjonować.
Opublikowano
W LCI dwustrefowa żyje własnym życiem. Jeszcze takiej nie miałem. Automatyczna z pełną kontrolą operatora, wtedy jakoś jest inaczej, nigdy jakbyś oczekiwał. Ewidentnie to im nie wyszło...
Opublikowano
W LCI dwustrefowa żyje własnym życiem. Jeszcze takiej nie miałem. Automatyczna z pełną kontrolą operatora, wtedy jakoś jest inaczej, nigdy jakbyś oczekiwał. Ewidentnie to im nie wyszło...

W pre LCI też wiele osób ma problemy niezależnie od ilości stref. :search: :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, tyle tylko, że nie powinno się oceniać modelu czy konkretnego rozwiązania przez pryzmat kilku nieszczęśników, którzy akurat trafili na felerny egzemplarz. To tak jak z tą rzekomą niestabilnością. Kilka osób pisało, że boi sie jechać szybciej niż 150km/h, ja swoim dojeżdżam do 300km/h (zegary wyskalowane do 330) i auto prowadzi się bardzo pewnie.
Opublikowano
Podobnie można mówić o audio w samochodzie. Samochód nigdy nie będzie idealnym ośrodkiem do odsłuchu muzyki, ale mimo wszystko taki Bowers&Wilkins brzmi zdecydowanie lepiej niż podstawowe pierdziawki czy nawet Harman z kartonu. O wyglądzie nie wspominając, bo to jest przepaść To samo z klimatyzacją. Podstawowa niby też chłodzi, ale jednak dopiero wyższa opcja dostarcza pełnię możliwości. No i w dzisiejszych czasach pojazdy, które z tyłu mają łyso wyglądają...biednie, jakby ze średniowiecza. Mam na myśli np. brak jakiegoś ekranu dotykowego umożliwiającego sterowanie różnymi funkcjami multimedialnymi czy choćby brak takiego panelu sterowania klimą. Przy cenie auta te 2640zł to śmieszny koszt. Jak ktoś nie chce lub nie potrzebuje to niech nie doposaża swojego auta, ale przynajmniej niech się nie pcha z narracją, że to zbędny gadżet, bo tak można napisać o całym samochodzie, bez którego też można żyć i funkcjonować.

Ten wpis ostatecznie przekonał mnie, że to bezsensowna opcja. Dziękuję :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, tyle tylko, że nie powinno się oceniać modelu czy konkretnego rozwiązania przez pryzmat kilku nieszczęśników, którzy akurat trafili na felerny egzemplarz. To tak jak z tą rzekomą niestabilnością. Kilka osób pisało, że boi sie jechać szybciej niż 150km/h, ja swoim dojeżdżam do 300km/h (zegary wyskalowane do 330) i auto prowadzi się bardzo pewnie.

Tylko że kilku "nieszczęśników" pisze że raczej zbędny bajer, a Ty jeden jesteś większością mówiąca że jest super.

Masz szczęście, że trafiłeś egzemplarz idealny.

W innych wątkach chwalisz elektryki, mimo że mają marne zasięgi i są relatywnie drogie. Piszesz że na wypoczynek latasz samolotem, a pracujesz zdalnie. Ale równocześnie w tym wątku latasz autostradami po 300km/h i oczywiście klimą z ustawieniami różnymi dla każdego fotela :duh:


I tak 99% ma aktywny "sync" i całe auto dmucha tak samo, do tego nie zawsze zgodnie z tym czego byśmy oczekiwali :mrgreen:

Opublikowano

Ad.3

Kabina samochodu osobowego jest wybitnie jedną strefą i w praktyce nie da się efektywnie regulować temperatury w jej częściach stąd już 2 strefy to fikcja, a 4...


Czy ktoś z Was ma coś na obronę tej opcji?

 

Mam 4-strefową klimę i mój punkt widzenia jest taki :


- jeżeli jeździsz sam lub z osobą na prawym można sobie tę opcję darować .


- jeżeli wozisz na tylnej kanapie pasażerów , dyrektora firmy etc ;) w upalny dzień aby jemu było komfortowo i chłodno przy 2-strefowej klimie musisz ją ustawiać na bardzo mocne chłodzenie co może nie być komfortowe dla Ciebie i pasażera z przodu .


