Skocz do zawartości

E39 zmiana licznika z low na high 93s56 wracają km


szumrak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Witam zachciało mi się wymienić licznik na wersję high, jest to następstwo po dołożeniu fabrycznej navi. Kupiłem model z tzw. plecakiem bo miało być łatwo, otóż wg. Pasofta siedzi w nim eeprom 93s56, udało się zmienić Vin, ustawić skrzynię automat, język angielski, kilometry też zmienia, ale po odpięciu całkowicie zasilania (robię to na stole) na jakąś chwilę wszystko zostaje poza przebiegiem, wraca on do poprzedniego stanu. Eeprom czytany przed zmianą km i po zmianie jest taki sam. Czy problemem jest pamieć? Jest sens zmieniać na 93c56, ma być 8 czy 16 bitowa? Dziękuję za wszelkie sugestie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli wychodzi na to że tak naprawdę pasoft nie radzi sobie nawet z licznikiem z plecakiem, ale jest tam opcja przywrócenia go do stanu fabrycznego, po tym zabiegu zmienia się wsad eeprom, a przebieg wyświetla same 0000000 czy po podpięciu takiego licznika nie pobierze on przebiegu z ews? W przyszłym tyg będę miał wszystkie elementy żeby zrobić przejściówkę z low na high, myślę że jak z takim przebiegiem założę na próbę to nie nabruździ w ewsie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli już to pobierze przebieg z modułu świateł. Pamiętaj że jak podłączysz licznik z większym przebiegiem, to taki ci zapisze w EWS.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiem dlatego wcześniej nie chciałem tego robić, w LCM mam właściwy przebieg, zrobię przejściówki i zobaczymy co z tego wyjdzie. Tak profilaktycznie jakim budżetowym programatorem można zapisać ten eeprom?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Są sukcesy jak i porażki w temacie, licznik pobrał przebieg z lcm, jednak jak chcę go zakodować ncs wyskakuje że licznik ma indeks 05 i że sobie nie pokoduję, stary licznik miał 06 i teraz pytanie czy można to jakoś podmienić w ncs?

Nie działa mi obrotomierz, w teście jest ok.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Aktualne, licznik z 09.96, auto 12.98, dopiero teraz znalazłem dokumentację że obsługę can dodano do licznika w drugiej połowie 97, prawdopodobnie w tym problem. Jadą do mnie zegary poliftowe co prawda Anglik ale jak będzie chodzić to tarczki poprzekładam.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pasoftem próbowałeś ?


Jak je w ogóle kodujesz?


Możesz wypróbować ten sposób, tak poszedł u mnie moduł LCM , kodujemy pustym plikiem MAN


Albo po F4 albo F5 wyskoczy okienko z wersją np C05 a ty wpiszesz C06 i jest szansa że pójdzie.


F1 (VIN/ZCS/FA)

F3 (ZCS/FA f.ECU)

Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- np. e39

Wybierz ECU do komunikacji, może być EWS ,KMB

F6, czyli Back

Wbierz F4 "Program ECU" np. GM

F5 (Basic functions) kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:

11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony

Teraz Wracamy do NCS (nie wyłączaliśmy go podczas wykonywania punktu 10 i 11) i wciskamy Execute Job


Druga sprawa to możesz odczytać plik MAN ze starego licznika i porównać z nowym. Nowsze liczniki na 100% obsługują analogowe sygnały, ale czy starszy licznik pójdzie z canem to nie jestem pewien.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po prostu z klucza ZCS wychodzi, że masz mieć licznik o wyższym indeksie kodowania.

Próbuj kodować ręcznie za pomocą PA SOFT, albo jak nie zapisałeś swojego ZCS do licznika, to podczas łączenia odczytaj ZCS z licznika, a później ręcznie zmieniaj opcje, np. za pomocą ncs dummy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No właśnie problem z tym że z canem nie pójdzie, rozebrałem plecki i piny na które idzie can są ślepe, nie odchodzą od nich żadne ścieżki. Zakupiłem inne zegary i teraz okazało się po podpięciu z rocznika 2002, na piecu m35080 ale wysokie hw HW19 SW15, (moje stare zegary HW07 SW15 i odziwo pamięć 93s56) jak wlutuję nowa pamieć, pomożecie ogarnąć? Będzie to wogole działać?


