Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Muszę doprecyzować, doświetlanie zakrętów za pomocą dodatkowego oświetlenia działa ale reflektory główne nie podążają za ruchem kierownicy.

Rozumiem, że światła są ustawione na „auto” ?

Tak jest, światła są na auto.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie w G30 LCI tez non stop ktoś mi mruga gdy jadę na światłach auto, posiadam akurat adaptacyjne ledy bez laserów.

Komuś udało się rozwiązać powyższy problem oślepiania innych kierowców ?

Opublikowano

Może potrzebna jest kalibracja świateł. Była może jakaś kolizja?

U mnie na adaptacyjnych LED to na palcach jednej ręki można policzyć osoby, które mi mrugnęły z naprzeciwka.

Opublikowano

Z mojego doświadczenia (adaptacyjne LED) jeśli wszystko jest dobrze ustawione to możliwości oślepienia występują w zależności od pokonywanych dróg - rzadko lub często ;) Na szczęście trasami takimi jak wymienione poniżej jeżdżę sporadycznie, więc mi to nie przeszkadza, ale jakbym miał taką drogą jeździć codziennie to pewnie w ogóle nie włączałbym adaptacyjnych drogowych.


Oślepić można (subiektywne odczucia po 2 latach użytkowania):

- na krętej drodze jednopasmowej kiedy skręty świateł nie nadążają za ruchami kierownicy,

- na bardzo długich prostych (ponad 2 km) - zanim system dojdzie do wniosku, że z naprzeciwka jedzie samochód, ten jest już najczęściej lekko oślepiony

- na autostradach w górzystym pofalowanym terenie łatwo oślepia się kierowców ciężarówek bo system nie wykrywa czubka kabiny jako pojazdu

Opublikowano
W nawiązaniu do mojego poprzedniego wpisu wyjaśniam, może się przydać innym. W G30 po lifcie z reflektorami laserowymi światła mijania (krótkie) nie skręcają wraz z ruchami kierownicy. Potwierdzone w 2 serwisach - jeden z nich grzebał w oprogramowaniu bo twierdził ze powinny skręcać, okazało się finalnie że nie powinny. Natomiast skręcają światła drogowe (długie) Co do wycinania, faktycznie trzeba było skalibrować, po skalibrowaniu działa poprawnie- nie oślepia innych. Generalnie mam wrażenie że w G30 przed liftem full led świeciły lepiej :cry:
Opublikowano
A ja mam wrażenie że wcale nikogo nie oślepiam tylko niektórzy mrugają mi prewencyjnie (nawet ich rozumiem) bo nie wiedzą że system wytnie wiązkę ich oślepiającą w samą porę. Mam adaptacyjny LED.
Opublikowano
Dokladnie tak jest. Nie widza zmiany swiatel z dlugich na krotkie i mysla, ze jedziemy na dlugich. Jak jest lekka mgla to wycinanie dziala z duzym opóźnieniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mnie się zdarzyło parę razy (LEDowe) że kierowcy z przeciwka z daleka mrugali - auto rzeczywiście nie rozpoznało auta z przeciwka, raz że duża odległość, dwa że mieli zwykłe lampy o niskim natężeniu światła, trzy że ukształtowanie terenu dodatkowo przeszkadzało...


w F34 miałem więcej problemów, ale teraz wygląda że system jest bardziej dopracowany...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oślepianie to kwestia regulacji każdej lampy odpowiednio góra dół i prawo lewo. Zawsze to robie sam testując bo jeszcze nigdy fabrycznie nie miałem dobrze ustawionych lamp w bmw i zawsze oślepiały. Teraz lasery w G05 świecą zaraz przed autem a i tak oślepiają na asystencie. Bmw kompletnie nie przyklada się do regulacji lamp w fabrycznie nowym aucie tak samo jak do geometrii ustawimy tyle o ile a później sie podreguluje.
Opublikowano

Rozrózniamy w ofercie :


- zarówka h7

- led

- led adaptive

- led laser


Większość użytkowników dróg zauważą sporą różnicę na ADATIVE LED , jeśli chodzi o laser już tak dużej róznicy na drodze nie ma.


