Piotrek_rwd Opublikowano 9 Listopada 2020 Opublikowano 9 Listopada 2020 Panowie, Mam pytanko dot. zawieszania adaptacyjnego EDC w F11:1. Czy jesli w aucie jest przelącznik ECO/NORMAL/SPORT przy dzwigni skrzyni biegów to znaczy, ze auto ma EDC na pewno?2. Jako, że zamierzam kupić 3.0d z przbiegiem ok. 250tys km liczę się z tym, że amortyzatory niedługo będą do wymiany.I tutaj pytanie, czy jesli trafie na wersje z EDC, to mogę założyć zwykłe amortyzory i wykodować EDC i wszystko będzie działać jak w aucie fabrycznie bez EDC?Czy po prostu lepiej szukać wersji fabrycznie bez EDC. Pytam, bo z tego co widzę różnica w cenie amortyzatorów jest naprawdę spora.Przykładowo Kayaby do F11 to koszt 200-300pln/szt, Bilsteiny max. 600pln, a EDC OEM amortyzatory 2800pln/szt.....
arolst Opublikowano 9 Listopada 2020 Opublikowano 9 Listopada 2020 1) nie, wogole są auta bez tego przełącznika ?? bo nie widziałem :mrgreen: jak chcesz sprawdzić czy masz edc to przełączasz na SPORT i tam masz na ekranie info "konfiguruj sport" i po wejsciu w tą opcje jest można wybrać czy ma sie na sporcie zmienic tylko praca skrzyni czy też zawieszenie utwardzić, przynajmniej tak jest u mnie przy EDC2) można zmienić na zwykłe zawieszenie jak najbardziej, wszystko bedzie ok, edc też można regenerować, ile to jest warte niestety nie wiem.EDC moim zdaniem jest najlepszym zawieszeniem oferowanym w F10, pozniej Mpakiet, na końcu zwykłe zawieszenie z którym w życiu nie kupiłbym F10
Zasłużeni forumowicze cursor Opublikowano 9 Listopada 2020 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 9 Listopada 2020 1) nie, wogole są auta bez tego przełącznika ?? bo nie widziałem :mrgreen: jak chcesz sprawdzić czy masz edc to przełączasz na SPORT i tam masz na ekranie info "konfiguruj sport" i po wejsciu w tą opcje jest można wybrać czy ma sie na sporcie zmienic tylko praca skrzyni czy też zawieszenie utwardzić, przynajmniej tak jest u mnie przy EDC2) można zmienić na zwykłe zawieszenie jak najbardziej, wszystko bedzie ok, edc też można regenerować, ile to jest warte niestety nie wiem.EDC moim zdaniem jest najlepszym zawieszeniem oferowanym w F10, pozniej Mpakiet, na końcu zwykłe zawieszenie z którym w życiu nie kupiłbym F10 1. Tak. Były modele bez tych klawiszy. Pierwsze roczniki, gdzie nie występowało ECO PRO i nie miały EDC.Starsze roczniki miały tryb NORMAL, nowsze miały COMFORT i COMFORT+Najlepsze wyjście to rozkodować nr VIN, aby potwierdzić. Chyba, że oglądamy auto, wtedy po prostu skręcić przednie koła w jedną stronę i zajrzeć czy na amorze widać cewki2. Da się wykodować EDC. Poza odłączeniem amortyzatorów, należy także odłączyć moduł VDC, który nimi zarządza
Piotrek_rwd Opublikowano 9 Listopada 2020 Autor Opublikowano 9 Listopada 2020 Dziękuje za informacje, to wszystko jasne.Jak da sie wykodować EDC to w takim razie, przy zakupie nie będę dyskwalifikował egzemplarzy z EDC, jako egzemplarzy o podwyższonym koszcie eksploatacji ;-)Jak sie zużyją amortyzatory to kupie sprawdzony zestaw: sprężyny Eibach Pro-kit -30mmm i zwykłe amortyzatory Bilstein (konfiguracja zbliżona do fabrycznego mpakietowego). Zakładam ją we wszystkich swoich autach i sprawdza się idealnie, a więc przypuszczam że i F11 będzie prowadzić się rewelacyjnie w takim setupie.
Czarny124 Opublikowano 10 Listopada 2020 Opublikowano 10 Listopada 2020 Czy możesz napisać jak wpływa zmiana sprężyn na komfort lub charakterystykę jazdy?Pytam ponieważ wymieniłem amortyzatory na Sachs, ale mam problem bo strasznie twardo wybiera poprzeczne nierówności. Zastanawiam się czy mogę coś z tym zrobić. Paweł.