Wersja z plecakiem ma can od 09.97r

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie problem z tym że z canem nie pójdzie, rozebrałem plecki i piny na które idzie can są ślepe, nie odchodzą od nich żadne ścieżki. Zakupiłem inne zegary i teraz okazało się po podpięciu z rocznika 2002, na piecu m35080 ale wysokie hw HW19 SW15, (moje stare zegary HW07 SW15 i odziwo pamięć 93s56) jak wlutuję nowa pamieć, pomożecie ogarnąć? Będzie to wogole działać?


Wersja z plecakiem ma can od 09.97r

Nie możesz wrzucić czystej kości M35080. Musisz wrzucić taką z wyzerowanym(lub niższym niż twój) przebiegiem i usuniętym albo dopisanym nr VIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiem Piotr520 zrobił o tym elaborat za co szacun, ale czy ktoś może tak po krótce wytłumaczyć jak to zrobić żeby było dobrze, z tego co Piotr520 pisze to można to zrobić za pomocą pasofta. Pytanie jak, ewentualnie czy ktoś jest w stanie przygotować mi taką pamięć? Oczywiście odpłatnie, z lutowaniem sobie poradzę, mogę wysłać wsad odczytany pasoftem lub wysłać pamięć.

Jeszcze jedna sprawa, gdzie w tym wsadzie jest przebieg? Ktoś jest wstanie go przeliczyć dla 240tyś km. ZSC znalazłem nawet udało się je zmienić w eprom i wgrać, na koniec wyskoczył błąd ale wszystko się zapisało, jednak straciłem możliwość kodowania w pasofcie, wyskoczyło żeby wgrać orginalny wsad, tak zrobiłem i kodowanie znowu możliwe, ale jestem w punkcie wyjścia.

Wierzę że są na tym forum ludzie ambitni i spróbują pomóc ;)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja to robiłem na stole, musisz wlutować czystą pamięć do licznika i wgrać wsad pasoftem z wyzerowanym licznikiem. Potem podłączasz do auta, kluczyk w pozycje 2 i przebieg pobierze się z LCM.

Podeślij wsad i ostatnie siedem cyfr swojego vinu(chyba że sam zmieniłeś vin)

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wielkie dzięki kolego, późnym wieczorkiem wyślę jak wrócę do domu. Wyślę odczytany z licznika, i drugi w którym mam już win zmieniony to zobaczysz czy dobrze ;)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja to robię tak, że przebieg ustawiam na 0 km, a w miejscu vin wpisuję FFFFFFF(w miejscu hex).


Przebieg w tych kościach jest w pierwszych dwóch linijkach, ale nie jest jawny, trzeba przeliczyć.

Największy kłopot to blokada tych dwóch linijek. Teoretycznie można zapisać tylko w górę, nie można w dół, ale są programatory, które to umożliwiają(np. polski Codiprog).


Kolejny kłopot w Twoim przypadku to lokalizacja tej kości. Nowszy licznik(bez plecków) ma ją pod tarczkami, a żeby zdjąć tarczki, należy zdjąć wskazówki, a te nie tak łatwo zdjąć.


XprogM ponoć umożliwia zrobienie tego bez wylutu kości. Informacje w programie podają gdzie wlutować się od tyłu licznika, ale nie testowałem tego nigdy. Odczyt z reguły nie stanowi problemu. Gorzej z zapisem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Licznik rozebrany, te wszystkie filmiki na YouTube to sobie można w buty wsadzić, wskazówki faktycznie problem. Powiedzmy że się udało, silniczki wszystkie całe, jedna wskazówka oderwała się od tulejki (wezmę z innego ;))

Piotrze jak będziesz miał chwilkę to sprawdź maila

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nowa pamięć już na miejscu, wszystko poszło pasoftem jak należy, wygląda że wszystko działa (bynajmniej na stole) czekam na nową taśmę wyświetlacza bo kilku pikseli brakowało. Może w przyszl tygodniu przeloze go do auta i wtedy się okaże co z tego wyszło.

IMG-20201125-131340.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.