Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, czy ktoś naocznie widział i porównywał te reflektory w G30/31 LCI? Z opisu wynika, że lasery mają więcej wiązek czyli lepiej wycinają obiekty, mają inne kierunkowskazy i fancy niebieskie paski w górnej części reflektora. Pytanie czy to wszystko jest warte dopłacania 4.8k? Dużych przebiegów w nocy nie robię, ale jak już np. jedziemy na wakacje, to właśnie raczej w nocy.
Opublikowano

guzior2 - ale Kolego wrzuciles link do filmu sprzed 4 lat. W tym czasie, zwlaszcza w G30 LCI ta technologia nieco sie zmieniła (na pewno na papierze).


Na tym papierze jest napisane, ze obecnie lasery działają w ramach świateł mijania. Nie ma też informacji, że drogowe są włączane powyżej określonej prędkości. Porównajcie sobie opis laserów w konfiguratorze dla 5 i 7.


Tyle w teorii, a jak w praktyce?


Stoje przed tym samym dylematem. W weekend planuje objechac dealerów, ale wątpię, że dowiem się czegoś szczególnego.

Opublikowano
Zdaje się, że tutaj laser jest zamontowany najbliżej grilla. W tej dłuższej L jest soczewka oraz obok niej jest odbłyśnik/druga soczewka z laserem. Niestety nie widziałem na żadnym zdjęciu dokładnie jak tok wyglada. Wg mnie jest sens dopłacać, bo daje to większe bezpieczeństwo przy jeździe w nocy, a sadze, że życie/zdrowie jest warte więcej niż 4,8k ;)
Opublikowano
Może i tak, jakkolwiek sprzedawcy mówili mi, że sens jest średni ponieważ one włączają się tylko na prostych odcinkach jak kompletnie nic nie nadjeżdża z przodu. Jeśli tak jest, a nie wiem bo mam adaptacyjne bez laserów, to każdy przed zakupem powinien to dokładnie zrewidować aby nie być negatywnie rozczarowanym ps. mówili także, że w 3'ce działa to identycznie, więc może takie filmiki można znaleźć. Ja nie mogłem, więc może coś w tym jest bo gdyby działało perfekcyjnie to myślę, że sam producent umieszczałby takie materiały.
Opublikowano
Wg mnie nic się nie zmieniło i lasery świecą tylko, kiedy włączone są światła drogowe (tzw. długie) i jest wystarczająco pusta przestrzeń przed autem. Na yt jest sporo filmów z g20, które obrazują jak to działa i wielu użytkowników w ogóle nie zauważa tego
Opublikowano
Wg mnie jest sens dopłacać, bo daje to większe bezpieczeństwo przy jeździe w nocy, a sadze, że życie/zdrowie jest warte więcej niż 4,8k ;)

 

Zgodzę się, bo zdrowie i życie jest najważniejsze, ale..

nie zgodzę się, bo idąc tym tokiem rozumowania, dokupowanie pakietu asystentów jazdy professional za 12k albo noktowizora za kolejne grube hajsy także pomagają "czuć się bezpiecznie".

Jednak ja wychodzę z założenia, że nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i trzeźwego myślenia. Jeśli jedziesz w ciemnym lesie po drodze gładkiej jak stół 140 km/h zamiast do limitu 90 km/h (chociaż uważam że w takich warunkach to i tak jest za szybko), to czy masz lasery czy nie, nie ma żadnego znaczenia. Gdy Ci wyskoczy zwierzyna, to masz małe szanse na reakcję. Oczywiście lasery teoretycznie pozwolą na zobaczenie czegoś na odległość nie 300 a 600m ale teraz pytanie, czy z odległości 400 - 500 m dostrzeżesz oczy lisa albo sarny? To jest już kwestia czysto indywidualna, ja osobiście nie dostrzegę i wolę po prostu jechać wolniej ;)


Dla mnie większy sens ma dokupienie chociażby lepszych hamulców albo zwykłego pakietu asystentów.

 

Może i tak, jakkolwiek sprzedawcy mówili mi, że sens jest średni ponieważ one włączają się tylko na prostych odcinkach jak kompletnie nic nie nadjeżdża z przodu. Jeśli tak jest, a nie wiem bo mam adaptacyjne bez laserów, to każdy przed zakupem powinien to dokładnie zrewidować aby nie być negatywnie rozczarowanym ps. mówili także, że w 3'ce działa to identycznie, więc może takie filmiki można znaleźć. Ja nie mogłem, więc może coś w tym jest bo gdyby działało perfekcyjnie to myślę, że sam producent umieszczałby takie materiały.

