Skocz do zawartości

[ E32 ] i [ E34 ] R6 vs V8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

wiadomo ze takie rzeczy sie zdażaja - i to bez wzgledu czy to m60 czy m70 czy m100 - to ze mojemu koledze tłok w m70 wybił dziure w głowicy to znaczy ze wszystkie tak maja i ze nie nalezy kupowac m70 - :shock: nie kupujmy m70 bo tłoki dziurawią głowice... :duh:

 

jeszcze jedna kwestia :D Tobie padła 5Hp18 i wszystkim odradzasz te skrzynie, wszem i wobec oznajmiasz, ze są kiepskie ..dlaczego ktos, komu padł M60 B40 by nie miał tego samego twierdzic o tych silnikach ?

czasem są jakies wadliwe serie silników /skrzyn i po to tu jestesmy ,zeby takie rzeczy wyłuszczac a nie wygłaszac słodkości i pochlebstwa bez pokrycia.

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

:shock: owszem - tylko przeleć forum i przeczytaj ile jest postów opisujacych uszkodzenia 5hp18 ( nie tylko z silnikiem m60 , ale tez w wielu innych ) , a poszukaj postów opisujacych uszkodzenie mechaniczne m60.... mi sie wydaje ze proporcje sa troszke inne ...

 

5hp18 nie sa złe - tylko robia przebiegi miedzy 200-300tys km ( taka jest przewidziana ich zywotnosc) , a w zwiazku z tym ze w polsce samochody wlasnie takie przebiegi maja ( np e43 i e32) to skrzynie padaja jak muchy ...

Opublikowano
:shock: owszem - tylko przeleć forum i przeczytaj ile jest postów opisujacych uszkodzenia 5hp18 ( nie tylko z silnikiem m60 , ale tez w wielu innych ) , a poszukaj postów opisujacych uszkodzenie mechaniczne m60.... mi sie wydaje ze proporcje sa troszke inne ...

masz rację - są inne proporcje, gdyz skrzyn 5hp18 jest znacznie wiecej na forum niz silników M60 B40 ...Zresztą nawet jesli pada jeden taki silnik na 100, to dla mnie o 1 za duzo...Poza tym telepią sie niemal wszystkie- miewają nierowne cisnienia....to wg moich obserwacji z reguły potencjalny wstep do przyszłych kłopotów..zupełnie automat , ktory na początku jeszcze działa ale juz zaczyna szarpać...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
sorka za odkopanie ... minęło prawie pół roku i chciałem tylko powiadomić że kupiłem 735 w manualu z 90' roku i jestem mega-happy :8) :dance: :cool2:
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
  • 2 lata później...
Opublikowano
Ktos tam napisal ze 4,0V8 w miescie 20l co za bzdura!Mam e32 V8 i nie porownujcie zadnych R6 i nie wypisujcie glupot o wiekszej trwalosci R6 TOTALNA BZDURA.Moja ostatnia e32 v8 3,0 miala 750000km tak 750000 i jezdzi do dzis w leverkusen podkreslam ze lekkiej nogi nie mam.Obecnie mam 740 jest to rewelacja i zadne r6 co wy tu porownujecie?Spalanie mojej 740 bez picowania jak niektorzy tu robia miasto okolo 12-15 zaleznie od stylu nie problem jest osiagnac 16-17 ale to trzeba juz naprawde szalec.Autobahna podrozna ok 180 km w momentach ataku nudy ponad 200 na trasie kolonia -legnica raz w tygodniu 11,8 do 12,3.Pozdrawiam wszystkich
Opublikowano

to może ja podam moje spalania - gdy mialem 730 v8 w automacie to spalanie na trasie wynosiło srednio 9-10 litrów - min jaki udało mi sie osiągnąć przy prędkości 120-140 to ok 8,5 litra ...

 

miasto tu sytuacja jest bardzo trudna - bo miasta są rozne i kazdy jezdzi inaczej - ale jezeli 740 pali powiedzmy 15 - to 730 przy takiej samej jezdzie spali 1-2 litrów mniej...

 

730 v8 to najekonomiczniejszy silnik w e32 - sprawdziłem to wielokrotnie ...

 

wiadomo ze przyspieszenie jest slabsze od 740 - ale i tak jest fajnie ...