Zasłużeni forumowicze luk_byd Opublikowano 12 Listopada 2020 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 12 Listopada 2020 Dziękuje za informacje, to wszystko jasne.Jak da sie wykodować EDC to w takim razie, przy zakupie nie będę dyskwalifikował egzemplarzy z EDC, jako egzemplarzy o podwyższonym koszcie eksploatacji ;-)Jak sie zużyją amortyzatory to kupie sprawdzony zestaw: sprężyny Eibach Pro-kit -30mmm i zwykłe amortyzatory Bilstein (konfiguracja zbliżona do fabrycznego mpakietowego). Zakładam ją we wszystkich swoich autach i sprawdza się idealnie, a więc przypuszczam że i F11 będzie prowadzić się rewelacyjnie w takim setupie.Model F11 jest modelem o podwyższonym koszcie eksplotacji.A rezygnując z czegoś fajnego - będąc ascetą proponuje zrezygnować z licznika 6WB/6WA, LED i komfortów. Ile tam trybików, które moga zawieść. Głowa mała.
Czarny124 Opublikowano 12 Listopada 2020 Opublikowano 12 Listopada 2020 Jedni rezygnują, drudzy dokładają :cool2:Kto co woli, ale jak przejdziesz na zwykłe to pożałujesz. Mam zwykłe zawieszenie... Nie stety, wiem co mówię.Do tego dałem się namówić na amortyzatory Sachs , a kto wie może ori byłyby lepsze. Może większy komfort... Paweł.
kwiatek0820 Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Od nie dawna jestem posiadaczem F11 i jeśli chodzi o zawieszenie EDC to jest super sprawa. Niestety musiałem już podjąć decyzję odnośnie amortyzatorów ponieważ nie pracowały prawidłowo - że względu na wysoką cenę zakupu nowych zdecydowałem się na regenerację i była to dobra decyzja. Po regeneracji pracują prawidłowo i czuć różnicę podczas jazdy, nawet mechanik stwierdził że warto było zaryzykować bo sam jeździ tym modelem i różnicę również odczuł. Mam nadzieję że taka informacja komuś się przyda.Pozdrawiam
SIEKIERA_666 Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Opublikowano 28 Kwietnia 2021 "...zdecydowałem się na regenerację i była to dobra decyzja. Po regeneracji pracują prawidłowo i czuć różnicę podczas jazdy..."Pytanie gdzie i za ile? Robiłeś przód, tył czy na raz wszystko?Regeneracja polega na wysłaniu własnych czy kaucja i własne odsyłasz po zamontowaniu zregenerowanych ?? Jak to wygląda? Pozdrawiam SIEKIER'A:twisted:
kwiatek0820 Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Opublikowano 29 Kwietnia 2021 "...zdecydowałem się na regenerację i była to dobra decyzja. Po regeneracji pracują prawidłowo i czuć różnicę podczas jazdy..."Pytanie gdzie i za ile? Robiłeś przód, tył czy na raz wszystko?Regeneracja polega na wysłaniu własnych czy kaucja i własne odsyłasz po zamontowaniu zregenerowanych ?? Jak to wygląda? PHU "PATRYK" Patryk Sobiecki Regeneracja dwóch amortyzatorów wyniosła mnie 1300zł (regenerowałem tylko tył)Wysłałem swoje, czekałem na regenerację, odesłano do mnie za pobraniem
RobertP Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Też wymieniałem u siebie tylne amortyzatory, co prawda w F 07. Ze względu na cenę nowych chciałem regenerować stare. Skontaktowałem się z jedną z najlepszych firm w Polsce(podobno) - NAGENGAST. W odpowiedzi napisano mi, że nie podejmują się regeneracji takich amortyzatorów, ponieważ na dziś nie ma technologii, która umożliwiałaby prawidłową regenerację. Można, co prawda, wymieć olej w amortyzatorze, ale jest to regeneracja połowiczna, która da efekt na kilka, kilkanaście tys. km. Taniej będzie kupić nowe niż regenerować co rok stare. Tak też zrobiłem...i nie narzekam, chociaż zapłaciłem 3850 zł.
pawelgawel Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Gdzie kupiłeś tak 'tano'? Ja płaciłem za tylne coś koło 2500/sztuka. Sam kodowałeś czy zleciłeś komuś? Ja sądziłem że założę nowe i będzie działać, a okazuje się że kodowanie muszę zrobić. N47/M47 android diagnostyka, regeneracja DPF
RobertP Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Kodowanie jest konieczne. Kodowała firma, która zakładała amortyzatory. Tu link do aukcji: https://allegro.pl/oferta/oe-bmw-amortyzator-edc-tyl-l-p-5gt-5-gt-f07-2-szt-8550909431Może maja też do F 10/11?
