Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,


Mam pytanko dot. zawieszania adaptacyjnego EDC w F11:

1. Czy jesli w aucie jest przelącznik ECO/NORMAL/SPORT przy dzwigni skrzyni biegów to znaczy, ze auto ma EDC na pewno?

2. Jako, że zamierzam kupić 3.0d z przbiegiem ok. 250tys km liczę się z tym, że amortyzatory niedługo będą do wymiany.

I tutaj pytanie, czy jesli trafie na wersje z EDC, to mogę założyć zwykłe amortyzory i wykodować EDC i wszystko będzie działać jak w aucie fabrycznie bez EDC?

Czy po prostu lepiej szukać wersji fabrycznie bez EDC. Pytam, bo z tego co widzę różnica w cenie amortyzatorów jest naprawdę spora.

Przykładowo Kayaby do F11 to koszt 200-300pln/szt, Bilsteiny max. 600pln, a EDC OEM amortyzatory 2800pln/szt.....

Opublikowano

1) nie, wogole są auta bez tego przełącznika ?? bo nie widziałem :mrgreen:

jak chcesz sprawdzić czy masz edc to przełączasz na SPORT i tam masz na ekranie info "konfiguruj sport" i po wejsciu w tą opcje jest można wybrać czy ma sie na sporcie zmienic tylko praca skrzyni czy też zawieszenie utwardzić, przynajmniej tak jest u mnie przy EDC


2) można zmienić na zwykłe zawieszenie jak najbardziej, wszystko bedzie ok, edc też można regenerować, ile to jest warte niestety nie wiem.


EDC moim zdaniem jest najlepszym zawieszeniem oferowanym w F10, pozniej Mpakiet, na końcu zwykłe zawieszenie z którym w życiu nie kupiłbym F10

gm7CfMp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1) nie, wogole są auta bez tego przełącznika ?? bo nie widziałem :mrgreen:

jak chcesz sprawdzić czy masz edc to przełączasz na SPORT i tam masz na ekranie info "konfiguruj sport" i po wejsciu w tą opcje jest można wybrać czy ma sie na sporcie zmienic tylko praca skrzyni czy też zawieszenie utwardzić, przynajmniej tak jest u mnie przy EDC


2) można zmienić na zwykłe zawieszenie jak najbardziej, wszystko bedzie ok, edc też można regenerować, ile to jest warte niestety nie wiem.


EDC moim zdaniem jest najlepszym zawieszeniem oferowanym w F10, pozniej Mpakiet, na końcu zwykłe zawieszenie z którym w życiu nie kupiłbym F10

 


1. Tak. Były modele bez tych klawiszy. Pierwsze roczniki, gdzie nie występowało ECO PRO i nie miały EDC.

Starsze roczniki miały tryb NORMAL, nowsze miały COMFORT i COMFORT+

Najlepsze wyjście to rozkodować nr VIN, aby potwierdzić. Chyba, że oglądamy auto, wtedy po prostu skręcić przednie koła w jedną stronę i zajrzeć czy na amorze widać cewki


2. Da się wykodować EDC. Poza odłączeniem amortyzatorów, należy także odłączyć moduł VDC, który nimi zarządza

Opublikowano

Dziękuje za informacje, to wszystko jasne.

Jak da sie wykodować EDC to w takim razie, przy zakupie nie będę dyskwalifikował egzemplarzy z EDC, jako egzemplarzy o podwyższonym koszcie eksploatacji ;-)

Jak sie zużyją amortyzatory to kupie sprawdzony zestaw: sprężyny Eibach Pro-kit -30mmm i zwykłe amortyzatory Bilstein (konfiguracja zbliżona do fabrycznego mpakietowego). Zakładam ją we wszystkich swoich autach i sprawdza się idealnie, a więc przypuszczam że i F11 będzie prowadzić się rewelacyjnie w takim setupie.

Opublikowano

Czy możesz napisać jak wpływa zmiana sprężyn na komfort lub charakterystykę jazdy?

Pytam ponieważ wymieniłem amortyzatory na Sachs, ale mam problem bo strasznie twardo wybiera poprzeczne nierówności. Zastanawiam się czy mogę coś z tym zrobić.

Paweł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuje za informacje, to wszystko jasne.

Jak da sie wykodować EDC to w takim razie, przy zakupie nie będę dyskwalifikował egzemplarzy z EDC, jako egzemplarzy o podwyższonym koszcie eksploatacji ;-)

Jak sie zużyją amortyzatory to kupie sprawdzony zestaw: sprężyny Eibach Pro-kit -30mmm i zwykłe amortyzatory Bilstein (konfiguracja zbliżona do fabrycznego mpakietowego). Zakładam ją we wszystkich swoich autach i sprawdza się idealnie, a więc przypuszczam że i F11 będzie prowadzić się rewelacyjnie w takim setupie.

Model F11 jest modelem o podwyższonym koszcie eksplotacji.

A rezygnując z czegoś fajnego - będąc ascetą proponuje zrezygnować z licznika 6WB/6WA, LED i komfortów. Ile tam trybików, które moga zawieść. Głowa mała.

Opublikowano

Jedni rezygnują, drudzy dokładają :cool2:

Kto co woli, ale jak przejdziesz na zwykłe to pożałujesz.

Mam zwykłe zawieszenie... Nie stety, wiem co mówię.

Do tego dałem się namówić na amortyzatory Sachs , a kto wie może ori byłyby lepsze. Może większy komfort...