 

obecnie mam skrzynie manualna i przyspieszenie do 100 mam zbliżone do e36 325 - a to już bardzo dobry wynik ...

Opublikowano
Nie porównujcie R6 2.5 do 3.0 v8.Inna moc.M30b35 vs M60b35 to jest właściwe porównanie.Stary silnik i jego następca.Ja osobiście polecam stare m30b35.Tańszy w eksploatacji jeżeli chodzi o części.Kto uważa ze to słaba konstrukcja lub nieudana?Gdyby tak było BMW tyle lat by tego silnika nie "tłukło''.Zresztą wszystko zależy od stanu zakupionego egzemplarza.
dresta30
Opublikowano
zgadzam sie z tym ,ze 730 w miescie spali oklo 1-1,5 litra mniej wrazenia za 1,5l/100km sa tego warte pozdrawiam.Aha 730 przy 120-140 na autostradzie palila w zaleznosci od obciazenia okolo 9,3 do 10l
Opublikowano
Nie porównujcie R6 2.5 do 3.0 v8.Inna moc.M30b35 vs M60b35 to jest właściwe porównanie.Stary silnik i jego następca.Ja osobiście polecam stare m30b35.Tańszy w eksploatacji jeżeli chodzi o części.Kto uważa ze to słaba konstrukcja lub nieudana?Gdyby tak było BMW tyle lat by tego silnika nie "tłukło''.Zresztą wszystko zależy od stanu zakupionego egzemplarza.

W rzeczy samej.. nie istotne czy to będzie m30 czy m60,jeden będzie ,,trzymał'' serię inny nie i może się tak okazać,że pozornie starsze m30 będzie ciągnąć lepiej niż nie jedno m60 - odwrotna sytuacja również możliwa - a na to jak wiemy ma wpływ WIELE czynników.Jestem ciekaw ilu z Was pokusiło się by sprawdzić swój samochód na hamowni...Wg mnie takie gdybania KTÓRE silniki są lepsze zakrawają na dziecinadę,i jak Kolega wyżej wspomniał liczy się STAN techniczny silnika. Temat rzeka i wielokrotnie wałkowany,wystarczy poszukać...

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano
Jeszcze jedno trwalosc slnika zalezy tak jak kolega powiedzial od wielu czynnikow.Moja poprzednia bmw 730 V8 na automacie miala przejechane 750 000 km tak tak 750 000km wszystko bylo orginalne do dzis jezdzi po leverkusen i nowy jej wlasciciel jak na razie tez nie ma z nia rzadnych problemow.Oczywiscie nie mowie tu o takich rzeczach jak amorki zwieszenie przednie ,z tym wszyscy mamy problemy od czsu do czasu.Pozdrawiam
Opublikowano
Jeszcze jedno trwalosc slnika zalezy tak jak kolega powiedzial od wielu czynnikow.Moja poprzednia bmw 730 V8 na automacie miala przejechane 750 000 km tak tak 750 000km wszystko bylo orginalne do dzis jezdzi po leverkusen i nowy jej wlasciciel jak na razie tez nie ma z nia rzadnych problemow.Oczywiscie nie mowie tu o takich rzeczach jak amorki zwieszenie przednie ,z tym wszyscy mamy problemy od czsu do czasu.Pozdrawiam

 

nie tłumacz sie tak tymi czynnikami bo zaraz ktos wyjedzie z wypieszczonym 2.5 TDS-em

Od pewnego czasu troche interesowałem sie silnikami w BMW i gdzie nie czytałem :(fora polskie/niemieckie ,opisy itd) z kim nie gadałem (mechanicy/fani BMW itd) wszedzie najtrwalszym i niezawodnym silnikiem (który zgarnał sporo nagród) jest R6 nastepnie V12 i w koncu V8 (bardziej słyna z delikatnosci niz trwałosci) i nieporównuj pojedynczych przypadków bo nie o to tu chodzi..

