Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć z racji, że jedne ring ccfl zaczyna się kończyć(świeci na czerwono) zakupiłem ringi cotton, problem w tym, że po podłączeniu świecą mocniej od świateł mijania. Myślałem żeby założyć opornik, tylko jakiej mocy?

Jasność CCFL mi odpowiadała, jednak ze jest to awaryjna technologia postanowiłem zmienić na cotton.

Spotkał się ktoś z podobnym problemem, ponieważ nie chciałbym stracić dowodu za oślepianie innych? :D

Aktualna moc przetwornicy do ringow 12v/0,55A

Opublikowano

LCM2

CODIERUNG_ERFOLGT
codierung_erfolgt
MOTOR_ART
benziner
BREMSFLUESSIGK_INV
aktiv
GURTWARNUNG_GONG
nicht_aktiv
WARNUNG_GESCHW_LIMIT
nicht_aktiv
FEHLER_3.BREMSLEUCHTE
melden
KALTUEBERWACHUNG
wert_01
KALTUEBERWACHUNG_NSW
aktiv
ZUENDSCHLUESSEL_WARNUNG
nicht_aktiv
RDKS
nicht_aktiv
LUFTFEDERUNG
aktiv
ABBLENDLICHT_PRUEF
melden
ANHAENGERLI_PRUEF
melden
BREMSBELAG_PRUEF
melden
BREMSFLUESS_PRUEF
melden
BREMSLICHT_PRUEF
melden
EINSPRITZANLAGE
melden
FERNLICHT_PRUEF
melden
FEUERLOESCH_PRUEF
melden
FUNKSCHL_BATTERIE
melden
GETRIEBE_NOTPROGR
melden
GURT_ANLEGEN
melden
GURTWARNUNG_TEXT
nicht_aktiv
I_GONG_GURT
melden
KAT_ZU_HEISS
melden
KENNZEICHENLI_PRUEF
melden
KOFFERRAUM_OFFEN
melden
KUEHLMITTELSTAND_PRUEF
melden
KUEHLMITTELTEMP
melden
LICHT_AN
melden
LIMIT
melden
LUFTANLAGE_PRUEF
melden
MELDUNG_KATALYSATOR
nicht_aktiv
MOTOR_KENNFELD
m52b28_e39
m52b20
m52b25
MOTOR_NOTPROGRAMM
melden
MOTOR_TYP
m52b28_e39
MOTOR_UEBERTEMP
125_grad_celsius
NEBELLI_HI_PRUEF
melden
NEBELLI_VO_PRUEF
melden
NIVEAUREG_INAKTIV
melden
OELDRUCK_MOTOR
melden
OELST_MOTOR_PRUEF
melden
PANZERTUER_OFFEN
melden
PARKBREMSE_LOESEN
melden
RUECKFAHRLICHT_PRUEF
melden
RUECKLICHT_PRUEF
melden
SCHWELLEN
m52b28_e39
m52b20
m52b25
SICHERHEITSFAHRZEUG
nicht_aktiv
STANDLICHT_PRUEF
melden
TUER_OFFEN
melden
VORGLUEHEN
melden
WASCHWASSER_FUELL
melden
ZUENDSCHL_STECKT
melden
ABFRAGEZEIT_AHM
wert_01
ABSCHALTUNG_UNTERSPG
wert_01
ENTPRELLZAHL_FEHLERERK
wert_01
FEHLER_ABBLENDLICHT
melden
FEHLER_ANHAENGER
melden
FEHLER_BREMSLICHT
melden
FEHLER_FERNLICHT
melden
FEHLER_KENNZ_LICHT
melden
FEHLER_NSL_LINKS
melden
FEHLER_NSL_RECHTS
melden
FEHLER_NSW
melden
FEHLER_RUECKFAHRSCHEINW