 

Wg mnie nic się nie zmieniło i lasery świecą tylko, kiedy włączone są światła drogowe (tzw. długie) i jest wystarczająco pusta przestrzeń przed autem. Na yt jest sporo filmów z g20, które obrazują jak to działa i wielu użytkowników w ogóle nie zauważa tego

 

Dzięki Panowie, w takim razie mam odpowiedź :) Ponadto jeszcze rozumiem doposażyć w lasery trójkę, bo te LEDy wyglądają wg mnie średnio (łezki do jazdy dziennej), natomiast w G30 LCI to juz inna historia. Tutaj adaptacyjne LEDy wyglądają super i jeszcze je można doposażyć w pakiet shadow line.

Opublikowano
Ja co prawda w najnowszej g30 z tych świateł nie korzystałem, ale testowo jeździłem g20 przed zakupem g30, miało właśnie lasery. A teraz po kolei, miałem f25 z adaptive LED, w g20 była lepsza responsywność adaptacyjności, jasności w świeceniu nie zauważyłem tych laserów, teraz mam g30 też z adaptive LED i nie jest gorzej niż w g20 z laserami - ale zdecydowanie lepiej niż w f25 :) mam nadzieje, że nie za mocno namieszałem. Konkludując, w g30 adaptive LED są mega zajebiste i nie widzę sensu do takiej dopłaty. Jestem z nich mega zadowolony, w trasy głównie jeżdżę w nocy.
Opublikowano

Gadżeciarze i szpanerzy niech tego nie czytaja.


Jeżdziłem przez 3 lata przed g30 autem z LEDami adaptacyjnymi. Moje zdanie na ten temat jest takie, że największa podnietę mieli z tego pasażerowie. Mi jako kierowcy od 3 lat g30 ze zwykłymi ledami + automatyka drogowych w ogóle nie robi róznicy a nawet lepiej mi sie jeżdzi beż tych pokazów swietlnych, po prostu oczy w nocy preferuja stale oswietlenie niz zmienne. A g30 ma naprawde swietne zwykle LEDy , wystarczy je troszkę podregulować w górę aby zasięg był na 150 metrów a że odcięcie swiatła jest zerojedynkowe w LED nie zagraża to autom jedącym z naprzeciwka.

Szczególnie, że wiekszośc dróg którymi sie jeżdzi to albo 2 pasmówki gdzie wszelkie adaptacje jest bez sensu. Jada w kolumnie na drodze jednopasmowej to też bez sensu bo świeci na znaki drogowe i pobocze które i tak oswietla samochód jedący przed. A na pustej drodze autmat za 500 zeta włącza światła drogowe

Oczywicie jak ktoś ma 5 czy 10 tysiaków to kto mu zabroni wydać na cokolwiek lub na lansowanie się widokiem ringów czy innego g... w nocy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się, zazwyczaj wystarczą zwykłe ale mam adaptacyjne i jednak czasem przydały się dzielone drogowe światła. Sa takie sytuacje zwłaszcza jak jeździ się jednopasmowymi krętymi drogami. Na dwupasmowce i w większości innych przypadków nie mają większego zastosowania.
Opublikowano
Dodam, iż również z mojej perspektywy LED w G30 jest bardzo OK, nie płakałbym gdybym nie miał adaptacyjnych i chyba dzisiaj dołożyłbym coś innego za tą kaskę, chyba...
Opublikowano
Rozmawialem ze sprzedawca i faktycznie lasery w G30 lci dzialaja juz jako swiatla mijania. Ale i tak stwierdzil, ze w normalnych warunkach roznica jest niezauwazalna i adaptacyjne spelniaja swoja role.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie zgodzę się z przedmówcami ani krzty. Adaptacyjne ledy w G30 są jedną z podstawowych rzeczy, które ponownie bym zamówił. Nie wspomnę już, że G30 na adaptivach wygląda o niebo lepiej i dostojniej, niż na zwykłych. Wręcz to 2 różne modele. A gadżeciażem nie jestem, z gadżetów można sobie darować np. soft-close, bo to wiele nie wnosi, ale dla mnie adaptive led jest mega. Co nie znaczy, że uważam, że zwykłe słabo świecą, absolutnie nie, mogą świecić wystarczająco dobrze.

Jak zwykle, kwestia kompromisów - co chcemy mieć i za ile.

Opublikowano
Rozmawialem ze sprzedawca i faktycznie lasery w G30 lci dzialaja juz jako swiatla mijania. Ale i tak stwierdzil, ze w normalnych warunkach roznica jest niezauwazalna i adaptacyjne spelniaja swoja role.

