Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie znalazłem takiego tematu a wydaje się dosyć ważny :D


W 530i miałem Dakotę, odczucia mam takie, że nie była jakieś super jakości ale w związku z tym, że była trochę twardsza to moim zdaniem nie niszczyła się tak szybko.


Jeżdżę głównie po mieście, więc często wsiadam i wysiadam :)


Vernasca to trochę lepsza dakota, jest przyjemniejsza w dotyku ale dalej nie tak miękka jak Nappa czy Individual Merino.


Widzę, że dużo osób bierze zwykłą z pakietu M ale nie jestem jakoś na 100% przekonany, teraz w Mercedesie mamy zwykłą z pakietu AMG i chyba wolałbym w drugim samochodzie coś innego :D


Dodatkowo czy warto dopłacać do foteli sportowych M? Czy z pakietu M wystarczą? :D wiem, że wcześniej nie było ich do wyboru. Wiem, że mają wyższe boczki przy kolanach co może powodować, że szybciej się zniszczą :(


Dajcie znać co byście wybrali :D

  • Moderatorzy
Opublikowano

Vernasca ma jeszcze bardziej wyczuwalną strukturę skóry, ja natomiast jestem fanem gładkiej Nappa z individuala.

attachment.php?attachmentid=1705428&stc=1&d=1508005613

attachment.php?attachmentid=1705429&stc=1&d=1508005613

attachment.php?attachmentid=1705430&stc=1&d=1508005613

Opublikowano
zaletą M pakietowej alcantary jest bez wątpienia to, że nie jest tak nieprzyjemnie zimna jak skóra

dodatkowo niezrozumiale i dużym minusem "przy skórze" w serii 3 jest brak opcji wentylacji

 

Brak wentylacji mi osobiście nie przeszkadza, może dlatego, że nie robię długich tras

Opublikowano
Vernasca ma jeszcze bardziej wyczuwalną strukturę skóry, ja natomiast jestem fanem gładkiej Nappa z individuala.

attachment.php?attachmentid=1705428&stc=1&d=1508005613

attachment.php?attachmentid=1705429&stc=1&d=1508005613

attachment.php?attachmentid=1705430&stc=1&d=1508005613

 

Widziałem na zdjęciach, że nappa w g30 bardzo szybko robiła się pognieciona? :D


Zastanawiam się co będzie bardziej trwałe :)

Opublikowano
A mnie w 3 w ogóle ta "skóra" nie przekonuje. W stosunku do 5 brakuje perforacji skóry i wentylowania foteli. Zimą przez to o ile można sobie tyłek podgrzać to jeszcze ok, ale latem to dla mnie dramat. Dlatego zostałem przy tych fotelach z m pakietu. Dla są spoko.
Opublikowano
A mnie w 3 w ogóle ta "skóra" nie przekonuje. W stosunku do 5 brakuje perforacji skóry i wentylowania foteli. Zimą przez to o ile można sobie tyłek podgrzać to jeszcze ok, ale latem to dla mnie dramat. Dlatego zostałem przy tych fotelach z m pakietu. Dla są spoko.

 

Myślałem też nad fotelami M, wtedy musi być skóra. Miałem już skore bez wentylacji, nie robię tras wiec naprawdę nie stanowiło to dla mnie problemu :) sam nie wiem co wybrać :shock:


Sam jestem ciekaw czy warto dopłacać do foteli M.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
patrząc na fotele M , to one kipią komfortem - przynajmniej tak wyglądają - :wink: ciekaw jestem czy jest różnica w zapachu skóry między Nappą , Dakotą a Vernascą ?
Opublikowano

Mam te nowe fotele M i nie są komfortowe. Są wygodne, dają się dobrze dopasować i są rzeczywiście „sportowe”. Natomiast na pewno nie da się o nich napisać „komfortowe”. To nie jest fotel z zapadającymi się poduchami.

Przed zakupem siedziałem w takich samych fotelach ale z x3 M, tylko że tam była lepsza skóra. Nie wiem, czy to właśnie przez tą skórę a może jednak przez zmiany w specyfikacji dla g20, ale tamte były bardziej miękkie. Moim zdaniem idealnym rozwiązaniem byłyby te fotele M, ale z pokryciem alcantarą.

Opublikowano
A mi z kolei bardzo wygodnie siedzi się w tych fotelach z M a miałem okazję przejechać się parę razy, co kto lubi ;)

 

Tak, żeby się upewnić. Piszesz o sportowych z pakietu M czy dodatkowych sportowych fotelach M? :)

Opublikowano
Wstępne zdecydowałem na te nowe fotele sportowe M w kolorze cognac a ostatecznie zobaczymy w przyszłym tygodniu :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wstępne zdecydowałem na te nowe fotele sportowe M w kolorze cognac a ostatecznie zobaczymy w przyszłym tygodniu :D

I gdzie w końcu zamawiasz?

male-bmw-2.png
Opublikowano
Wstępne zdecydowałem na te nowe fotele sportowe M w kolorze cognac a ostatecznie zobaczymy w przyszłym tygodniu :D

I gdzie w końcu zamawiasz?

