Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam.


Mam problem w swoim BMW ponieważ nie działa mi regulacja lamp. Lampy zwykłe bez xenonu. Sprawdziłem bezpieczniki 52,53,59 są ok.

Wie ktoś może jak sprawdzić sliniczki? tzn na które piny podać napięcie.

Miał ktoś taki problem?

Proszę o pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin



W instrukcji nie ma dokładnie opisanych pinów jeśli chodzi o silniczki do regulacji wysokości świateł mijania.

Na podstawie schematu elektrycznego ,zasilanie silniczków to ( opisane są poniżej piny , które występują w kości podłączonej do lampy ) .....

Lewa lampa....

- pin nr. 8 ( + ) i pin nr. 9 ( - )

- pin nr. 10 ( + ) i pin nr. 11 ( - )


Prawa strona to wersja lustrzana lewej lampy




Poczekaj jeszcze chwilę , może ktoś jeszcze potwierdzi moje informacje bądź zaproponuje inne rozwiązanie.

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cj05835


Kolego , jaki masz model BMW?

Według Vin-u to E46 z 22.05.2002?

A piszesz w dziale dla E90?!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przepraszam, nie zauważyłem. Podałem zły numer.

Mam e90 318d bez xenonu, rok 2006


Vin jeśli potrzebny napisze jutro prawidłowy

 

Vin jest mi potrzebny do potwierdzenia schematu elektrycznego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Numery pinów nie zmieniają się.

Nie znam zasady działania tych silniczków ale patrząc na schemat elektryczny , podszczas sprawdzania na krótko raz do jednej pary raz do drugiej pary pinów , silniczek powinien opuścić i podnieść soczewkę .


O regulatorze też nie ma informacji. Podejrzewam ,że podaje jakieś napięcie do modułu znajdującego się pod kierownicą- słupek A nadwozia .

Może po wyjęciu włącznika świateł zmierz napięcie na kości w czasie regulacji .

- pin nr. 6 ( + ) , kol. przewodu żółto - czerwony.

- pin nr. 11 ( -- ) , kol. przewodu brązowo - czarny.

Nie wiem jakie napięcia powinieneś zaobserwować . Albo będzie to napięcie zbliżone do napięcia akumulatora bądź w granicach 5V bo na schemacie elektrycznym jest ono widoczne. Na pewno jakieś wartości muszą być i muszą się zmieniać.


Też weź pod uwagę pęknięte/przerwane przewody jaki i jakość pinów i konektorów w kościach.


Powodzenia... :cool2:

Opublikowano

Ok to coś już mogę sprawdzić.


Parę razy widziałem jakby po włączeniu zapłonu te lampy się podnosiły I opuszczały. Tak samo musiałem je regulować z dwa razy (auto mam kilka miesiecy) ponieważ przestawiły mi się I albo były za wysoko albo za nisko. Dziwne to trochę ponieważ wygląda jakby te silniczki czasem jednak chodziły

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jestem pewny do końca ale po uruchomieniu auta lub włączeniu świateł mija powinieneś mieć przeprowadzony test pozycji świateł z automatu.
Opublikowano
No więc może z dwa razy widziałem że się ustawily Ale prawdopodobnie zdarzyło się to jeszcze kiedyś ponieważ światła wymagały regulacji ustawienia wysokości już dwa razy. Wczoraj sprawdzałem to w garażu i krecilem pokrętłem od regulacji, nic się nie działo
Opublikowano

Sprawdziłem dziś napięcie na kostce głównej do lampy. Na pinach 8 i 9 u lewej lampy brak napięcia gdy krecilem potencjometrem od regulacji lamp.

Wtyczka odpieta I pokazywał I błąd jednak chyba powinno dawać napięcie na te piny czy możliwe że nie? Silnik sprawdziłem na krótko do akumulatora i coś tam się ruszał Ale też nie tak że wysuwal się do końca, może przez słabe połączenie bo tylko stykalem.

Co by to znaczyło że tego napięcia nie ma? Co sprawdzić lub wymienić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego masz trzy rzeczy w tym całym układzie.

regulator wysokości ----- moduł świateł ------ lampa

Na tym odcinku musisz miernikiem sprawdzić czy pojawia ci się napięcie?

Tzn.... nie odłączasz kości , w miejce wskazanych pinów , przy użyciu miernika z sondami zakończonymi tzw. igłami , robisz pomiar.


Zacznij od regulatora wysokości, następnie moduł a na końcu lampa.

Opublikowano

Na regulatora napięcie waha się od 1 do 4.2 w zależności w jakiej pozycji jest potencjometr.

Na lampkę na pinach 8-9, 9-10 jest napięcie 12v.


Na pinach od silniczka znalazłem na kablu czarnym i brązowym łącząc z masą jest 12 v na pozostalych dwóch niebieskim i białym brak napięcia (podczas regulacji tez)


Modułu nie dałem rady dziś już sprawdzić

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na regulatora napięcie waha się od 1 do 4.2 w zależności w jakiej pozycji jest potencjometr.

 


To się zgadza, bo Max. napięcie wynosi 5V

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na lampkę na pinach 8-9, 9-10 jest napięcie 12v.

 

Chodzi ci o piny , o których pisałem wcześniej......8......9 i 10........11...???

Piny od zasilania silników w lampach??


Piszesz ,że na pinie nr. 11 nie było minusa/masy???

