Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kolegów .Posiadam BMW F-11z 2014 r oddałem samochód do warsztatu na wymianę końcówki drążka kierowniczego w drodze powrotnej do domu odpalił mi się komunikat "awaria systemu ostrzegania przed kolizją " Nacisnąłem przycisk włączenia systemu i komputer wyświetlił komunikat "nie można uruchomić systemu ostrzegania przed kolizją " nie mam bladego pojęcia co może być ? Szukałem trochę w internecie ale nic nie znalazłem .Mam w wyposażeniu jeszcze head-up i chyba aktywny tempomat .Czytałem że system ostrzegania działa z kamerką i chyba radarem ale nie mam pojęcia czy tak jest .Zadzwoniłem do warsztatu gdzie wymieniali mi końcówkę drążka czy oni czegoś nie odpięli ale stwierdzili że nic nie rozpinali bo nie było takiej potrzeby .Po wymianie końcówki muszę ustawić jeszcze zbieżność ale czy to miało by wpływ ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedz ustawić Zbierznosc i usunąć błędy - może to mieć związek .
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Obecnie przerabiam podobny temat. Wymieniałem wahacz z przodu, ustawiłem zbieżność. Auto było po małej kolizji. Pojechałem na kalibrację radaru. Elektromechanik który to robił zadzwonił z informacją że uszkodzony jest jakiś czujnik zawieszenia (mam Dynamic Drive) który to jest ściśle sprzężony z radarem i dlatego wyskakuje błąd systemu zapobiegającego kolizji. Może u Ciebie też czujnik jest problemem?
Opublikowano
Ja bym proponował podłączyć pod komputer i zobaczyć jakie są błędy.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I co jakieś wieści co bylo przyczyna? Bo tez mi wywala błąd ostrzeżenia przed kolizja i przy okazji błąd ostrzeżenia o zmianie pasa. Dziwne ze nawet nie chca zapalic sie diody zielone nad przyciskami. A w ciemnosci widac ze probuje jedna z nich sie zazyc ale nie zapali. Kolejna sprawa to aktywny tempomat z hamowaniem dziala normalnie, czy oba systemy (ostrzeżenie przed kolizja i aktywny tempomat) uzywaja sensora w zderzaku czy kamery w lusterku?

🙃🙃

Opublikowano
Ostrzenie przed kolizją i asystent pasa działa z kafasa2. Aktywny tempomat z radaru. Choć jeśli auto też hamuje samo przy asystencie ostrzegania przed kolizją to wykorzystuje radar. Prostsza wersja tego asystenta więc bez hamowania a tylko ostrzeganie ikonką i dźwięk wykorzystuje kafas 2.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi chodzi o asystenta zmiany pasa - ostrzezenie o nadjezdzajacym aucie z tylu. Od tego sa maty pod tylnym zderzakiem. Hamowanie przy ostrzezeniu jest. Wiec raczej to radar. Tylko wlasnie- czemu dziala aktywny tempomat a cholera ostrzezenie przed kolizja nie. Natomiat kamerka chyba dziala bo wyswietla znaki na headup.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież Ci wyżej kolega napisał, że te dwa systemy działają na zupełnie innej zasadzie. Aktywny tempomat korzysta z radaru przedniego, wszystkie inne asystenty z kamery za lusterkiem i radarków w tylnym zderzaku. System ostrzegania przed kolizją nie może działać w oparciu o radar, ponieważ radar działa na zasadzie efektu Dopplera, więc namierzany obiekt musi się poruszać. Gdy zbliżasz się do obiektu stojącego to aktywny tempomat nic tu nie zrobi i przywalisz w przeszkodę.


Odczytaj błędy i się dowiesz wszystkiego. Te systemy są powiązane z układem kierowniczym, ESP itd.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A więc sprawa ma się tak .Z racji tego że musiałem czekać na ustawienie zbieżności pojechałem na wymianę kół na zimę mam koła 17" .Po przejechaniu kilkunastu kilometrów system ponownie dał się aktywować :shock: :shock: podejrzewam że koła letnie 18" miały większy wpływ na zbieżność radar to wychwytywał i nie pozwalał uruchomić systemu .Po założeniu 17" problem znikł pojechałem dodatkowo ustawić zbieżność i po problemie .System działa normalnie nie ma problemu .
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Problem rozwiazany. Uszkodzone wlaczniki.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FR71-EUR-01-2010-F10-BMW-535i&diagId=61_2340

Wymiana na nowy wklad i wszystko ożyło.

z ciekawości, jak do tego doszedłeś?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak pisałem wyżej. Diody zielone zaczęły wariować. W nocy bylo widac jak próbują sie żarzyć. Lub nie wlaczaly sie wcale. Nieraz włączały ale systemy i tak wywalaly błąd. Bylem na kompie (nie raz zreszta) I jedyne bledy jakie były z tych systemów to właśnie błąd diody. Tez nie spodziewałbym sie ze to moze sie zepsuc. Durne przyciski. Predzej np maty w zderzaku lub radar bo sa z zewnatrz i narażone na wode itd. Mimo ze pokazalo blad diod to nikt nie dal mi gwarancji ze to to. Takze kupilem w sumie na ryzyko te cala kostke.

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.