Opublikowano
Ja sie nie tlumacze .Jesli chodzi o r6 to przy ciezkiej nodze lubia miec problemy z glowicami,moja V8 przezyla swoje nie naleze do osob jezdzacych delikatnie i nie powiedzialbym ze V8 jest delikatna nie opieram sie na opowiesciach tylko na wlasnym doswiadczeniu.Kazdy z nas ma swoj gust i upodobania.Pozdrawiam
Opublikowano
Ja sie nie tlumacze .Jesli chodzi o r6 to przy ciezkiej nodze lubia miec problemy z glowicami,moja V8 przezyla swoje nie naleze do osob jezdzacych delikatnie i nie powiedzialbym ze V8 jest delikatna nie opieram sie na opowiesciach tylko na wlasnym doswiadczeniu.Kazdy z nas ma swoj gust i upodobania.Pozdrawiam

 

hah to napisz jakie masz doswiadczenia z R6 i V8 ???

 

opowiesciami zaczynaja byc twoje posty ,poczytaj chociaz najpierw lub dowiedz sie na temat puzniej zacznij tworzyc własne teorie ,wiem wiem ... i tak bedziesz chwalił "swoje" czyli dopóki bedziesz miał v8 ten silnik bedzie THE BEST

 

niepowiedziałbys ze V8 jest delikatna ale powiedzieli to Ci którzy wiedza to lepiej od Ciebie ...

Opublikowano

to co mówi dziku750IL jest bliskie prawdy i każdy kto "siedzi" w tych tematach chcąc nie chcąc musi sie z tym zgodzić w mniejszym czy większym stopniu

 

M30 pod wzgledem trwałości raczej zdeklasować się już nie da, nie zrobiły tego ani M60 ani M50 natomiast jakieś insynuacje o pękajacych głowicach czy siadajacych wałkach tyczą sie tych jednostek które zostały ordynarnie zarżnięte, przegżane czy zakatowane

 

M60 to z pewnoscią OK jednostka natomiast często spotykany epitet "delikatny" nie bierze się z nikąd, są słowa kluczowe związane z tym silnikiem i jednym z nich jest Nikasil

 

M70 to elita odchodząca jednak do historii, jednostka kultowa i legendarna i choćby dlatego ciekawa z samego założenia swojej "bezobsługowości"

 

proza życia i polskie realia zmieniają obraz nawet najbardziej krystalicznych ikon i jeśli chodzi o silniki to weźmy sobie wszyscy poprawkę na to że w naszej rzeczywistosci mało kto podchodzi do tematu w sposób jaki założyli sobie to ich projektanci - mówie to o kulturze użytkowania, etyce serwisowej itd itp

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Dziku ja nie chwale dlatego ,ze ja mam po prostu mi ten motor lezy wyrazam swoje zdanie i z pewnoscia nie zamienilbym na rzadna rzedowke.To jest moje prywatne zdanie.Ajesli chodzi o doswadczenie to uwiez mi ze go troche mam i nie tylko z bmw.Byly audi V8,byly senatory,byly omegi w tym jedna irmscher i jedna evo2000,mb itd,itd.Po prostu wyrazilem swoja opinie i tyle .Tobie moga pasowac motory inne niz mnie lecz wcale nie musi to wplywac na moje updobania.Bez urazy Pozdrawiam
Opublikowano
z tym twoim doswiadczeniem chodziło o jakies argumenty zwiazane z motorem R6 i V8 zeby to cos wniosło do tematu :shock: :shock: :shock: ,a nie czym jezdziłes :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Opublikowano

to może ja się wypowiem bo mam doświadczenie z m30 w postaci e23 oraz m60 w postaci e32...

 

z m60 miałem więcej problemów mimo przebiegu ok 260 tys - 2 razy pęknięta głowica przez co silnik sie grzał , urwana pompa wody która rozwaliła chłodnice , przez przegrzanie poszły pierścienie ... i jakoś nie byłem z niego zadowolony

 

a w m60 mialem mały problem z nierówna pracą silnika - więcej przy nim nic nie robiłem ( oprócz oczywiscie wymian oleju filtrów itp )- m60 jeżeli jest zdrowe jest całkowicie bezobsługowe...

 

na pewno przez większe skomplikowanie ma wiecej elementów które mogą się - bo wiadomo ze jak silnik ma jeden czujnik to jak sie go zmieni to jest spokój - a jak jest ich np 20 to sprawa się komplikuje.

 

 

jednak biorąc statystyki m30 jest chyba wytrzymalsze - jeżeli jest zadbane i nie katowane ...