 

W tym tygodniu będę rozmawiał tam gdzie dostałem kontakty i zobaczymy co dalej

Opublikowano

Ja mam w swojej fotele merino taruflo . Jest twardo . Jakość skóry bardzo ok . Super w dotyku. Miałem też kiedyś w E92 merino i tam jakość skóry była bardzo słaba strasznie się brudziły i schodził kolor . Zobaczymy jak będzie tutaj.


Mam też g30 ze zwykłymi fotelami dakota creame badge. Te w g30 są dużo większe, zdecydowanie bardziej miękkie natomiast nie mają regulacji lędźwi i strasznie drętwieją mi plecy oraz zupełnie brak im trzymania bocznego.


W g20 jest z tym lepiej ale porównując z poprzednimi w Jeepie SRT (mam na myśli ogólnie pozycję i jakość siedzenia) to przepaść na korzyść jeepa. W jeepie też pozycja była zupełnie inna wiadomo inne auto , ale tam mój kręgosłup czuł się jak.w niebie .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podpinam się pod temat:


Zamówiłem g21 z pakietem msport i podstawową tapicerką Alcantara Black / Sensatec materiałowo­skórzana z kontrastowym obszyciem, ale odbiór mam w marcu (oby). Mam możliwość podmianki samochodu gdzie są fotele sportowe M z Vernasca Black skórzana z dekoracyjnym niebieskim obszyciem. Czyli wybór pomiędzy materiał a skóra. Zależało mi na materiale z oczywistych wad skóry. Zimą mogę zawsze podgrzać fotele, ale latem? Doradca z BMW twierdzi, że w tym modelu mogę włączyć zdalnie wentylowanie samochodu. Korzystaliście z tego? Dość mocno jestem przeciwny skórze, ale nie chcę czekać minimum 4 miesięcy.

Opublikowano
Zdalna wentylacja to „bajer” - nic Ci nie schłodzi tylko „przemieli” powietrze w środku. Nie wiem, czy przypadkiem w hybrydzie nie działa to lepiej, nie sprawdzałem.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Temat trochę stary ale zapytam. Czy skóra Nappa w każdej marce samochodu to jest ta sama skóra? Czemu pytam? Ja co prawda już zamówiłem i celowo zdecydowałem się na Vernasce. Mam aktualnie Volvo XC60 właśnie w nappie. Napaliłem się na ten rodzaj skóry jak tylko wsiadłem do tego auta w salonie. Gładka, delikatna. Naprawdę super. No i po 3 latach użytkowania jestem mocno rozczarowany. Skóra jest aż za delikatna. Bardzo łatwo się przeciera. Łatwo o zagniecenia. Tak z czystej ciekawości zastanawiam się czy w BMW jest tak samo czy może ta skóra nappa jest jakiegoś 'lepszego' gatunku.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nappa to tylko nazwa handlowa tej skóry, pochodzi od miasta Napa. Jest gładka i bez widocznej charakterystycznej struktury.

Każdy producent ma zapewne innego dostawcę tejże, w zależności kto wygra przetarg, ba, nawet w gamie producenta skóra Nappa może pochodzić od dostawcy A, a modelu LCI od dostawcy B.

Skóra Nappa jest stosowana do wnętrz Individual BMW. Również Merino leather. Nappa to skóra premium.

Mi się zdecydowanie bardziej podoba od Vernasca.

Nappa jest wyżej od Vernasca, a ta jest wyżej od Dakoty.

Na kierownicy ///M masz najczęściej Nappę, to można dotykać i dotykać :)

Opublikowano

Jak kiedyś szukałem informacji, opinii to zwłaszcza w USA pisano, źe nappa owszem najmilsza w dotyku ale najbardziej delikatna…

Pewnie sporo też zależy od pielęgnacji, użytkowania…

Opublikowano
Tak, skóra sama w sobie bardzo przyjemna. Świetnie się na niej siedzi. Nawet zimą nie ma problemu z nagrzewaniem. I bez włączania grzania foteli, sama bardzo szybko się nagrzewa ale co z tego jak samochód po 3 latach z przebiegiem 40kkm (prawdziwym, nie kręconym, samochód mam od nowości), wygląda jakby miał przejechane conajmniej 200kkm. Zwłaszcza na boczkach foteli i oparcia są mocne zagniecenia których już raczej niczym wyciągnąć się nie da. I zaznaczam że ja o nią dbam. Zaraz po zakupie została zabezpieczona i regularnie raz na 2 - 3 miesiące jest natłuszczana. Aż boję się pomyśleć jakby wyglądała gdybym tych zabiegów nie wykonywał. Zobaczymy czy Vernasca będzie się lepiej sprawowała.
Opublikowano
Ja do tego używam kremu Saphir Midor Nappa. Polecili mi go ludzie którzy zabezpieczali mi skóry zaraz po zakupie. Oczywiście wcześniej skóra musi być porządnie odkurzona i najlepiej przetarta jakimś dedykowanym cleanerem do skór. Ja aktualnie testuję produkt firmy FIREBALL i naprawdę daje radę. Czasem jak już mam naprawdę mocno zabrudzony fotel (mam jasną tapicerkę) to używam nieco bardziej agresywnego cleanera firmy Colourlock. Tylo niestety ta cała procedura w moim przypadku jest mocno czasochłonna bo mam wentylowane fotele i nie chcę pozapychać otworów. W BMW wentylacji nie brałem bo i tak z niej nie korzystam a w Volvo mam bo była w pakiecie z fotelami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.