Skocz do zawartości

[ E32 ] i [ E34 ] R6 vs V8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie ma co robić z R6 jakiegoś badziewia jeśli chodzi o trasy.

Zrobiłem sporo kilometrów na trasach R6 24V i ten silnik spokojnie przyjmuje na siebie trase, jak najbardziej komfortowo i po ludzku.

Znaczy jestem pewien, że gdybym teraz nagle pojechał w trase R6 to wcale nie byłbym zniesmaczony, czy cokolwiek.

Po prostu czasem musiałbym zredukować mocniej, ale nic poza tym.

Pamiętam do dziś moją pierwszą trasę z R6 po przesiadce z R4, bajka.

 

4 cylindrówki to syff :mrgreen: ale R6 to jak najbardziej maszyna dla każdego wymagającego faceta.

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

to moze ja sie wypowiem - bo miałem okazje jezdzic - i 730 r6 , 735 r6 , 740 v8 , 740 v8 , 525 r6 i ....

 

r6 w 730 to naprawde dobry silnik - dobry bo trwały - 730 r6 tylko z manualem - automat to juz wozidło - raczej srednio ciagnie... jezeli z automatem to juz 735 - to juz jakos jedzie ....

 

525 - tez fajne rozwiazanie - ale z manualem - automat bardziej do spokojnej jazdy

 

ogolnie - silniki r6 w e32 - trwałe ale paliwozerne - i napewno nie pala mniej jak v8 - 3.0v8 pali mniej niz 3.0 r6 ...

 

dalej - chcesz jezdzic w miescie - jezeli interesuje cie ekonomia - to tylko manual - widzisz czerwone swiatło , puszczasz na luz i samochod toczy sie spokojnie , a w automacie musisz ciegle jechac - jak jezdziles automatem to wiesz o co chodzi.... jezeli interesuje cie wygoda - tylko automat - zapinasz D i zapominasz - jednak kosztem spalania i osiagów ...

 

v8.... cóż ... mam taki silnik ( 3.0 ) i jest naprawde dobry - jak na trasie zapne 5 to nie musze redukowac - ciagnie pieknie od samego dołu , jest bardzo elastyczny ... jednak odradzam automaty z v8 - sa bardzo awaryjne - jak v8 to szukalbym tylko i wylacznie manuala

 

spalanie - moja e32 pali w krakowie ok 13 litrów - przy sredniej jezdze ( nie jezdze jak lebiega i nie startuje z kazdych swiateł jak kubica :twisted2: ) jezdze dynamicznie raczej ... trasa - ponizej 10 - przy stalej predkosci ok 100-120 nawet ponizej 9 litrów...

 

e32 vs e34 - jezeli lubisz limuzyny i wozenie sie to e32 , jezeli masz zylke bardziej wyscigowa to e34 - samochod lzejszy , latwiejszy w opanowaniu i lepiej wykozysta moc silnika ....

 

 

moj typ - i taki samochod bym kupił gdybym sprzedał moje e32 - 530 m60b30 - czyli 530 v8 - tylko manual - mogło by być kombi - wyposażenie - min abs , klima , wspomaganie kierownicy , elektryczne szyby + lusterka ....

Opublikowano

myślę,że skoro przesiądziesz się z diesla innej marki to i tak będziesz mile zaskoczony swym nowym autem obojętnie czy to R6 albo V8

 

mi szczena opadła po takiej przesiadce na R6e32,jednak jak miałem przyjemność przejechać się V8-szkoda,że tylko jako pasażer :cry2: (e34M5)zatkało mnie całkiem :mrgreen:

 

wiadomo,że te auta mają swój wiek i dużo zależy co ci się akurat trafi

Opublikowano
dokładnie - stan ponad wszystko - wolalbym utrzymane r6 bez niczego , niz wypasione v8 na wykonczeniu ...

