Skocz do zawartości

2.5 Makabrycznie wzroslo spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakichs 2mcy latam 325 w automacie srednia spalania do tej pory byla wedlug wskazan OBC 12-15 litrow a zaleznosci od ciezaru nogi. Ale to co teraz mi pokazuje OBC to juz istny skandal 18-22litra na 100km!! :duh:

Zaobserwowalem tez dziwny numer jaki robi auto : Odpala wskakuje na 1000 i spada tak nisko ze malo nie zgasnie i tak pare razy coraz slabiej az sie uspokoi na jakichs 700obr./min. Podczas jazdy auto zachowuje sie raczej normalnie - nie zauwazylem zadnych odchylow.

Licze na wasza orientacje w temacie i jakies sugestie w zakresie "zrob to sam"

Pozdrawiam szanowne grono :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
jeżeli falują obroty to zawsze wina powietrza a spalanie idzie w parze z nieszszelnościami ewentualnie sonde sprawdź i przepływomoeż no i jak zwykle gume łaczącą przepływke z kolektorem no i silnik krokowy pod kolektorem
BMW sie nie psuje
Opublikowano
Powoli - Powietrze bylo slychac przy ostrym dodaniu gazu po stronie kolektora od samego poczatku ale nie palila 20litrow. I nie skakala na obrotach - te skoki tez ustaja jakies 15sekund po odpaleniu. Wogole to stalo sie to po ostrych testach jakie przeprowadzalem z kolega (kolega kupil e36 2.5 bez Vanosa na biegalce i podobno legitymujacego sie moca 220km wiec musialem ostro gnac zeby mu kroku dotrzymac) a rano juz dziwnie odpalila wlasnie z tym skokiem. Dobra a gdzie znajde ta przeplywke i silniczek krokowy jak to wyglada i jak stwierdzic ze cos nie chodzi jak trzeba?? Pytam sie o takie rzeczy bo jestem zupelnym "lajkonikiem" w tej dziedzinie a takie spalanie na normalne mi nie wyglada. To v8 mi pochlaniala 16-18!!
Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
Rozrzad w v8 wymienilem to i z przeplywka dam rade(chyba) tylko najpierw chcialbym wiedziec gdzie tego szukac jak to wyglada i czym sie objawia awaria!! :hand:
Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
Tu nie chodzi o samą wymianę elementów tylko o zdiagnozowanie usterki a w tym będzie bardzo pomocny komputer, do którego podepną ci auto w warsztacie. Wymiana części na chybił-trafił bez rozpoznania usterki jest bardziej kosztowna.
Opublikowano

tylko komp mi powie co do wymiany??

Oto chodzi ze jak sie jedzie do magikow to zawsze 1000usterek znajda a maszyna dalej nie chodzi jak nalezy. Zreszta wole sam dlubac przy swoim aucie bo mam kolegow mechanikow na wlasnym rozrachunku i tekich co pracuja w ASO SKODY - Renault - Ford - Mercedes Ciezarowki - I z tego co opowiadaja i sam zaobserwowalem to takie ASO to jedna wielka LIPA!!Kazdy z mechanikow ma magazyn(nowych) czesci w domu. A powazniejsze usterki jak sie zdaza to poprostu wymieniaja jak leci az moze trafia na wlasciwa(wadliwa) czesc. Dlatego myslalem ze z wasza pomoca jakos sie uporam z problemem. :cry2:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

A jak to jest z tym dzwiekiem z okolic kolektora? - Jak dam ostro gazu to slychac jakies "kichniecie". Czy nieszczelnosci w tych okolicach tez moga powodowac takie numery? Zaznaczam ze slychac to jedynie po podniesieniu maski.Slychac to bylo od poczatku ale moze sie cos rozszczelnilo dokumentnie.

No i pytanko jaka pewnosc da mi diagnostyka na kompie - OBC nic nie pisze kontrolki na zegarach po odpaleniu tez ladnie gasna.

Jak juz wczesniej pisalem nie jestem sympatykiem napraw przez panow Heniow czy Gieniow bez roznicy jak pieknie wyglada warsztat badz nie wolalbym co sie da zrobic SAM ewentualnie z pomoca kolegi mechanika z naprawde poteznym stazem. Jedyny problem to to ze z BMW kolega mial stycznosc praktycznie zadna a jak juz cos to akurat zawiecha tylko i uklad kierowniczy przegrzebywal i o trik*ach by BMW raczej nie ma pojecia. Jak ja zreszta tez. :doh:

Badz co badz dzieki za pomoc panowie Kowal i Marcin :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

A jeszcze jedno owe "kichniecie" nie moze byc spowodowane zadnym alternatywnym zrodlem napedu gdyz moje auto to nie GAZela.

Licze na jakies dobre rady i POZDRAWIAM :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
powiem ci tak w rzeczywistosci BMW to wredna suka i ona koniecznie chce zeby ją podpiąć do kompa ale kompa BMW inne kompy takie do wszystkiego robi w jajo pokazuje gupoty uwierz mi najprościej bedzie ją podpiąć i sie przyzna co ją boli a metoda wymień to lub tamto to szkoda nerwów posłuchaj dobrych rad Kowala i moich a kichanie rozumiem przez to ,że strzela to może cewka ma przebicie ale przede wszystkim podepnij ją szkoda ,że wy wszyscy tak daleko mieszkacie bo ja mam dobry sprzet do BMW no i spora wiedze bo BMW to wbrew pozorom jest auto inne niż wszystkie
BMW sie nie psuje
Opublikowano

dobra to jeszcze 1 kwestia

Poczym poznam ze ten komputerek to porzadne urzadzenia a nie jakis tam kalkulatorek ktory wykaze usterki 90% rzeczy pod maska???