- jeżeli używasz 5-er jako taxi ( na zachodzie Europy częsta sytuacja ) i masz przegrodę za przednimi fotelami to jedyne rozwiązanie aby w upalne dni nie ugotować pasażerów na tylnej kanapie .


Także imho opcja jak najbardziej rozsądna ale nie konieczna dla każdego . Pzdr.

Opublikowano

- jeżeli wozisz na tylnej kanapie pasażerów , dyrektora firmy etc ;) w upalny dzień aby jemu było komfortowo i chłodno przy 2-strefowej klimie musisz ją ustawiać na bardzo mocne chłodzenie co może nie być komfortowe dla Ciebie i pasażera z przodu .

a jak wozi się z tyłu dzieci to można? ;)

Każdy komu zależy na lepszej wentylacji, szczególnie tylnej części kabiny, powinien to wziąć. Pytanie czy chce za to płacić...

Opublikowano
ja swoim dojeżdżam do 300km/h

No to desperat z Ciebie :cool2:

Sorry za mały off, ale ciekawość mnie zżera, w ile minut "dojeżdżasz" ?

Opublikowano
ja swoim dojeżdżam do 300km/h

No to desperat z Ciebie :cool2:

Sorry za mały off, ale ciekawość mnie zżera, w ile minut "dojeżdżasz" ?

Dorzucam pytanie, gdzie dojeżdżasz do tych 300km/h ? Tzn. po jakich drogach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, tyle tylko, że nie powinno się oceniać modelu czy konkretnego rozwiązania przez pryzmat kilku nieszczęśników, którzy akurat trafili na felerny egzemplarz. To tak jak z tą rzekomą niestabilnością. Kilka osób pisało, że boi sie jechać szybciej niż 150km/h, ja swoim dojeżdżam do 300km/h (zegary wyskalowane do 330) i auto prowadzi się bardzo pewnie.

Tylko że kilku "nieszczęśników" pisze że raczej zbędny bajer, a Ty jeden jesteś większością mówiąca że jest super.

Masz szczęście, że trafiłeś egzemplarz idealny.

W innych wątkach chwalisz elektryki, mimo że mają marne zasięgi i są relatywnie drogie. Piszesz że na wypoczynek latasz samolotem, a pracujesz zdalnie. Ale równocześnie w tym wątku latasz autostradami po 300km/h i oczywiście klimą z ustawieniami różnymi dla każdego fotela :duh:


I tak 99% ma aktywny "sync" i całe auto dmucha tak samo, do tego nie zawsze zgodnie z tym czego byśmy oczekiwali :mrgreen:

 

1. Fakt nr 1: mój pojazd jest pozbawiony opcji "niestabilność na wietrze". I fakt, że kilka razy (dla testu po modyfikacji) osiągnąłem prędkość 300km/h nie oznacza, że jeżdżę z takimi prędkościami codziennie. Powiem więcej - czasami przez kilka dni z rzędu nie jeżdżę w ogóle :) Ale jak już jadę to dynamicznie i z włączonym masażem, a do tego zimą z podgrzewaniem dupska, a latem z wentylacją dupska, a co :) No i zawsze gra u mnie B&W - też pewnie zbędny gadżet wg wielu. A żeby jeszcze bardziej wk...wić co niektórych dodam, że wziąłem sobie webasto, choć mam garaż i raczej z tego "gadżetu" nie korzystam. Ale kilka razy się przydało jak np. ruszałem zimą spod hotelu już rozgrzanym autem i nie musiałem zgrzytać zębami z zimna.

2. Fakt nr 2: nigdzie nie chwaliłem elektryków tylko w jednym wątku napisałem, że przy następnym aucie wezmę pod uwagę Taycana, bo daje fajne wrażenia z jazdy. Nie jeżdżę dużo (10-12k rocznie), więc mały zasięg elektryka nie jest dla mnie wielkim problemem.