melden
FEHLER_RUECKLICHT_INNEN
melden
FEHLER_SCHALTER_BREMSL
melden
FEHLER_STANDLICHT
melden
KALTUEBERWACHUNG_AL
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_FL
aktiv
MELDUNG_AENDERUNG_DIMMER
wert_01
PROGRAMMPARAMETER_LCM
ece
SCHALTER_BREMSL_SCHWELLW
wert_01
SCHALTER_BREMSL_WARTEZEIT
wert_01
TASTVERH_KL_58G_MIN
wert_01
WARNBLINKER
einfachimpuls
ZUWACHS_TASTVERH_KL_58G
wert_01
ABSTAND_HOLD_NORMAL_MODE
wert_01
BEWERTUNG_FEHLER
nicht_aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_30
nicht_aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_31
nicht_aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_32
nicht_aktiv
BORDNETZ
e39_basis
DELAY
wert_01
DFAMH
wert_01
DFAMK
wert_01
DFAML
wert_01
DFAMV
wert_01
EEPROM_LCMC
melden
EINSPRITZANLAGE_CAN
nicht_aktiv
FEHLER_RUECKLICHT_AUSSEN
melden
FKT50
wert_01
GONG_1
kein_gong
GONG_2
gong_t3
GONG_3
interm_gong
GONG_4
doppelgong
GONG_5
gong_t1&t2
GONG_6
gong_t2
HALB/VOLLSCHRITT
vollschritt
HEIZK
wert_01
HEIZW
wert_01
HYSTERESE_STARTBEDINGUNG
wert_01
HZMAX_H
wert_01
HZMAX_L
wert_01
HZMIN_H
wert_01
HZMIN_L
wert_01
I_GONG_PARKBREMSE
melden
KALTUEBERWACHUNG_BLK_HI
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BLK_VO
nicht_aktiv
KUEHLMITTELUEBERTEMP_CAN
nicht_aktiv
KUMAX_H
wert_01
KUMAX_L
wert_01
KUMIN_H
wert_01
KUMIN_L
wert_01
MANUELLE_LWR
nicht_aktiv
MOTKALT
wert_01
MOTOR_NOTPROGRAMM_CAN
nicht_aktiv
NNORM
wert_01
NORMH
wert_01
POSITION_0
wert_01
POSITION_2
wert_01
R_POTI_STELLUNG_0
wert_01
R_POTI_STELLUNG_2
wert_01
R_V
wert_01
REIFEN_DEFEKT
melden
SCHN._KLEMMENW-ERKENNUNG
3_sec
SCHN._KLEMMENW-UNT.DRUECK
2_sec
SCHRITTABSTAND_GRENZE
wert_01
SCHRITTABSTAND_STARTPHASE
kennlinie_01
SENKO_H
wert_01
SENKO_L
wert_01
SENMUL
wert_01
SENTG
wert_01
TEMPERATUR_GRENZE
grad_-20
TESTBETRIEB
nicht_aktiv
TOGKALTS
wert_01
TOKRI
wert_01
TOMAX
wert_01
TTX_S_(CODE)
melden
TTX_S1_1
melden
TTX_S1_2
melden
TTX_S1_3
melden
VORGLUEHEN/KAT_HEIZEN_CAN
nicht_aktiv
DRL_DIMMUNG
wert_01
LADEZST_BATT
nicht_melden
OELST_SENS_DEF
nicht_melden
OELST_SENS_DEF_WARNUNG
nicht_aktiv
TANKDECKL_OFFEN
nicht_melden
ZUENDSCHLUESSEL_KBUS
aktiv
REIFENCONTR_INAKTIV
melden
BL_DIMMEN
wert_02
TAGFAHRLICHT
nicht_aktiv