Paweł.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Od nie dawna jestem posiadaczem F11 i jeśli chodzi o zawieszenie EDC to jest super sprawa. Niestety musiałem już podjąć decyzję odnośnie amortyzatorów ponieważ nie pracowały prawidłowo - że względu na wysoką cenę zakupu nowych zdecydowałem się na regenerację i była to dobra decyzja. Po regeneracji pracują prawidłowo i czuć różnicę podczas jazdy, nawet mechanik stwierdził że warto było zaryzykować bo sam jeździ tym modelem i różnicę również odczuł. Mam nadzieję że taka informacja komuś się przyda.

Pozdrawiam

Opublikowano
"...zdecydowałem się na regenerację i była to dobra decyzja. Po regeneracji pracują prawidłowo i czuć różnicę podczas jazdy..."

Pytanie gdzie i za ile?

Robiłeś przód, tył czy na raz wszystko?

Regeneracja polega na wysłaniu własnych czy kaucja i własne odsyłasz po zamontowaniu zregenerowanych ?? Jak to wygląda?

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
"...zdecydowałem się na regenerację i była to dobra decyzja. Po regeneracji pracują prawidłowo i czuć różnicę podczas jazdy..."

Pytanie gdzie i za ile?

Robiłeś przód, tył czy na raz wszystko?

Regeneracja polega na wysłaniu własnych czy kaucja i własne odsyłasz po zamontowaniu zregenerowanych ?? Jak to wygląda?

 

PHU "PATRYK" Patryk Sobiecki

Regeneracja dwóch amortyzatorów wyniosła mnie 1300zł (regenerowałem tylko tył)

Wysłałem swoje, czekałem na regenerację, odesłano do mnie za pobraniem

Opublikowano
Też wymieniałem u siebie tylne amortyzatory, co prawda w F 07. Ze względu na cenę nowych chciałem regenerować stare. Skontaktowałem się z jedną z najlepszych firm w Polsce(podobno) - NAGENGAST. W odpowiedzi napisano mi, że nie podejmują się regeneracji takich amortyzatorów, ponieważ na dziś nie ma technologii, która umożliwiałaby prawidłową regenerację. Można, co prawda, wymieć olej w amortyzatorze, ale jest to regeneracja połowiczna, która da efekt na kilka, kilkanaście tys. km. Taniej będzie kupić nowe niż regenerować co rok stare. Tak też zrobiłem...i nie narzekam, chociaż zapłaciłem 3850 zł.
  • 10 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam Wszystkich.

czy możecie mi podpowiedzieć co zrobić z kłopotliwym tematem.

Rozciekł się tylny amortyzator z edc. 139 tkm przebiegu .... Chciałem wymienić 2 ale problem polega na tym, że brak w sprzedaży.

Za kilka dni wybieram się na narty i w zasadzie jedyna opcja to regeneracja.


Czy ktoś z Was to przerabiał, jeździ i ma jakieś zdanie na ten temat????

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupiłem nowe amortyzatory. W weekend będę je wymieniał.

Czy kodowanie jest konieczne? Jak to rozpoznam ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W ASO dla normalnego śmiertelnika 1 szt to ponad 3000 brutto...po mega rabatach 2600.

Do tego jeszcze baranek i mocowanie tak więc z wymianą 3000 zł strona.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po wymianie amortyzatorów świeci się awaria dynamicznej kontroli amortyzacji.

Przejechałem kawałek i jest jak w wozie drabiniastym. Zero amortyzacji z tyłu.

Czy można tak pojechać dalej? Do warsztatu, który mi to zakoduje mam jakieś 10 km czy lepiej laweta??

Opublikowano
Miałem dokładnie tak samo, nie masz się co martwić. Ja przejechałem do domu 20 kilometrów, na drugi dzień jeździłem do sklepu i na trzeci dzień pojechałem na umówione kodowanie. Nic się nie stało, było tylko twardo. Po zakodowaniu bajka.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Co to za sezon na amory EDC??? Dziś dopiero zakładałem koła letnie i zdziwo bo tylny amor mokry, a może ze dwa tysiące temu był na 100% suchy...

Teraz się trza zastanowić ryzykować jakąś regeneracje czy ładować gruby sos na nowe :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak go wybudujesz to zdziwisz się jaki jest zgnity u góry.

Ja po wymianie na nowe uważam, że auto dużo lepiej jedzie.

Zdarzały się czasami jakieś stuki na dziurach, teraz po wymianie wraz z mocowaniem wszystko pracuje cicho.

Regeneracja to chyba średni pomysł, ale zdecyduje pewnie portfel.

Żadna renomowana firma w Polsce nie regeneruje edc BMW. Obdzwoniłem większość.

Był problem z dostępnością nowych więc próbowałem naprawić.

Kosztowo wychodzi połowę taniej ale nie ma gwarancji czy pożyje i jak długo.

Opublikowano

U mnie zero stuków, wogole to mam zdziwko bo auto jedzie prawidłowo więc niemiałem pojęcia że coś nie teges.

Wczoraj podciągnąłem osłonę do góry i faktycznie rura jest ok ale ten dekiel co wychodzi tłok jest rudy. Jak kupiłem auto oba odboje były w strzępach odrazu je wymieniłem, osłony leżały na dole, to pewnie załatwiło uszczelnienie...

Opublikowano
Wymieniałem niedawno tylne amortyzatory, oczywiście oryginały, zamienniki chyba nawet nie są dostępne. Zapłaciłem coś ponad 5000. Dobre ceny mają w sklepie Lidmar, części oryginalne, ściągane z Niemiec. Po założeniu amortyzatorów trzeba je oczywiście zakodować i zrobić programowanie wysokości tylu jeśli jest to kombi. Przed zakodowaniem robi się wóz drabiniasty. Po zakodowaniu bajka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.