Mi sprzedawca mówił ze lasery działają tylko jako drogowe. Nie miał racji. Włączenie asystenta świateł na autostradzie zwiększyło jasność świateł mijania, pola przed kierowcą. Przełączenie się na drogowe zmniejszało jasność przed autem. Jako minus odebrałem nierównomierności w oświetleniu, ale to cecha większości LEDow.

Dobrze adaptacyjne światła ma zaimplementowane MB: tam światła drogowe włączają sie stopniowo. Jak dla mnie adaptacyjne LEDy w BMW robi za dużą dyskotekę. No ale nie mozna mieć wszystkiego...

Opublikowano

Wtrącę trzy zdania.

Do regulacji przednich reflektorów led używamy specjalnego testera firmy maha lub hella gutmann.

Podkręcić to sobie możesz ogrzewanie a nie reflektor led/laserowy

Nie jest to standardowe wyposażenie wiec warto ustalić czy serwis ma taki tester zanim zacznie „podkręcać”

MADE IN PRL
Opublikowano
Lasery sa tylka na "dlugich" od pewnej predkosci, chyba od 70km/h. Mam w g30 i g11 adaptacyjne ledy i polecam wszystkim. Jezdzilem kilka dni x7 z laserami i szczerze nie zauwazylem roznicy wzgledem adap. ledow, a x7 reflektory ma zamocowane wyzej niz 5 czy 7 wiec efekt powinnien byc zauwazalny. Moze jestem slepy i nie widze. Moim zdaniem czy to laser czy ad.led to dzialanie "krotkich" swiatel jest takie same i mi najbardziej zalezy adby podczas mijania z innym autem miec dobrze oswietlone pobocze.
Opublikowano
Reflektory LED - postęp czy regres?


Tutaj macie ciekawy artykuł - nowsze nie zawsze lepsze, ale zawsze droższe :)


https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-nowoczesne-swiatla-led-to-podpucha,nId,1872440

 

Tu macie z rysunkami temat ktory interia skrocila :mrgreen:


https://www.testek.sk/files/Final_Report_Checking_Modern_Headlight_systems.pdf

MADE IN PRL
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Od paru dni jeżdżę g30 LCi z reflektorami laserowymi a wcześniej g30 pre LCI z led-em adaptacyjnym. Nie wiem czy działają prawidłowo chociaż serwis twierdzi że jest OK. Mianowice reflektory laserowe nie skręcają jak Led adaptacyjny i tutaj mam pytanie do innych użytkowników czy faktycznie tak ma być, bo szczerze mówiąc jestem trochę rozczarowany, jednak opcja skrętu bardzo pomagała w zakrętach. I drugie pytanie do posiadaczy, czy asystent świateł drogowych działa poprawnie, tzn. wycina prawidłowo ? Moje mają problem zwłaszcza z pojazdem przede mną. A nawiązując do głównego tematu wątku, jeśli u Mnie wszytko działa prawidłowo, to zdecydowanie lepiej świeciły ledy adaptacyjne. Chyba że serwis jeszcze coś z tym zrobi.
Opublikowano
Mam lasery u siebie (540D LCI) i światła wycinają prawidłowo (tzn. nikogo nie oślepiam, nikt mi nie mruga), a lasery działają, ale musi być ciemno (czyli brak innych świateł) i prędkość powyżej 70km/h - ale to już wyczytałem w instrukcji, na twoim miejscu zmienił bym serwis.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dziwne, w g20 lasery skręcają razem z najmniejszym ruchem kierownicy.
Opublikowano
Faktycznie na jeździe testowej LCI przy laserowych światłach nie było doświetlania zakrętów ale zapomniałem zapytać czy to fabrycznie brak czy gdzieś w ustawieniach trzeba poszukać. Jeśli brak to jakaś kompletna porażka.
Opublikowano
Faktycznie na jeździe testowej LCI przy laserowych światłach nie było doświetlania zakrętów ale zapomniałem zapytać czy to fabrycznie brak czy gdzieś w ustawieniach trzeba poszukać. Jeśli brak to jakaś kompletna porażka.

 

Muszę doprecyzować, doświetlanie zakrętów za pomocą dodatkowego oświetlenia działa ale reflektory główne nie podążają za ruchem kierownicy.

Opublikowano
Muszę doprecyzować, doświetlanie zakrętów za pomocą dodatkowego oświetlenia działa ale reflektory główne nie podążają za ruchem kierownicy.

Rozumiem, że światła są ustawione na „auto” ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.