bbmw Opublikowano 15 Marca 2022 Opublikowano 15 Marca 2022 Witam Wszystkich. czy możecie mi podpowiedzieć co zrobić z kłopotliwym tematem. Rozciekł się tylny amortyzator z edc. 139 tkm przebiegu .... Chciałem wymienić 2 ale problem polega na tym, że brak w sprzedaży.Za kilka dni wybieram się na narty i w zasadzie jedyna opcja to regeneracja.Czy ktoś z Was to przerabiał, jeździ i ma jakieś zdanie na ten temat????
bbmw Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Kupiłem nowe amortyzatory. W weekend będę je wymieniał. Czy kodowanie jest konieczne? Jak to rozpoznam ?
adrian_pt Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Z tego co słyszałem, to będzie trzeba je zakodować. ad®ian™
pawelgawel Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Potwierdzam, kodowanie jest koniecznie. Bez kodowania EDC nie działa a nowe amortyzatory mają twardą charakterystykę. N47/M47 android diagnostyka, regeneracja DPF
SIEKIERA_666 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 "...Kupiłem nowe amortyzatory. W weekend będę je wymieniał..." Czy możemy poznać cenę zakupu? Pozdrawiam SIEKIER'A:twisted:
bbmw Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 W ASO dla normalnego śmiertelnika 1 szt to ponad 3000 brutto...po mega rabatach 2600. Do tego jeszcze baranek i mocowanie tak więc z wymianą 3000 zł strona.
bbmw Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Po wymianie amortyzatorów świeci się awaria dynamicznej kontroli amortyzacji. Przejechałem kawałek i jest jak w wozie drabiniastym. Zero amortyzacji z tyłu. Czy można tak pojechać dalej? Do warsztatu, który mi to zakoduje mam jakieś 10 km czy lepiej laweta??
Mercek Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Miałem dokładnie tak samo, nie masz się co martwić. Ja przejechałem do domu 20 kilometrów, na drugi dzień jeździłem do sklepu i na trzeci dzień pojechałem na umówione kodowanie. Nic się nie stało, było tylko twardo. Po zakodowaniu bajka.
Davo76 Opublikowano 7 Maja 2022 Opublikowano 7 Maja 2022 Co to za sezon na amory EDC??? Dziś dopiero zakładałem koła letnie i zdziwo bo tylny amor mokry, a może ze dwa tysiące temu był na 100% suchy...Teraz się trza zastanowić ryzykować jakąś regeneracje czy ładować gruby sos na nowe :mad2:
bbmw Opublikowano 8 Maja 2022 Opublikowano 8 Maja 2022 Jak go wybudujesz to zdziwisz się jaki jest zgnity u góry. Ja po wymianie na nowe uważam, że auto dużo lepiej jedzie. Zdarzały się czasami jakieś stuki na dziurach, teraz po wymianie wraz z mocowaniem wszystko pracuje cicho. Regeneracja to chyba średni pomysł, ale zdecyduje pewnie portfel. Żadna renomowana firma w Polsce nie regeneruje edc BMW. Obdzwoniłem większość. Był problem z dostępnością nowych więc próbowałem naprawić. Kosztowo wychodzi połowę taniej ale nie ma gwarancji czy pożyje i jak długo.
Davo76 Opublikowano 8 Maja 2022 Opublikowano 8 Maja 2022 U mnie zero stuków, wogole to mam zdziwko bo auto jedzie prawidłowo więc niemiałem pojęcia że coś nie teges.Wczoraj podciągnąłem osłonę do góry i faktycznie rura jest ok ale ten dekiel co wychodzi tłok jest rudy. Jak kupiłem auto oba odboje były w strzępach odrazu je wymieniłem, osłony leżały na dole, to pewnie załatwiło uszczelnienie...
Mercek Opublikowano 9 Maja 2022 Opublikowano 9 Maja 2022 Wymieniałem niedawno tylne amortyzatory, oczywiście oryginały, zamienniki chyba nawet nie są dostępne. Zapłaciłem coś ponad 5000. Dobre ceny mają w sklepie Lidmar, części oryginalne, ściągane z Niemiec. Po założeniu amortyzatorów trzeba je oczywiście zakodować i zrobić programowanie wysokości tylu jeśli jest to kombi. Przed zakodowaniem robi się wóz drabiniasty. Po zakodowaniu bajka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się