Jak mierzyłeś napicia na tych pinach???

- 8 z 9....?

- 10 z 9.....?


Na to wygląda ,że nie ma masy/minusa na 11 pinie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Na pinach od silniczka znalazłem na kablu czarnym i brązowym łącząc z masą jest 12 v na pozostalych dwóch niebieskim i białym brak napięcia (podczas regulacji tez)

 

Opisz to miejsce dokładniej, napisz numery pinów i zwróć uwagę na kolory przewodów. Przewód potrafi być trzy kolorowy.

Nie mogę znaleźć tych przewodów przy silniczku od regulacji w lampie.


Schemat pokazuje kolory .......

Lewa lampa

- 10.... niebiesko - czerwony

- 11..... niebiesko - brązowy

- 8........ żółto - czerwony

- 9 ....... żółto - brązowy


Prawa lampa

- 10..... niebiesko - czarny

- 11..... niebiesko - brązowy

- 8........ żółto - czarny

- 9........ żółto - brązowy

Opublikowano

Zmierzyłem na głównej wtyce od lapmy

- pin nr. 8 ( + ) i pin nr. 9 ( - ) wyszło 12v

- pin nr. 10 ( + ) i pin nr. 11 ( - ) wyszło 12v.


Później odpiąłem jeszcze samą wtyczkę od silnika który reguluje lampy (taka mała na 4 kabelki)


image;s=1080x720


tam są 4 kabelki o kolorach: brązowy, czarny, niebieski, biały. Dotykając jedną końcówką miernika do poszczególnych pinów a drugą masowałem na jakiejść śrubie.

Na brązowym i czarnym było 12v, na pozostałych dwóch nic sie nie pokazało. Kręciłem przy tym regulacją od wysokości świateł

Opublikowano

Na lampkę na pinach 8-9, 9-10 jest napięcie 12v.

 

Chodzi ci o piny , o których pisałem wcześniej......8......9 i 10........11...???

Piny od zasilania silników w lampach??


Piszesz ,że na pinie nr. 11 nie było minusa/masy???

Jak mierzyłeś napicia na tych pinach???

- 8 z 9....?

- 10 z 9.....?


Na to wygląda ,że nie ma masy/minusa na 11 pinie?

 

pomyliłem się, chodziło mi o 8-9 i 10-11, tak jak mi napisałeś

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmierzyłem na głównej wtyce od lapmy

- pin nr. 8 ( + ) i pin nr. 9 ( - ) wyszło 12v

- pin nr. 10 ( + ) i pin nr. 11 ( - ) wyszło 12v.


Później odpiąłem jeszcze samą wtyczkę od silnika który reguluje lampy (taka mała na 4 kabelki)


image;s=1080x720


tam są 4 kabelki o kolorach: brązowy, czarny, niebieski, biały. Dotykając jedną końcówką miernika do poszczególnych pinów a drugą masowałem na jakiejść śrubie.

Na brązowym i czarnym było 12v, na pozostałych dwóch nic sie nie pokazało. Kręciłem przy tym regulacją od wysokości świateł

 

Skoro pokazywało się napięcie to można wywnioskować , że napięcie dochodzi . Problem leży w silniczku?

Jeśli tak to dziwne ,że dwa są popsute ?

Sprawdzałeś na krótko silniczek?

A drugą lampę też sprawdzałeś?


- brązowy ( + )

- czarnym ( + )

- niebieski ( - )

- biały ( - )


A jesteś w stanie przypisać w/w kolory przewodów do numerów pinów wraz z kolorami do mojego opisu.

Zakładam ,że te kolory które ty opisałeś występują wewnątrz lampy. Mój opis kolorów to przewody , które idą z modułu w kierunku oświetlenia ( lampy )

Opublikowano

Sprawdzałem silniczek na krótko, przeważnie gdy mu podam napięcie to wysunie się tylko może z milimetr I dalej nie chce. Raz na jakiś czas wysunie się trochę dalej ale też nie dużo. Nigdy nie wysunął mi się do końca.


Nie sprawdziłem drugiej lampy.


Spróbuje dziś sprawdzić który kabel do którego piny idzie ale nie wiem czy mi się uda bo tam jest to pozasłanianie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Regulatory wysokości są dwa , na skos pojazdu . Silniczki są krokowe i na przemian cewki przełączane ( bardzo szybko ) . Można przemierzyć czy jest ciągła ale w awarię na raz 2 silniczków to nie uwierzę . Inpa plus kabel i w module albo komfortu albo LCM skasować błędy i za chwile wyskoczą aktualne . Jest tam też graficzny podgląd wartości z czujników . FRM a nie LCM mi się z E46 pomyliło . Bym pokazał schemat ale widzę że TIS-a usunięto .
Opublikowano

Czyli silniczki mam sprawne ponieważ jak zmienialem kabelki na inne piny to się dalej wysuwal lub wsuwal. Myślałem że to zwykle są A nie królowe.


W inpie na tym module FRM nie mam nic od regulacji wysokości, krecilem gdy byłem na tym ekranie i nic się nie działo. Pokazywalo tylko wszystkie światła.


Błędy czy jakieś są sprawdzę jutro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
FRM nie zna pozycji silniczka także kręcenie nim nic nie pokaże . Robi ten test żeby punkt wyjściowy początkowy ustalić . Inpa pokazuje odczytaną wysokość przodu i tyłu .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.