Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, może ktoś napisać, jaka może być przyczyna podwyższonego aktualnego doładowania turbiny które wynosi 1052 hPa, jeśli oczekiwane jest 1015 hPa, wraz z tym podniosła się też masa powietrza oczekiwane 512 mg i aktualne 512 mg, wcześniej było coś koło 310 mg. jest tak niezależnie czy auto dopiero co odpalone, czy po rozgrzaniu. Dodam że odpaliłem auto po dłuższym postoju w garażu, czyli coś koło 1,5 tygodnia,wcześniej wszystko było ok. Błędów żadnych nie ma, jak się zbierało tak chyba się zbiera, ale niepokoi mnie to podwyższone doładowanie aktualne i wyższe wartości przepływki. Nieszczelność gdzieś?

E60 530d 218KM 2004r , 370 tyś.

Opublikowano
Warto sprawdzić na początek za pomocą isty i porównać wartości ciśnienia atmosferycznego i ciśnienia doładowania na zgaszonym silniku. Może zawyża czujnik doładowania. Ista podaje różnice max +-25 mbar (hpa).
Opublikowano

Byłem przed chwilą sprawdzić aplikacją Btool , dziś ciśnienie atmosferyczne wynosi 1025 hPa.

Btool bez przekręcania kluczyka pokazuje takie wartości

7c6ef5a98cf43ea6.jpg

Natomiast po przekręceniu kluczyka, bez uruchamiania silnika takie

a5236115ea13e646.jpg

Czy tak ma być?

Opublikowano

Faktycznie dziwi za wysoka wartość oczekiwana masy powietrza i doładowania po włączeniu zapłonu. Sprawdziłem u siebie i u mnie na zapłonie wartości oczekiwane wyglądają tak:

Masa powietrza oczekiwana 450 mg/stk

Doładowanie oczekiwane 1000 hpa

Doładowanie zmierzone 1004 hpa ( nowy czujnik u mnie)

Ciśnienie atmosferyczne(otoczenia) odczytane z b toola ze sterownika silnika 998 hpa. (jest to ciśnienie rzeczywiste, zmierzone na danej wysokosci nad poziomem morza na jakiej się znajdujemy, natomiast to które ty podałeś (zakładam, że z prognozy pogody) jest to ciśnienie zredukowane czyli takie które występuje na poziomie morza. W każdym razie czujnik doładowania można u ciebie wykluczyć jest raczej w porządku.

Jakieś błędy w sterowniku silnika??

Większe wartości masy powietrza od oczekiwanych są zazwyczaj w momencie gdy egr nie działa (jest zamknięty) z tego co zauważyłem. Ale to nie powinno mieć miejsca na wyłączonym silniku. Chociaż u mnie silnik m57 z 2006 roku w wersji 231km i odczyty mogą się różnić od Twoich.

Opublikowano

Przy większym doładowaniu przepływka będzie więcej mierzyć, więc jest to skutek nie przyczyna.

Duzy wpływ na doładowanie i masę powietrza ma egr, Całkowicie zamknięty zwiększa masę, a otwarty zmniejsza.

Czy obroty silnika masz odpowiednie, nie za wysokie?

Ciśnienie paliwa oczekiwane też nie jest stabilne.

Opublikowano

Masę powietrza zbija CI zawór EGR. I jeżeli masz poniżej 500 jednostek to na bank EGR masz uchylony.

Przy zaślepionym cały czas zaworze EGR dawka rzeczywista jest cały czas o jakieś 10-15% wyższa od oczekiwanej i generalnie jeżeli wartości są ciut większe od oczekiwanych jest ok a jeżeli mniejsze to wtedy jest problem.

Opublikowano
Generalnie chodzi o to, z kąd takie wysokie wartości przepływomierza, zawsze po rozgrzaniu było coś koło 300 mg. Czy sugerujesz że coś z EGR-em się dzieje? Latem tego roku czyściłem kolekto ssący z nagaru, przy okazji EGR też na błysk. Wężyki podciśnienia nowe.
Opublikowano
Generalnie chodzi o to, z kąd takie wysokie wartości przepływomierza, zawsze po rozgrzaniu było coś koło 300 mg. Czy sugerujesz że coś z EGR-em się dzieje? Latem tego roku czyściłem kolekto ssący z nagaru, przy okazji EGR też na błysk. Wężyki podciśnienia nowe.

 

Prawidłowa dawka powietrza to +-500 mg

300 mg to praktycznie same spaliny silnik wdycha... EGR otwarty na full

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.