Skocz do zawartości

[ E32 ] i [ E34 ] R6 vs V8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

cześć wam . Przegladałem forum , co prawda pobierznie ale nie znalazłem podobnego tematu .

A myslę że tu zebrane informacje przydadza się nie tylko mnie .

 

Więc o co chodzi . Jestem w trakcie szukania auta tj E32 lub też E34 - kupie to co mi wpadnie w oko ale jestem bardziej za E32 .

 

Właściwie to chcę V8 ale zacząłem tez rozmyślać nad R6 i tu pytanie do osób którzy byli juz w posiadaniu jednego i drugiego .

 

Jakie za i przeciw ? Oczywiście chodzi o koszty utrzymania . Wiem że R6 więcej palą (?) Ja chce jeżdzić bez gazu .

 

Bardzo proszę o jakies opinie (na poczatek może ogólne) w/w osób .

 

Mam nadzieję że watek się rozwinie i zbierzemy tu kilka informacji .

 

pozdrawiam

Edytowane przez Mehow
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

R6 trwalszy i prostszy w budowie niz silnik V8

V8 w automacie i R6 w Manualu maja prawie identyczne przyspieszenie, a wieksza frajda jezdzic manualem, oczywiscie idzie znaleźć V8 w manualu ale cieżko znalezc w dobrym stanie, ogólnie jestem za R6!!!

Opublikowano

no to powiem tak . moja jazda odbywa się w 99% w miescie . Manual jakoś mi nie pasuje do E32 , więc tu chyba bym wolał automat .

E34 z kolei w manualu ale tu do ścisłego wyboru doszedł by 2,5 24V ... idzie zwariować ;)

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
R6 trwalszy i prostszy w budowie niz silnik V8

V8 !!!

 

a to pierwsze słysze , do tej pory zawsze spotykałem się z opinia że V8 sa niezawodne i trwalsze niż stara konstrukcja R6 ...

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
No cos dziwne slyszales ... bo ja slyszalem ze R6 sa duzo trwalsze. Prawdopodobnie przez prostsza konstrukcje. Nie wiem dokladnie po specem nie jestem :P
www.rc-trial.pl ----> ZAPRASZAM
Opublikowano

Moje doświadczenie jest nieco inne. Miałem kiedyś E34 z 2,5 R6, a teraz mam E39 535 i jedno mogę powiedzieć na pewno. V8 zawsze pali więcej. Przy czym różnica jest zdecydowanie większa właśnie w mieście. Na kompie V8 wcale nie tak rzadko w mieście pojawia się cyfra 30 i to raczej na trasie ósemka zbliża się do R6, ale tylko się zbliża.

V8 ma inny charakter. Ma dobry dół i doskonale nadaje się do wożenia. R6 trzeba kręcić dopiero wtedy dobrze ciągnie i ładnie brzmi. Co do trwałości to nie postawiłbym na R6. Ci co przerabiali temat głowic mogą dodać swoje pięć groszy.

Opublikowano

qrna co człowiek to inna szkoła ;) mój staruszek miał E34 535 (R6 automat) to był smok - wir w baku jakich mało ... głowica padła przy chyba 150kkm .

Znajomek jezdzi 730 V8 - spalanie 10-12 L i to na automacie ... i nie ma raczej powodów aby mi bujać . Z resztą opinie że 3,0 V8 sa stosunkowo oszczedne można dość często spotkać .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
R6 trwalszy i prostszy w budowie niz silnik V8

V8 w automacie i R6 w Manualu maja prawie identyczne przyspieszenie, a wieksza frajda jezdzic manualem, oczywiscie idzie znaleźć V8 w manualu ale cieżko znalezc w dobrym stanie, ogólnie jestem za R6!!!