 

Jak już patrzysz to powiesz czy mogę ustawić obrysówki ala USA bo chyba nie mam tej opcji?

Opublikowano

ja kierunki ustawiłem u siebie w 09/98 m52b28tu w opcji

SIDEMARKER_US

aktiv


jak widzę to u Ciebie nie ma tej opcji. Nie pamiętam dokładnie w którym module to było, możliwe, że komfortu, jednak wątpię

Możesz dodać te dwie linijki ale nie wydaje mi się, że zadziała

Opublikowano
LCM2

CODIERUNG_ERFOLGT
codierung_erfolgt
MOTOR_ART
benziner
BREMSFLUESSIGK_INV
aktiv
GURTWARNUNG_GONG
nicht_aktiv
WARNUNG_GESCHW_LIMIT
nicht_aktiv
FEHLER_3.BREMSLEUCHTE
melden
KALTUEBERWACHUNG
wert_01
KALTUEBERWACHUNG_NSW
aktiv
ZUENDSCHLUESSEL_WARNUNG
nicht_aktiv
RDKS
nicht_aktiv
LUFTFEDERUNG
aktiv
ABBLENDLICHT_PRUEF
melden
ANHAENGERLI_PRUEF
melden
BREMSBELAG_PRUEF
melden
BREMSFLUESS_PRUEF
melden
BREMSLICHT_PRUEF
melden
EINSPRITZANLAGE
melden
FERNLICHT_PRUEF
melden
FEUERLOESCH_PRUEF
melden
FUNKSCHL_BATTERIE
melden
GETRIEBE_NOTPROGR
melden
GURT_ANLEGEN
melden
GURTWARNUNG_TEXT
nicht_aktiv
I_GONG_GURT
melden
KAT_ZU_HEISS
melden
KENNZEICHENLI_PRUEF
melden
KOFFERRAUM_OFFEN
melden
KUEHLMITTELSTAND_PRUEF
melden
KUEHLMITTELTEMP
melden
LICHT_AN
melden
LIMIT
melden
LUFTANLAGE_PRUEF
melden
MELDUNG_KATALYSATOR
nicht_aktiv
MOTOR_KENNFELD
m52b28_e39
m52b20
m52b25
MOTOR_NOTPROGRAMM
melden
MOTOR_TYP
m52b28_e39
MOTOR_UEBERTEMP
125_grad_celsius
NEBELLI_HI_PRUEF
melden
NEBELLI_VO_PRUEF
melden
NIVEAUREG_INAKTIV
melden
OELDRUCK_MOTOR
melden
OELST_MOTOR_PRUEF
melden
PANZERTUER_OFFEN
melden
PARKBREMSE_LOESEN
melden
RUECKFAHRLICHT_PRUEF
melden
RUECKLICHT_PRUEF
melden
SCHWELLEN
m52b28_e39
m52b20
m52b25
SICHERHEITSFAHRZEUG
nicht_aktiv
STANDLICHT_PRUEF
melden
TUER_OFFEN
melden
VORGLUEHEN
melden
WASCHWASSER_FUELL
melden
ZUENDSCHL_STECKT
melden
ABFRAGEZEIT_AHM
wert_01
ABSCHALTUNG_UNTERSPG
wert_01
ENTPRELLZAHL_FEHLERERK
wert_01
FEHLER_ABBLENDLICHT
melden
FEHLER_ANHAENGER
melden
FEHLER_BREMSLICHT
melden
FEHLER_FERNLICHT
melden
FEHLER_KENNZ_LICHT
melden
FEHLER_NSL_LINKS
melden
FEHLER_NSL_RECHTS
melden
FEHLER_NSW
melden
FEHLER_RUECKFAHRSCHEINW
melden
FEHLER_RUECKLICHT_INNEN
melden
FEHLER_SCHALTER_BREMSL
melden
FEHLER_STANDLICHT
melden
KALTUEBERWACHUNG_AL
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_FL
aktiv
MELDUNG_AENDERUNG_DIMMER
wert_01
PROGRAMMPARAMETER_LCM
ece
SCHALTER_BREMSL_SCHWELLW
wert_01
SCHALTER_BREMSL_WARTEZEIT
wert_01
TASTVERH_KL_58G_MIN
wert_01
WARNBLINKER
einfachimpuls
ZUWACHS_TASTVERH_KL_58G
wert_01
ABSTAND_HOLD_NORMAL_MODE
wert_01
BEWERTUNG_FEHLER
nicht_aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_30
nicht_aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_31
nicht_aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_32
nicht_aktiv
BORDNETZ
e39_basis
DELAY
wert_01
DFAMH
wert_01
DFAMK
wert_01
DFAML
wert_01
DFAMV
wert_01
EEPROM_LCMC
melden
EINSPRITZANLAGE_CAN
nicht_aktiv
FEHLER_RUECKLICHT_AUSSEN
melden
FKT50
wert_01
GONG_1
kein_gong
GONG_2
gong_t3
GONG_3
interm_gong
GONG_4
doppelgong
GONG_5
gong_t1&t2
GONG_6
gong_t2
HALB/VOLLSCHRITT
vollschritt
HEIZK
wert_01
HEIZW
wert_01
HYSTERESE_STARTBEDINGUNG
wert_01
HZMAX_H
wert_01
HZMAX_L
wert_01
HZMIN_H
wert_01
HZMIN_L
wert_01
I_GONG_PARKBREMSE
melden
KALTUEBERWACHUNG_BLK_HI
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BLK_VO
nicht_aktiv
KUEHLMITTELUEBERTEMP_CAN
nicht_aktiv
KUMAX_H
wert_01
KUMAX_L
wert_01
KUMIN_H
wert_01
KUMIN_L
wert_01
MANUELLE_LWR
nicht_aktiv
MOTKALT
wert_01
MOTOR_NOTPROGRAMM_CAN
nicht_aktiv
NNORM
wert_01
NORMH
wert_01
POSITION_0
wert_01
POSITION_2
wert_01
R_POTI_STELLUNG_0
wert_01
R_POTI_STELLUNG_2
wert_01
R_V
wert_01
REIFEN_DEFEKT
melden
SCHN._KLEMMENW-ERKENNUNG
3_sec
SCHN._KLEMMENW-UNT.DRUECK
2_sec
SCHRITTABSTAND_GRENZE
wert_01
SCHRITTABSTAND_STARTPHASE
kennlinie_01
SENKO_H
wert_01
SENKO_L
wert_01
SENMUL
wert_01
SENTG
wert_01
TEMPERATUR_GRENZE
grad_-20
TESTBETRIEB
nicht_aktiv
TOGKALTS
wert_01
TOKRI
wert_01
TOMAX
wert_01
TTX_S_(CODE)
melden
TTX_S1_1
melden
TTX_S1_2
melden
TTX_S1_3
melden
VORGLUEHEN/KAT_HEIZEN_CAN
nicht_aktiv
DRL_DIMMUNG
wert_01
LADEZST_BATT
nicht_melden
OELST_SENS_DEF
nicht_melden
OELST_SENS_DEF_WARNUNG
nicht_aktiv
TANKDECKL_OFFEN
nicht_melden
ZUENDSCHLUESSEL_KBUS
aktiv
REIFENCONTR_INAKTIV
melden
BL_DIMMEN
wert_02
TAGFAHRLICHT
nicht_aktiv