 

Rownie dobrze mozna powiedziec, ze wolalbym nowe R4 niz V8 na wykonczeniu. Chyba to wynika z czystej logiki co napisales.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Marcin978

 

to M5 było E34,silnik V8-był wstawiony,4.0 286KM

jeśli dobrze pamiętam/taki jest :mrgreen: tak dla sprostowania

Opublikowano

jesli ma byc V8 to min 4.0L wszystko ponizej to juz lepiej R6 oszczedne 2,5L w e34 minimalnie rozni sie w osiagach od 3.0 V8

e34 540 V8 286KM to nie M5

Opublikowano

ja myślę że po prostu będę się rozgladać za E34 2,5 i 3,0 jednocześnie i wezme to co będzie w uczciwym stanie .

E32 jednak sobie odpuszczę choć bardziej mi się podoba ale kombi jest mi bardziej potrzebne .

Nie oznacza to jednak ze nie macie juz wpisywać swoich spostrzeżeń ;)

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
:shock: :shock: :shock: przyznam że to jest dla mnie szokiem , nigdy nie spotkałem się z opinią ze V8 sa niedopracowane ... mało lub w ogóle takiej opini na tym forum nie znalazłem .
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano

no super , chyba własnie się wyleczyłem z pomysłu kupna V8 .

Za pewne nie nie jest to regółą bo przeciez widać po ogłoszeniach (niemieckich) że te auta robia po 300-400 kkm i siakoś nie widzę ogłoszeń z opisem "motorschaden" .

 

Nie mniej troche to odstrasza

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
Ja mialem 530i V8 m60 i 540 i V8 m60 i wszystko bylo super. Chodzily idealnie rono na biegach jalowych i nic mi sie nie dzialo. To sa pojedyncze przypadki. ja bym sie nie bal.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

pitolicie jak dzieci :wink: - mysłicie ze taki rzeczy sie nie zdazaja w R6 ?? ze nie pekaja głowice , nie urywają sie łancuchy ?? :mad2: :duh:

 

 

wiadomo ze takie rzeczy sie zdażaja - i to bez wzgledu czy to m60 czy m70 czy m100 - to ze mojemu koledze tłok w m70 wybił dziure w głowicy to znaczy ze wszystkie tak maja i ze nie nalezy kupowac m70 - :shock: nie kupujmy m70 bo tłoki dziurawią głowice... :duh:

 

wiadomo ze kazdy silnik ma swoje wady i ma takze zalety - m60 jakie jest kazdy widzi ... ale jezdzi tego mase po polsce i jakos nie słyszy sie co 2 dni ze komus sie rozkracza ... poza odkrecajacymi sie pompami oleju - to jest faktycznie wada - ale razt to zrobisz i masz spokoj na 200 tys km

 

 

ps - wcale nie uwazam ze m60 to ideał - i sam bym w nim kilka rzeczy zmienił :twisted2: ale nie jest wcale zle - nawet powiem wiecej - z opini uzytkowników wynika ze jest dobrze :cool2:

Opublikowano

Policz sobie np ile sztuk R6 wyprodukowano i ile tego jezdzi a ile V8 ....

Poza tym defekty M60 wystepują przy smiesznych przebiegach - z reguły od 180 do 240 tys- te ktore przekraczaja te granice- jezdzą i jezdzą - swobodnie przekraczają 500 tys km. Przeanalizuj czy awarie R6 czy V12 tez oscylują zawsze na ok 200 tys ?

M60 sie telepią niemal wszystkie , to jest takie cudowne ? M70 , M30 - kazdy sie moze rozpasc - ale te "pojednyncze " przypadki w M60 zdarzają sie jak dla mnie o wiele za czesto. ten silnik produkowano niecałe 4 lata- bo był taki swietny ? i to były jeszcze inne czasy niz dzisiaj- gdzie sie modele i wersje silnikowe przetasowują znacznie czesciej...

tez mam taki silnik i tez bym chciał,zeby wszystko było cacy...ale co to za komfort ( i przyjemnosc ) z jazdy, gdy sobie siedzisz za kierownicą i zastanawiasz sie - czy mi tez dzis sie urwie korbowód albo łancuch ? Bo w koncu w ostatnich miesiacach naliczyłem kilka " pojedynczych" przypadków?

