Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.


Jestem nowym użytkownikiem forum. Jednak beemkami jeżdżę już kilkanaście lat.


Aktualnie mam problem ze swoją E39 540i. Któregoś razu pojechałem autem do pracy. Po zakończonej robocie auto nie chciało już odpalić. Kręciło jak wściekłe ale palić nie chciało.

Ściągnąłem auto do garażu i podejrzenie padło na czujnik położenia wału. Czujnik podmieniłem na nowy FEBI, nie rozwiązało to problemu. Jednak po tej operacji dziwnym trafem auto zaczęło odpalać, lecz po paru sekundach gasło.

Oryginalny czujnik BMW jest jednak sprawny, sprawdziłem to omomierzem. Przy okazji wymieniłem dwa czujniki położenia wałka rozrządu bo stare miały sparciałe przewody i jeden na pewno był zwarty. [Delphi].

Po podłączeniu kompa INPA pokazała tylko błąd 140.

Po analizie parametrów analog 1 stwierdziłem , że Parametr HLM jest na wolnych obrotach w okolicy 30 kg/h a czasy wtrysku około 6 czyli raczej zle, oba moim zdaniem 2x za dużo. Początkowo auto chodzi dość ładnie jednak po 2-3 sekundach robią się cyrki z czasem wtrysku, bo wychodzi poza skalę i dochodzi nawet do 15 ms. Auto się dławi i gaśnie.

Podejrzenie pada na przepływomierz, wymieniłem go na nowy zamiennik firmy pierburg. Oba przepływomierze pokazują to samo i stary i nowy.

Kasowałem adaptację INPĄ.


Skończyły mi się pomysły gdzie szukać usterki. Czy ktoś coś podpowie? Co może powodować takie kłopoty? Mam instalację gazową BRC. Może rozjechały się mapy?


Podsumowując

Nowe części:

Czujnik wału [FEBI]

2x Czujnik położenia wałka [Delhi]

Przepływomierz (wkład) [Pierburg]

Ślizgi i rozrząd robione rok temu.


Do wymiany jest jeszcze jedna sonda lambda za katalizatorem ale ona na pewno nie będzie powodować takich atrakcji.

Opublikowano

Właśnie dlatego, że zawsze czujniki tych firm mi działały, wbrew opiniom na forach, i tym razem je zamontowałem :mrgreen:


Poważnie mówiąc spodziewałem się takiej opinii jak powyżej. Nie wiem jakiego typu są czujniki położenia wałka rozrządu (indykcyjne czy halla). Czujnik położenia wału jest na pewno indukcyjny i prosty konstrukcyjnie jak budowa cepa. Może M62 nie lubi czujników wałka firmy Delphi? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na walkach masz halotronowe.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Dzięki za informację. Znalazłem też fajne opracowanie dot M62xxTU.

http://www.e38.org/m62tu.pdf Pięknie wszystko wytłumaczone. M.in jest też informacja, że czujniki położenia wałka są właśnie czujnikami halla.


Co nowego w temacie:


W związku ze stwierdzonym zbyt dużym moim zdaniem pomiarem powietrza przez nowy przepływomierz pierburga podejrzenie padlo na wiązkę przepływomierza. Sprawdziłem całą wiązke do ECU. Jest poprawna. Napięcia na kostce względem masy.


1 2 3 4 5


+5 +12 0 +5 0


Wg mnie wyglądają sensownie.

Wartości pokazywane przez INPE na przepływomierzu są podobne do wartości na starym, podejrzanym o uszkodzenie.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, poniżej załączam screena z inpy. Parametr Coolant outlet temp. jest podawany niby w stopniach Celsjusza. Nie jest on w takim razie zgodny z prawdą bo silnik jest zimny. Samochód stoi w garażu. Chyba to błąd programu i powinny tam być stopnie Fahrenheita i wtedy by się zgadzało.

Jeśli chodzi o parametr air intake temperature to pokazuje 88 stopni F co daje jakieś 30 stopni C. Co może powodować taką wartość? Silnik zimny a temperatura w garażu około 18 stopni. Może ten nowy wkład pierburga jednak się do niczego nie nadaje?

inpa.GtyK6NT (tzreba kliknąć prawym i otworzyć w nowym oknie nie wiem czemu)


W planach sprawdzenie:


pompy paliwa

ciśnienia na listwie

oscylogramy z czujników położenia wałka (chociaż to raczej sztuka dla sztuki)

odpięcie sond lambda przed katem i próba odpalenia


Macie jakieś pomysły?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciśnienie paliwa, pompa paliwa.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Ciśnienie przed filtrem zmierzone 1,2 Bar :roll:


Jakiś sensowny zamiennik pompy? :)


Zainwestowałem w chińską włoszczyznę Magneti Marelli :8) Problem zniknął.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cieszę się że wspólnymi siłami udało się rozwiązać problem! ;)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Skutkiem ubocznym całej operacji jest to, że auto odzyskało dawny wigor na niskich obrotach. Teraz jeździ się zdecydowanie przyjemniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.