Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.


Borykam się z temat szarpania, przerywania podczas przyspieszania od dłuższego czasu. Przeczytałem kilka tematów dotyczących tego silnika i problemów z nim związanych jednakże mam pewne objawy i pytania o które chciałbym zapytać.

Samochód szarpie w dolnym zakresie tj. od 1200 - 2500 tys. obrotów. Czasami ma laga miedzy 3 - 4 tys. obrotów i nie chce jechać mimo wciśniętego do końca gazu, na to pomaga odpuszczenie gazu i ponowne go wciśnięcie.

Po wciśnięciu sprzęgła słychać ze zaczyna się dławić a obroty zaczynają falować - dzieje się to tylko na ciepłym / rozgrzanym silniku. Na zimnym problem nie występuje.

Rownież gdy trzymam wciśnięte sprzęgło i dodaje gazu czuć wibracje a obroty poszarpują.

Generalnie odczuwam spadki mocy które raz są, raz ich nie ma a brak jakichkolwiek błędów nie pomaga mi w diagnozie.


Do tej pory zostało wymienione:

- świece,

- odma z wężami,

- obie DISY (mała i duża)

- czujniki walków rozrządu (dolotowy i wydechowy OEM BMW),

- przeczyszczony MAF sensor,

- przeczyszczone elektrozawory VANOS + nowe uszczelki,

- przeczyszczone filtry VANOS (non return valves),

- sprawdzone cewki (sprawdzone omomierzem pokazują dobre wartości jednak nie wiem czy to dobry test, rownież każda odpinana po kolei wpływa na pracę silnika ale bez żadnego błędu zapisanego do DME),

- kasowane adaptacje, uczony valvetronic (czasem pomagało na dzień, dwa).


Zastanawiam się nad parametrami które znalazłem w INPA pod nazwami : Adaptation camshaft inlet oraz Adaptation camshaft outlet - wychodzą one na czerwone pole, załączam screenshot jak to wygląda.

Chciałbym dopytać was co one konkretnie oznaczają i jakie części za te parametry odpowiadają i ewentualnie jak to skorygować / naprawić.

Przymierzam się do wymiany cewek licząc że to jest przyczyną moich problemów ale chętnie wysłucham jakiś wskazówek co można jeszcze ewentualnie sprawdzić i na co zwrócić uwagę.


IMG-0738.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem problem z vanosem (koła) albo przestawionym/rozciągniętym rozrządem.

Zamień jeszcze solenoidy vanos miejscami i zobacz czy te parametry ze screena się zmienią.

Cewek nie wymieniaj, szkoda kasy.

Opublikowano
Moim zdaniem problem z vanosem (koła) albo przestawionym/rozciągniętym rozrządem.

Zamień jeszcze solenoidy vanos miejscami i zobacz czy te parametry ze screena się zmienią.

Cewek nie wymieniaj, szkoda kasy.

 

Dzięki za sugestię Saico, sprawdzę to.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Moim zdaniem jest problem z kołami vanosa lub z rozrządem.

Adaptacje powinny być jak najbliżej zera, czerwone pole to już dziura w przyspieszeniu. Spróbuj usunąć adaptacje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.