Opublikowano
Temat rzeka.Jest jedna prawda.Im mniej skomplikowany silnik mechanicznie i elektronicznie tym mniej awaryjny to jest moje zdanie.Po prostu mniej elementów jest które mogłoby szwankować.Polecam m30b35
dresta30
Opublikowano

no niedokonca ,piszac ta "jedna prawde" zapomniałes o V12 która jest bardziej skomplikowana i trwalsza od V8 i tez ma 2 głowice,2 wałki rozrzadu i reszte x2

 

temat nie taka rzeka bo od dawna R6 (jak i V12 )słynie z trwałosci i niezawodnosci osiaganie przebiegów 600-700 tys km nie było problemem nie bez powodu BMW nie zrezygnowało z produkcji R6, pomijajac starsze konstrukcje w 2007r BMW z silnikiem R6 3,0 Twin Turbo 306 KM zdobyło główną nagrodę w konkursie International Engine of the Year

Opublikowano
z v8 tez nie zrezygnowali do dzis - np - http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N63

 

m70 też miało problemy - np z nadmiernym zużyciem oleju ...

 

temat nie do rozstrzygnięcia ...

 

hah jeszcze mogłes dodac ze M70 miało problemy np. z nadmiernym zuzyciem paliwa

 

najlepsze jest to ze najwieksi znawcy for dyskusyjnych (nie wszyscy) z www.bmw-klub.pl jako jedyni obalaja "mit" który przeszedł do historii o najtrwalszym silniku w e32 R6 (podsumowane nawet w opisach modelu BMW E32 itd.) :duh:

Opublikowano

najstarsi użytkownicy najdłużej czytaja forum - i wiedzą że m30 nie jest bezawaryjne...

 

każdy silnik ma wady i zalety - i takie bezkrytyczne patrzenie z pryzmatu mitów i podsumowań jest bez sensu ...

 

ja mam trochę doświadczenie z e32 - 750 miałem w 2001 roku a 730 od 2002 roku ; mam mase kolegów/znajomych z e32/e34 , jezdziłem w tym okresie wieloma e32...

 

jeżeli ktoś ma 70 i uważa że ma najlepszy silnik na świecie to jest w błędzie - podobnie z m30 czy m60 - kazdy silnik ma wady i zalety - i nie da sie powiedzieć ten jest lepszy ten jest gorszy - bo np m60 jest oszczędny , m30 teoretycznie trwały , m70 ma największą moc

Opublikowano

xsilver - jakiś błąd się wkradł do tego posta w którym piszesz o motorze w swoim jakimś poprzednim aucie

 

do dyskusji tego rodzaju trzeba podejśc z dystansem bo "każdy chwali swoje", to że wypowiadają się ludzie którzy "zjedli" już kilka aut z różnymi jednostkami napędowymi daje najlepszy obraz i chyba najwierniejsze porównanie tego co i jak naprawdę wygląda

 

M30 bronić nie trzeba, motory obrosły już legendą na całym świecie i choćby każdy przeciętny polaczek zaczął teraz wrzeszczeć że to właśnie jemu się przegrzało, pękło, zatarło, wybuchło i zdechło to niewiele to zmienia bo oczywiste jest żew polsce o te silniki mało kto dba

 

bez urazy dla xsilver ale grubo nie trafiona jest próba porównania motoru który w aucie robił 28 lat i ma nastukane milion kilometrów z inną jednostką która odsłużyła lat 14 i suknęło jej dopiero 300 tys - porównanie M30 i M60 byłoby w twoim przypadku trafne gdyby oba piecie miały pod twoją nogą zrobione tyle samo i przy równym przebiegu i stażu mógłbyś stwierdzić co i ile razy ci klękło - tymczasem pozostaje tylko zgadywać jak zachowa się M60 po 900 tys, może będzie super a może nie

 

krótko co do M70 - nie róbcie scen odnośnie jakiegoś ogromengo zużycia oleju czy paliwa, czy ktokolwiek zadał sobie trud żeby dowiedziec się ile palą 5 czy 5.6 litrowe silniki z W126 na przykład?

M70 to klasa sama w sobie, przykra jest jednak obsługa tej jednostki bo każda czynność którą trzeba przy niej wykonać to ciężar (nie tylko finansowy) adekwatny do jej prestiżu...

 

cóż trudno wierzyć że da się utrzymać rasowego czempiona pasąc go obierkami :mrgreen:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.