Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki błąd A0B2 zacisk nr 30 nie ciągły immobilizer Cas

Na stronie Bmw Fault code wyskakuje dodatkowo opis

Cas zasilanie zacisku 30E/30L

cas_rr zasilanie zacisku 30E/30L

może ktoś miał podobny problem wie gdzie jest ten zacisk na forum był inny problem z tym błędem ale użytkownik napisał że nie spotkał się z zaciskiem 30E tylko 30G z tyłu auta.

Czy ktoś może pomóc.?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Diagnoza energetyczna: sterowanie terminalem -2005/08

Sterowanie terminalem jest podzielone na różne jednostki sterujące. Poniższy schemat blokowy przedstawia przegląd zaangażowanych jednostek sterujących oraz integrację z układem elektrycznym pojazdu.

MPM: Moduł Micro Power

CAS System dostępu do samochodu

MASKA Kontroler systemu audio

CCC Komputer komunikacji samochodowej

SGM Moduł bezpieczeństwa i bramki

DME / DDE Cyfrowy silnik / elektronika diesla

ZJD Inteligentny czujnik akumulatora

SYSTEM K-CAN System magistrali dla funkcji nadwozia

WIĘKSZOŚĆ System magistrali w dziedzinie audio i komunikacji

byteflight System magistrali dla jednostek sterujących poduszkami powietrznymi

PT-CAN System magistrali dla funkcji układu napędowego i podwozia

Istnieją wtedy następujące przełączane terminale:


Terminal 15: sterowany przez CAS w zależności bezpośrednio od położenia kluczyka zapłonu. Przełącznik jest przełącznikiem półprzewodnikowym. Podłączone jednostki sterujące:

Czujnik DSC Czujnik dynamicznej kontroli stabilności

PDC Park Distance Control (rok modelowy 03/2003)

Uwaga: Ze względów bezpieczeństwa niektóre jednostki sterujące mają linię zacisku 15 bezpośrednio z CAS, np. LM (moduł światła) lub CVM (moduł dachu składanego).



Terminal 30g: kontrolowany przez CAS. Włącza się, gdy cały pojazd zostanie obudzony przez operację ze strony użytkownika. Wyłączenie następuje po zakodowanym okresie wybiegu po wyłączeniu zacisku R. Elementem przełączającym jest przekaźnik w skrzynce rozdzielczej. Podłączone jednostki sterujące:

AMP Wzmacniacze

ACC Aktywny tempomat

AHL Adaptacyjny reflektor

BZM Środkowy przełącznik konsoli środkowej

CID Centralny wyświetlacz informacyjny

KON Kontroler

CVM Składany moduł górny

RAD Radio (dotyczy tylko odbiorników satelitarnych)

DSC Dynamiczna kontrola stabilności

EGS / SMG Sterowanie skrzynią biegów / sekwencyjna ręczna skrzynia biegów

EHC Kontrola wysokości jazdy

HUD Wyświetlacz Head-Up

KHI Interfejs słuchawkowy

PDC Park Distance Control (od roku modelowego 09/2003)

RDC Monitor ciśnienia w oponach

RLS Czujnik deszczu / świateł drogowych

SHD Odsuwany / uchylany dach

SZM Panel sterowania w konsoli środkowej

TEL Telefon

VM Moduł wideo

VTG Skrzynka transferowa


Terminal 30MPM : sterowany przez MPM (Micro Power Module). Zwykle zacisk 30MPM jest zawsze włączony. Jest odłączany, gdy w pojeździe zostanie wykryty stan błędu, który może doprowadzić do rozładowania akumulatora, a tym samym do niemożności uruchomienia pojazdu. Zmienne wejściowe do tego obejmują zmierzone wartości przetwarzane przez DME / DDE z IBS (inteligentny czujnik baterii). Element przełączający to przekaźnik bistabilny zintegrowany z MPM (Uwaga: przekaźnik bistabilny to przekaźnik, który zachowuje tryb przełączania nawet bez doprowadzenia prądu do cewki. Zasilanie prądem jest wymagane tylko do przełączania.) Podłączone jednostki sterujące:

CCC Komputer komunikacji samochodowej

DVDC Zmieniarka DVD

MASKA Kontroler systemu audio

CDC Zmieniarka CD

NAV System nawigacyjny


Terminal 30ASE: sterowany przez SGM (Safety and Gateway Module). Włącza się po obudzeniu całego pojazdu. Jest wyłączany, gdy pojazd przechodzi w tryb uśpienia. Terminal 30ASE jest buforowany przez rezerwę energii zintegrowaną z SGM. Oznacza to, że w przypadku awarii zasilania obwodu pojazdu można zmostkować zasilanie jednostek sterujących poduszkami powietrznymi. Przełącznik jest przełącznikiem półprzewodnikowym. Podłączone jednostki sterujące:

SBSL Satelita, słupek B, lewy

SBSR Satelita, słupek B, prawy

SFZ Satelita w centrum pojazdu (ma również terminal 30)

SZL Zespół przełączników kolumny kierownicy (ma również zacisk 30)

TMBF Moduł drzwi przednich dla pasażerów (ma również zacisk 30)

TMFA Moduł drzwi kierowcy (ma również zacisk 30)


Terminal 87: kontrolowany przez DME / DDE. Włączenie następuje, gdy zacisk 15 jest włączony, a wyłączenie jest opóźnione, gdy zacisk 15 jest wyłączony. Przełącznik jest przekaźnikiem zewnętrznym. Podłączone jednostki sterujące:

VTC Valvetronic


UWAGA: Terminal R nie występuje jako terminal sprzętowy. Informacje o przełączniku są przekazywane tylko przez systemy magistrali.






Opis funkcjonalny (FUB) Diagnostyka energii: Sterowanie zaciskami

Dotyczy: + 2005/09


Sterowanie terminalem jest podzielone na różne jednostki sterujące. Poniższy schemat blokowy przedstawia przegląd zaangażowanych jednostek sterujących oraz integrację z układem elektrycznym pojazdu.

KGM Moduł Body Gateway

SV Tylna skrzynka rozdzielcza

CAS System dostępu do samochodu

MASKA Kontroler systemu Multi Audio

(w zależności od poziomu wyposażenia)

CCC Komputer komunikacji samochodowej

(w zależności od poziomu wyposażenia)

DME Cyfrowa elektronika silnika

DDE Cyfrowa elektronika diesla

ZJD Inteligentny czujnik akumulatora

(w zależności od poziomu wyposażenia)

SYSTEM K-CAN System magistrali dla funkcji nadwozia

WIĘKSZOŚĆ System magistrali w obszarze audio i komunikacji

(w zależności od poziomu wyposażenia)

PT-CAN System magistrali dla funkcji układu napędowego i podwozia

Istnieją następujące terminale:


Terminal 30:


Zacisk 30 jest prowadzony od zacisku akumulatora przez zacisk bezpieczeństwa akumulatora do przednich i tylnych skrzynek rozdzielczych. Jak tylko akumulator zostanie podłączony do zacisków, zacisk 30 jest pod napięciem. Terminal 30 znajduje się ok. 42 bezpieczniki skrzynek rozdzielczych.


Jednostki sterujące zasilane przez terminal 30:

AHM Moduł przyczepy

CAS System dostępu do samochodu

DME Cyfrowa elektronika silnika

DDE Cyfrowa elektronika diesla

DWA System alarmowy przeciwkradzieżowy

EDC-K Kontrola amortyzatorów

KBM Moduł podstawowy nadwozia (do roku modelowego 09/2006)

KGM Moduł Body Gateway

LM Moduł świetlny

SMBF Moduł siedzenia pasażera z przodu

SMFA Moduł siedzenia kierowcy

SZL Zespół przełączników kolumny kierownicy (obciążenie)



Terminal 30g:


Terminal 30g jest kontrolowany przez CAS. Gdy cały pojazd zostanie obudzony operacją użytkownika, włącza się terminal 30g. Zacisk 30g wyłącza się automatycznie po zakodowanym czasie pracy po zakończeniu (np. 30 minut). Czas wybiegu rozpoczyna się, gdy terminal zdarzeń R jest wyłączony. Podobnie jak w przypadku zacisku 15, przekaźnik w tylnej skrzynce rozdzielczej jest aktywowany przez CAS za pośrednictwem przełącznika półprzewodnikowego. Przekaźnik zacisku 30g przełącza napięcie akumulatora na ok. 26 bezpieczników w tylnej skrzynce rozdzielczej.