 

tak jak juz ktos powiedzial, V8 pali zawsze wiecej, czy mioasto czy trasa. Nie zalamujcie mnie. Mialem w tylko jedna R6-stke m20 2.5 i powiem szczerze, ze silniczek jest taki sobie. Tzn dla mnie nie wystarczajaca moc. Ale to rzecz gustu. V8 pracuje idealnie, pieknie brzmi, jest szybki w kazdym zakresie obrotow, a R6 trzeba krecic, zeby jechalo. Mialem kiedys e34 3.0 V8 i powiem wam, ze bardzo fajne i oszczedne wbrew pozorom, mialem 4.0 tez w e34 i to jest to, na 6-cio biegowym manualu, to przepiekny samochod z naprawde fajnym silniikiem i duza moca, teraz mam 535 V8 w e39 i moge z goryu powiedziec, ze R6 sie chowaja. W mojej 525 e34 R6 glowice robilem 2x . Na drugi raz wymienilem caly silnik. Moj kolega mial ten sam problem. Inny kolega ma 525 24V w e34 i praca R6 moze sie po prostu schowac do V8. Fakt, koszty utrzymania sa wieksze, ale cos za cos. Czesci zamienne trudniej dostepne, ale ogolnie nie jest zle. Masz dwie glowice po 4 cylindry i ryzyko, ze kidykolwiek je przegrzejesz z jakichs tam powodow jest bardzo male. Ja bym bral V8 i to wlasnie na manualu. Najlepiej mi sie jezdzi. Automata bym nie chcial z jednego powodu: (duze koszty jak cos sie zepsuje). Aha i jeszcze jedno, co to za bzdura, ze R6 jest bardziej trwaly. Przeciez z czystej logiki wynika, ze nie moze byc bardziej trwaly. Wiecej cylindrow, bardziej wytrzymaly silnik. Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
[ Mialem kiedys e34 3.0 V8 i powiem wam, ze bardzo fajne i oszczedne wbrew pozorom, .

 

a dokładniej ? man czy aut ?

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
[ Mialem kiedys e34 3.0 V8 i powiem wam, ze bardzo fajne i oszczedne wbrew pozorom, .

 

a dokładniej ? man czy aut ?

 

Same manuale. Boje sie automatow, tylko szkoda, ze 3.0 m60 jest na 5-cio biegowce, ale ten silnik byl najoszczedniejszy z tychwszystkich, ktore mialem. Nawet m20 2.5 palila wiecej. Dziwne.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

czyli potwierdza sie tu obiegowa opinia że 3,0V8 sa całkiem oszczędne . Ciesze sie bo ten mi sie najbardziej widzi - taki złoty srodek

 

EDIT m20 2,5 to 24V ? sorry ale nie jestem biegły w tych oznaczeniach , tzn ten o mocy 193km ?

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
czyli potwierdza sie tu obiegowa opinia że 3,0V8 sa całkiem oszczędne . Ciesze sie bo ten mi sie najbardziej widzi - taki złoty srodek

 

EDIT m20 2,5 to 24V ? sorry ale nie jestem biegły w tych oznaczeniach , tzn ten o mocy 193km ?

 

Nie m20 to silnik 12V, starszy typ, ma 170 km. Ale jezdzilem 24V kolegi i jest duzo lepiej, ale to wciaz nie to samo co moc V8. V8 ciagnie i ciagnie i ciagnie. Jest naprawde dynamiczne.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
[ ale to wciaz nie to samo co moc V8. V8 ciagnie i ciagnie i ciagnie. Jest naprawde dynamiczne.

 

wiesz , ja się przesiądne z beczki diesla więc podejrzewam że ten szok bedzie długotrwałym przeżyciem dla mnie :lol:

co nie zmienia faktu ze chciałbym dokonac właściwego wyboru i nie żałować po np pół roku .

Ciagle się zastanawiam nad wyborem : E34 2,5 24V lub 3,0 V8 bądz E32 3,0 V8 (jezeli 34 to tylko i wyłącznie kombi)

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
[ ale to wciaz nie to samo co moc V8. V8 ciagnie i ciagnie i ciagnie. Jest naprawde dynamiczne.

 

wiesz , ja się przesiądne z beczki diesla więc podejrzewam że ten szok bedzie długotrwałym przeżyciem dla mnie :lol:

co nie zmienia faktu ze chciałbym dokonac właściwego wyboru i nie żałować po np pół roku .