MAREK760i Dziekoweczka za rade i Pozdrowionka dla reszty forumowiczy

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

to kichanie to nie strzaly tylko bardziej swist na odcinku pomiedzi filtrem powietrza a kolektorem-glowica. Ale czy nieszczelnosc w takim miejscu jest w stanie az tak podwyzszyc apetycik?

:hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
Nieszczelność między przepływomierzem a kolektorem zuboża mieszanke bo silnik ciągnie lewe powietrze a przepływomierz tego nie odczytuje i komputer nie zwiększa dawki paliwa więc silnik nie powinien więcej palić.
Opublikowano

Silnik zaczyna nierówno wtedy chodzic, jest słabszy i co za tym idzie trzeba go bardziej deptać - w tym sensie spalanie może wzrosnąć.

Dodam jeszcze że nowa guma do M50B25 kosztuje w ASO ok. 50zł bo niedawno kupowałem.

Opublikowano
komputer znajdzie pare usterek zwiazanych ze skladem mieszanki i trzeba poszukac co to.Mialem prawie identyczne objawy w e36 i wymienilem przeplywomierz i wszystko bylo OK.
te gusta conducir? BMW
Opublikowano

ale ja po odczuciach z jazdy bym do tego nie doszedl jedynie po wskazaniach OBC i spadajacej strzalce od paliwa zaczalem sie zastanawiac co moze byc nie halo

Dzieki wszystkimi! Pozdrawiam i czekam na kolejne sugestie!! :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
powiem ci tak w rzeczywistosci BMW to wredna suka i ona koniecznie chce zeby ją podpiąć do kompa ale kompa BMW inne kompy takie do wszystkiego robi w jajo pokazuje gupoty uwierz mi

 

Mógłbyś trochę rozwinąć tezę? Co to znaczy "komp BMW"? Wnioskując z Twojej wypowiedzi np. Bosch Service jakikolwiek odpada? Trochę byłoby to dziwne biorąc pod uwagę fakt, że kupa BM'ek ma dość "standardowe" Boschowskie ECU...Ja np. diagnozuję swoją pełnym osprzętem Boscha (uniwersalny - wybierasz markę,model itd.) i wydawało mi się, że wszystkie dane czyta poprawnie (diagnoza statyczna jak i dynamiczna można rzec).

 

Co do diagnozy, to zgadzam się w 100% - najpierw komputer, potem dłubanie (ja kiedyś bezsensownie rozebrałem 3/4 dolotu żeby się dowiedzieć, że wszystko jest ok :)). Jeśli kolega nie ma przekonania do komputeryzacji, to chyba coś w stylu np. Dodge Chargera lub podobnych byłoby bardziej odpowiednie (osobiście też nie mam jeśli chodzi o auta ale cóż począć, takie czasy).

Opublikowano
a pewnie ze bym Chargerem nie pogardzil ale niestety szejkiem nie jestem a tankowac 6kilowego potwora to mnie raczej nie stac. :hand:
Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

Prawda prawda, ale jakież odczucia gdy masz pod stopą tyle niutonów i przeświadczenie o archaicznej konstrukcji ;)

Aha, musisz też wziąć pod uwagę fakt, że przy "prywatnej" dłubance bez kompa łatwo narobić sobie błędów w pamięci (przykład z życia: odłączasz przepływkę, przekręcasz kluczyk, ew. odpalasz wózek. Następnie podpinasz z powrotem, niby wszystko ok tyle tylko, że spalanie idzie o kilka litrów w górę. E39 w tym przypadku zapisała błąd i odłączyła przepływomierz, pomimo tego, że był sprawny (przejeździła tak trochę km na fabrycznym set'cie).Dopiero wykasowanie błędu kompem przywróciło poprawne funkcjonowanie. Możesz oczywiście po każdej robocie sam resetować komputer "chałupniczo" ale będziesz tracił za każdym razem także mapy, których się "nauczyła"...

 

Pozdro,

Opublikowano

mack jesli chodzi o sprawy mechaniczne to polecam ci CarFix na Zakladowej 5 sa niedrodzy i zetelni w tym co robia.nie wypuszcza cie z garazu puki ni em apewnoosci ze nei rozwalisz sie jak ruszysz.Ale jeden mankament nie maja swojego komputera i go sciagaja od kolegi wiec moze w takim ukladzie wejdz do dzialu Polecane warsztaty i tam jest kilka opcji do wyboru.Mysle ze na Harnasiow..........ja tez musze jechac na kompa bo mi silnik nierowno oddycha.A i radze ci przed pojechaniem zadzwonic i spytac o koszty bo ceny moga byc powaznie od siebie odlegle.Jak zalatwisz sprawe daj mi znac ile co ijak-to tez pojade tam gdzi ety.

http://img314.imageshack.us/img314/9448/pawlazdjecia012fa6.th.jpg

Opublikowano

Mógłbyś trochę rozwinąć tezę? Co to znaczy "komp BMW"?

komp do BMW to GT1 a jakies tam do wszystkiego to gutmany i ktsy i niewiem jakie jeszcze wkażdym bądź razie pokazują głupoty wiem na własnym przykładzie i dlatego nie polecam

BMW sie nie psuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.