Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

od niedawna jestem właścicielem F11 525 xdrive LIFT 2013, 190 k przebiegu udokumentowanego. Szukałem podobnego tematu, lecz nie znalazłem.

W kabinie podczas prześpieszania słychać świst, najbardziej jest on wyczuwalny w prędkości 40-80 km/h i pojawia się od 1500 obrotów. Nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Auto moc ma normalną.

Dodatkowo przy odpaleniu auta przez 1-2s jest wyczuwalny ten sam gwizd.


Czy ktoś miał podobny przypadek i może się podzielić informacjami?

Co może być przyczyną?


Pozdrawiam,

Szymon

Opublikowano
Witam, mam podobnie w 520d N47 przedliftowym przy przebiegu 170 tysięcy. Przy rozruchu głośny świst ale tylko przez kilka sekund a później świszczy ciszej w czasie jazdy szczegółnie słychać jak schodzi z obrotów na 1-2 biegu. Na wyższych biegach nie słychać. U mnie diagnoza padła: śwista turbina. Moc sprawdzona na hamowni kilka koni mniej od nominalnej ale w normie, auto jeździ dynamicznie, tylko ten świst irytujący. Jestem rozdarty czy regenerować czy jeździć dalej.
Opublikowano

Też po cichu stawiam na turbo. Jak długo już tak jeździsz? Znam przypadek, gdzie rok czasu tak ktoś jeździ, aż do dziś..

Jaki jest szacunkowy koszt regeneracji turbiny?

Opublikowano

Moje 525 xd serwisuje od nowości w ASO. Mam 125 tkm przebiegu. Serwisy polegają głównie na okresowej wymianie oleju itd...

Świszczący dźwięk pojawił się już dawno temu.

Rano po odpaleniu auta miałem wrażenie, że oprócz silnika ktoś włączył pod maską odkurzacz.


Ostatnio serwis stwierdził awarię egr - wyciek płynu (ewidentnie ich wina po akcji serwisowej chłodniczki ale to inny temat) i z tej okazji przysłali mi fajny filmik z informacją o innych usterkach za kilkanaście tysięcy złotych. Do wymiany pokrywa zaworów, kolektor, egr itd....

Byłem bliski wydania tej kasy ale kolega przy okazji wymiany egr (gwarancja-wymieniony rok wcześniej) stwierdził, że sobie z tym poradzi. Porozkręcał wszystko i okazało się, że powodem zapocenia olejem jest wadliwa uszczelka w korku wlewu oleju (oring w pokrywie zaworów). Przy okazji wymieniłem uszczelkę z klapkami w kolektorze, wyczyściłem kolektor, umyłem silnik z zapoceń oleju i wymieniłem wszystkie uszczelki, które po rozebraniu były na wierzchu. Wydałem jakieś 300 zł na części.


Po poskręcaniu wszystkiego auto jeździ jak nowe, mniej pali i co najważniejsze przestało całkowicie świszczeć.

Nie wiem co pomogło ale może warto się przyjrzeć bliżej usterce i nie koniecznie stawiać na turbo.

Może to jakiś element podciśnienia ???

Opublikowano
U mnie było słycać świst przez nawiew od strony drzwi kierowcy. Mechanik nie wierzył, bo turbo jest po drugiej stronie. Okazało się że miałem dziurę w przewodzie powietrza doładowującego nr 7 https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=XA31-EUR-11-2011-F10-BMW-525d&diagId=11_5082. Koszt na allegro 200 zł używany, wymiana na kliknięcie. Przewód ten jest widoczny między chłodnicą a silnikiem. Da się włożyć rękę i wyczuć przedmuchy, tylko ktoś musi siedzieć w aucie i lekko wcisnąć pedał gazu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.