3. Fakt nr 3: na wakacje latam samolotem.

4. Fakt nr 4: pracuję zdalnie.

5. Fakt nr 5: nigdzie nie pisałem, że mam osobne ustawienia dla każdego fotela co jednak nie znaczy, że nie doceniam atutów 4-strefowej klimatyzacji. Tym bardziej za taką cenę jak 2640zł. Coś pisałeś o większości - większość z nas bierze auto w leasing. Może pokuś się o wyliczenie ile takie 2640zł przekłada się na miesięczną ratę, bo aż się boję :D


I co wg Ciebie się tutaj nie zgadza? Z czym masz problem? Na przyszłość polecam czytać ze zrozumieniem, a nie ze złośliwością doszukując się dziury w całym.


Nie wiem czy ja jeden jestem większością, ale śmiać mi się chce jak w co drugim wątku czytam tutaj jakie to BMW jest fatalne i że kluczyk z wyświetlaczem to gó.wno niewarte 2zł, klimatyzacja 4-strefowa to niepotrzebne łajno, a kosztuje "astronomiczne" 2 koła, że samochodem strach jeździć szybciej niż 150km/h, bo jest niestabilny itp. itd. Ludzie, sprzedajcie te swoje padaki i dajcie innym spokój, wrzućcie na luz. Ja sobie te wszystkie posiadane gadżety chwalę i mam do tego prawo. Jeśli ktoś tych dodatków nie nabył to też fajnie, ani mnie to ziębi ani grzeje, ale nie wmawiajcie innym, że to wszystko jest niepotrzebny balast.


Zdrówka życzę.

Opublikowano
A żeby jeszcze bardziej wk...wić co niektórych dodam, że wziąłem sobie webasto, choć mam garaż i raczej z tego "gadżetu" nie korzystam.

Po pierwsze, co niektórzy oceniają widocznie innych swoją miarą, a nie każdy jest chory z zawiści :lol: Takie wpisy wg mnie nadają się na bana skoro celem jest wk....nie innych zamiast rzeczowej i kulturalnej rozmowy...

Po drugie, nie ma obowiązku bezkrytycznego kochania BMW. Umówmy się, że najlepsze co wydarzyło się w motoryzacji już dawno za nami. Aktualnie nawet auta premium to produkty z masowej produkcji z wieloma niedoróbkami.

Po trzecie, póki mamy jeszcze wolność słowa będę krytykował i oceniał wedle swojego uznania :D

Po czwarte, trochę mniej emocji, to tylko blaszane zabawki na 4 kółkach :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A żeby jeszcze bardziej wk...wić co niektórych dodam, że wziąłem sobie webasto, choć mam garaż i raczej z tego "gadżetu" nie korzystam.

Po pierwsze, co niektórzy oceniają widocznie innych swoją miarą, a nie każdy jest chory z zawiści :lol: Takie wpisy wg mnie nadają się na bana skoro celem jest wk....nie innych zamiast rzeczowej i kulturalnej rozmowy...

 

Popieram w części dotyczącej rzeczowej i kulturalnej rozmowy. W powyższym wpisie dostosowałem się tylko do poziomu i nastawienia przedmówców. Bo jeśli mi ktoś wygaduje bzdury o bezużytecznych gadżetach albo wyciąga jakieś przekręcone historie z innych postów to nie mogę inaczej, sorry.


Na koniec tylko mała anegdotka. Ostatnio myślałem, że umrę ze śmiechu jak się dowiedziałem w jednym z ASO, że większość kierowców BMW myśli, że przyciski 1-8 w okolicach napędu CD to stacje radiowe. Tyle w temacie znajomości swoich samochodów przez geniuszy z Bawarek. Może te osoby, które mają rzekome problemy z klimatyzacją nie potrafią przeczytać ZE ZROZUMIENIEM instrukcji obsługi i stąd odczucie, że klima "żyje swoim życiem"? Moja klima o dziwo jest mi posłuszna, ale pewnie jestem jedynym na tym forum, któremu wszystko działa. To co mi nie działało zostało zgłoszone, wymienione i znowu działa jak nowe.

Opublikowano
@s0nar a skąd pokazuje Ci predkosc 300km/h? Ja mam dwa auta po programie i pomimo zegarow wyskalowanych do 330km/h predkosc zawsze zatrzymuje sie na w okolicach 260-270 na liczniku, a na gps predkosc idzie dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.