Sorry, ale jak dla mnie to nie do przyjecia.

Opublikowano
Moim zdaniem w e34 R6 w zupełności wystarczy, byleby nie 2.0 litry tylko w górę. Moj ojciec za moja namową kupił E34 z 89 roku i jest to silnik m20b25 170 knny i calkiem niezle sobie daje rade w tej budzie jestem naprawde pod wrazeniem. Co prawda np m50 192 konyy jeździ zdecydowanie lepiej.[/i]
Opublikowano

M60 sie telepią niemal wszystkie , to jest takie cudowne ? M70 , M30 - kazdy sie moze rozpasc - ale te "pojednyncze " przypadki w M60 zdarzają sie jak dla mnie o wiele za czesto. ten silnik produkowano niecałe 4 lata- bo był taki swietny ? i to były jeszcze inne czasy niz dzisiaj- gdzie sie modele i wersje silnikowe przetasowują znacznie czesciej...

tez mam taki silnik i tez bym chciał,zeby wszystko było cacy...ale co to za komfort ( i przyjemnosc ) z jazdy, gdy sobie siedzisz za kierownicą i zastanawiasz sie - czy mi tez dzis sie urwie korbowód albo łancuch ? Bo w koncu w ostatnich miesiacach naliczyłem kilka " pojedynczych" przypadków?

Sorry, ale jak dla mnie to nie do przyjecia.

 

potwierdza się w tym miejscu reguła że należy podchodzić ostroznie do modeli z "nowinkami" . To były pierwsze V8 jakie BMW zastosował i praktycznie zawsze w takich przypadkach auta te cierpia na tzw choroby dziecieńce . I właściwie zawsze byłem zdania że lepiej kupić starszy ale dopracowany model z ostatnich lat produkcji niz pakować się nowńki .

 

Ja w kazdym badż razie dziękuje wam bo duzo się dowiedziałem i zdecyduję się na poczciwe R6 - z tym będę się chyba najlepiej czuł .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
Nie bedziesz załował napewno. R6 ma pozatym piękny dzwiek :twisted: i moc tez jest naprawde w porządku. Da sie przycisnac na trasie. Decydujesz sie na E32 czy E34 ?
www.rc-trial.pl ----> ZAPRASZAM
Opublikowano
E34 touring z m50 2,5 , przy czym jak mi wpadnie w oko E30 325 touring to tez może się skusze
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano

Widzę, ze zależy Ci na kombi - tak sie składa że jezdziłem e30 325i touring jak i e34 525i touring, obydwa manuale. Auta te podobnie palą, ale różnią się charakterem drastycznie - e30 to sportowy bolid przy e34, mimo, że na papierze różnica do 100 jest niewieleka (8,8 vs 9,1) subiektywnie jest inaczej. E30 wymaga uwagi w prowadzeniu, wyzwala duże dawki adrenaliny, mocniejsze wciśniećie gazu powoduje odjazd tyłu, w e34 tego efektu nie ma - auto jedzie statecznie, jest dużo bardziej komfortowe i spopkojne, także oczywiście znacznie większe w środku. Do e34 na miasto, sądzę, że pasuje bardziej automat (jeżeli poświęcisz 0,7 litra paliwa na 100 km, oraz 0,8 s do 100). Do e30 automat w tym przypadku uważam, że pasuje słabo, bo pozbawiamy się w dużym stopniu tej hardkorowej :) przyjemnosci z jazdy. W obydwu autach są też napędy 4x4 co sądzę, że jest też opcją godną rozważenia - niestety znów kosztem spalania i osiągów (patrz dane na str. klubu) oraz nieco wyższych kosztów serwisowych.

 

pozdrawiam

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.