Jednostki sterujące dostarczane przez terminal 30g:

ACC Aktywny tempomat

glin Aktywny układ kierowniczy

ALBBF Aktywna szerokość oparcia pasażera

ALBFA Aktywna szerokość oparcia, kierowca

AMP Wzmacniacze

ARS Dynamic Drive

CID Centralny wyświetlacz informacyjny

KON Kontroler

CVM Składany moduł górny

ZIMNICA Tuner cyfrowy

DSC Dynamiczna kontrola stabilności

EGS Zarządzanie skrzynią biegów

EHC Kontrola wysokości

EHB Hamulec elektrohydrauliczny (od roku modelowego 03/2007)

EKP Sterowana pompa paliwowa

GWS Przełącznik zmiany biegów (stan na rok modelowy 03/2007)

HKL Podnoszenie pokrywy bagażnika / tylnej klapy

HUD Wyświetlacz Head-Up

IBOC Tuner cyfrowy US

IHKA Zintegrowany automatyczny system ogrzewania i klimatyzacji

KHI Interfejs słuchawkowy

LDM Zarządzanie dynamiką wzdłużną (od roku modelowego 03/2007)

LWS Czujnik kąta skrętu

NVE Elektronika noktowizyjna

PDC Czujnik parkowania

TPM Monitor ciśnienia w oponach

RLS Czujnik deszczu / świateł drogowych

SDARS Tuner satelitarny

SHD Odsuwany / uchylany dach

SHZH Stacjonarne dodatkowe urządzenie grzewcze

SMG Sekwencyjna manualna skrzynia biegów

SZM Środkowy przełącznik konsoli środkowej

TCU Telematyczna jednostka sterująca

(od roku modelowego 09/2006, z wyjątkiem wersji amerykańskiej)

TLC Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (od roku modelowego 03/2007)

ULF-SBX

ULF-SBX-H Skrzynka

interfejsu Skrzynka interfejsu Wysoka

VM Moduł wideo

VTG Skrzynka transferowa



Terminal 30g-f:


Terminal 30g-f to zacisk 30, który jest wyłączany tylko w przypadku wykrycia usterek.


Od roku modelowego 09/2005 mikromoduł zostanie wyeliminowany jako niezależna jednostka sterująca. KGM steruje zaciskiem 30g-f poprzez przekaźnik bistabilny, który jest mocno przylutowany na płytce centrali. Przekaźnik bistabilny można wyłączyć lub włączyć. Z reguły przekaźnik bistabilny jest zawsze włączony. Przekaźnik bistabilny posiada dwie cewki przekaźnika i zawsze pozostaje w ostatnim stanie aktywnym (załączonym lub wyłączonym).


W przypadku usterek, zanim KGM ostatecznie przełączy zacisk 30g-f, reset jest wykonywany na 10 sekund. To usuwa wszelkie awarie uszkodzonej jednostki sterującej. Jeśli usterka utrzymuje się przez 5 minut po resecie, zacisk 30g-f zostaje wyłączony.


Istnieją trzy następujące przypadki błędów:


DME / DDE stale monitoruje stan naładowania akumulatora za pomocą IBS. Po osiągnięciu limitu zdolności rozruchowej IBS budzi pojazd, a DME / DDE wysyła komunikat do zresetowania terminala 30g-f. KGM odbiera wiadomość i wyłącza przekaźnik bistabilny na 10 sekund.


Jeśli stan naładowania nadal się pogarsza po resecie, DME / DDE wysyła komunikat do odcięcia terminala 30g-f. KGM odbiera wiadomość i wyłącza przekaźnik bistabilny po upływie 2 minut.


Po wyłączeniu terminala R KGM monitoruje, czy pojazd może przejść do stanu jałowego. Pojazd może wejść w stan jałowy tylko wtedy, gdy wszystkie jednostki sterujące są na to gotowe. Jeśli nie wszystkie sterowniki zasygnalizują gotowość po ok. 60 minut KGM wyłącza terminal 30g-f na 10 sekund.


Jeśli nie wszystkie centrale zasygnalizowały gotowość po 5 minutach od tego resetu, KGM wyłącza zacisk 30g-f po 2 minutach po wybiegu.


Kilka minut po wyłączeniu terminala R pojazd normalnie przechodzi w stan jałowy. W stanie bezczynności KGE zlicza, jak często pojazd jest budzony. KGM wyłącza terminal 30g-f na 10 sekund, gdy pojazd został nieoczekiwanie obudzony ponad 30 razy z wyłączonym terminalem R.


Jeśli pojazd zostanie nieoczekiwanie obudzony jeszcze 5 razy po tym zresetowaniu, KGM wyłączy terminal 30g-f po 2 minutach po zakończeniu pracy.


We wszystkich przypadkach resetu i odcięcia usterka jest wprowadzana do KGM. Reset lub odcięcie zacisku 30g-f jest niezależne od tego, co wywołało wykryty błąd. Reset i odcięcie są jedynie próbą usunięcia usterki w pojeździe i zapobieżenia jego uruchomieniu. Odcięcie resetowania zacisku 30g-f niekoniecznie oznacza, że ​​wystąpiła usterka w jednostce konsumenckiej zacisku 30g-f.