 

Jak już patrzysz to powiesz czy mogę ustawić obrysówki ala USA bo chyba nie mam tej opcji?

No niestety nie masz takiej opcji i zmiana napicia. Kierunków USA tez nie widać.

Opublikowano

Tak nie kombinujcie.

To, że w LCM można zmienić jasność DRL to fakt ale:

Nie dotyczy do żarówek ringów tylko świateł długich ustawionych w opcję DRL.

W e39 ringi nigdy nie były DRL bo reflektory nie mają takiej homologacji. Wstawienie CCFL lub cotton nie jest legalne - to tylko taki zamiennik za który można stracić DR.


No ale jeśli już ktoś tak chce to:

Ringi cotton są na bazie diod a więc są zasilane prądem a nie napięciem (taki skrót myślowy). W takich układach stosuje się przetwornice. Na wejściu takiej przetwornicy podajesz napięcie o wartości z jakiegoś przedziału a na wyjściu masz jakieśtam napięcie, które nie uszkodzi diody oraz co najważniejsze ustaloną wartość prądu np. 1A.

Jeśli chcesz zmniejszyć jasność tych ringów to ja bym kombinował tak:

1. Rozebrał przetwornicę, która jest w zestawie i sprawdził czy aby nie ma tam potencjometru do zmiany prądu... Duża szansa, że nie będzie bo oo co... Jeśli nie będzie to:

2. Zmierzyłbym napięcie zasilania tych ringów (na wyjściu z przetwornicy) oraz natężenie prądu zasilające ringi. Następnie kupiłbym na alle lub ali przetwornicę regulowaną która obsłuży z odpowiednim zapasem zmierzone parametry. Wywaliłbym oryginalne przetwornice, zamontował nowe z możliwością regulacji.


