Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich klubowiczów. Długo szukałem w sieci ale niestety nie znalazłem odpowiedzi. Chodzi o oświetlenie dolne drzwi. Niestety nie mam lampki w drzwiach oświetlającej po otwarciu. Chciałem zamontować projektory LED. Po zdjęciu boczka drzwi znalazłem wtyczkę do podłączenia jednak nie ma na niej napięcia. Czy może to być gdzieś wyłączone w komputerze?
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według schematu elektrycznego dolne oświetlenie w drzwiach nie ma osobnego bezpiecznika. Zasilany i sterowany jest przez moduł Footwell - moduł przestrzeni na nogi.


Podaj kolory przewód , które idą do tej kości.

Może uda się określić od czego one są? Koncer BMW w czasie produkcji auta nie zostawia pustych/wolnych przewodów elektrycznych.

Podaj miesiąc i rok produkcji auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chodzi o oświetlenie dolne drzwi to kolory przewodów według schematu elektrycznego to czerwono - brązowe i brązowe.

Kolory , które podałeś , to nie mogę ich znaleźć. Takie barwy są najczęściej przypisane czujnikom zderzeniowych.

Powiedz mi , które drzwi rozebrałeś?

Jak byś wiedział ,gdzie te przewody idą?

Jeśli przechodzą z drzwi do środka auta to w jakich pinach są umieszczone? ( chodzi mi o kość która łączy drzwi auta z nadwoziem )

Opublikowano
Rozpialem kostke. Kolory przewodów to jednak biały z zielonym i biały z brązowym. Wychodzą na pinach 27 i 28 jednak na tych samych pinach we wtyczce nadwozia nie ma odpowiedników. Piny są puste.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i wszystko się wyjaśniło.....

Pewnie chodzi ci o drzwi kierowcy???


Czujnik poduszki powietrznej, przednie lewe drzwi

Czujnik poduszki powietrznej przednich lewych drzwi jest zainstalowany w wewnętrznym panelu drzwi. Czujnik poduszki powietrznej przednich lewych drzwi i czujnik poduszki powietrznej przednich prawych drzwi to identyczne elementy.


Czujnik poduszki powietrznej przednich lewych drzwi obsługuje wykrywanie zderzeń bocznych. Sygnały czujnika poduszki powietrznej są analizowane oprócz sygnałów przyspieszenia poprzecznego, aby zapewnić krótkie czasy wyzwalania.

Sygnały są oceniane w module bezpieczeństwa zderzeniowego (ACSM).

„ACSM” oznacza „Advanced Crash Safety Module”.

Opis działania

Czujnik poduszki powietrznej przednich lewych drzwi jest czujnikiem ciśnienia. Jeżeli zewnętrzna powłoka drzwi zostanie wciśnięta do wewnątrz podczas zderzenia bocznego, wnętrze drzwi zostanie zmniejszone. Zwiększa to ciśnienie we wnętrzu drzwi. Ten wzrost ciśnienia jest wykrywany przez czujnik ciśnienia. Sygnały czujnika ciśnienia są digitalizowane w module elektronicznym i wysyłane cyklicznie do modułu bezpieczeństwa zderzeniowego. Dane są oceniane w module bezpieczeństwa zderzeniowego (ACSM).


Indeks Wyjaśnienie Indeks Wyjaśnienie

1 Czujnik poduszki powietrznej, przednie lewe drzwi 2 2-pinowe połączenie wtykowe


Struktura i obwód wewnętrzny

Czujnik poduszki powietrznej przednich lewych drzwi składa się z:


Czujnik ciśnienia do wykrywania zderzenia bocznego

Moduł elektroniczny do przetwarzania sygnałów i transmisji danych


Indeks Wyjaśnienie Indeks Wyjaśnienie

1 Czujnik ciśnienia 2 Moduł elektroniczny


Przypisania pinów


Kołek Wyjaśnienie

SIG + Linia sygnału (+) i zasilanie

SIG- Linia sygnału (-)


Wartości docelowe

Czujnik poduszki powietrznej przednich lewych drzwi jest zasilany napięciem przez moduł bezpieczeństwa zderzeniowego (ACSM). Dane są przesyłane za pomocą połączenia dwuprzewodowego.


Przestrzegać następujących wartości docelowych czujnika poduszki powietrznej przednich lewych drzwi:


Zmienna Wartość

Zakres napięcia Od 5,6 do 16 V.

Zakres ciśnienia otoczenia 60 do 130 kPa

Zakres ciśnienia ± 234 kPa

Zakres temperatury -40 do 85 ° C


Instrukcje diagnostyczne

Awaria komponentu:

W przypadku awarii poduszki powietrznej przednich lewych drzwi należy spodziewać się następującego zachowania:


Wpis do pamięci kodów błędów w jednostce sterującej ACSM

Zapala się lampka ostrzegawcza poduszki powietrznej

Linki sponsorowane



Troszkę to dziwne ,że nie masz tam czujnika???

Tzn. jest to dla mnie dziwne ,że przewody są , czujnika nie ma i przewodów w kości nadwozia też nie ma?????


Może należałoby to sprawdzić???

Przewody idą do modułu bezpieczeństwa A11 do kości A11*1B , pin nr. 7 i 8.

Jak będziesz chciał poglądowe zdjęcia to na PW podaj adres e-mail.

Opublikowano
No cóż czujnika brak, trudno. Bardziej jednak zależy mi na ledach. Chyba jedyne rozwiązanie to podjęcie od lampy sufitowej. A może jest łatwiejsze rozwiązanie? Brak mi trochę oświetlenia przy wysiadaniu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobaczę jak to wygląda w oryginale.



Ps.

Zasilanie dolnych źródeł światła we wszystkich drzwiach jest z modułu na nogi.

Najprawdopodobniej będzie potrzebne kodowanie modułu . O to musisz pytać bardziej doświadczonych kolegów z forum lub szukać podobnego tematu.


Jeśli będziesz chciał zrobić to zgodnie ze schematem elektrycznym to daj znać.


Czy można to podłączyć do innego źródła to tego nie wiem

A czy masz oświetlenie zewnętrzne w klamce????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.