Warunkiem włączenia dla zacisku 30g-f jest włączenie zacisku R. Z tego powodu przy zacisku R lub zacisku 15 zacisk 30g-f jest zawsze włączony.


Jednostki sterujące dostarczane przez terminal 30g-f:

CA Dostęp komfortowy

CDC Zmieniarka CD

Zestaw wskaźników Zestaw wskaźników

MASKA Kontroler systemu Multi Audio

CCC Komputer komunikacji samochodowej

CNAV System nawigacji Chiny

JNAV Japoński system nawigacji

KBM Moduł podstawy nadwozia (stan na rok modelowy 03/2007)

KNAV System nawigacji Korea

SZL Zestaw przełączników kolumny kierownicy (elektronika)

Uwaga! między rokiem modelowym 09/2006 a 03/2007, elektronika SZL na zacisku 30.

TCU Telematyczna jednostka sterująca

(od roku modelowego 09/2006, tylko wersja amerykańska)

ULF Uniwersalna jednostka ładująca i głośnomówiąca



Terminal 15:


Sterowanie terminalem 15 odbywa się przez CAS w zależności od działania przycisku start / stop (z kluczykiem włożonym do gniazda).

Mechanizm zmiany biegów zacisku 15 jest przełączany w CAS za pomocą przełącznika półprzewodnikowego. Przekaźnik w skrzynce rozdzielczej jest aktywowany przez wyjście przełącznika półprzewodnikowego. Przekaźnik przełącza napięcie akumulatora na ok. 4 bezpieczniki w tylnej skrzynce rozdzielczej. Jednostki konsumenckie terminala 15 są zasadniczo zasilane stąd.


Jednostka sterująca zasilana przez zacisk 15:

FLA Asystent świateł drogowych

Ze względów bezpieczeństwa niektóre jednostki sterujące mają linię zacisku 15 bezpośrednio z CAS, np. LM (moduł światła) lub CVM (moduł dachu składanego).


Terminal 87:


DME / DDE steruje zaciskiem 87 za pośrednictwem przekaźnika w skrzynce elektrycznej lub zintegrowanym module zasilającym, w zależności od przypadku. Zacisk 87 zostaje włączony, gdy tylko zostanie włączony zacisk 15. Po wyłączeniu zacisku 15 zacisk 87 jest wyłączany przez DME / DDE z niewielkim opóźnieniem.


Jednostka sterująca zasilana przez terminal 87:

VTC Valvetronic

Terminal R:


Terminal R nie występuje jako terminal sprzętowy. Jedna jednostka sterująca jest zasilana bezpośrednio z CAS przez zacisk R:



Terminal 30L


Jak dobrze pamiętam , jest to immobiliser

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz :cool2: dostałem własnie przekrój auta ale i tak nie wiem od czego zacząć. Może mógłbyś mnie nakierować drogą łopatologiczną albo jakimś schematem nie wiem. Jedynie co wiem że nie działa mi pilot od auta brak komunikacji i ten błąd jest stały nie można go usunąć. Czyli zacisk to moduł który steruje danymi podzespołami auta?.


Warunkiem włączenia dla zacisku 30g-f jest włączenie zacisku R. Z tego powodu przy zacisku R lub zacisku 15 zacisk 30g-f jest zawsze włączony.


Jednostki sterujące dostarczane przez terminal 30g-f:

CA Dostęp komfortowy

CDC Zmieniarka CD

Zestaw wskaźników Zestaw wskaźników

MASKA Kontroler systemu Multi Audio

CCC Komputer komunikacji samochodowej

CNAV System nawigacji Chiny

JNAV Japoński system nawigacji

KBM Moduł podstawy nadwozia (stan na rok modelowy 03/2007)

KNAV System nawigacji Korea

SZL Zestaw przełączników kolumny kierownicy (elektronika)

Uwaga! między rokiem modelowym 09/2006 a 03/2007, elektronika SZL na zacisku 30.

TCU Telematyczna jednostka sterująca

(od roku modelowego 09/2006, tylko wersja amerykańska)

ULF Uniwersalna jednostka ładująca i głośnomówiąca


Jeśli dobrze zrozumiałem choć nie jestem pewien 30G jeśli mam problem odcina dany moduł?.W moim przypadku też nie działają przyciski kierownicy, kierownica nie reaguje na regulacje góra dół itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.