Ciagle się zastanawiam nad wyborem : E34 2,5 24V lub 3,0 V8 bądz E32 3,0 V8 (jezeli 34 to tylko i wyłącznie kombi)

 

Ja mialem e34 3.0 V8 i to wlasnie w kombi :). Swietne autko. Teraz Ci powiem dlaczego nie wybralbym 2.5 24V. Po pierwsze: dynamika - V8 jest lepsze, po drugie: wytrzymalosc - V8 bardziej wytrzymaly, po trzecie: 24V wcale nie bardziej oszczedny, jedyny minus V8 to czesci, ktore sa minimalnie drozsze i troszke trudniej sotac zamiennik, ale do e34 juz sa raczej wszystkie. To jest Twoj wybor. Ja bym nigdy w zyciu nie wzial 24V, przez to, ze napewno nie bedzie oszczedniejszy. Bedzie palil tyle co V8, a dynamika gorsza i to znacznie czuc jak sie jezdzi raz tym a pozniej tym. Powodzenia.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
[Ja mialem e34 3.0 V8 i to wlasnie w kombi :). Swietne autko. Teraz Ci powiem dlaczego nie wybralbym 2.5 24V. Po pierwsze: dynamika - V8 jest lepsze, po drugie: wytrzymalosc - V8 bardziej wytrzymaly, po trzecie: 24V wcale nie bardziej oszczedny, jedyny minus V8 to czesci, ktore sa minimalnie drozsze i troszke trudniej sotac zamiennik, ale do e34 juz sa raczej wszystkie. To jest Twoj wybor. Ja bym nigdy w zyciu nie wzial 24V, przez to, ze napewno nie bedzie oszczedniejszy. Bedzie palil tyle co V8, a dynamika gorsza i to znacznie czuc jak sie jezdzi raz tym a pozniej tym. Powodzenia.

 

i o taką własnie wypowiedz mi chodziło ;) o części raczej się nie boje bo dojście mam dość ciekawe .

Grunt to znaleść zadbaną sztuke

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
R6 w miescie moze troche wiecej spali(nie duza róznica)

Ale na trasie V8 wiecej spali, wiadomo 8Cylindrów musi wiecej łyknąć niz 6 :cool2:

 

bzdury

 

co z tego ze v8 i ma wiecej cylindrow skoro kreci sie wolniej? i auto popycha na wolnych obrotach

 

r6 musi sie troszke wkrecic i zlopnac poza tym

te r6 to sa stare silniki, 2 zawory na cylinder

pala duzo wiecej a v8 maja 4 zawory, to nowoczesne silniki

no i moment duzo wyzszy, bez porownania do starych r6

 

3.0 v8 sa bardzo oszczedne przy stosunkowo duzej mocy, to fakt, mialem 530v8

 

ale to w trasie, bo sobie silniczek pyka 1500 obrotow, jest mocny i szybko pcha auto przy niskich obrotach, nie musi sie wkrecac wysoko

 

ale w miescie v8 musza zlopnac i to sporo :)

17litrow w duzym miescie dla 3.0v8 to taki normlany wynik :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Nie wiem poczym ktos tu wnioskuje ze v8 pali mniej niz r6. Mialem e34 530v8 na manualu i wcale mniej jak 2.5 nie palila. Moj wynik w mega oszczedzaniu to 15-16literkow gdzie 2.5 na automacie fakt w e36 ale tyle to pochlania przy ostrym pilowaniu.
Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

może nalezy tu nieco sprecyzować >>>

 

E34 - 2,5 24V vs 3,0V8 bo w tej budzie starych R6 raczej nie biorę pod uwagę

E32 - 3,0-3,5 R6 vs 3,0V8

 

EDIT : do Admina - teraz widze że wątek chyba nalezy przenieść do działu "spalanie" , przepraszam siakoś tak wyszło ;)

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano

Pozwole sobie wtrącić co nieco, bo jestem użytkownikiem od paru lat silników R6 24V a teraz V8 32V.

 

Rzędowe 6 cylindrów nie jest słabytm silnikiem.

Przy czym tak jakoś wychodzi, że jednostki o starszej konstrukcji, czyli 12 zaworowe, są trwalsze. Mają mniejszą moc, więcej palą od 24V przy znacznie gorszych osiągach, ale są trwalsze.

R6 24V, czyli o czterech zaworach na cylinder powinien dać Ci dużo frajdy, no i przyjemność obcowania z dobrym silnikiem - do czterocylindrówek z własnej woli już nie wrócisz potem.

R6 24V moze być NA PRAWDĘ OSZCZĘDNY.

Wystarczy go nie kręcić, jeździć spokojnie, ślamazarnie.

 

V8 to smok, ma 8 cilindrów i zalewa ja non stop paliwem.

