Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem nowym użytkownikiem forum jak i świeżym właścicielem BMW E91 318d N47D20C, więc jeśli post umieściłem w złym miejscu to proszę o przeniesienie.

W regulaminie wyczytałem, żeby najpierw poszukać potem tworzyć nowe pytania - tak też zrobiłem ale nie odnalazłem odpowiedzi na wszystkie pytania, jakie mogą być przyczyny problemu itp.

Samochód odkupiłem od brata (zmienił model) auto u niego śmigało w dalekie trasy i było bez awaryjne. W moim posiadaniu zrobiło może ze 300km, ostatnia przejażdżka to trasa 80km wczoraj w tę i z powrotem. Dziś wsiadam chcę odpalić a tu pyk:

Błędy:

CC-ID 24 – DBC Dynamic Brake Control Brake Assist Failed

CC-ID 26 – Cruise Control Defective

CC-ID 35 – DSC Failed

Postanowiłem spróbować odpalić i pyk kolejne

Błędy:

CC-ID 50 – Tyre Monitoring Failure

CC-ID 309 – Fuel Pump Malfunction

Oraz podczas pracy rozrusznika kontrolka ABS

Samochód nie odpala, pompa w zbiorniku chodzi cały czas zaraz po włączeniu stacyjki i pewnie by tak cały dzień chodziła, zdążyłem tylko dziś sprawdzić czy paliwo przez filtr się przelewa i tak się dzieje ( wymieniany jakieś 10k km temu)

Podczas wczorajszej jazdy nic się nie działo wszystko śmigało prawidłowo.

Jak ktoś ma jakieś pomysły co to mogło się stać przez nocny postój to będę wdzięczny za wszystkie porady.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź jak wygląda pod akumulatorem.

Plus do zasilania sterownika silnika wychodzi ze skrzynki bezpieczników nad aku i wędruje do przejścia kablowego za akumulatorem.

Miałem już przypadki gdzie stała tam woda i to połączenie gniło.


A objaw wskazuje na brak komunikacji sterowników ze sterownikiem silnika

Opublikowano
Sprawdź jak wygląda pod akumulatorem.

Plus do zasilania sterownika silnika wychodzi ze skrzynki bezpieczników nad aku i wędruje do przejścia kablowego za akumulatorem.

Miałem już przypadki gdzie stała tam woda i to połączenie gniło.


A objaw wskazuje na brak komunikacji sterowników ze sterownikiem silnika

 

Kolego strzał w dziesiątkę 1.1L wody tam było przy demontażu aku jeden kabel się oderwał, na drugim łączeniu pełno rdzy. Zobaczymy co będzie po zarobieniu kabli na nowo.

Jestem mechanik w sprzętach typu piły, kosiarki i z wadami fabrycznymi się spotykam ale żeby aż tak głupia to w szoku byłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź jak wygląda pod akumulatorem.

Plus do zasilania sterownika silnika wychodzi ze skrzynki bezpieczników nad aku i wędruje do przejścia kablowego za akumulatorem.

Miałem już przypadki gdzie stała tam woda i to połączenie gniło.


A objaw wskazuje na brak komunikacji sterowników ze sterownikiem silnika

 

Kolego strzał w dziesiątkę 1.1L wody tam było przy demontażu aku jeden kabel się oderwał, na drugim łączeniu pełno rdzy. Zobaczymy co będzie po zarobieniu kabli na nowo.

Jestem mechanik w sprzętach typu piły, kosiarki i z wadami fabrycznymi się spotykam ale żeby aż tak głupia to w szoku byłem.

Ostatnio z podobnego powodu E61 klienta prawie poszła z dymem. Jak przyszedł ze starym modułem haka, to smierdziało dwa dni na warsztacie

Opublikowano

Dzięki za pomoc po spuszczeniu wody, osuszeniu, oczyszczeniu i zarobieniu kabli na nowo i poskładaniu wszystko wróciło do normy. Sam bym pewnie tak szybko nie doszedł i pewnie jeszcze nie raz to auto mnie tak zaskoczy co mnie trochę martwi.

Jeszcze raz dzięki cursor

Opublikowano
Są tam jakieś korki dwa ale ja na wszelki wypadek w tych korkach nawierciłem dwie małe dziurki, woda najprawdopodobniej przez parę lat się skraplała.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Są tam jakieś korki dwa ale ja na wszelki wypadek w tych korkach nawierciłem dwie małe dziurki, woda najprawdopodobniej przez parę lat się skraplała.

Wątpię.



Jest kilka najczęstszych przyczyn:

- odpływy szyberdachu(zatkane)

- uszczelka tylnej lampy(to najczęściej w E87)

- czasem uszczelka klapy



Warto to sprawdzić, bo na pewno po silnych opadach, woda znowu będzie tam stać

Opublikowano
Są tam jakieś korki dwa ale ja na wszelki wypadek w tych korkach nawierciłem dwie małe dziurki, woda najprawdopodobniej przez parę lat się skraplała.

Wątpię.



Jest kilka najczęstszych przyczyn:

- odpływy szyberdachu(zatkane)

- uszczelka tylnej lampy(to najczęściej w E87)

- czasem uszczelka klapy



Warto to sprawdzić, bo na pewno po silnych opadach, woda znowu będzie tam stać

 

Szyberdachu brak, wykładziny i boczne pokrywy zawsze suche były, więc jeśli to faktycznie nie skraplanie się wody na blasze i spływanie do pojemnika akumulatora (przy zatkanych odpływach) to najbardziej prawdopodobne jest podciekanie przez uszczelkę lampy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.