Najelpszą i sensowną opcją sa ADATPIVE LED, nie mylic z LED to zupełnie inne swiatła.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak jest, adaptive w g20 polega na tym że skręcają i tylko tyle. Namieszali tymi oznaczeniami jeszcze bardziej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko adaptive led np. w g20 podobno nie ma funkcji wycinania.

serio?

ja mogę porównać adaptacyjne LED z F34 przed LCI, gdzie nie ma wycinania - tam działało słabo. W G32 są LEDy skrętne adaptacyjne. z wycinaniem a w F48 LCI LEDy adaptacyjne, nie skrętne, też z wycinaniem. Oba ostatnie działają bardzo dobrze...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

ja tez bez adaptacyjnych led-ow nie bralbym g30 - z wiekiem, to naprawde robi roznice :lol:

(jezdzilem autami z i bez adaptacyjnych swiatel i nie chce juz "nieadaptacyjnych")

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja tez bez adaptacyjnych led-ow nie bralbym g30 - z wiekiem, to naprawde robi roznice :lol:

(jezdzilem autami z i bez adaptacyjnych swiatel i nie chce juz "nieadaptacyjnych")

 

właśnie dla adaptacyjnych kupiłem żonie nowsze auto :D

muszą być i już...

Opublikowano
Ale tak naprawdę te inteligentne adaptacyjne fajnie działają, ładnie wycinają i doświetlają wokół w pełnym zakresie, przy minimalnym oślepianiu innych.
Opublikowano
Dokladnie tak jest. Nie widza zmiany swiatel z dlugich na krotkie i mysla, ze jedziemy na dlugich. Jak jest lekka mgla to wycinanie dziala z duzym opóźnieniem.

Wcale tak nie jest. Jak jedzie jakieś BMW, z wycinaniem z naprzeciwka, to nie widać, jakby miał włączone światła długie. Jeżeli auto prawidłowo wycina, to kierowca z naprzeciwka jedyne co widzi, to delikatnie mocniejsze światło reflektora świecące w bok. Nawet drzewa nie są jakoś bardziej oświetlone, bo jedziemy od strony cienia. Tylko kierowcy jadący przed BMW widzą, że ktoś mocno im boki doświetla. Już kilka razy specjalnie na to zwracałem uwagę w innych BMW.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
Nie mowilem tu o plaskiej drodze tylko jak wyjezdzasz zza wzniesienia. Przed szczytem kamera nie widzi, ze ktos jedzie z naprzeciwka i jedziesz na dlugich, a gosc z drugiej strony szczytu nie widzi wycinania tylko czeka na zmiane intensywnosci oswietlenia. Kiedys napewno jezdziles bez wycinania wiec wiesz o co chodzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mowilem tu o plaskiej drodze tylko jak wyjezdzasz zza wzniesienia. Przed szczytem kamera nie widzi, ze ktos jedzie z naprzeciwka i jedziesz na dlugich, a gosc z drugiej strony szczytu nie widzi wycinania tylko czeka na zmiane intensywnosci oswietlenia. Kiedys napewno jezdziles bez wycinania wiec wiesz o co chodzi.

czy zakręt czy wzniesienie nie zauważyłem problemu z wycinaniem świateł... jest na tyle inteligentny że rozpoznaje auto jadące "bokiem względem mnie" przed zakrętem.

Jedynie ma problemy na dużych odległościach gdy kierowca z przeciwka ma stare lampy halogenowe (mała jasność)


a propos wzniesienia - kamera jest wyżej niż głowa ludzka i zwyczajnie potrafi wcześniej zareagować...

Opublikowano
W serii G może jest to już bardziej dopracowane, ale w serii F wydaje się właśnie że z za wzniesienia zmiana występuje zbyt późno mimo że kamera wcześniej widzi reflektory z przeciwka niż my.
Opublikowano

JA mam w F10 adaptacyjne ksenony (skrętne) i w sumie jeszcze nigdy nikt z naprzeciwka mi nie mrugał. A więc chyba raczej nie oślepia.

A używam tego zawsze jak jadę w nocy.

Opublikowano
Tu nie chodzi o miejsce umiejscowienia kamery, dopracowania w serii g wzgledem serii f tylko o przyzwyczajenia goscia ktory z przyzwyczajenia bedzie Ci mrugal bo nie widzi ja zmieniamy swiatla z dlugich na krotkie.
Opublikowano
Co do oślepiania innych to sugeruję podjechać do serwisu i wgrać aktualne oprogramowanie - miałem tak raz czy dwa, po wizycie i aktualizacji softu moje ledy przestały innych oślepiać (wcześniej zbyt późno reagowały na samochody jadące z naprzeciwka)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.