W mieście nie ma porównania V8 zechla znacznie więcej niż R6, bardzo znacznie.

Tyle że V8 to inna bajka.

Ale ja bym jednak nie szedł w V8 3.0, za mała moc żeby się bawić w V8, bo przy podobnej mocy możemy mieć R6 24V.

Ale może ta różnica 20 KM kogoś rajcuje, to wtedy oczywiście :-).

 

 

Trwałość.......

Chyba jednak V8, jeśli jest poprawnie eksploatowany, nie ma wady fabrycznej, to powiniene przeżyć R6.

Konstrukcja V8 z założenia jest trwała, dlatego z starych ciężarówkach z czasów po wojnie, dalej te silniki żyją i jeżdżą.

Inna sprawa, że z powodu ch-ki motoru V8 mniej się on zużyje, bo nie będzie się kręcił do takich obrotów jak R6.

R6 to namawia, zmusza swoich dzżwiękiem, zeby go kręcić.

Jak miałem R6, to dziennie spokojnie kilka razy, silnik kręciłem do odcinki obrotów.

W V8 dzieje się to pare razy na miesiąc.

Opublikowano
Nic dodać nic ująć. Jest dokładnie tak jak napisałeś Boogie, a co do różnicy w osiągach R6 i V8 o podobnych pojemnościach to miałem okazję sprawdzić to wtym roku w praktyce na chorwackiej autostradzie. Krótki pojedynek pomiędzy moim 535 V8 automat, a 528 R6 manual wykazał, że do 200 oba auta szły prawie łeb w łeb i dopiero powyżej tej prędkości zacząłem mu odchodzić.
Opublikowano

 

te r6 to sa stare silniki, 2 zawory na cylinder

przeciez mowa tu o silniku 2.5 24v

M50 ma 4 zawory na cylinder :jawdrop:

 

nie prawda w e32 byly m30 a potem m60

nie bylo m50

 

 

wiec nie ma wyboru czy r6 m50 czy v8

wybor jest taki, albo stary m30 2 zawory, albo v8

 

poza tym w m50 glowica jest jedna i dluga, duzo wieksze prawdopodobienstwo ze peknie, to jesli chodzi o m50 w e34

 

v8 to v8 i roznica miedzy 525 a 530v8 jest naprawde zauwazalna

to ma juz przywoite 7.7sek do setki, ma niezly zryw

a poleci 240 na totalnym luzie jakby sie przyspieszalo od 100-140

z racji ze po 4 tysiacach silnik dostaje kopa i te 200km nie robi na nim w ogole wrazenia, wciskasz gaz i jedziesz wiecej bez zajakniecia

 

 

jesli chodzi o e34 to 3.0 v8 jest optymalne

poniewaz duzo jest egzempalrzy z manualem

maja niezlego kopa spalanie nie jest zle

 

a jesli chodzi o e32 to tez polecal bym 730 jesli chodzi o ekonomike, kulture pracy

 

jesli mieszkasz w miejszym miescie, nie masz jakis duzych korkow typu wroclaw

i jezdzisz duzo w trasie, tzn bez jakis glupich zatrzyman itd

 

to bierz 530/730 spalanie wyjdzie ci srednio 9-10l

 

jesli masz zamiar jezdzic po duzym miescie i glownie po miescie, to licz sie ze spalaniem 17litrow :)

 

 

starocia 730 lub 735 na m30 bym sie nie tykal

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

tak jak napisałem wyzej , w E34 biore pod uwage 2,5 24V (czyli m50?) lub 3,0V8 - żadnych 12to zaworówek w tej budzie , więc tu dla mnie mija się z celem porównanie 12to zaworówki do V8

 

Będę się poruszał co prawda tylko w miescie , ale z racji tego ze ja pracuje w domu to dla mnie korki praktycznie rzecz biorąc nie istnieją - jeżdżę w takich godzinach kiedy ich po prostu nie ma , poza tym Trójmiasto i tak nie jest az tak zatłoczone . I dlatego własnie wydaje mi się że dla mnie V8 byłby właściwszym wyborem .

A kiedy w sezonie latam troche w trasy to wówczas tymbardziej zda egzamin V8 ?

 

Ogólnie mam mętlik w tej chwili :mad2:

 

EDIT a co z vanosem ?

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.