Aaa, jeszcze będzie problem z błędem żarówek bo jak kupisz przetwornice to z pewnością nie będzie ona emulować żarówki.

Więc w LCM jest możliwość wykodowania testowania żarówek - jest z tym trochę zabawy bo masz testowanie na zimno, na gorąco, podczas pracy i na wyłączonych światłach. Trzeba mocno pogrzebać w pliku.

Opublikowano

A wstawienie opornika przed przetwornicą nie rozwiązało by problemu?

Tzn. Przewody od postojowki >opornik>przetwornica od ringów>ringi

Tak aby do przetwornicy dochodziło 10 lub 9V zamiast 12 z postojówek. Tylko jaki opornik zastosować bo nie znam się jak go dobrać odpowiednio

Opublikowano

Jeśli ringi są zasilane z przetwornicy to takie rozwiązanie nie zadziała ponieważ 99% przetwornic w takich układach może na wejściu dostać jakiekolwiek napięcie np. z zakresu 4V - 30V a na wyjściu dadzą parametry określone w fabryce. No może jakbyś dobrał rezystor który na tyle ograniczy natężenie prądu zasilania przetwornicy, że nie będzie ona już miała z czego zrobić to co ma mieć na wyjściu to może... ale ilość energii, odłożonej na takim rezystorze będzie duża i on będzie się po prostu grzał - ryzyko pożaru.


Jakby tak dało się robić w przypadku zasilania diod to nikt nie bawiłby się w przetwornice tylko ładowaliby opornik i tyle... Takie rozwiązania można od biedy zastosować w diodkach o małej mocy.


Jest jeszcze jedna opcja - ilość diod w ringach jest dobrana tak, że nie trzeba przetwornicy przy zasilaniu 12V i możliwie dużym prądzie (jest to bardzo mało prawdopodobne i nie profesjonalne ale kto tam wie co Chińczycy wymyślili). Wtedy można by się próbować bawić we włączenie w szereg jakiejś diody prostowniczej, zenera czy co tam by odniosło skutek w postaci wprowadzenia spadku napięcia...

Opublikowano
Jak podłączę ring na krótko zamiast pod postojowe tylko do bateryjkę 9V to świeci zdecydowanie mniej i taki efekt by mnie interesował. Wiec zapytam jeszcze raz czy opornik (i jaki) da cokolwiek? Czy gra nie warta próbowania
Opublikowano

Nie będzie to rozwiązanie profesjonalne...

Można próbować ale... Jeśli jesteś w stanie to zmierz jaki prąd płynie na zasilanie modułu tych ringów (ile prądu ciągną z akumulatora).

Opublikowano
Większość tanich chińskich przetwornic ma możliwość zmiany napięcia wyjściowego poprzez zmianę napięcia wejściowego

 

To w takim razie jak zmienić napięcie wejściowe na 10V ?

Opublikowano

Powiem to tak:

Widzę, że słabo ogarniasz tematy elektroniczne więc może spróbuj to komuś zlecić bo narobisz kwasu kombinowaniem i tyle.

Wnoszę to po tym, że prosiłem abyś zmierzył prąd zasilania przetwornic a Ty podałeś napięcie wychodzące z przetwornicy na ringi i to stałe i zmienne... Ringi mogą być zasilane jakim prądem o prostokątnym przebiegu więc pomiar ot tak tego co wychodzi z przetwornicy nie wiele wniesie.


Te ringi pobierają sporo prądu więc nie oblecisz tego zbyt łatwo opornikiem bo musiałby być stosownej mocy i mógłby się mocno grzać.


Apacer pisze, że większość tanich chińskich przetwornic można sterować napięciem. I być może tak jest ale jak zaznaczył WIĘKSZOŚĆ - natomiast nie masz pewności, że tak jest. Jeśli podłączyłeś bateryjkę 9V i jasność spadła to są dwie opcje:

- albo przetwornicę da się sterować napięciem;

- albo wydajność prądowa (nie myl z napięciem) bateryjki była na tyle mała, że najzwyczajniej zabrakło prądu i jasność siadła.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.