Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W tamtym roku wymieniałem komplet tarcze klocki ceramiczne z czujnikami ate. Dziś odpaliłem auta wyskoczył check auto na podnosniku czerwone i wykrzyknik wyżej czerwony w nawiasie. Tylne klocki 5tys do wymiany. Przejechałem jakieś 10tys od wymiany na nowy zestaw czy wystarczy wymienić sam czujnik klocków poczym zrobić reset stanu zużycia klocków i będzie git?


[![img-20201108-112104.jpg](https://i.postimg.cc/MpcpV9db/IMG-20201108-112104.jpg)](https://postimg.cc/Bj03GBWX)

Opublikowano
Resetowałem przy wymianie. Pokazalo tył 40tys ale przez rok mimo że nie zrobiłem 40tys tlyko jakieś 15 zjechało do 6tys i ten błąd się pokazał. Czy wymiana czujnika i ponowny reset usunie problem? INPE PODŁĄCZYŁEM ALE NIE MA ŻADNYCH BŁĘDÓW.
Opublikowano (edytowane)
Zarzucę nowy czujnik zresetuje i zobaczymy. Może się PRzetarl ja tu nie widzę nic dziwnego ^^ Edytowane przez drift501
Opublikowano
Ręczny nie ma czujnika zużycia. Zawsze po wymianie klocków najpierw dajesz nowy czujnik potem reset, nigdy odwrotnie. A to że spadło do 6 tys. to zasługa czujników które działają bezstykowo i im czujnik jest bliżej tarczy to spada przebieg do wymiany na komputerze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaktualizuj sterownik DSC.

Następnie dopisz klucz FA: +KCBS i przekoduj DSC.

Następnie skasuj serwis z klocków

Opublikowano
Nowy czujnik raczej nic nie da, bo będzie za długi względem już jakiś czas temu wymienionych klocków.
Opublikowano
im czujnik jest bliżej tarczy to spada przebieg do wymiany na komputerze.

 

a to info to skad? :shock:

 

Jest to info od producenta układów hamulcowych. Kiedyś czujnik działał 0/1 jak dotknął tarczy to przerywał się obwód i wywalało komunikat na desce, we współczesnych autach czujnik działa dwuetapowo. W czujniku płynie słaby prąd i dopóki czujnik jest nowy komputer zlicza po przebiegu dystans do wymiany, a gdy coraz bardziej zaczynają się klocki z czujnikiem zbliżać do tarczy zmienia się napięcie na czujniku i stąd te nagłe spadki w dystansie do wymiany, aż do przerwania obwodu i wtedy wywala stały komunikat na desce.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
o to wszystko robi czujnik za 19zl? ten Twoj piekny elaborat moze dotyczy samochodow serii 8, ale w e8x czy w9x to kawalek drutu i nie ma nic wspolnego ze zliczaniem dystansu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
o to wszystko robi czujnik za 19zl? ten Twoj piekny elaborat moze dotyczy samochodow serii 8, ale w e8x czy w9x to kawalek drutu i nie ma nic wspolnego ze zliczaniem dystansu.

Czujnik po prostu po czasie zmienia swoją rezystancję.

Jako nowy jest to zworka. Po czasie, niektóre czujniki mają rezystancję wyższą niż zero.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie w niskich seriach. tu jest zwykly drut. dotknie - zaswieci. tak samo jak czujnik cisnienia - nie w kolach tylko liczony z obrotu kola przez czujniki abs.
Opublikowano
o to wszystko robi czujnik za 19zl? ten Twoj piekny elaborat moze dotyczy samochodow serii 8, ale w e8x czy w9x to kawalek drutu i nie ma nic wspolnego ze zliczaniem dystansu.

 

Nie czujnik za 19 zł tylko moduł i oprogramowanie do którego jest podłączony. Ten kawałek drutu jak go nazwałeś wystarczy żeby samochód zmierzył zmiany wartości rezystancji, to nie jest jakiś rocket science.

Opublikowano
No dobrze, powiedzmy że masz rację. Wytłumacz w takim razie zjawisko gwałtownego spadku dystansu do wymiany klocków, który można zobaczyć w opcjach auta w komputerze. Sam jestem świadkiem sytuacji w aucie które 90% przebiegu robi na trasie i dystans do wymiany klocków zatrzymał się na 40 tys. km i dopiero po przejechanych 25 tys. km zaczął spadać normalnie co 1000 km. W drugą stronę w autach użytkowanych w mieście przebieg do wymiany spada skokowo z np 50 tys. od razu do 30 tys. skoro komputer zmniejsza ten dystans normalnie co 1000 km.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie w niskich seriach. tu jest zwykly drut. dotknie - zaswieci. tak samo jak czujnik cisnienia - nie w kolach tylko liczony z obrotu kola przez czujniki abs.

RDC mogłeś dokupić nawet do E87, więc Twoja teoria jest błędna ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja przychylam sie do wypowiedzi kolegow wyzej. Czujnik ma zmienna rezystancje. Sprawdzone wielokrotnie, jak? Zakladasz nowe klocki i wstawiasz w polowie zjechany czujnik. Chocbys nie wiem co robil, resetowal, kasowal inspekcje, po ponownym odpaleniu, masz na ekranie w polowie zjechane klocki. Tyle w temacie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ale co tam ma sie zjechac? czyli co? do zjechanych klockow wstawiam nowy czujnik i nie musze wymieniac bo mi przebieg na licznikach wzrosnie?


20180912_170314.jpg


"Once the brake pads wear out, the tip of the sensor where the wire runs are cut as well which opens the circuit."

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.